Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvat virtsatietulehdukset

Vierailija
03.11.2019 |

Mikä avuksi?!

Mulla ollut tänä vuonna 4 x vti, joista viimeiset 3 kuukauden välein. Alkaa palaa hermo jo...

Karpalokapselit, nokkoskapselit, maitohappobakteerit ja puolukkamehu käytössä.

Estolääkitystä vaikeuttaa, kun olen allerginen niin monille lääkkeille (nitrofur, sulfat, amoksillinit, penisilliinit & niiden johdannaiset).

Huoh. Mitä voin enää tehdä? Lääkäreiltä ei tunnu tulevan kuin sympatiaa...

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suljettu sukupuolitaudit pois? Esimerkiksi kondylooma? Miten hiivan laita?

Vierailija
82/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut hiivatulehdukseen tarkoitettua kertahoitotablettia? Olikohan Diflucan nimeltään.

Itselläni alkaa ensin hiiva ja sitten vti, oireita on vaikea erotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on leukopenia ja jatkuvasti virtsatietulehduksia. Siis immuniteetissa vikaa.

Vierailija
84/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suljettu kaikki pois, moneen kertaan. :)

Ei vaan lääkäritkään enää osaa auttaa. Huokailevat vaan miten hankala tilanne on. :(

Ap

Vierailija
85/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyseessä bakteeri joka on peräisin AP:n omasta ulosteesta, niin mielestäni ainoa keino on varmistaa ettei peräaukon bakteerit pääse virtsa- aukon suulle.

Koska AP itse hygieeninen, luulen että esim seksi takaapäin voi aiheuttaa sen että bakteerit omasta oeräaukosta kulkeutuvat vahingossa virtsa-aukkoon.

Ei ne suun kautta nautittavaa karpalot yms auta mitään. Huolellinen alapään hygienia on ainoa konsti.

Itse olen 70v. Liukuvoiteita ei meillä ole käytetty koskaan, hommat sujuu mainiosti ihan omilla luonnon antamilla kostutuksilla niinkuin nuorena kun.

Vierailija
86/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo kerran kolmessa kuukaudessa ole vielä paljoa. Ihan normaalia. Naisille vain tulee virtsarietulehduksia niin helposti, kun virtsaputki on niin lyhyt. Minulla oli vuosikausia vti joka toinen viikko, vaikka elin selibaatissa. Se se rasittavaa oli. Ihan hirveät univelat aina, kun ei tulehduksen kanssa saanut nukuttua. Mutta sitä kun on naiseksi syntynyt, niin ei auta kuin kärsiä kaikenäköisistä naisten vaivoista. Ei lääkäreilläkään niihin mitään toimivaa ratkaisua tunnu olevan. Aika auttaa, jos auttaa, tässäkin. Nykyään minullakaan ei ihan joka kuukausi enää ole tulehduksia. Saattaa olla parikin kuukautta oireetonta aikaa välillä.

Vierailija
87/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi viime virtsatientulehdukseen kun otin kuurin raakaa valkosipulia säännöllisesti kolme kertaa vuorokaudessa, join paljon ja söin Karpalact karpalokapseleita sekä vielä c vitamiinia päälle. Join tosi paljon nestettä ja karpalomeha. Muutenkin syön hyvin terveellisesti. Kotitestissä näkyi jälkeä tulehduksesta, kun kävin uudestaan kunnon testeissä tulehdus oli kadonnut. Joskus ne menee itsestäänkin ohi. Kuiville limakalvoille auttaa itsellä kookosöljy, mitä laitan toisinaan jos tuntuu jotain epämukavuutta alakerrassa. En juuri saa hiivatulehduksiakaan nykyään, niitäkin oli ennen usein.

Olen suosinut topattuja housuja koko ajan, koska kylmä on trigger. Seksiä en harrasta pitkiin aikoihin, jos yhtään tuntuu että VTI yhtään itää päällä

Nuorempana oli itsellä kroonisena virtsis ja se oli kamalaa. Jatkuva antibioottikuurien syönti altisti minut kokoajan hiivalle ja yhä uusille infektioille. En silloin tajunnut ehkä elää kaikkein terveellisimmin ja tuli käytettyä alkoholiakin enemmän joka laukaisi infektioita. Nykyään yritän välttää antibiootteja enemmän yrittäen paljon elämäntapakeinoja. Kaksi kertaa käynyt kierteen läpi ja toisella kerralla se tuli kun löysin kumppanin ja petipuuhiakin tuli harrastettua reilummalla kädellä. En kunnolla ehtinyt edes parantua kun tuli harrastettua seksiä. Viimeisen antibioottikuurin virtsikseen olen syönyt vuosia takaperin.

