Ilmastoherännäinen tyttäreni sai sitten kunnon raivarit ja mököttää nyt huoneessaan.
Tytär on tehnyt paljon vaatimuksia koko perheelle ilmastoaktivismissaan. On alettu esim. syödä enemmän kasvisruokaa. Nyt ilmoitin tyttärelle, että ilmastonmuutoksen ehkäisemiseksi hän ei saa enää rahaa uusia vaatteita varten, eikä osteta joululahjaksi uutta kännykkää, vaan nyt on vanhoilla pärjättävä. Tytär ei taida kasvaa enää pituutta, joten ei ole mitään syytä ostaa esim. uutta talvitakkia. Vanha kännykkä saa myös luvan kelvata. Nytpä sitten ilmastoprinsessa mököttää huoneessaan.
Huoh. Avaan viinipullon, huom. luomua.
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän saman tyyppinen tilanne viime viikolla. Perheen 10-vuotias kuopus esitti toiveen että syötäisiinkö jatkossa enimmäkseen kasvisruokaa. Olin juuri kattanut päivällispöytään kanapastaa. Sanoin että ilman muuta mutta hän voi osallistua itse ruuanlaittoon enemmän kuorimalla porkkanoita ja pilkkomalla kasviksia. Että aloitetaan heti huomenna porkkanasosekeitolla johon kuorii ison pussillisen porkkanoita. Ja kas, asia ei sitten ollutkaan enää niin tärkeä😄. Ruuanlaiton toki joutuu vielä opettelemaan isompien sisarustensa tavoin koska meiltä ei muuteta omilleen ilman huushollaustaitoja. Huomasi itsekin kuinka helppoa on esittää vaatimuksia muille jos itse ei tarvitse mennä epämukavuusalueelle.
Kuulostat todella kapeakatseiselta ja pieneltä ihmiseltä. Lapsesi yritti ehdottaa jotain mikä olisi hänelle tärkeää ja manipuloit häntä, jotta et itse joutuisi opettelemaan uutta.
Ensinnäkin, uuden opettelu ei tee kenellekään pahaa. Toisekseen, kasvissyönti ei ole yhtään vaikeaa. Voit syödä täysin samoja ruokia kuin aiemminkin, vaihda vain kanan tofuun, jauheliha soijarouheeseen, nakit soijanakkeihin, jogurtti kaura- tai soijajogurttiin jne. Pakastevihanneksiakin voi hyvin käyttää, jos ei ehdi tai huvita kuoria niitä porkkanoita.
Eikä tarvitse joka päivä, aloita vaikka 2 kasvispäivällä viikossa, tutustu tuotteisiin ja etsikää sellaisia joista tykkäätte.
Jos siirrytte kokonaan kasvisruokaan, kannattaa ottaa selvää ravitsemuksellisista asioista. Pelkkä lihan vähentäminen ei vaadi sellaista tietämystä, koska todennäköisesti syötte tällä hetkellä lihaa reilusti yli ravitsemustarpeidenne.
Tofu ja soija, YÖK. Syön kyllä kasviksia mutta en käytä noita korvikeaineita missään muodossa..
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole
LASTA
LEMMIKKIÄ
AUTOA
SYÖN KAIKEN MITÄ OSTAN (ei hävikkiruokaa)
lopettakaa lasten tekeminen heti
maapallo EI tarvitse lisää tuholaisia
ei taida olla miestäkään?
kristallikissa
Provoksi veikkaan vain ap.n aktiivisen ketjuun osallistumisen vuoksi.
Toki aihekin mehevä.
Aika sadistista toi joululahjauhkaus. Tyttö yritti muuttaa kulutustottumuksia paremmiksi ja sai äidin vihat niskaan :( En ikinä kohtelisi omia lapsiani noin. Onko se mikään ihme että teini raivoaa ja paiskoo ovia kun äitien argumentointitaidotkin on tällä tasolla "et sitte saa joululahjoja ja laitat ite ruokas". Surullista porukkaa :(
Miksi teette lapsia
Ihminen tuhoaa maapallon
Lopettakaa heti!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taivaan kodissa ei ole ilmastoahdistusta, joka koettelee trumputtavia ilmastohyteerikkoja ja saa heidät tehtailemaan näitä aloituksia.
Jeesus k.uoli ristillä ihmisen ympäristösyntien takia.
Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen. Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä. Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa ympärileikata itsensä, että hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä. Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle.
Äiti antoi tyttärelle hyvä opetuksen. Paljon tärkeämpää on ensin tarkastella omia kulutustottumuksia (ja oltava valmis uhrauksiin) ja sen jälkeen vasta ehdottaa muita muuttumaan. Teinillä itsereflektointi on hyvin vaikeaa, mutta jostain sitä on aloitettava.
Lasten aivopeseminen ilmastohysteriaan ja postmoderniin feministiseen sukupuoletomuusajatteluun tulisi lopettaa. Heti.
Alkkisvalas yrittää "kasvattaa". Jotain teet oikeinkin eli asetat rajat, mutta tuo halveksuntasi, siitä maksat tulevaisuudessa.
Onko ihan mahdoton yrittää itse pysyä aikuisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän saman tyyppinen tilanne viime viikolla. Perheen 10-vuotias kuopus esitti toiveen että syötäisiinkö jatkossa enimmäkseen kasvisruokaa. Olin juuri kattanut päivällispöytään kanapastaa. Sanoin että ilman muuta mutta hän voi osallistua itse ruuanlaittoon enemmän kuorimalla porkkanoita ja pilkkomalla kasviksia. Että aloitetaan heti huomenna porkkanasosekeitolla johon kuorii ison pussillisen porkkanoita. Ja kas, asia ei sitten ollutkaan enää niin tärkeä😄. Ruuanlaiton toki joutuu vielä opettelemaan isompien sisarustensa tavoin koska meiltä ei muuteta omilleen ilman huushollaustaitoja. Huomasi itsekin kuinka helppoa on esittää vaatimuksia muille jos itse ei tarvitse mennä epämukavuusalueelle.
Kuulostat todella kapeakatseiselta ja pieneltä ihmiseltä. Lapsesi yritti ehdottaa jotain mikä olisi hänelle tärkeää ja manipuloit häntä, jotta et itse joutuisi opettelemaan uutta.
Ensinnäkin, uuden opettelu ei tee kenellekään pahaa. Toisekseen, kasvissyönti ei ole yhtään vaikeaa. Voit syödä täysin samoja ruokia kuin aiemminkin, vaihda vain kanan tofuun, jauheliha soijarouheeseen, nakit soijanakkeihin, jogurtti kaura- tai soijajogurttiin jne. Pakastevihanneksiakin voi hyvin käyttää, jos ei ehdi tai huvita kuoria niitä porkkanoita.
Eikä tarvitse joka päivä, aloita vaikka 2 kasvispäivällä viikossa, tutustu tuotteisiin ja etsikää sellaisia joista tykkäätte.
Jos siirrytte kokonaan kasvisruokaan, kannattaa ottaa selvää ravitsemuksellisista asioista. Pelkkä lihan vähentäminen ei vaadi sellaista tietämystä, koska todennäköisesti syötte tällä hetkellä lihaa reilusti yli ravitsemustarpeidenne.
Tofu ja soija, YÖK. Syön kyllä kasviksia mutta en käytä noita korvikeaineita missään muodossa..
Ei tofu ja soija ole minkään korvikkeita. Toinen on papu ja toinen on tuhansia vuosia vanha ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Lasten aivopeseminen ilmastohysteriaan ja postmoderniin feministiseen sukupuoletomuusajatteluun tulisi lopettaa. Heti.
Ilmastonmuutos on fakta. Tasa-arvo taas täysjärkisten ihanne ja normi.
PS-ääliöt yrittävät aivopestä typeryyteen ja edistää syrjivää dystopiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos on fakta, tosin sen vaikutukset ovat Suomeen positiiviset. Lämmityksen määrä vähenee, kasvukausi pitenee ja kesäkausi pitenee.
Sano että tulee meille, voin tehdä kasvisruokaa ja vielä hyvää sellaista.
Ollaan sekaani perhe ja kaksi teiniä talossa 15 ja 18v.
