Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
1201/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xamk, ensihoito 10. varasija

Saimaan amk, ensihoito 13. varasija

Turun amk, ensihoito 70. varasija

Metropoliaa vielä odotellaan. Pisteitä sain 45. En oo ensikertalainen. Vituttaa. :(

Vierailija
1202/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppii kirjoitti:

En jaksanut lukea kaikkia kommentteja:D

Mutta itse joskus hain ammattikorkeakouluun taito (eli taide) alalle ja silloin tuntui pääsykokeiden jälkeen että ei mulla ole mitään toivoa. Lopulta sit kuitenkin pääsin sisään varasijalta! Eli toivoa on aina:)

Jos kyseessä on tieto ala tai pääsykokeet keskittyvät mittaamaan niin sanottua opittua ja pääsykoekirjoihin liittyvää tietoa niin silloin ei auta muu kuin opiskella, opiskella ja opiskella. Silloinkin toivoa on ja mielestäni vielä enemmän, tietoa on kuitenkin nopeampi opetella kuin taitoa. Kannattaa miettiä analyyttisesti mitä et osannut pääsykokeissa ja keskittyä kehittämään sitä aluetta. Jos pisteet on todella kaukana pääsyrajasta niin sitten kannattaa harkita olisiko toisessa vähemmän halutussa koulussa samaa linjaa tarjolla ja hakea sinne. Monesti ekan vuoden jälkeen voi koittaa sit hakea siirtoa toiseen kouluun:)

Jos et pääse tänä vuonna kouluun niin kannattaa harkita sijoittamista valmennuskurssiin, niistä saa tukea ja preppausta jotka voi olla se viimeinen tekijä jonka tarvitset kouluun pääsemiseen:)

Tsemppiä! Toivottavasti pääsit sisään

Nykyään on käytössä amk-valintakoe, johon ei ole mitään ennakkomateriaalia eikä kokeen sisältöä julkisteta, joten neuvosi ei enää oikeastaan päde nykyisin.

Huvittaa muutenkin nämä pätijät ja neuvojat, jotka pääsivät opiskelemaan joskus vuosia sitten eivätkä tajua, että kokeet ja hakeminen ovat muuttuneet aika paljonkin heidän ajoistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppii kirjoitti:

En jaksanut lukea kaikkia kommentteja:D

Mutta itse joskus hain ammattikorkeakouluun taito (eli taide) alalle ja silloin tuntui pääsykokeiden jälkeen että ei mulla ole mitään toivoa. Lopulta sit kuitenkin pääsin sisään varasijalta! Eli toivoa on aina:)

Jos kyseessä on tieto ala tai pääsykokeet keskittyvät mittaamaan niin sanottua opittua ja pääsykoekirjoihin liittyvää tietoa niin silloin ei auta muu kuin opiskella, opiskella ja opiskella. Silloinkin toivoa on ja mielestäni vielä enemmän, tietoa on kuitenkin nopeampi opetella kuin taitoa. Kannattaa miettiä analyyttisesti mitä et osannut pääsykokeissa ja keskittyä kehittämään sitä aluetta. Jos pisteet on todella kaukana pääsyrajasta niin sitten kannattaa harkita olisiko toisessa vähemmän halutussa koulussa samaa linjaa tarjolla ja hakea sinne. Monesti ekan vuoden jälkeen voi koittaa sit hakea siirtoa toiseen kouluun:)

Jos et pääse tänä vuonna kouluun niin kannattaa harkita sijoittamista valmennuskurssiin, niistä saa tukea ja preppausta jotka voi olla se viimeinen tekijä jonka tarvitset kouluun pääsemiseen:)

Tsemppiä! Toivottavasti pääsit sisään

Miltä varasijalta pääsit kouluun?

Vierailija
1204/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin Lamk:n fysioterapeutti monimuoto-opintoihin mutta mistä ne valintakokeen pisteet näkee?

Edelleen koodista, löytynyt monta kertaa aiemmista viesteistä. https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications

Mene ensin omaan opintopolkuun ja kirjaudu pankkitunnuksillasi. Sitten avaa tuo sivu toiseen välilehteen.

Thanks. Oletin että se tieto olisi tullut suoraan jo hyväksynnän yhteydessä.

Vierailija
1205/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa kun opintopilun hakukohteen perässä lukee peruuntunut, aloitus paikat täynnä. Eikä lue esim hylätty? :0

Vierailija
1206/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vaihtoehto Oamk kesken, toiseen vaihtoehtoon varasija 9.

Vierailija
1207/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin Amk julkaisi myös päässeet. 55,23pisteellä sisään sosionomiksi opiskelemaan monimuotona. Jeeee!

Vierailija
1208/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3. varasijalla Turkuun. Onkohan mahdollisuuksia? Toivotonta.

Vierailija
1209/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa kun opintopilun hakukohteen perässä lukee peruuntunut, aloitus paikat täynnä. Eikä lue esim hylätty? :0

Tarkoittaa varmaan, että oot ollut sinne jollain varasijalla, mutta kaikki paikat on jo otettu vastaan. Mulla lukee kevään hakukohteista parissa ”Peruuntunut, varasijatäyttö päättynyt” ja olin ollut niihin kohteisiin varasijoilla 1. ja 4.

Vierailija
1210/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoritit kokeen hyväksytysti, joten valintatulos ei ole hylätty, mutta koemenestyksesi ei riittänyt opiskelupaikkaan.

Vierailija
1211/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 3. varasijalla Turkuun. Onkohan mahdollisuuksia? Toivotonta.

Jos oot ensikertalainen, voi hyvin ollakin vielä mahdollisuuksia :) Paljon tuloksia vielä julkaisematta.

Vierailija
1212/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla kouluilla ei ole varasijoja käytössä, vaan ottavat sen verran opiskelijoita sisään ja lopuille tulee peruuntunut. :) Esimerkiksi

Vierailija
1213/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaga-Heliaan tradenomi monimuotona 425.varasija ja 44pistettä. Heh. Taitaa Laureankin paikat jäädä kaukaiseksi haaveeksi. 

Hyvät pisteet sait ! Haetko ensikertalaisena ?

Vierailija
1214/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamk konetekniikan inssi varasija 21

Vierailija
1215/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi osio hylätty eli eipä alkanut opiskelija elämä vielä =(

Vierailija
1216/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaga-Heliaan tradenomi monimuotona 425.varasija ja 44pistettä. Heh. Taitaa Laureankin paikat jäädä kaukaiseksi haaveeksi. 

Juu kyllä. :)

Vierailija
1217/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee siinä Opintopolun hakemukset-sivulla Haaga-Helian tradenomi monimuodossa varasija 37. ja koodin mukaan pisteet 57. Pakko olla todistusvalinnan pisteet.. outoa vaan, miksi koodiin ei ole tullut valintakokeen pisteet

Vierailija
1218/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisen moni saanut tulokset ja itellä edelleen viimeisin muokkauskin 20.11 eikä koodissa näy pisteitä, jonosijoja tai mitään muutakaan mistä voisi jtn päätellä. Erittäin syvältä tää odotus pilkkuun asti. T:ei-ensikertalainen.

Vierailija
1219/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lukee siinä Opintopolun hakemukset-sivulla Haaga-Helian tradenomi monimuodossa varasija 37. ja koodin mukaan pisteet 57. Pakko olla todistusvalinnan pisteet.. outoa vaan, miksi koodiin ei ole tullut valintakokeen pisteet

Todistusvalinnan maksimipisteet oli 30.

Vierailija
1220/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiskohan olla taas kyse todistuspisteistä ja valintakoe hylätty? Joku ei-ensikertalainen oli päässyt samaan 44.78 pisteillä ja joku oli 40.88 pisteillä varasijalla 13.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan