Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmastoherännäinen tyttäreni sai sitten kunnon raivarit ja mököttää nyt huoneessaan.

Vierailija
01.11.2019 |

Tytär on tehnyt paljon vaatimuksia koko perheelle ilmastoaktivismissaan. On alettu esim. syödä enemmän kasvisruokaa. Nyt ilmoitin tyttärelle, että ilmastonmuutoksen ehkäisemiseksi hän ei saa enää rahaa uusia vaatteita varten, eikä osteta joululahjaksi uutta kännykkää, vaan nyt on vanhoilla pärjättävä. Tytär ei taida kasvaa enää pituutta, joten ei ole mitään syytä ostaa esim. uutta talvitakkia. Vanha kännykkä saa myös luvan kelvata. Nytpä sitten ilmastoprinsessa mököttää huoneessaan.

Huoh. Avaan viinipullon, huom. luomua.

Kommentit (337)

Vierailija
101/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäresi on ihan järkevä teini, mutta sinun järkevyydestä en ole täysin vakuuttunut. Negatiivinen perusasenne lastasi kohtaan haisee tänne asti..

Hakeudu hoitoon.

-Mitä negatiivista on siinä, että vaatii teiniltä sen mitä teini vaatii muilta?

-Koulussa ei ole opetettu, että pitää ITSE vähentää päästöjään, eikä vain että kaikilta muilta pois ja teinille kaikki mitä haluaa.

Ap on esimerkillinen kasvattaja, jota sinä et ole, olet pelkkä vätys.

Vierailija
102/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisiltä mököttelyn ja vaatimisen vielä ymmärtää. Ovat jopa herttaisia naiviudessaan kun tarkemmin miettii. Mutta että tota samaa vaatimusvöyhötystä höngitään vielä aikuisina niin se ei ole normaalin ihmisen käytöstä.

Olisikin pelkkää mököttelyä. Meillä teinit (kaksoset 15 v.) ovat alkaneet karjumaan. Onhan se hienoa, kun Gretakin oli saamassa Nobel-palkinnon.

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa AP.

Tällä tavalla luot hyvän suhteen aikuistuvaan tyttäreesi.

Kaikenlainen ilkeily ja kiusanteko toimii aina paremmin kuin asiallinen keskustelu.

Mistä päättelit, että asiasta ei ole keskustelu? Oletko yleensäkään koskaan yrittänyt keskustella teinien kanssa?

ap

Teinit ovat yleensä varsin fiksuja ja heidän kanssaan saa aikaan hyviä keskusteluita kun muistaa kuunnella mitä he sanovat eikä yritä vaan sanella omia sääntöjä.

Kuulostaako tyttäreni käytös ihan oikeasti fiksulta mielestäsi?

ap

Kuulostaa teiniltä.

Ikävä kyllä niin sinäkin. Aikuinen ei hae konfliktia ja toisen provosointia, vaan oivalluttaa vähän fiksummin.

Vierailija
104/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se menee se vastuullinen vanhemmuus

Niin, kun tämä ei voi olla mikään rusinat pullasta -juttu. Neiti saa nyt opetella tulemaan vähemmällä kuluttamisella toimeen.

ap

Noudatathan itsekin sitä mitä saarnaat? Eli jos tytön pitää kuluttaa vähemmän, kulutathan itsekin vähemmän?

Vierailija
105/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisiltä mököttelyn ja vaatimisen vielä ymmärtää. Ovat jopa herttaisia naiviudessaan kun tarkemmin miettii. Mutta että tota samaa vaatimusvöyhötystä höngitään vielä aikuisina niin se ei ole normaalin ihmisen käytöstä.

Olisikin pelkkää mököttelyä. Meillä teinit (kaksoset 15 v.) ovat alkaneet karjumaan. Onhan se hienoa, kun Gretakin oli saamassa Nobel-palkinnon.

Ohis

Repesin tälle. Ilmastokarjuntaa, vieläpä kaksinkertaisena.

Vierailija
106/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tytär halusi parantaa maailmaa ja sai koko perheen mukaan. Ja äiti kiirehtii rankaisemaan ja vttuilemaan siitä hyvästä. Kai se tytärkin sitä kasvisruokaa syö?

Tässä on kyse vain tyhjäpäisen ihmisen kostosta, kun joku haluaa tehdä jotain paremman maailman eteen. Aloittajan kaltaisia vanhempia on maailmassa liikaa.

Vierailija
107/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäresi on ihan järkevä teini, mutta sinun järkevyydestä en ole täysin vakuuttunut. Negatiivinen perusasenne lastasi kohtaan haisee tänne asti..

Hakeudu hoitoon.

-Koulussa ei ole opetettu, että pitää ITSE vähentää päästöjään, eikä vain että kaikilta muilta pois ja teinille kaikki mitä haluaa.

Minusta kuulostaa siltä, että ap:ta ottaa päähän se että tyttö on halunnut luopua saastuttavista turhuuksista ja haluaa nyt rangaista tyttöä tekemällä hänen elämästään kurjaa.

Vierailija
108/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini ei suostu millään luopumaan netissä surffailusta, vaikka se alkaa olemaan suurimpia päästöjen aiheuttajia jo. Koululakkoon kyllä meni mielellään.

Vierailija
109/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu hoitoon.

Minusta kuulostaa siltä, että ap:ta ottaa päähän se että tyttö on halunnut luopua saastuttavista turhuuksista ja haluaa nyt rangaista tyttöä tekemällä hänen elämästään kurjaa.

Aika erikoinen luetun ymmärtäminen sinulla, itse lyuin ja ymmärsin, että AP vaatii vanhempana tytärtään tekemään ITSE ne asiat, joita vaatii muilta.

-Sitten se, että miksi se tytär ei voi käyttää samaa puhelinta ja vaikkapa käytettyjä vaatteita, jos on OIKEASTI ilmastoa parantamassa?

-Oletko kenties punavihreä, joka itse lentelee etelää pari kertaa vuodessa, mutta vaatii samalla syrjäseutujen asukeilta autot pois?

PS Ap toimi täysin oikein ja nyt on tyttären asia todistaa ilmastoystävällisyytensä lopettamalla turha kuluttaminen. Kyllä se puhelin toimii ensi vuonnakin.

Vierailija
110/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nähdään ilamstonjankkaajien todellisuus, AP:ta syytellään ja tyttärelle vaaditaan uutta puhelinta ja vaatteita yms krääsää.

Tyttäreltä itseltään ei saisi vaatia mitään, mutta hänellä on oikeus vaatia muilta.

Siinä nähdään punavihreiden ilmastoystävällisyys, kunhan se ei vain koske itseä.

Noloja olette punavihreät!

Todellinen ilmastoystävä jos tytär olisi, hän ITSE ei haluaisi uutta puhelinta, ei uusia vaatteita, ei matkoja, ei mitään.

Vierailija
111/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tästä ihan mieleen se yksi tapaus, jossa ylipainoisen perheen teini halusi muuttaa elämäntapojaan terveellisimmiksi. Hän alkoi kokata itse terveellistä ruokaa, käydä kahdesti viikossa lenkillä ja piti kerran viikossa herkkupäivän.

No, perheen äitihän se sitten päätti että tyttö saa luopua bussikortistaan ja jatkossa kulkea kouluun ja kavereille jalan "kun on kerran niin urheilullinen" ja minnekään synttärikutsuille jne. tyttö ei saanut mennä koska siellä tarjotaan epäterveellistä ruokaa jota "terveysintoilija" ei voi syödä. Eli siis kateellinen lihava äiti v-ttuili hoikistuneelle tyttärelleen tällä tavalla.

Ap ei ole yhtään sen fiksumpi.

Vierailija
112/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytölle ostettiin talvitakki kun tyttö oli 10-vuotias. Oli niin juupelin kallis (omalla mittapuullani, 160€) että ostettiin kokoa suurempi siinä toivossa, että menisi edes kaksi talvea. Sitten se pituuskasvu loppuikin ja seuraava talvitakki ostettiin kun tyttö oli 18. Eikä tästä tarvinnut edes vääntää, ihasteltiin vaan miten hyvälaatuinen ja kestävä se kalliilta tuntunut takki olikin. Ei se tullut kalliiksi kun se oli kahdeksan talvea käytössä.

Kyllä 14-vuotiaan pitäisi jo tajuta, ettei tavaroita ja vaatteita ostella huvin vuoksi. Pieni lapsihan tuon jo ymmärtää, jos hänen kanssaan on asiasta keskusteltu.

Vierailija
113/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta aikuiset ”piipertäjät” ovat ihan samanlaisia. Ostellaan kasvisruokaa ja kangaskasseja, mutta mistään konkreettisesta ei tingitä.

Mitä tarkoitat konkreettisella? Minusta on hyvä, että tekee edes jotain. Ruoka on aika iso osa yksilön kulutuksesta. Joku ei hanki autoa, joku luopuu lentomatkoista, eikä kenenkään tarvitse heti tehdä kaikkea. Tingitkö itse jostain? Ja miksi juuri kasvissyöjän pitäisi luopua kaikesta muustakin?

Jos minä ongin kilon ahvenia ja syön ne, samalla kun sinä syöt kilon avokadoja ja maailman ääristä rahdattuja pähkinöitä, niin kumpikohan meistä on ekologisempi`? -eri

Koska kaikki jotka kritisoivat lihansyöntiä syövät kilokaupalla avokadoja ja pähkinöitä ja suomalaiset sekasyöjät elävät itse kalastetuilla ahvenilla...

Koska kaikki sekasyöjät syövät aamusta iltaan pelkkää raakaa lihaa ja juovat verta.

Näinhän se teidän viherterroristien mielestä menee. 

Vierailija
114/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän saman tyyppinen tilanne viime viikolla. Perheen 10-vuotias kuopus esitti toiveen että syötäisiinkö jatkossa enimmäkseen kasvisruokaa. Olin juuri kattanut päivällispöytään kanapastaa. Sanoin että ilman muuta mutta hän voi osallistua itse ruuanlaittoon enemmän kuorimalla porkkanoita ja pilkkomalla kasviksia. Että aloitetaan heti huomenna porkkanasosekeitolla johon kuorii ison pussillisen porkkanoita. Ja kas, asia ei sitten ollutkaan enää niin tärkeä😄. Ruuanlaiton toki joutuu vielä opettelemaan isompien sisarustensa tavoin koska meiltä ei muuteta omilleen ilman huushollaustaitoja. Huomasi itsekin kuinka helppoa on esittää vaatimuksia muille jos itse ei tarvitse mennä epämukavuusalueelle.

Se täytyy todeta, että meidän tyttäremme kyllä tekee itse kasvisruokaa. Tätäkin on pitänyt tosin suitsia, kun en ala kaikkea ulkomailta raahattua einestä ostamaan. Kotimaiset kasvikset on ok.

ap

Noudatattehan liha -ja maitotuotteissa tuota samaa, että vain kotimainen on ok?

Vierailija
115/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kun tämä ei voi olla mikään rusinat pullasta -juttu. Neiti saa nyt opetella tulemaan vähemmällä kuluttamisella toimeen.

ap

Mitenniin ei ole? Minä ainakin olen valinnut itselleni helpoimmat jutut joiden kautta vaikuttaa. Voin olla kasvissyöjä ja matkustaa bussilla, voin jättää mikromuovit kauppaan mutta käytän kyllä meikkiä ja ostan välillä uusia vaatteita vaikken välttämättä tarvitse. Ihmeellinen ajatus että jos tekee jotain olisi PAKKO luopua kaikesta. No, ei kuule ole. Olet huono äiti.

Vierailija
116/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nähdään ilamstonjankkaajien todellisuus, AP:ta syytellään ja tyttärelle vaaditaan uutta puhelinta ja vaatteita yms krääsää.

Tyttäreltä itseltään ei saisi vaatia mitään, mutta hänellä on oikeus vaatia muilta.

Siinä nähdään punavihreiden ilmastoystävällisyys, kunhan se ei vain koske itseä.

Noloja olette punavihreät!

Todellinen ilmastoystävä jos tytär olisi, hän ITSE ei haluaisi uutta puhelinta, ei uusia vaatteita, ei matkoja, ei mitään.

Koko perhe alkaa syödä kasvisruokaa, tytön aloitteesta. Yhdessä. Tämän seurauksena äiti kieltää kännykät ja uudet takit. Tytöltä. Ei muilta. Tyttö ei ole vihainen tavarasta vaan siitä, että oma äiti hyökkää hänen kimppuunsa siksi, että tyttö puhuu itselleen tärkeistä asioista.

Vierailija
117/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tytölle ostettiin talvitakki kun tyttö oli 10-vuotias. Oli niin juupelin kallis (omalla mittapuullani, 160€) että ostettiin kokoa suurempi siinä toivossa, että menisi edes kaksi talvea. Sitten se pituuskasvu loppuikin ja seuraava talvitakki ostettiin kun tyttö oli 18. Eikä tästä tarvinnut edes vääntää, ihasteltiin vaan miten hyvälaatuinen ja kestävä se kalliilta tuntunut takki olikin. Ei se tullut kalliiksi kun se oli kahdeksan talvea käytössä.

Kyllä 14-vuotiaan pitäisi jo tajuta, ettei tavaroita ja vaatteita ostella huvin vuoksi. Pieni lapsihan tuon jo ymmärtää, jos hänen kanssaan on asiasta keskusteltu.

Itselläni on halpa H&M:stä ostettu takki, joka on ollut minulla nyt kahdeksan tai yhdeksän vuotta. Nyt se tosin alkaa olla siinä kunnossa että ehkä ensi keväänä ostan jo uuden, mutta pitkään on kestänyt.

Vierailija
118/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin sanoa olleeni aika ilmastotietoinen jo silloin, kun olin nuorempi. En syönyt lihaa oli sama vanha puhelin, käytin samaa takkia monta talvea ja muitakin vaatteitta. Ostin kirppiksiltä ja käytettynä. Kierrätin itsekin ja lajittelin roskat. Siinä mielessä jotenkin itse en koe olleeni sellainen, joka sitten olisi purnannut jotain asiaa, kun se omalle kohdalle osuu. 

Vierailija
119/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee tästä ihan mieleen se yksi tapaus, jossa ylipainoisen perheen teini halusi muuttaa elämäntapojaan terveellisimmiksi. Hän alkoi kokata itse terveellistä ruokaa, käydä kahdesti viikossa lenkillä ja piti kerran viikossa herkkupäivän.

No, perheen äitihän se sitten päätti että tyttö saa luopua bussikortistaan ja jatkossa kulkea kouluun ja kavereille jalan "kun on kerran niin urheilullinen" ja minnekään synttärikutsuille jne. tyttö ei saanut mennä koska siellä tarjotaan epäterveellistä ruokaa jota "terveysintoilija" ei voi syödä. Eli siis kateellinen lihava äiti v-ttuili hoikistuneelle tyttärelleen tällä tavalla.

Ap ei ole yhtään sen fiksumpi.

Aika sairaaksi menee, tämän kirjoittaja laskee siis itsensä ilmastotalkoolaisiin?

Perustele nyt, miksi se tytär ei voi käyttää samaa puhelinta ja takkia kuin viime vuonna, varsinkin kun on muilta vaatimassa talkoisiin osallistumista?

-Toisekseen jos yhdistät nuo kaksi asiaa, et ole edes aikuinen, ei kukaan aikuinen ole noin saatanan tyhmä.

No, "ilmastonystävä", PERUSTELE nyt miksi se tytär ei voi käyttää samaa puhelinta ja takkia kuin viime talvena?  (Kun kerran alapeukutit)

Onko se niin, että jos aukoo muille päätä, ei tartte itse osallistua talkoisiin?

Vierailija
120/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Noudatathan itsekin sitä mitä saarnaat? Eli jos tytön pitää kuluttaa vähemmän, kulutathan itsekin vähemmän?

Juju on siinä, että minä en saarnaa. Minä huolehdin omasta kulutuksestani, en esim. osta vuosittain uutta kännykkää, mitä tytär haluaisi itselleen. En myöskään osta pikamuotia. Jos tytär haluaa kuluttaa vähemmän, hän voi tehdä niin luopumalla näistä kahdesta asiasta tai ainakin vähentämällä näiden ostamista. Kasvamisen paikka, selkeästi.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme