Me nykyiset 3-kymppiset. Muistellaan nuoruutta :)
muistellaan, nyt jo taakse jäänyttä nuoruutta. Teini-iästä kolmekymppisiin. Mitä jäi käteen?
Aikakautta leimaa:
Irc-galleria
Aito ircci
Mul on mese -yhteisö
Ja se mese
Boten Anna, jota kaikki luuli veneeksi
Onnelat, olit onnekas jos pääsit käymään Royal Onnelassa
Jatketaan listaa
Kommentit (134)
Winamp-musiikkisoitin tietokoneella.
Demigirl, yhteydenpitomme jäi vain parin viestin mittaiseksi, mutta sillä lyhyellä aikavälillä koin ainoan kerran naisen osoittamaa kiinnostusta.
Sairashan tämä maailma on viimeisillään.
- City-lehti oli suunnannäyttäjä ja aikansa dokumentoija, joka raportoi yöelämän pintaliidosta ja kertoi mitä kaupungissa todella tapahtuu (loppuaikoina muuttui lähinnä vaivaannuttavaksi saarnaamiseksi ja prseennuolennaksi, vai kasvoinko vain itse tajuamaan sen?)
- Hesarin NYT-liite oli nuoren sukupolven tiedostava ja kyseenalaistava ääni, jonka vuoksi odotin perjantaiaamuja (ainakin 10 viimeistä vuotta sen lukeminen on aiheuttanut lähinnä v*tutusta ja myötähäpeää)
- MTV ja musavideot (pyöriikö siellä nykyään muuta kuin tositv:tä?)
Kirjeenvaihtokaverit ja koristeelliset kirjesetit oli kova juttu.
Mtv music awards oli odottamisen arvoinen gaala. Joutui odottamaan vielä seuraavaan viikkoon, että Seiska tai oho! Julkaisi kuvia gaalasta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mielenkiintoinen ja valaiseva ketju, tulee todella tunne, että on itse ihan eri sukupolvea.
N48
Hauska kuulla :) ja kyllähän me erotaan paljon jo nykynuorista.
-ap
Vierailija kirjoitti:
- H&M tuli Suomeen
- Napster ja sharewaretus
- Nokia vs. Ericsson kilpailu
- soittoäänet tilattiin tekstarilla
- matopeli Nokian kännykällä, pystyi pelaamaan bluetoothin kautta kaksinpelinä
- pissikset ja irc-galleria
- kitsch teknotyyli vaatteissa ja sisustuksessa, oli shokkivärejä, pvc:tä ja puhallettavia huonekaluja
- stadin trendikaupat ja oudot pikkuputiikit
- kahviloissa istuminen kavereiden kanssa
- silloiset trendimestat Kerma, Sooda, Pihvi
- työvoimapulan odottelu, kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle
Millaisia "outoja pikkuputiikkeja" Stadissa oli? Kysyn ihan mielenkiinnosta, kun itse olen kaukaa böndeltä.
SinäMinä, MeKaks, Girls ja muut lehdet, joita mentiin kirjastoon lukemaan. Ja Suosikin Bees & Honey tietenkin.
Irtokarkkeja ostettiin kioskin lasipurkeista tyylillä ”10 pennillä noita salmiakkikarkkeja”
Nettiä käytettiin enimmäkseen tarpeeseen. Itse en ainakaan ala-asteella istunut koskaan koneella vain ajanvietteenä (vm -89). Kavereiden kanssa pyöräiltiin ja oltiin paljon ulkona.
MicMacin leveälahkeiset housut, SoWhat-skeittikengät ja yksiolkaimiset reput olivat kuuminta hottia.
Läheskään kaikilla ei ollut omaa puhelinta, ja vaikka olisi ollutkin, tekstiviestien sijaan kaverin kanssa keskusteltiin tunnilla lappuja kirjoittamalla. Kirjeitäkin kirjoitin vielä koko ala-asteen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- H&M tuli Suomeen
- kitsch teknotyyli vaatteissa ja sisustuksessa, oli shokkivärejä, pvc:tä ja puhallettavia huonekaluja
Millaisia "outoja pikkuputiikkeja" Stadissa oli? Kysyn ihan mielenkiinnosta, kun itse olen kaukaa böndeltä.
Pikkukaduilla ja -kujilla vähän kauempanakin ytimestä oli independent liikkeitä jotka myi uniikkeja ja eksentrisiä vaatteita ja kai tähän voi laskea vähän erikoisemmissa paikoissa olevat ketjumyymälätkin. Juu vastaavia ja ehkä samojakin on edelleen, kadonneista tulee mieleen Day, Syndicate, Kookai, Spirit Store, pikkuputiikkien nimiä en muista... Nykyään "kaikki" on saman katon alla Kampin keskuksessa tai Forumissa tai siinä liepeillä Aleksin ja Manskun varrella.
Ainakin ne, missä itse käyn jos käyn.
Silloinhan Kampin ostoskeskusta ei edes ollut, vaan Stadin ydin oli Stockan kello ja siitä max 0,5km suuntaansa. Kampissa oli linja-autoasema, josta lähti maalaisten bussit. Kampin metris oli jo tosi syrjässä. Tapaamiset tehtiin usein Kompassitorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- H&M tuli Suomeen
Pikkukaduilla ja -kujilla vähän kauempanakin ytimestä oli independent liikkeitä jotka myi uniikkeja ja eksentrisiä vaatteita ja kai tähän voi laskea vähän erikoisemmissa paikoissa olevat ketjumyymälätkin. Juu vastaavia ja ehkä samojakin on edelleen, kadonneista tulee mieleen Day, Syndicate, Kookai, Spirit Store, pikkuputiikkien nimiä en muista... Nykyään "kaikki" on saman katon alla Kampin keskuksessa tai Forumissa tai siinä liepeillä Aleksin ja Manskun varrella.
Ainakin ne, missä itse käyn jos käyn.
Silloinhan Kampin ostoskeskusta ei edes ollut, vaan Stadin ydin oli Stockan kello ja siitä max 0,5km suuntaansa. Kampissa oli linja-autoasema, josta lähti maalaisten bussit. Kampin metris oli jo tosi syrjässä. Tapaamiset tehtiin usein Kompassitorille.
Silloin Lasipalatsin takana ei ollut "mitään", no Graniittitalon Anttilassa käytiin joskus. Ja myöhemmin baareissa. Niihin pääsi tosin helposti alaikäisenäkin. Tennispalatsi tuli nykyiseen käyttöönsä vasta 2000 tai myöhemmin? Roba oli silloin jonkinlainen keskipiste. Nykyään siellä ei ole mitään.
Meidän ikäluokka oli varmaan viimenen, keillä vaan kuljettiin ihan pokkana meikki- ja hiusmokien kanssa. Enää ei nää nykyteineillä yhtä paljon pieleen nypittyjä kulmakarvoja, ns. "kakkunaamaa", eli meikkivoide ihan eri väriä kun kaula, tai pissankeltasta blonditukkaa tyvärillä tai "piti tulla ruskeet mut tuliki vihreet/punaset" -tukkaa.
Nykyteineillä on kaikki youtuben tutoriaalit, siinä missä meiän ikäsillä katottiin jotain Demi lehden meikkivinkkejä ja epäonnistuttiin aika pahasti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2000-luvun alussa oli vielä erilaisia nuorisokulttuureita tai -ryhmiä, kuten esimerkiksi pissikset, hevarit, gootit ja ernut. Ainakin Demissä oli niihin aikoihin keskusteluita siitä, mitkä asiat tekevät wannabe-hevariksi/gootiksi/ernuksi ja mistä piti tykätä ollakseen aito tai oikea alakulttuurinsa edustaja. Kuuluin itse (teini)hevareihin ja pahin painajainen olisi ollut olla samanlainen massateini kuin kaikki muut, vaikka vähän salaa haaveilinkin Miss Sixtyistä ja muista massajutuista. :)
Jep! Kriteerit oli niin kovat, ettei varmaan kukaan voinut olla hyväksyttävästi aito gootti :D
Kuinka tosissaan aina julistettiin, ettei gootiksi ryhdytä, vaan synnytään! 😂
Joo mä taas olin kunnon emoteini. Raitapaita, mustat pillifarkut, converset ja se mustaks värjätty otsis puoliks silmillä 😂 Silloinkaan ei pitäny ikinä itte sanoa, että on emo, vaan se piti vaan jotenkin osoittaa. Nekin ketkä oli ihan tosi emoja, ei ikinä itte myöntäny sitä, vaikka teki kaikkensa, et näyttäs joltain emobändin idolilta. Tääki on kai aika perusjuttu, eihän kaikista karmeimmat hipsteritkään ikinä myönnä olevansa hipstereitä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän ikäluokka oli varmaan viimenen, keillä vaan kuljettiin ihan pokkana meikki- ja hiusmokien kanssa. Enää ei nää nykyteineillä yhtä paljon pieleen nypittyjä kulmakarvoja, ns. "kakkunaamaa", eli meikkivoide ihan eri väriä kun kaula, tai pissankeltasta blonditukkaa tyvärillä tai "piti tulla ruskeet mut tuliki vihreet/punaset" -tukkaa.
Nykyteineillä on kaikki youtuben tutoriaalit, siinä missä meiän ikäsillä katottiin jotain Demi lehden meikkivinkkejä ja epäonnistuttiin aika pahasti :D
Ne viivakulmat oli aikansa trendi. Tai kokonaan pois ajellut kulmat. Ei niitä silloin pidetty meikkimokana. Vähän sama kuin tän päivän paksut instakulmat...
En ole nykynuorten tyylitajusta samaa mieltä. Sen verran hirveitä tapauksia on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyteineillä on kaikki youtuben tutoriaalit, siinä missä meiän ikäsillä katottiin jotain Demi lehden meikkivinkkejä ja epäonnistuttiin aika pahasti :DNe viivakulmat oli aikansa trendi. Tai kokonaan pois ajellut kulmat. Ei niitä silloin pidetty meikkimokana. Vähän sama kuin tän päivän paksut instakulmat...
En ole nykynuorten tyylitajusta samaa mieltä. Sen verran hirveitä tapauksia on nähty.
Lisäksi ysärillä ja 2000-luvun ekalla vuosikymmenellä nuoren naisen piti olla laiha. Jos ei ollut, sai siitä kuulla. Iso perse oli pahinta mitä voi olla. Siitä piti pyrkiä eroon. Salilla käytiin, mutta muokkaamassa vartaloa pienemmäksi. Kehopositiivisuus, pursuavat läskit ja roteva ruumiinrakenne normina on tän vuosikymmenen juttuja.
Anytime huulikiillot
Hupparit
Lantiofarkut
Stringit
Nokian matopeli ja yleensäkin kännykät
Leijona viina
Lapset saivat mennä ja tulla ihan miten lystää ja äidit juoksivat töissä ja baarissa
Hiusten jatkuva värjääminen kotona kaupan väreillä
Tämä on mielenkiintoinen ja valaiseva ketju, tulee todella tunne, että on itse ihan eri sukupolvea.
N48