Vierailija
88/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kyseessä bakteeri joka on peräisin AP:n omasta ulosteesta, niin mielestäni ainoa keino on varmistaa ettei peräaukon bakteerit pääse virtsa- aukon suulle.

Koska AP itse hygieeninen, luulen että esim seksi takaapäin voi aiheuttaa sen että bakteerit omasta oeräaukosta kulkeutuvat vahingossa virtsa-aukkoon.

Ei ne suun kautta nautittavaa karpalot yms auta mitään. Huolellinen alapään hygienia on ainoa konsti.

Itse olen 70v. Liukuvoiteita ei meillä ole käytetty koskaan, hommat sujuu mainiosti ihan omilla luonnon antamilla kostutuksilla niinkuin nuorenakin..

Jatkan vielä. En ole koskaan käyttänyt myöskään mitään estrogeeni oireita. Kyllä vanhakin nainen kostuu luonnostaan kun

kiihottuu ja harrastaaa seksiä riittävän usein. Mutta ehkä hiukan hitaammin kuin nuorena.

Vierailija
89/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 70v. Liukuvoiteita ei meillä ole käytetty koskaan, hommat sujuu mainiosti ihan omilla luonnon antamilla kostutuksilla niinkuin nuorena kun.

Kolibakteereita on kyllä kuulemma luonnollisesti myös virtsaputken lähistöllä limakalvoilla. Lääkäri sanoi näin mulle. Mikään hygienia ei siis niitä auta sieltä kokonaan hävittämään kuin hetkeksi. Ei vaikka käsidesillä pyyhkisi. Steriiliksi ei ihmisen ihoa ja limakalvoja vain saa kuin hetkeksi. Joillakin sitten vain ne bakteerit aiheuttaa herkemmin tulehduksen kuin toisilla.

Vierailija
90/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan vti:n heti jos unohdan käydä pissalla petipuuhien jälkeen, joten tätä ei voi liikaa korostaa!!

Vierailija
91/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis ilmeisesti ole kokeillut etikkaa? Kannattaa testata, on halpa konsti ja minulla ainakin toimii todella nopeasti.

Vierailija
92/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kokeilisitte kondomin kanssa? Epäilen että tartunnan lähde on kuitenkin miehesi.

Vierailija
93/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän voi johtua että tulee juuri kolmen kuukauden välein? Teetkö vaikka silloin jotain erityistä?

Vierailija
94/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi et pääse kierteestä eroon on nuo jatkuvat antibiootit. Ne heikentää vastustuskykyä, kun pilaa suoliston bakteerikannan. Se suoliston hyvä bakteerikanta on vastustuskyvyn ydin. Ehkä voisit munuaistulehdusriskistä huolimatta koittaa välttää niitä. Sitten jos menee munuaisiin, niin haet vasta. Yleensä nimittäin kierre loppuu vasta sitten, kun on pystynyt olemaan ilman antibiootteja muutaman vuoden ja suoliston bakteerikanta on toipunut.

Vierailija
95/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsin samasta vuosia. Söin antibiootin (yhden tabletin) aina seksin jälkeen, joka piti tulehdukset poissa. Antibioottien jatkuva käyttö kuitenkin huoletti ja uusi niksi oli pesujen jälkeen voidella alapää kookosöljyllä. Tämä edelleen käytössä ja tulehdukset sekä antibiootit on historiaa!

No kiva, kiitos. Osallistuit antibioottiresistenttien bakteerikantojen syntymiseen. Mistä näitä idiootteja sikiää????

Ihan turha nimitellä ihmisiä idiooteiksi. Joskus pitkäaikainen antibioottikuuri, tai yllämainitun kaltainen estolääkitys, ovat todella ainoa vaihtoehto. Itsekin olen joskus lääkärini kanssa miettinyt sitä, mutta en ala kuin pakon edessä. Mun virtsikseni ovat aina erittäin rajuja eivätkä todellakaan taltu juomalla puolukkamehua tms. Jos en saisi heti tehokasta hoitoa, joutuisin sairaalaan parissa päivässä. Kukaan ei varmasti huvikseen napsi antibiootteja, ja olemme kyllä tietoisia resistenssin vaarasta ja epätoivotuista sivuvaikutuksista, kuten omien hyvien bakteerien tuhoutumisesta. 

Vierailija
96/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolibakteereita on kyllä kuulemma luonnollisesti myös virtsaputken lähistöllä limakalvoilla. Lääkäri sanoi näin mulle. Mikään hygienia ei siis niitä auta sieltä kokonaan hävittämään kuin hetkeksi. Ei vaikka käsidesillä pyyhkisi. Steriiliksi ei ihmisen ihoa ja limakalvoja vain saa kuin hetkeksi. Joillakin sitten vain ne bakteerit aiheuttaa herkemmin tulehduksen kuin toisilla.

No kyllä ne kolibalteerit on sieltä omasta peräaukosta kuitenkin lähtöisin. Virtsaputkessa niitä ei luonnostaan ole eikä ne sinne kuulu.

Omat kymmenen vuotta jatkuneet virtsaputken tulehdukset loppuivat kuin seinään kun ymmärsin kieltää kokonaan peräaukon koskettamisen seksissä. Seksistä ei muuten ole tarvinnut kieltäytyä, ihan päinvastoin.

Vierailija
97/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene apteekkiin ja hae norfloxacin kuuri.

Sitä voit käyttää myös profylaktisesti ennen seksiä.

Vierailija
98/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy miksi et pääse kierteestä eroon on nuo jatkuvat antibiootit. Ne heikentää vastustuskykyä, kun pilaa suoliston bakteerikannan. Se suoliston hyvä bakteerikanta on vastustuskyvyn ydin. Ehkä voisit munuaistulehdusriskistä huolimatta koittaa välttää niitä. Sitten jos menee munuaisiin, niin haet vasta. Yleensä nimittäin kierre loppuu vasta sitten, kun on pystynyt olemaan ilman antibiootteja muutaman vuoden ja suoliston bakteerikanta on toipunut.

Ei noin. Saattaa olla, että nimenomaan pitempi kuuri olisi avain kierteen katkaisuun useiden lyhyiden sijasta. Tietysti sillä on vaikutuksia suolistoflooraan, mikä täytyy ottaa huomioon, mutta kroonista virtsistä ei ne hyvät suolistobakteerit estä. 

Vierailija
99/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesillä pyyhit virtsaputken ympäryksen aina ennen ja jälkeen seksin. Vähän kirpaisee, mutta kyllä auttaa. Ei hitossa pyöri kolibakteereja siinä sen jälkeen.

Vierailija
100/131 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet (ja naiset, jotka eivät ole tätä kokeneet) eivät ollenkaan tajua miten tuskallinen vaiva virtsatietulehdus on. Soisin, että jokainen kokisi edes yhden ärhäkän tulehduksen elämässään, niin tietäisi mistä puhutaan. Kun polte alkaa, sitä on valmis mättämään naamaansa vaikka minkä hevoskuurin kunhan kirvelystä vai pääsee eroon. Tämä on minun kokemukseni ja mielipiteeni.

Olen itse jättänyt seksin käytännössä kokonaan. Mies ehkä kärsii, mutta kärsikööt tai hakekoot apua himoihinsa muualta. Olen valmis elämään mielummin selibaatissa kuin kärsimään yhtäkään tulehdusta yhdynnän takia.

Käytössä on päivittäin 1000 mg C-vitamiini sekä poreena että tabletteina. Otan vähintään yhden poreen aamulla ja puolikkaan tabletin illalla. Lisään annostusta, jos tuntuu vähänkään orastavaa pahaenteistä tunnetta alapäässä. Lisäksi saatan pyyhkäistä virtsaputken suun Septidinillä kostutetulla vanulapulla. Tämä putsaa ainakin virtsatien aukon ja on tuntunut tehoavan alkaviin oireisiin.

Vessakäynneillä (sekä ykkösellä että kakkosella) pyyhin kuivapyyhinnän jälkeen vielä aina kostutetulla paperilla useampaan kertaan. Tämänkin olen kokenut hyödylliseksi.

Yleinen terveydentila vaikuttaa itsestäänselvyytenä. Täytyy yrittää syödä hyvin ja nukkua riittävästi ja välttää ylirasitusta ja stressiä. Sokeri on helvetistä... itselläni on suuria vaikeuksia välttää sokeria ja kun rappioruokavalio repsahtaa pidemmäksi, iskee vähintään hiivatulehdus. Parasta olisi, jos pystyisi välttämään täysin sekä lisätyt että piilosokerit. 

V-tietulehduksia ei ole ollut nyt pariin vuoteen. Koputan puuta ja pidän sormet ristissä, että näin jatkuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan