Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
901/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännittävä viikko edessä. Itselläni on opintopolussa vielä jokaisessa hakukohteessa kesken. Koodisivustolla vain yhden hakukohteen tietoja muutettu 21.11, muissa ei muutoksia. Niitä muokattu 18.10. Mitäköhän tämä tarkoittaa?

Minulla kaikkiin muuttunut viikonlopun aikana.

Mihin olet hakenut? :)

Vierailija
902/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon seurannu pitkään jo tätä keskustelua, mut en edelleenkään ymmärrä mistä ihneen kiodista täällä puhutaan. Itellä lukee Opintopolussa vaan et valinta kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon seurannu pitkään jo tätä keskustelua, mut en edelleenkään ymmärrä mistä ihneen kiodista täällä puhutaan. Itellä lukee Opintopolussa vaan et valinta kesken.

kun olet kirjautunut omaan opintopolkuun, avaa uusi välilehti ja siihen https://opintopolku.fi/omatsivut/index.html

Vierailija
904/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitä koodia kannata sokeasti tuijottaa. Monesti siellä on lukenut jotain aivan muuta kuin mitä tulokset ovat.

Vierailija
905/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammali7 kirjoitti:

Kysyin Laureasta sähköpostitse, että olenko saanut opiskelupaikkaa heiltä. Eivät voi vielä sanoa. Tulokset julkaistaan viim 29.11 jolloin saa tiedon sähköpostitse. Kuumottaa odottaa.

Ei ihme, jos tuloksissa kestää :D

Mitä jos kaikki muutkin olettais olevansa erikoistapauksia ja soittelis ja viestittelis omien tulostensa perään?

Vierailija
906/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun olet kirjautunut omaan opintopolkuun, avaa uusi välilehti ja siihen https://opintopolku.fi/omatsivut/index.html

Kiitti, mut en kyllä vieläkään löytäny mitään koodia. Ehkä oon vaan urpo... mut eipä tässä montaa päivää enää tarvii venaa tuloksia onneks. Vaikka en kyllä oikeestaan yhtään usko et on mitään tsäänssejä päästä sisään, jos nyt ihan rehellisiä ollaan.

Vierailija
907/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä linkki pistetty. Avaa toi edellinen linkki ja avaa sitten tää https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications

Vierailija
908/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin hakenut amk:hon ja vaikka tiedän että se tulosten odottelu on älyttömän riipivää, niin kyllä minun mielestäni silti aikuisten ihmisten pitäisi malttaa odottaa kyselemättä, että milloin ne tulokset tulee ja olenko päässyt sisään. Tuloksien antoon on kuitenkin annettu se määräaika ja vaikka odottavan aika on pitkä, niin aina se päivämäärä sieltä koittaa ja tulokset tulee.

Sitä paitsi ei siellä mihin soittelette ja keneltä kyselette varmaan ole valtuuksia alkaa tuloksia kertomaan ohi Opintopolun.

Vierailija
909/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammali7 kirjoitti:

Kysyin Laureasta sähköpostitse, että olenko saanut opiskelupaikkaa heiltä. Eivät voi vielä sanoa. Tulokset julkaistaan viim 29.11 jolloin saa tiedon sähköpostitse. Kuumottaa odottaa.

Ei ihme, jos tuloksissa kestää :D

Mitä jos kaikki muutkin olettais olevansa erikoistapauksia ja soittelis ja viestittelis omien tulostensa perään?

Tai mitä jos viestittäisiin Opetushallituksen puolelta hieman paremmin, ja ilmoitettaisiin tulosten tulevan 29.11. ja ne julkaistaisiin 29.11. kuten ilmoitettu?

Vierailija
910/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin hakenut amk:hon ja vaikka tiedän että se tulosten odottelu on älyttömän riipivää, niin kyllä minun mielestäni silti aikuisten ihmisten pitäisi malttaa odottaa kyselemättä, että milloin ne tulokset tulee ja olenko päässyt sisään. Tuloksien antoon on kuitenkin annettu se määräaika ja vaikka odottavan aika on pitkä, niin aina se päivämäärä sieltä koittaa ja tulokset tulee.

Sitä paitsi ei siellä mihin soittelette ja keneltä kyselette varmaan ole valtuuksia alkaa tuloksia kertomaan ohi Opintopolun.

