Amk valintakoe ja epätoivo
Mitä ajattelitte kokeesta?
Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.
Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!
Kommentit (2017)
No ei sinne kaikki pääse. Tyhmimmät ja laiskimmat jää ulos, ja niin pitääkin. Mitä sitä kaunistelemaan. Suuttukaa jos haluatte muttei kaikki pärjää yhtä hyvin, ihmeellistä että pitäisi uskotella kaikkien olevan yhtä fiksuja ja sopivia, näin EI ole, tietenkään.
Tuollaisten henkilöiden ei pitäisi ainkaan päästä.
Vierailija kirjoitti:
No ei sinne kaikki pääse. Tyhmimmät ja laiskimmat jää ulos, ja niin pitääkin. Mitä sitä kaunistelemaan. Suuttukaa jos haluatte muttei kaikki pärjää yhtä hyvin, ihmeellistä että pitäisi uskotella kaikkien olevan yhtä fiksuja ja sopivia, näin EI ole, tietenkään.
Kiitos kun kerroit tämän faktan, ettei kaikille riitä paikkoja.
Me muut emme tätä tienneet, vaan luulimme, että kaikki hakijat pääsevät sisään.
Ihailemme sinun viisauttasi, sekä sympaattista taitoa kertoa tämä meille muille.
Voisimmepa kaikki olla yhtä fiksuja kuin sinä.
Annukka34 kirjoitti:
Hain itse Oulun ammattikorkeakouluun, tieto-ja viestintätekniikan insinööriopintoihin. Tuntui että pääsykokeet meni hyvin, mutta englannin osiosta saattaa jäädä kiinni. Luulin ennen pääsykoetta että osaan englantia, mutta en ole varma tuleeko edes sitä yhtä vaadittua pistettä :( Muut osiot tuntuivat melko helpoilta. Olen vasta nyt vanhalla iällä (34v.) tajunnut mikä mua oikeasti kiinnostaa ja toivon todella että pääsen opiskelemaan. Mietin kyllä ennen kuin hain kouluun että kannattaakohan näin vanhana enää lähteä opiskelemaan kun koulukin kestää sen neljä vuotta, mutta onhan tässä vielä työuraa jäljellä :D. On raskasta odotella tuloksia, pitäisi vaan unohtaa vielä muutamaksi päiväksi tulokset ja koittaa keskittyä muuhun.
Itse aloitin AMK:ssa opiskelun tänä syksynä ja omassa ryhmässäni on ainakin todella monta yli kolmekymppistä ja muutama neljäkymppinenkin. Avoin AMK sekä polkuopinnot ovat myös ihan hyviä vaihtoehtoja mikäli et saa tällä kertaa opiskelupaikkaa. Kyllä se neljä vuotta taitaa olla suht pieni aika verrattuna niihin vuosiin mitä todennäköisesti tulet vielä viettämään työelämässä. :)
Sain Tamkista hyväksytty-ilmoituksen jo viime viikolla.
Tulosviikko, päivä 2. Veikkaan, että huomenna alkaa tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulosviikko, päivä 2. Veikkaan, että huomenna alkaa tulemaan.
Veikkaan samaa. Tai sitten torstaina.
Tai sitten ootellaan rauhassa perjantaita...
Hyvää huomenta, opiskelijavalinta olkohon tänäänkin kesken! (Metropolia julkaissut eilen uusien opiskelijoiden matskut ja infot nettisivuillaan, iik. Ei enää montaa päivää tuloksiin!)
Jos on käynyt lukion, niin pienellä preppauksella ja mahdollisen ennakkomatskun lukemisella pääsee melko mukavaan lopputulokseen. Itse hain sote-puolelle kolmisen vuotta sitten, ja omasta lukiosta oli aikaa 25 vuotta. Matikka ei todellakaan ole ikinä ollut muuta kuin kompastuskivi. Silti sain ihan hyvät pisteet, pääsin pääsykokeisiin ja sisään opiskelemaan monimuotona.
Ahkeraa ennakkovalmistautumista vaan, kyllä se siitä! Jos minä sen jotenkin klaarasin, kyllä te nuoremmatkin pärjäätte!
Vierailija kirjoitti:
Hyvää huomenta, opiskelijavalinta olkohon tänäänkin kesken! (Metropolia julkaissut eilen uusien opiskelijoiden matskut ja infot nettisivuillaan, iik. Ei enää montaa päivää tuloksiin!)
Jopa lukujärjestykset on jo julkaistu! Miksi ei voi vaan tulla tuloksia...Ihan varmasti ovat jo valmiit!
Vipusessa valittuja tänään 1188, eilen 1182. Koodissa ei muutoksia. Viimeisin ja ainoa muutos 21.11. jolloin oli lisätty valintatapajonoID. Karelian sivuilla ei ole vielä julkaistu uusien opiskelijoiden aloituskirjeitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on käynyt lukion, niin pienellä preppauksella ja mahdollisen ennakkomatskun lukemisella pääsee melko mukavaan lopputulokseen. Itse hain sote-puolelle kolmisen vuotta sitten, ja omasta lukiosta oli aikaa 25 vuotta. Matikka ei todellakaan ole ikinä ollut muuta kuin kompastuskivi. Silti sain ihan hyvät pisteet, pääsin pääsykokeisiin ja sisään opiskelemaan monimuotona.
Ahkeraa ennakkovalmistautumista vaan, kyllä se siitä! Jos minä sen jotenkin klaarasin, kyllä te nuoremmatkin pärjäätte!
Kolme vuotta sitten on ollut aivan erilaiset valintakokeet kuin tänä syksynä. Tämän syksyn amk-valintakoe oli mielestäni esim. viime kevään soteli-esivalintakokeeseen verrattuna paljon paljon hankalampi ja varsinkin aikastressiltään tiukempi. Uusien valintakokeiden on tarkoitus olla sellaisia, että ne eivät vaadi ennakkovalmistautumista. Mutta toki ainakin matematiikkaa voi aina harjoitella ja nyt kun on kerran kokeessa käynyt niin tietää ehkä miten harjoitella tuollaista koetilannetta muiltakin osin. Aiemmin on sote-alalle saatettu valita lähinnä sosiaalisten koetilanteiden perusteella, nyt valitaan pelkästään kirjallisella kokeella. Omasta mielestäni on hyvä, että enää ei yksi tai kaksi arvioijaa jakele pisteitä 10 minuutin ryhmäkeskustelun perusteella.
false,"tilanKuvaukset":{}}]}},"ohjeetUudelleOpiskelijalle":{"1.2.246.562.20":"https://www.metropolia.fi/haku/yleista-tietoa-opiskelusta/opintojen-alo…"},"hakutoivee
Tommonen pätkä on ilmestynyt koodiin!! Onko muilla tällaista??
Vierailija kirjoitti:
false,"tilanKuvaukset":{}}]}},"ohjeetUudelleOpiskelijalle":{"1.2.246.562.20":"https://www.metropolia.fi/haku/yleista-tietoa-opiskelusta/opintojen-alo…"},"hakutoivee
Kaikilla on noi
Ei joka hakukohteessa ole tuota tekstiä, mitähän se tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos tulet valituksi, opintopolussa ohjataan sinut noihin ohjeisiin. Jos et tule valituksi, sinua ei ohjata näihin ohjeisiin.
Nyt ainakin jotain nytkähtänyt eteenpäin. Mulla 6 hakua, tradenomi, 1 oli ennakkotehtävä jonka skippasin niin nyt tullut sinne hylky tunnin sisään
Ei mitään muutoksia ole tullut itselle. Varmaan pitää sitten perjantaihin asti jännittää.