Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me nykyiset 3-kymppiset. Muistellaan nuoruutta :)

Vierailija
03.11.2019 |

muistellaan, nyt jo taakse jäänyttä nuoruutta. Teini-iästä kolmekymppisiin. Mitä jäi käteen?

Aikakautta leimaa:
Irc-galleria
Aito ircci
Mul on mese -yhteisö
Ja se mese
Boten Anna, jota kaikki luuli veneeksi
Onnelat, olit onnekas jos pääsit käymään Royal Onnelassa

Jatketaan listaa

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää tajuta näin 26-vuotiaana sopivansa ”kolmekymppisten nuoruuttaan muistelevien” kategoriaan. :/

Teidän teini-aikaa taisi olla enemmän ne liian ylös viritetyt lantiovyöt, nudehuulet tummalla silmämeikillä ja hiusten överitupeeraus?

Oon 35 ja kyllä toi oli mun teiniaikaa.

Vierailija
62/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Y2K

Tämä oli valtava pettymys. Odotin kunnon kaaosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39v ja luen hämmentyneenä näitä teidän juttuajanne. Vaikkei ikäeroa ole paljon, tunnen oloni ihan muumioksi!

Vierailija
64/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla teinijuttu, mutta lapsuusjuttu: tamagotchi (vai mikä se oli)

Vierailija
65/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, Anytime - meikkisarja. Oli huokeampia meikkejä, niin ainakin meilläpäin teinit suosivat tuota sarjaa.

Itselläni löysin kaappeja penkoessa Anytimen puuterirasian, alkanee olla jo antiikkia 😂

Vierailija
66/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- City-lehti oli suunnannäyttäjä ja aikansa dokumentoija, joka raportoi yöelämän pintaliidosta ja kertoi mitä kaupungissa todella tapahtuu (loppuaikoina muuttui lähinnä vaivaannuttavaksi saarnaamiseksi ja prseennuolennaksi, vai kasvoinko vain itse tajuamaan sen?)

- Hesarin NYT-liite oli nuoren sukupolven tiedostava ja kyseenalaistava ääni, jonka vuoksi odotin perjantaiaamuja (ainakin 10 viimeistä vuotta sen lukeminen on aiheuttanut lähinnä v*tutusta ja myötähäpeää)

- MTV ja musavideot (pyöriikö siellä nykyään muuta kuin tositv:tä?)

City-lehteä ja vanhaa NYT-liitettä on tosiaan ikävä. Oli myös hyvin paljon Cityä muistuttava lehti, nimeltään Nöjensguiden, joka jostain syystä ilmestyi suomessa samalla nimellä, kuin Ruotsissa. City-lehtihän toimi tuon lehden osittaisena esikuvana, joka sitten saavutti täyden ympyrän, kun lehdestä tehtiin suomalainen versio. Lehti lopetti parin vuoden jälkeen, jolloin siitä tuli nykynen Metro Live, jota en kyllä ikinä lue.

Ennen tiesi aina kaikkien biisien musavideot, kun ne pyöri MTV:llä, mutta nyt saattaa olla joku parikin vuotta vanha kappale, jonka videon saataa nähdä ihan sattumalta ekaa kertaa ja miettiä "ai tällanen tää on". Nykyään on kaikki katsottavissa YouTubessa, mutta koska sieltä hakee vain materiaalia, jota itse haluaa nähdä, ei tule saatua kokonaiskuvaa siitä, miltä musa noin yleensä tänä päivänä näyttää. 

Vierailija
67/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin aiheen ja ihmettelin, että miten nämä tuntuu paljon 'uudemmilta' asioilta. Sitten hogasin, että ei stna, sitä ollaan jo lähempänä 40 kuin 30. Pahus.

-ensimmäinen Pentium

-Nintendon ylivoima

-Internet tulee

-miukumauku, sanoi vanha setä, joka vaivautui kirjoittamaan oppaita tietotekniikan uusista tuulista

Vierailija
68/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2pac, dr. Dre, nelly, j.lo, usher

Vierailija
69/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spice Girls! 

Nappiverkkarit

Tamagotchit

Ulkomaan matkat perheen kanssa Turkin Analyaan

Solmuvärjätty t-paita

Äiti kävi Tallinnan mustalta torilta hakemassa halpoja piraatti vaatteita ja cd-levyjä

...

Vierailija
70/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää tajuta näin 26-vuotiaana sopivansa ”kolmekymppisten nuoruuttaan muistelevien” kategoriaan. :/

Teidän teini-aikaa taisi olla enemmän ne liian ylös viritetyt lantiovyöt, nudehuulet tummalla silmämeikillä ja hiusten överitupeeraus?

Itse olen 31 ja muistan, että nuo ylläkuvatut tulivat kun olin parikymppinen.

Teininä taas olivat leveälahkeiset lantiofarkut, lyhyet paidat ja mahdollisimman suorat hiukset. Muistan edelleen, miten häpesin kiharoitani ja yritin kaikin keinoin saada ne pysymään suorina.

Vierailija
71/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasetit.

Todella hitaat netit ja Netscape-nettiselain. Jos nettiin halusi, ei voinut olla puhelimessa yhtä aikaa.

Kannettava cd-soitin korvalappuineen, myöhemmin tuli ekat pienet mp3-soittimet, joihin ei mahtunut kuin muutama biisi.

Myöhemmin blueray-soittimet ja oli hienoo kun joku tuli blueraylla.

Ekat digiboxit, joilla ei voinut nauhottaa. Niiden yhdistäminen kuvaputkitelkkariin. Ekat Full HD/LCD-telkkarit.

Onhan tässä ainaki teknologiamyllerrystä ollut paljonkin! Muistan ala-asteelta Windows95 ja 98. :D Sit tuli joku 2000 ja se oli niim wau? Myöhemmin tuli tää.. mikä se haukuttu versio oli, oliko vista? En muista nimeä mut haukuttiin hitaaksi.

En usko että ihan vähään aikaan tulee näin paljon teknologista kehityskaarta nähnyttä sukupolvea, nimenomaan sitä kehitystä tarkoitan! Lankapuhelimista ja windows 95/98 laatikkomaisista koneista korppuineen ja kellertävine modeeneeineen jonnekin älypuhelin/tabletti/lcd-tv-aikaan.

Tekis nykyajan lapsille hyvää kokea miltä tuntuu kun isoveli/pikkusisko vetäisee nettitöpselin irti että pääsee koneelle vuorollaan pelaamaan. :D

Vierailija
72/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tajuttomat määrät vaatteita. En tiedä onko se kaikkien teinien juttu, mutta kun ite olin teini niin aivan älyttömät määrät vaatteita oli.

Saman väriset kengät ja laukku

Vierailija
73/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ihmisestä itsestään kiinni kuinka vanhaksi itsensä tuntee.

Vierailija
74/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuelämää sarja 😂

Vierailija
75/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päältä vaaleat ja alta tummat hiukset.

Lävistykset, pissiksillä madonna ja hurjemmilla kaikkia mahdollisia, tosin septum ei ollut yleinen.

Kajaalit silmän vesirajassa, ihana pienentävä efekti...

Tuubitopit ja niiden kanssa rintsikat joissa on silikoniolkaimet.

Golden Cap -siiderit.

Kultalonkero.

Vierailija
76/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosturin diskot

Vierailija
77/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan polttaminen, pikkuaskit, jämät

Vierailija
78/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 31 ja muistan, että nuo ylläkuvatut tulivat kun olin parikymppinen.

Teininä taas olivat leveälahkeiset lantiofarkut, lyhyet paidat ja mahdollisimman suorat hiukset. Muistan edelleen, miten häpesin kiharoitani ja yritin kaikin keinoin saada ne pysymään suorina.

Helsingissä toi oli joskus 1999-2002. 2005 leveät lahkeet oli jo auttamattoman passé, kun pillit tuli.

Vierailija
79/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säärystimet😍

Vierailija
80/134 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adidaksen nappiverkkarit

Karkkitutit ja -kaulakorut

Spice Girls purkkatikkarit (niissä oli myös tarra)

Backstreet Boys

I'm Blue Dabadee (tää oli hitti!)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän