Amk valintakoe ja epätoivo
Mitä ajattelitte kokeesta?
Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.
Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!
Kommentit (2017)
Onko kukaan Laureasta saanut tietoa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko katsonut pisteet oikein? Veikkaisin, 48 pisteellä olisi aika korkeilla varasijoilla mihin vain kohteeseen.
No kyllä siellä niin lukee. Jonosija 233, varasija 173 ja pisteet 48.
Voiko tuo 48 olla sun todistuspisteet? Eikö hakijalle näytetä jono, jossa on parhaimmalla sijalla (todistus- tai valintakoe jono).
Muuten en kyllä ihan ymmärrä. Lamk tradenomi verkko-opintoihin oli 80% ensikertalaiskiintiö, joten kun 32 ensikertalaista on valittu tulisi loppujen paikkojen (8 ja varasijat?) olla kaikille vapaata riistaa. Tosin en ole varma miten ensi- ja ei-ensikertalaiset sijoitellaan varasijoille. Jos esim. 10 ensikertalaista ei ota paikkaa vastaan, tarjotaanko vapautuneita paikkoja ensikertalaisille? Ilmeisesti näin, tuohon 32:een paikkaan asti. Jonosijan pitäisi kertoa kaikkien hakijoiden paremmuusjärjestys pisteiden perusteella riippumatta ensikertalaisuudesta.
Mä soitin hakijapalveluihin ja siellä sanottiin, että nuo pisteet täytyy olla todistusvalinnan pisteet. Ehkä sitten on hylky tullut jostain osiosta. Eli asia on mun osalta kuopattu, hetken jo ajattelin, että on virhe..No, keväällä sit uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin mun ykkösvaihtoehtoon! Kuopio Kätilö 😍😍
Onnea!😍 paljon vaadittiin pisteitä?
Näyttäisi olleen 42,93 😊👍🏻 Enkusta tuli varmasti vain se yksi vaadittu 🙈
Onnea! 😊 Tuliko sulle sähköpostiin pisteet?
Mä pääsin opiskelemaan Savoniaan terveydenhoitajaksi, mutta ei ole tullut sähköpostia ja en näe opintopolussa pisteitä.
Voi vide Metropolia ja Laurea vauhtia!!!!!
Lamkin tulokset tulleet, pääsykoe hylätty jonkun osion takia 😭 Tsemppiä muille!
Saimian enshoito tullut myös.
Metropolia nyt niitä tuloksia jo!!!!
Hienoinen kutina pyllyssä et Metropolia, Laurea ja Diak jättää huomiselle 🧐
Mulla kans hylätty yhden osion takia
Niin monella on tullut hylätty et nyt alko oikeesti pelottaa 😭
Karelian uusien opiskelijoiden aloituskirjeet ilmestyivät juuri nettisivuille, mutta saako valintatietoa odottaa huomiseen..?!
Onko kenellekään tullut vielä Diakin tuloksia 😲
Jaa'a, mahtaakohan sitä päästä kouluun 3. varasijalta Lamk monimuoto sairaanhoitajaan D:
HAMK sairaanhoitajaan päästy pisteilla 54,85. Olen ei-ensikertalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin mun ykkösvaihtoehtoon! Kuopio Kätilö 😍😍
Onnea!😍 paljon vaadittiin pisteitä?
Näyttäisi olleen 42,93 😊👍🏻 Enkusta tuli varmasti vain se yksi vaadittu 🙈
Onnea! 😊 Tuliko sulle sähköpostiin pisteet?
Mä pääsin opiskelemaan Savoniaan terveydenhoitajaksi, mutta ei ole tullut sähköpostia ja en näe opintopolussa pisteitä.
Kiitos ja onnea myös sulle! 😍 ei o tullut sähköpostia vielä ollenkaan. Katoin ton koodin kautta ne pisteet 😊 kato säkin ja kerro mitä sait, mielenkiinnosta 🌞 Kuopiossa nähdään!
Mitä noi varasija ja jonosijat käytännössä tarkottaa, tai siis mikä ero on tossa jonosijalla olemisessa luvulla x ku sit varasijalla on y?
Vierailija kirjoitti:
VierailijaHhhhh kirjoitti:
Haaga helia tietojenkäsittely monimuoto. Hyväksytty!
Paljonko sait pisteitä? Mielenkiinnosta kysyn kun jäin itse varasijoille.
Pisteet 44,78, jonosija 50. En ole ensikertalainen.
PÄÄSIN LAPPEENRANTAAN SOSIONOMIKS
Lappeenrannan eli Saimian fyssaritulokset tulleet!