Amk valintakoe ja epätoivo
Mitä ajattelitte kokeesta?
Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.
Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jollain tietoa tai kokemusta lisähausta jos nyt tuli hylky kaikkiin kun valintakokeen yksi osio hylätty. Niin pystynkö hakemaan lisähaussa?
Mikä on lisähaku?
Lisähaku alkaa 2.12 ja päättyy 13.2 ja siinä voi hakea nyt yhteishaussa vajaaksi jääneitä paikkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jollain tietoa tai kokemusta lisähausta jos nyt tuli hylky kaikkiin kun valintakokeen yksi osio hylätty. Niin pystynkö hakemaan lisähaussa?
Mikä on lisähaku?
Lisähaku alkaa 2.12 ja päättyy 13.2 ja siinä voi hakea nyt yhteishaussa vajaaksi jääneitä paikkoja
13.12 siis :D
Sieltä koodistako näette nuo pisteet? Mulla näkyy opintopolussa varasija, mutta ei pisteitä. Lisäks siellä lukee, että opiskelijavalinta kesken...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla lukee siinä Opintopolun hakemukset-sivulla Haaga-Helian tradenomi monimuodossa varasija 37. ja koodin mukaan pisteet 57. Pakko olla todistusvalinnan pisteet.. outoa vaan, miksi koodiin ei ole tullut valintakokeen pisteet
Todistusvalinnan maksimipisteet oli 30.
Eri aloilla on eri pistemäärä todistusvalinnassa.
https://www.ammattikorkeakouluun.fi/wp-content/uploads/2019/05/Ammattik…
Hyväksytty Lahden amk, sh, monimuoto. En ole ensikertalainen. Vielä odotan tuloksia Laureasta ja Metropoliasta.
Pääsikö joku Haaga Heliaan tradenomin linjalle?
Vierailija kirjoitti:
Hyväksytty Lahden amk, sh, monimuoto. En ole ensikertalainen. Vielä odotan tuloksia Laureasta ja Metropoliasta.
Onnea! Ja pisteet vielä kiinnostaisi :)
Tulee tästä ketjusta niin omat fiilikset mieleen, etenkin teidän viesteistä, jotka ette nyt opiskelemaan päässeet.
Hain vuosina 2014-2015 opiskelemaan amk:hon sotelle, kolmeen eri koulutusohjelmaan. 2014 hain fysioterapeutiksi, kevään haku hylättiin kun en jaksanut keskittyä psykologisissa testeissä iltapäivällä (olin jo niin puhki siitä kaikesta jännittämisestä ja aamupäivän haastattelussa & liikuntaosiossa tsemppaamisesta).
Sitten syksyllä päätin hakea uudestaan samalle alalle, eri kouluun vaan jossa pääsykokeessa anatomian ja fysiologian osio, haastattelu ja liikuntaosio. Tulos taas hylätty, koska liikuntaosiosta olin saanut liian vähän pisteitä. Muista osioista tuli tosi hyvät pisteet... Harmitti ihan älyttömästi, olin niin pettynyt taas itseeni että itkin tuntitolkulla.
Seuraavana keväänä hain suuhygienistiksi, kun totesin ettei minusta sitten vissiin fyssariksi ole. Pääsykokeessa oli kirjallinen osio (ei kieliä, ei matematiikkaa) ja haastattelut. Kun sitten tulokset tuli, niin kyllä tuntui voitolta 3. varasija! Harmi vaan, että jäin lopulta sijalle 1. Niin lähellä, mutta niin kaukana...
Syksyllä hain samalle alalle, varasija taisi olla muistaakseni 21.
Tuohon loppui minun hakemiseni amk:hon, en jaksanut enää sitä jännittämistä ja toivonkipinän ylläpitoa ja sitten kuitenkin karvaasti pettymistä. Kaikista eniten kaihertaa tuo ensimmäinen shg-haku, jossittelen toisinaan vieläkin sitä.
Vielä tekisi mieli hakea, mutta en rehellisesti sanottuna enää uskalla, varsinkin kun koe on nyt muuttunut niin en usko enää pärjääväni. Sitä haastatteluakaan kun ei ole, jossa pääsisi motivaatiostaan kertomaan. Itseasiassa yliopistossa olisi minusta mielenkiintoisempia koulutuksia, mutta siihen ei sitten muuten itseluottamus riitä.
En tiedä miksi tämän kirjoitin. Kai minä halusin vaan kertoa vertaistueksi oman tarinani siitä, miten on tullut hylättyjä tuloksia ja varasijoja läheltä ja kaukaa. Ja ehkä tärkeinpänä: älkää luovuttako hakujen kanssa niin kuin minä tein! Kukapa sitä tietää, jos olisin vielä kerran yrittänyt, ehkä silloin olisin päässyt.
Mulle on tullut sähköposti opiskelijavalinnan tuloksista viime kesänä klo 23:39.
Vierailija kirjoitti:
Tulee tästä ketjusta niin omat fiilikset mieleen, etenkin teidän viesteistä, jotka ette nyt opiskelemaan päässeet.
Hain vuosina 2014-2015 opiskelemaan amk:hon sotelle, kolmeen eri koulutusohjelmaan. 2014 hain fysioterapeutiksi, kevään haku hylättiin kun en jaksanut keskittyä psykologisissa testeissä iltapäivällä (olin jo niin puhki siitä kaikesta jännittämisestä ja aamupäivän haastattelussa & liikuntaosiossa tsemppaamisesta).
Sitten syksyllä päätin hakea uudestaan samalle alalle, eri kouluun vaan jossa pääsykokeessa anatomian ja fysiologian osio, haastattelu ja liikuntaosio. Tulos taas hylätty, koska liikuntaosiosta olin saanut liian vähän pisteitä. Muista osioista tuli tosi hyvät pisteet... Harmitti ihan älyttömästi, olin niin pettynyt taas itseeni että itkin tuntitolkulla.Seuraavana keväänä hain suuhygienistiksi, kun totesin ettei minusta sitten vissiin fyssariksi ole. Pääsykokeessa oli kirjallinen osio (ei kieliä, ei matematiikkaa) ja haastattelut. Kun sitten tulokset tuli, niin kyllä tuntui voitolta 3. varasija! Harmi vaan, että jäin lopulta sijalle 1. Niin lähellä, mutta niin kaukana...
Syksyllä hain samalle alalle, varasija taisi olla muistaakseni 21.Tuohon loppui minun hakemiseni amk:hon, en jaksanut enää sitä jännittämistä ja toivonkipinän ylläpitoa ja sitten kuitenkin karvaasti pettymistä. Kaikista eniten kaihertaa tuo ensimmäinen shg-haku, jossittelen toisinaan vieläkin sitä.
Vielä tekisi mieli hakea, mutta en rehellisesti sanottuna enää uskalla, varsinkin kun koe on nyt muuttunut niin en usko enää pärjääväni. Sitä haastatteluakaan kun ei ole, jossa pääsisi motivaatiostaan kertomaan. Itseasiassa yliopistossa olisi minusta mielenkiintoisempia koulutuksia, mutta siihen ei sitten muuten itseluottamus riitä.
En tiedä miksi tämän kirjoitin. Kai minä halusin vaan kertoa vertaistueksi oman tarinani siitä, miten on tullut hylättyjä tuloksia ja varasijoja läheltä ja kaukaa. Ja ehkä tärkeinpänä: älkää luovuttako hakujen kanssa niin kuin minä tein! Kukapa sitä tietää, jos olisin vielä kerran yrittänyt, ehkä silloin olisin päässyt.
Ajatusvirhe, kolmeen eri koulutusohjelmaan olen siis aikanaan hakenut, mutta käynyt pääsykokeissa vain noihin kahteen koulutusohjelmaan.
onko kukaan muu päässyt lappeenrantaan sosionomiksi?
Vierailija kirjoitti:
Täällä odottelen Laurean sekä diakin tuloksia, on kyllä erittäin vahva fiilis, että hylätty tulee mutta tulis edes se tieto niin ei tarvis enää jännittää :D
Sama ja siihen lisäksi Metropolia. Eli viimeisimpien keskustelujen perusteella just ne aina viimeiset.....Mihin koulutukseen hait? T. sama ei-ensikertalainen joka kirosi just edellisellä sivulla (1224/1354)
Valittu Kareliaan terveydenhoitajaksi (myös sairaanhoitajaksi olisi hyväksytty) pisteillä 62.19/80, en ole ensikertalainen.
Te, jotka ette nyt pääse sisään, niin selvittäkää ihmeessä avoimen polkuopinnot ja mahdollisuus hakea sitä väylää pitkin ja ilman valintakoetta.
Vierailija kirjoitti:
Valittu Kareliaan terveydenhoitajaksi (myös sairaanhoitajaksi olisi hyväksytty) pisteillä 62.19/80, en ole ensikertalainen.
Onnea!! :) Mistä sait tietää pisteesi?
Jamk ei tuloksia vielä näy, ainakaan itselläni.. mites muilla näkyykö? Sh monimuotoon hain toista kertaa. Keväällä sain varasijan 1 ja siihen jäin.... en oo ensikertalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea!! :) Mistä sait tietää pisteesi?
Ne pisteet näkyy (jos näkyy) kun oot kirjautuneena opintopolkuun, otat uuden välilehden ja meet osoitteeseen: https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications
Mikä on lisähaku?