Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmastoherännäinen tyttäreni sai sitten kunnon raivarit ja mököttää nyt huoneessaan.

Vierailija
01.11.2019 |

Tytär on tehnyt paljon vaatimuksia koko perheelle ilmastoaktivismissaan. On alettu esim. syödä enemmän kasvisruokaa. Nyt ilmoitin tyttärelle, että ilmastonmuutoksen ehkäisemiseksi hän ei saa enää rahaa uusia vaatteita varten, eikä osteta joululahjaksi uutta kännykkää, vaan nyt on vanhoilla pärjättävä. Tytär ei taida kasvaa enää pituutta, joten ei ole mitään syytä ostaa esim. uutta talvitakkia. Vanha kännykkä saa myös luvan kelvata. Nytpä sitten ilmastoprinsessa mököttää huoneessaan.

Huoh. Avaan viinipullon, huom. luomua.

Kommentit (337)

Vierailija
121/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ap kunnon vanhempi, kun kirjoittaa tyttärestään tällaisen pilkkaavan aloituksen.

Vierailija
122/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä nähdään ilamstonjankkaajien todellisuus, AP:ta syytellään ja tyttärelle vaaditaan uutta puhelinta ja vaatteita yms krääsää.

Tyttäreltä itseltään ei saisi vaatia mitään, mutta hänellä on oikeus vaatia muilta.

Siinä nähdään punavihreiden ilmastoystävällisyys, kunhan se ei vain koske itseä.

Noloja olette punavihreät!

Todellinen ilmastoystävä jos tytär olisi, hän ITSE ei haluaisi uutta puhelinta, ei uusia vaatteita, ei matkoja, ei mitään.

Koko perhe alkaa syödä kasvisruokaa, tytön aloitteesta. Yhdessä. Tämän seurauksena äiti kieltää kännykät ja uudet takit. Tytöltä. Ei muilta. Tyttö ei ole vihainen tavarasta vaan siitä, että oma äiti hyökkää hänen kimppuunsa siksi, että tyttö puhuu itselleen tärkeistä asioista.

Aikuisten tehtävä on kertoa niille kiukutteleville lapsille faktoja tästä maailmasta. Kasvisruokaan siirtyminen ei muuta ilmastoamme mihinkään suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän saman tyyppinen tilanne viime viikolla. Perheen 10-vuotias kuopus esitti toiveen että syötäisiinkö jatkossa enimmäkseen kasvisruokaa. Olin juuri kattanut päivällispöytään kanapastaa. Sanoin että ilman muuta mutta hän voi osallistua itse ruuanlaittoon enemmän kuorimalla porkkanoita ja pilkkomalla kasviksia. Että aloitetaan heti huomenna porkkanasosekeitolla johon kuorii ison pussillisen porkkanoita. Ja kas, asia ei sitten ollutkaan enää niin tärkeä😄. Ruuanlaiton toki joutuu vielä opettelemaan isompien sisarustensa tavoin koska meiltä ei muuteta omilleen ilman huushollaustaitoja. Huomasi itsekin kuinka helppoa on esittää vaatimuksia muille jos itse ei tarvitse mennä epämukavuusalueelle.

Se täytyy todeta, että meidän tyttäremme kyllä tekee itse kasvisruokaa. Tätäkin on pitänyt tosin suitsia, kun en ala kaikkea ulkomailta raahattua einestä ostamaan. Kotimaiset kasvikset on ok.

ap

Noudatattehan liha -ja maitotuotteissa tuota samaa, että vain kotimainen on ok?

Tietysti. Miksi ostaisin ulkomaista lihaa tai maitotuotteita?

ap

Vierailija
124/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäresi - kuten kaikki ilmastovirheät - parantaa maailmaa tasan niin kauan kunnes joutuu omalle epämukavuusalueelleen.

Siinä kohdassa riitti. Vihreillä poliitikoilla etelän aurinkoon lentokoneella suihkauttaminen (useita kertoja vuodessa) ei tuota tunnontuskia. Muiden tekemisiä sen sijaan on kiva kontrolloida.

Eihän lääkärikään omia droppejaan nauti. Älä tee niin kuin minä, vaan miten sanon.

Vierailija
125/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa lukiolaisneiti höpöttää usein näitä ilmastoasioita, haluaa syödä kasvisruokaa ja kierrättää, mutta mun pitäis ostaa paljon uudempi auto kun hävettää istua rottelon kyydissä. Kysympähän vaan paljonko uuden auton tekeminen ja ostaminen kuluttaa luonnon varoja, sitä ei varmaan näille lukiolaispennulle oo opetettu. Kyllä se on niin yksinkertaistettua ajattelua tämä maapallon pelastaminen, jotkut vihervassarit siellä lapselliset vastavalmistuneet opet kertoo, miten pitää elää.

Okei nyt tuli aika nolo heitto. Jos itse olisit sen lukion käynyt ja yhtään autoista ja Suomen vanhasta autokannasta tietäisit, niin olisi sinulle selvää että vanha autonröttelö saastuttaa tuhat kertaa uutta menopeliä enemmän. Siihen nimenomaan pitäisi pyrkiä, että autokanta saataisiin uudistumaan - tämähän on ihan yleistietoa. Eli kyllä, uusi auto tulisi ympäristön kannalta paljon paremmaksi kuin vanha romunne ja uuden auton ostamisessa tyttärenne on aivan oikeassa, myös ilmastokysymyksen valossa tarkastellen.

Tämä on kyllä ihan p*skapuhetta. Asia on nimenomaan niin että uuden auton tuottaminen sitoo eniten luonnonvaroja auton elinkaaressa ja mitä pidempään autoa käytetään, niin sitä pidemmällä ajalle tämä sidottu luonnonvarojen käyttö hajaantuu ja päästö per käytetty aikayksikkö pienenee. Se erotus mitä uudemmalla vähäpäästöisemmällä autolla ajo vs. vähän vanhemmalla ajo kuluttaa on kärpäsenkakka verrattuna siihen mitä sen auton valmistamiseen menee. Sillä uudella pitäisi ajaa todella pitkään että tämä erotus kuroutuu kiinni. Turhaan siis autoa ei nimenomaan kannata vaihtaa.

Auton kuluttaminen mahd pitkälle on nimenomaan ilmastoteko. Mitä pidempään iso joukko ajaa samalla autolla, sitä vähemmän uusia autoja valmistetaan. Kysyntä joustaa pitkällä aikavälillä kun autoa ei vaihdeta tiheästi. Ihan samalla logiikka se on vaateteollisuudessa - mitä pidempään käytät samaa käyttökelpoista vaatetta, ja tarpeeksi moni kun muokkaa kulutustaan samaan suuntaan, niin pitkällä aikavälillä tuotantoa joudutaan sopeuttamaan, eli tuotanto vähenee -> päästöt vähenee.

T. Lukion käynyt maisteri

Asiaa. Olen samaa mieltä ja ihan ylpeä vanhoista autoistamme, jotka siis ajetaan loppuun saakka.

Vierailija
126/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee tästä ihan mieleen se yksi tapaus, jossa ylipainoisen perheen teini halusi muuttaa elämäntapojaan terveellisimmiksi. Hän alkoi kokata itse terveellistä ruokaa, käydä kahdesti viikossa lenkillä ja piti kerran viikossa herkkupäivän.

No, perheen äitihän se sitten päätti että tyttö saa luopua bussikortistaan ja jatkossa kulkea kouluun ja kavereille jalan "kun on kerran niin urheilullinen" ja minnekään synttärikutsuille jne. tyttö ei saanut mennä koska siellä tarjotaan epäterveellistä ruokaa jota "terveysintoilija" ei voi syödä. Eli siis kateellinen lihava äiti v-ttuili hoikistuneelle tyttärelleen tällä tavalla.

Ap ei ole yhtään sen fiksumpi.

Aika sairaaksi menee, tämän kirjoittaja laskee siis itsensä ilmastotalkoolaisiin?

Perustele nyt, miksi se tytär ei voi käyttää samaa puhelinta ja takkia kuin viime vuonna, varsinkin kun on muilta vaatimassa talkoisiin osallistumista?

-Toisekseen jos yhdistät nuo kaksi asiaa, et ole edes aikuinen, ei kukaan aikuinen ole noin saatanan tyhmä.

En minä mikään ilmastotalkoolainen ole, vaan hyväksyn yksityisautot (vaikka itselläni ei ole) enkä syyllistä ketään lihansyönnistä, halpavaatteiden ostamisesta jne.