Tofu ja soija on hyvää sekä pavut.
Tietämätön kritisoi.
T. Sekaani perhe
Ap. mistä sinä mökötit nuorena?
Miten yritit ottaa etäisyyttä vanhempiisi?
Kyseenalaistitko koskaan vanhempiesi elämäntyyliä?
Esititkö vaatimuksia?
Vierailija kirjoitti:
Ap. mistä sinä mökötit nuorena?
Miten yritit ottaa etäisyyttä vanhempiisi?
Kyseenalaistitko koskaan vanhempiesi elämäntyyliä?
Esititkö vaatimuksia?
En tietenkään..olisi tullut heti risusta pakaroille. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos on fakta, tosin sen vaikutukset ovat Suomeen positiiviset. Lämmityksen määrä vähenee, kasvukausi pitenee ja kesäkausi pitenee.
Tämä ei ole lainkaan totta. Väite on yleinen oikeistolaisten taloustieteilijöiden ja muiden sellaisten keskuudessa, jotka eivät ymmärrä tai halua ajatella lainkaan ilmastonmuutoksen vaikutusta ekosysteemeihin, ihmisen täydellistä riippuvuutta ekosysteemeistä, Suomen täydellistä riippuvuutta globaaleista tuotantoketjuista, tai teknologisen yhteiskuntamme haurautta. Näillä ihmisillä jostain syystä on niin paljon arvovaltaa, että heidän mielipiteitään jopa sellaisista asioista kuunnellaan, joista he eivät tiedä mitään.
Jos sulle on tärkeää vain millä tahansa tekosyyllä vaimentaa oma pelkosi tai huolesi tulevaisuudesta ilmastonmuutoksen edessä, niin älä ihmeessä ota asioista selvää. Mutta omankin tulevaisuutesi kannalta on parempi jos et levittele disinformaatiota. Muut voivat sitten edes sen verran todennäköisemmin toimia oikein.
Kyllä mua nauratti työkaverin teini. Teini oli ehdottanut että perhe luopuisi autosta ja äiti pyöräilisi 7 km työmatkansa aamuin illoin Kuitenkaan teini ei ole itse valmis pyöräilemään omaa alle 4 km koulumatkaansa. Kavereillekin pitäisi aina viedä koska ei halua/jaksa/viitsi mennä pyörällä tai kävellen.
Julkistaliikennettä ei ole käytettävissä eli pyörä, jalat tai aikuinen vie autolla. Nyt on alannut vinkumaan mopoa😀
Tyypillistä hörhöilyä. Itse ei olla valmiita luopumaan mistään mutta odotetaan että kaikki toiset luopuvat minunkin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole lainkaan totta. Väite on yleinen oikeistolaisten taloustieteilijöiden ja muiden sellaisten keskuudessa, jotka eivät ymmärrä tai halua ajatella lainkaan ilmastonmuutoksen vaikutusta ekosysteemeihin, ihmisen täydellistä riippuvuutta ekosysteemeistä, Suomen täydellistä riippuvuutta globaaleista tuotantoketjuista, tai teknologisen yhteiskuntamme haurautta. Näillä ihmisillä jostain syystä on niin paljon arvovaltaa, että heidän mielipiteitään jopa sellaisista asioista kuunnellaan, joista he eivät tiedä mitään.
Jos sulle on tärkeää vain millä tahansa tekosyyllä vaimentaa oma pelkosi tai huolesi tulevaisuudesta ilmastonmuutoksen edessä, niin älä ihmeessä ota asioista selvää. Mutta omankin tulevaisuutesi kannalta on parempi jos et levittele disinformaatiota. Muut voivat sitten edes sen verran todennäköisemmin toimia oikein.
Kyseinen fakta perustuu Suomen eturivin tutkijoiden tekemiin tutkimuksiin, ei mutuiluun. Ilmastonmuutoksen hyödyt ja haitat jakaantuvat globaalisti epätasaisesti, mutta tosiasia on, että pohjoiset maat tulevat siitä hyötymään.
Olen kristitty..mitä jos munasolu olisi muslimi ja siittiö ateisti?????