Ja siis tuolla "pitäisi malttaa odottaa kyselemättä, että milloin ne tulokset tulee" tarkoitan vain kouluilta kyselemistä, en spekulointia nettipalstalla tai vaikka kavereiden kesken. :)

Vierailija
911/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä paras tunne, kun näkee opintopolussa että on saanut sen unelmien opiskelupaikan. Muistan kun keväällä itkin monta tuntia kun olin niin onnellinen 😃 toivottavasti tekin saisitte tuntea sen tunteen tällä viikolla :)

Vierailija
912/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä paras tunne, kun näkee opintopolussa että on saanut sen unelmien opiskelupaikan. Muistan kun keväällä itkin monta tuntia kun olin niin onnellinen 😃 toivottavasti tekin saisitte tuntea sen tunteen tällä viikolla :)

Mikäs se unelmien paikka oli? :)

Vierailija
913/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postilla on hallussaan jossain päin minun uudet pankkitunnukset enkä pääse tunnistautumaan opintopolkuun. Yhyyyyy!

Toivottavasti tulee sähköposti opiskelemaan hyväksymisestä 🤗

Onko sinun mahdollista mennä pankkiin selvittämään asia? Postin lakko nimittäin saattaa viivästyttää tosi pitkään pakettejen kulkua. Osa paketeista tulee varmaan vasta joulun jälkeen. Pankkiin vaan passin kanssa niin asia voidaan varmaan saada hoidettua.

Hyväksymisestä tulee kyllä sähköposti. Mutta opiskelupaikan vastaanottamisessa voi tarvita pankkitunnuksia tms.

Vierailija
914/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelupaikan voi ottaa vastaan ilman pankkitunnuksiakin. Silloin pitää ottaa yhteyttä ammattikorkeakoulun hakupalveluihin. Kaikilla ei ole suomalaisia verkkopankkitunnuksia, esim. ulkomaalaisilla ei välttämättä ole.

Vierailija
915/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kauemmin kestää tulosten saaminen, jos käsittelijöiden aika kuluu näille minäminä-kyselijöille vastaamiseen.

Vierailija
916/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hain nuorena (20v) opiskelemaan yliopistoon ja pääsin. Nykyään vaatii ihan järjettömiä paukkuja buustailla itseään yhtään mihinkään. Tsemppiä teille nuoremmat! Kyllä te polkunne löydätte. Tulkaa uskoon ja pysykää erossa päihteistä.

Vierailija
917/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt näitä paikan saaneita on jo, niin mitäköhän pisteitä olette saaneet? Kiinnostaa tietää.

Vierailija
918/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain itse Oulun ammattikorkeakouluun, tieto-ja viestintätekniikan insinööriopintoihin. Tuntui että pääsykokeet meni hyvin, mutta englannin osiosta saattaa jäädä kiinni. Luulin ennen pääsykoetta että osaan englantia, mutta en ole varma tuleeko edes sitä yhtä vaadittua pistettä :(  Muut osiot tuntuivat melko helpoilta. Olen vasta nyt vanhalla iällä (34v.) tajunnut mikä mua oikeasti kiinnostaa ja toivon todella että pääsen opiskelemaan. Mietin kyllä ennen kuin hain kouluun että kannattaakohan näin vanhana enää lähteä opiskelemaan kun koulukin kestää sen neljä vuotta, mutta onhan tässä vielä työuraa jäljellä :D. On raskasta odotella tuloksia, pitäisi vaan unohtaa vielä muutamaksi päiväksi tulokset ja koittaa keskittyä muuhun. 

Vierailija
919/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran oli koodiin tullut uutta, että Tamkiin viimeisin muokkaus 23.11. 😅 Sitä ennen näkyi 21.11. viimeisin muokkaus.

Vierailija
920/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kauemmin kestää tulosten saaminen, jos käsittelijöiden aika kuluu näille minäminä-kyselijöille vastaamiseen.

Valintakokeeseen voisi laittaa kysymyksen, jossa hakijat arvioivat, kuinka paljon tulokset viivästyvät, jos hakijoita on esim. 10 000 ja turhia viestejä lähetetään oppilaitokseen noin sata per päivä. Ehkä osa ottaisi vihjeestä opikseen.