Jos vanha puhelin ja takki ovat vielä toimivia niin ei ole mitään syytä miksi tytölle pitäisi ostaa uudet. En kuitenkaan ymmärrä sitä, että jos ilmastosta huolestunut tyttö haluaa pienentää perheensä hiilijalanjälkeä tekemällä ekologisempia valintoja, niin äiti alkaa sitten v*ttuilla kieltämällä mielivaltaisesti asioita ikään kuin kostoksi.

Vierailija
127/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se menee se vastuullinen vanhemmuus

Niin, kun tämä ei voi olla mikään rusinat pullasta -juttu. Neiti saa nyt opetella tulemaan vähemmällä kuluttamisella toimeen.

ap

Mitenniin ei ole? Minä ainakin olen valinnut itselleni helpoimmat jutut joiden kautta vaikuttaa. Voin olla kasvissyöjä ja matkustaa bussilla, voin jättää mikromuovit kauppaan mutta käytän kyllä meikkiä ja ostan välillä uusia vaatteita vaikken välttämättä tarvitse. Ihmeellinen ajatus että jos tekee jotain olisi PAKKO luopua kaikesta. No, ei kuule ole. Olet huono äiti.

Olen huono äiti, kun en osta tyttärelle vuoden välein uutta kännykkää ja anna rahaa pikamuotiin? :D Sinulla ei taida olla lapsia. 

ap

Vierailija
128/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä nähdään ilamstonjankkaajien todellisuus, AP:ta syytellään ja tyttärelle vaaditaan uutta puhelinta ja vaatteita yms krääsää.

Tyttäreltä itseltään ei saisi vaatia mitään, mutta hänellä on oikeus vaatia muilta.

Siinä nähdään punavihreiden ilmastoystävällisyys, kunhan se ei vain koske itseä.

Todellinen ilmastoystävä jos tytär olisi, hän ITSE ei haluaisi uutta puhelinta, ei uusia vaatteita, ei matkoja, ei mitään.

Koko perhe alkaa syödä kasvisruokaa, tytön aloitteesta. Yhdessä. Tämän seurauksena äiti kieltää kännykät ja uudet takit. Tytöltä. Ei muilta. Tyttö ei ole vihainen tavarasta vaan siitä, että oma äiti hyökkää hänen kimppuunsa siksi, että tyttö puhuu itselleen tärkeistä asioista.

Niin niin, eli tyttäreltä ei saa vaatia ilmastotekoja, mutta tyttärellä on oikeus vaatia niitä muilta?

-Olet todellakin punavihreä, tässä se nähdään ITSE ei olla valmiita mihinkään myönnytyksiin, mutta muilta vaaditaan sitäkin enemmän.

Koska teillä on oikeus, koska te olette muita parempia...tai sitten ette, päinvastoin sama kun juoppo vaatisi muita lopettamaan juomisen.

Lopeta OMA kulutuksesi ensin malliksi, tule sitten neuvomaan muita.

PS Mitä ilkeilyä se on, että tytär, joka ehdottaa jotakin niin siltä tyttäreltä itseltään vaaditaan samaa?

Niin, tyttö ehdotti kasvisruokaa ja nyt hän sitten syö kasvisruokaa muiden kanssa? Eli miten hän muka vaatii muilta sellaista mitä ei vaadi itseltään?

Vierailija
129/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa lukiolaisneiti höpöttää usein näitä ilmastoasioita, haluaa syödä kasvisruokaa ja kierrättää, mutta mun pitäis ostaa paljon uudempi auto kun hävettää istua rottelon kyydissä. Kysympähän vaan paljonko uuden auton tekeminen ja ostaminen kuluttaa luonnon varoja, sitä ei varmaan näille lukiolaispennulle oo opetettu. Kyllä se on niin yksinkertaistettua ajattelua tämä maapallon pelastaminen, jotkut vihervassarit siellä lapselliset vastavalmistuneet opet kertoo, miten pitää elää.

Naurettaa vähän tämä asia, kun itse olen aina ajatellut kuinka tyhmää jonkun uuden auton osto on ja mieluummin ajaa sillä vanhalla pitkään. Olemme toisaalta pakotettujakin ajamaan aika vanhoilla autoilla, mutta ei tullut mieleenkään silloin, eikä nyt hävetä mitään.

Vierailija
130/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kun tämä ei voi olla mikään rusinat pullasta -juttu. Neiti saa nyt opetella tulemaan vähemmällä kuluttamisella toimeen.

ap

Mitenniin ei ole? Minä ainakin olen valinnut itselleni helpoimmat jutut joiden kautta vaikuttaa. Voin olla kasvissyöjä ja matkustaa bussilla, voin jättää mikromuovit kauppaan mutta käytän kyllä meikkiä ja ostan välillä uusia vaatteita vaikken välttämättä tarvitse. Ihmeellinen ajatus että jos tekee jotain olisi PAKKO luopua kaikesta. No, ei kuule ole. Olet huono äiti.

Olen huono äiti, kun en osta tyttärelle vuoden välein uutta kännykkää ja anna rahaa pikamuotiin? :D Sinulla ei taida olla lapsia. 

ap

Ei, vaan olet huono äiti kun pilkkaat lasta kateuksissasi ja keljuilet tuollalailla ”no jos sinua kerran Niin kiinnostaa niin MINÄ PAKOTAN sinut luopumaan kaikesta!!” Yök. Tsemppiä tytölle. On minulla lapsia, kannustan heitä heille tärkeissä jutuissa, kaikkeen en lähde mukaan mutten ikinä rankaisisi siitä että yrittää olla parempi ihminen.

Vierailija
131/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin niin, eli tyttäreltä ei saa vaatia ilmastotekoja, mutta tyttärellä on oikeus vaatia niitä muilta?

-Olet todellakin punavihreä, tässä se nähdään ITSE ei olla valmiita mihinkään myönnytyksiin, mutta muilta vaaditaan sitäkin enemmän.

Koska teillä on oikeus, koska te olette muita parempia...tai sitten ette, päinvastoin sama kun juoppo vaatisi muita lopettamaan juomisen.

Lopeta OMA kulutuksesi ensin malliksi, tule sitten neuvomaan muita.

PS Mitä ilkeilyä se on, että tytär, joka ehdottaa jotakin niin siltä tyttäreltä itseltään vaaditaan samaa?

Niin, tyttö ehdotti kasvisruokaa ja nyt hän sitten syö kasvisruokaa muiden kanssa? Eli miten hän muka vaatii muilta sellaista mitä ei vaadi itseltään?

Ei meillä muillekaan osteta uusia talvitakkeja, ellei ne käy pieneksi tai mene rikki, joka vaatii jo vähän tarkempaa selvittelyä. Eikä osteta uusia kännyköitä joka vuosi. Oma kännykkäni on kolme vuotta vanha ja saa kelvata vielä seuraavat kolme vuotta. 

ap

Vierailija
132/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee tästä ihan mieleen se yksi tapaus, jossa ylipainoisen perheen teini halusi muuttaa elämäntapojaan terveellisimmiksi. Hän alkoi kokata itse terveellistä ruokaa, käydä kahdesti viikossa lenkillä ja piti kerran viikossa herkkupäivän.

No, perheen äitihän se sitten päätti että tyttö saa luopua bussikortistaan ja jatkossa kulkea kouluun ja kavereille jalan "kun on kerran niin urheilullinen" ja minnekään synttärikutsuille jne. tyttö ei saanut mennä koska siellä tarjotaan epäterveellistä ruokaa jota "terveysintoilija" ei voi syödä. Eli siis kateellinen lihava äiti v-ttuili hoikistuneelle tyttärelleen tällä tavalla.

Aika sairaaksi menee, tämän kirjoittaja laskee siis itsensä ilmastotalkoolaisiin?

Perustele nyt, miksi se tytär ei voi käyttää samaa puhelinta ja takkia kuin viime vuonna, varsinkin kun on muilta vaatimassa talkoisiin osallistumista?

-Toisekseen jos yhdistät nuo kaksi asiaa, et ole edes aikuinen, ei kukaan aikuinen ole noin saatanan tyhmä.

En minä mikään ilmastotalkoolainen ole, vaan hyväksyn yksityisautot (vaikka itselläni ei ole) enkä syyllistä ketään lihansyönnistä, halpavaatteiden ostamisesta jne.

Jos vanha puhelin ja takki ovat vielä toimivia niin ei ole mitään syytä miksi tytölle pitäisi ostaa uudet. En kuitenkaan ymmärrä sitä, että jos ilmastosta huolestunut tyttö haluaa pienentää perheensä hiilijalanjälkeä tekemällä ekologisempia valintoja, niin äiti alkaa sitten v*ttuilla kieltämällä mielivaltaisesti asioita ikään kuin kostoksi.

Ei se ole edelleenkään mitään "mielivaltaista vi''uilua", jos IHMISELTÄ VAADITAAN SE MITÄ HÄN VAATII MUILTA, piste.

Onko uusi puhelin joka vuosi joku etuoikeus teille "ilmastotalkoolaisille" (mitä ette ole, nähty tässä ketjussa)?

Kasva aikuiseksi.

Tytär voi osoittaa huolensa luopumalla uudesta puhelimesta ja takista ja antaa vaikka ne rahat hyväntekeväisyyteen tai ilmaston hyväksi, miksi ei toimi näin?

Pitäisikö mielestäsi teineillä olla joku etuoikeus kuluttamiseen ja mistä se tulee?

-Miksi teini ei voi ITSE osallistua ilmastotalkoisiin?

Vierailija
133/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa AP.

Tällä tavalla luot hyvän suhteen aikuistuvaan tyttäreesi.

Kaikenlainen ilkeily ja kiusanteko toimii aina paremmin kuin asiallinen keskustelu.

Mistä päättelit, että asiasta ei ole keskustelu? Oletko yleensäkään koskaan yrittänyt keskustella teinien kanssa?

ap

Teinit ovat yleensä varsin fiksuja ja heidän kanssaan saa aikaan hyviä keskusteluita kun muistaa kuunnella mitä he sanovat eikä yritä vaan sanella omia sääntöjä.

Kuulostaako tyttäreni käytös ihan oikeasti fiksulta mielestäsi?

ap

Ei kuulosta kyllä sinunkaan.

Sinä olet tyttäresi kasvattanut, joten voit kiittää tai syyttää itseäsi.

Ohis

Vierailija
134/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ei, vaan olet huono äiti kun pilkkaat lasta kateuksissasi ja keljuilet tuollalailla ”no jos sinua kerran Niin kiinnostaa niin MINÄ PAKOTAN sinut luopumaan kaikesta!!” Yök. Tsemppiä tytölle. On minulla lapsia, kannustan heitä heille tärkeissä jutuissa, kaikkeen en lähde mukaan mutten ikinä rankaisisi siitä että yrittää olla parempi ihminen.

Mitä ihmeen rankaisemista se on, että ei osteta joka vuosi uutta takkia tai kännykkää? Kuule, enpä taida uskoa, että sinulla on ensimmäistäkään lasta vielä.

ap

Vierailija
135/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän saman tyyppinen tilanne viime viikolla. Perheen 10-vuotias kuopus esitti toiveen että syötäisiinkö jatkossa enimmäkseen kasvisruokaa. Olin juuri kattanut päivällispöytään kanapastaa. Sanoin että ilman muuta mutta hän voi osallistua itse ruuanlaittoon enemmän kuorimalla porkkanoita ja pilkkomalla kasviksia. Että aloitetaan heti huomenna porkkanasosekeitolla johon kuorii ison pussillisen porkkanoita. Ja kas, asia ei sitten ollutkaan enää niin tärkeä😄. Ruuanlaiton toki joutuu vielä opettelemaan isompien sisarustensa tavoin koska meiltä ei muuteta omilleen ilman huushollaustaitoja. Huomasi itsekin kuinka helppoa on esittää vaatimuksia muille jos itse ei tarvitse mennä epämukavuusalueelle.

Kysyn ihan vilpittömästi miksi teit näin? Eikö olisi kaikille parempi tehdä enemmän kasvisruokua? Mikä ongelma on kuoria porkkanoita.

T. Äiti, jonka lapsi alkoi kasvissyöjäksi ja teen samasta pohjasta 2 ruokaa ja kuorin kilon porkkanoita hetkessä

Monestakin syystä. Ensinnäkin halusin tietää, onko lapseni sen vertaa esittämänsä asian takana, että olisi itse valmis tekemään asian eteen työtä vai riittikö innostus vain siihen asti, että ilmoittaa mitä haluaa. Vaikea sanoa mikä on kaikille parempi. Teen 50-tuntista työviikkoa it-alalla ja opiskelen työn ohessa yliopistossa. En rupea kasvissössöistä painetta ottamaan, jos sitä ei tee erityisesti mieli vaan teen ruuat muilla perusteilla. Ruuanlaittotaidot on hanskassa, mutta kuorin porkkanoita vain jos huvittaa. Kolmanneksi meillä ei alaikäiset päätä asioista, vaan vanhemmat on perheessä pomoja. Ts. meillä ei 10-vuotias voi määrätä vanhempiaan tekemään haluamiaan ruokia. Lapsi ei itse ollut valmis tekemään mitään asian hyväksi. Jos olisi ollut, olisin ilman muuta lähtenyt hommaan mukaan. En todellakaan rupeaisi tekemään kaksia eri ruokia sen takia, että nyt on saatu alakouluikäisetkin ahdistumaan turhan takia. Sen sijaan että menisin moiseen itse mukaan, käytin aikaani lapsen rauhoittamiseen ja keskustelimme asian saamista tolkuttomista mittasuhteista ja siitä, että jos jotakin haluaa, pitää itse olla valmis tekemään työtä sen eteen eikä olettaa että muut tekevät.

Vierailija
136/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa AP.

Kaikenlainen ilkeily ja kiusanteko toimii aina paremmin kuin asiallinen keskustelu.

Mistä päättelit, että asiasta ei ole keskustelu? Oletko yleensäkään koskaan yrittänyt keskustella teinien kanssa?

ap

Teinit ovat yleensä varsin fiksuja ja heidän kanssaan saa aikaan hyviä keskusteluita kun muistaa kuunnella mitä he sanovat eikä yritä vaan sanella omia sääntöjä.

ap

Ohis

Siis mikä ei ole käytöksessäni fiksua? Minunko pitäisi ihan mukisematta ostaa uusia pikamuotivaatteita ja kännykkä joka vuosi? Miksi?

Ja hei, teinit ovat tuollaisia - kasvatuksesta huolimatta. Kyllä niistä silti ihan normaaleja kasvaa.

ap

Vierailija
137/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki järkevät ihmiset ovat jo tajunneet, että kaikki hiilijalanjälkilaskelmat ovat suuri puijaus. Niihin vedetään hatusta jotain lukuja ja vertaillaan keskenään vertailukelvottomien asioiden hiilijalanjälkiä. Esimerkiksi jotkut tieteelliset vihreät hehkuttavat, että kinkkukiusaus kannattaa vaihtaa punajuuripihveihin, koska punajuuripihveillä on pienemmät CO2-päästöt. Ne älykkäämmät oivaltavat, että ravintosisällöltään punajuuripihvit eivät todellakaan korvaa kinkkukiusausta. Kyllä teineille voi vähän rankemmillakin keinoilla osoittaa heille syötetyn propagandan virheellisyys ja toivottavasti se saa ne teinit heräteltyä ajattelemaan ihan itse.

Vierailija
138/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Mitä ihmeen rankaisemista se on, että ei osteta joka vuosi uutta takkia tai kännykkää? Kuule, enpä taida uskoa, että sinulla on ensimmäistäkään lasta vielä.

ap

Lue oma aloitukseksi. Ihan selvästi kerrot että nyt kun tyttö kerran on niin kiinnostunut ilmastoasioista niin minäpä päätin että tänä vuonna ei sitten ostetakkaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä uskot tai et usko.

Vierailija
139/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä oletkin hieno vanhempi. Jollain ihmisillä ei pitäisi olla lapsia.

Vierailija
140/337 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa AP.

ap

ap

Ohis

Siis mikä ei ole käytöksessäni fiksua? Minunko pitäisi ihan mukisematta ostaa uusia pikamuotivaatteita ja kännykkä joka vuosi? Miksi?

Ja hei, teinit ovat tuollaisia - kasvatuksesta huolimatta. Kyllä niistä silti ihan normaaleja kasvaa.

ap

No esim. tyttäresi pilkkaaminen keskustelupalstalla. Olet säälittävä vanhempi, minkä lapsesi kyllä huomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi