Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
881/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postilla on hallussaan jossain päin minun uudet pankkitunnukset enkä pääse tunnistautumaan opintopolkuun. Yhyyyyy!

Toivottavasti tulee sähköposti opiskelemaan hyväksymisestä 🤗

Miten meinasit mahdollisen paikan sitten ottaa vastaan?

Pääseekö sinne kirjautumaan mobiilivarmenteella?

Mobiilivarmenteen käyttöönotto edellyttää verkkopankkitunnistautumista.

Vierailija
882/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ne on tulleet! JEE, pääsin sisään!!!

Täällä on sen verran skeptistä jengiä, että joudut tarkentamaan ennen onnitteluja. :)

Mulla sydän vähän muljahti kun samaan aikaan kun luin ton trollin niin padi piippasi juuri ilmoitusta ja oli tullut joku tyhmä viikkoraportti. Hetken toivoin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipusessa taas vähemmän valittuja kuin viime viikolla. Viime viikolla oli 1313 nyt 1182.

Vierailija
884/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edellisinä vuosina on pisteiden ilmoittaminen mennyt ? Voisiko olla niin hyvin että saisi tietää pisteensä per osio ?

Vierailija
885/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta pankista voi hakea tunnuslukutaulukon, posti kun on lakossa jouluun asti näiltä näkymin.

Vierailija
886/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villevallaton kirjoitti:

Muistaako joku lähtikö siinä äidinkielen osiossa miinuksia myös jos ei vastannut kysymykseen ? Mun mielestä lähti vain väärästä

Ei lähtenyt pisteitä, jos jätti vastaamatta. Muistaakseni suurimmassa osassa koetta oli tuo sama, että ei lähtenyt pisteitä vastaamatta jättämisestä. Olisko ollut peräti koko kokeessa. Vääristä meni miinusta vaihtelevasti.

Etiikan osiossa tuli miinusta jos jätti vastaamatta.

Mulla ei itellä ollut etiikan osiota, meinasinkin näitä osuuksia, jotka olivat kaikilla.

Vierailija
887/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oli laittanut facebookkiin kuvan tuloksista, Savonia AMKhon päässyt. Itsellä valinta edelleen kesken >(

Mille alalle sun kaveri haki

Sähkötekniikka

Vierailija
888/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten edellisinä vuosina on pisteiden ilmoittaminen mennyt ? Voisiko olla niin hyvin että saisi tietää pisteensä per osio ?

Keväällä tuloskirjeessä ilmoitettiin vain omat yhteispistemäärät ja alimmat hyväksytyt pistemäärät. Kävin tuolloin valintakokeessa, jossa oli kaksi eri osiota. Tarkempia tietoja saanee kysymällä korkeakoulusta.

Vierailija
889/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keväällä tuloskirjeessä ilmoitettiin vain omat yhteispistemäärät ja alimmat hyväksytyt pistemäärät. Kävin tuolloin valintakokeessa, jossa oli kaksi eri osiota. Tarkempia tietoja saanee kysymällä korkeakoulusta.

Kiitos sinulle tiedosta.

Vierailija
890/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä sit pitää avoimen hakemusta alkaa täyttää klo 12, kerta tuloksia ei kuulu.. olin ihan varma että tulokset tulis tässä aamupäivällä, kun yleensä avoimen haku alkanut turussa vasta viimeisen ilmoitetun tulostenjulkaisupäivän jälkeem.

Vierailija
891/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päätin jo ennen pääsykoetta, että en stressaa näistä, koska olen ihan tyytyväinen nykyiseenkin tilanteeseen ja opiskelemaan ei ole pakko päästä. Pieni haave vain heräsi viime keväänä, mutta silloin en vielä uskaltautunut hakemaan.

En stressaa, en. Seuraan vain tätä keskustelua koko ajan ja päivitän opintopolkua jatkuvasti.

Vierailija
892/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä sit pitää avoimen hakemusta alkaa täyttää klo 12, kerta tuloksia ei kuulu.. olin ihan varma että tulokset tulis tässä aamupäivällä, kun yleensä avoimen haku alkanut turussa vasta viimeisen ilmoitetun tulostenjulkaisupäivän jälkeem.

Mikäs kiire tässä mihinkään avoimiin on ilmoittautua, Turkuun on hakuaikaa 5.12. asti ja valintatapakin on joko arvonta tai motivaatiolomake.

Ei ilmoittautumisjärjestys onneksi.

Vierailija
893/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://opintopolku.fi/wp/valintojen-tuki/yhteishaku/korkeakoulujen-yht…

"Voit nähdä tiedon hyväksynnästä Oma Opintopolku -palvelussa jo ennen kaikkien tulosten julkaisemista, jos

sinut on valittu ylimpään hakutoiveeseen

sinut on hyväksytty esimerkiksi 3. hakutoiveeseesi, mutta sinua ei valittu ylempiin hakutoiveisiin.

sinut on hyväksytty alemmalle toiveelle, mutta ylemmät hakutoiveet ovat vielä kesken

et saanut opiskelupaikkaa."

Vierailija
894/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin Laureasta sähköpostitse, että olenko saanut opiskelupaikkaa heiltä. Eivät voi vielä sanoa. Tulokset julkaistaan viim 29.11 jolloin saa tiedon sähköpostitse. Kuumottaa odottaa.

Vierailija
895/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://opintopolku.fi/wp/valintojen-tuki/yhteishaku/korkeakoulujen-yht…

"Voit nähdä tiedon hyväksynnästä Oma Opintopolku -palvelussa jo ennen kaikkien tulosten julkaisemista, jos

sinut on valittu ylimpään hakutoiveeseen

sinut on hyväksytty esimerkiksi 3. hakutoiveeseesi, mutta sinua ei valittu ylempiin hakutoiveisiin.

sinut on hyväksytty alemmalle toiveelle, mutta ylemmät hakutoiveet ovat vielä kesken

et saanut opiskelupaikkaa."

En oikeeen ymmärrä mitä tämä meinaa 😅

Vierailija
896/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postilla on hallussaan jossain päin minun uudet pankkitunnukset enkä pääse tunnistautumaan opintopolkuun. Yhyyyyy!

Toivottavasti tulee sähköposti opiskelemaan hyväksymisestä 🤗

Onko sinun mahdollista mennä pankkiin selvittämään asia? Postin lakko nimittäin saattaa viivästyttää tosi pitkään pakettejen kulkua. Osa paketeista tulee varmaan vasta joulun jälkeen. Pankkiin vaan passin kanssa niin asia voidaan varmaan saada hoidettua.

Vierailija
897/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain tänä syksynä opiskelemaan toista alaa. Viime syksynä pääsin opiskelemaan Laureaan ja tulokset tulivat tiistaina iltapäivällä 27.11. En ole varma, oliko silloin viimeinen tulosten julkaisupäivä 29.11 torstaina. Mutta kuitenkin tulokset tulivat aikaisemmin kun viimeisenä päivänä.

Pääsin tuolloin kolmanteen hakukohteeseen ja olin varalla ensimmäiseen. Eli toivossa on hyvä elää, jospa huomenna kuuluisi ekoja tuloksia.

Vierailija
898/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä hain myös sh:ksi verkkopuolelle. Haaveena olis lähteä sh-tutkinnon jälkeen jatkamaan terveyshallintotieteisiin tai hoitotieteisiin. Takana useampi vuos lähihoitajan hommia. Ja olen vakaasti sitä mieltä että hoitopuolen hallintoon tarvitaan enemmän ihmisiä joilla on käytännön kokemusta hoitotyöstä, eikä näitä johtajia ja ylihoitajia jotka ajavat vain hallinnon etuja ja taputtelevat kenttäväkeä päähän että kyllä se siitä.

Hyvä sinä ! Toivottavasti pääset sisään.

Mua kiinnostaa tradenomiopinnot ja johtaminen.. tarkemmin coaching ja se ns positiivinen psykologia. Minusta olisi hienoa saada olla auttamassa ihimisiä yltämään parhaimpaansa yksilöinä..

Kiinnostaa kyllä moni muukin asia ja opinnot myös mm sote-aloilta. Asuntolaina, autolaina ja yksinhuoltajuus asettaa vaan tiettyjä rajoitteita opintoihin rahoituksen ja fyysisen toteutuksen suhteen. Itsekin hain verkkototeutukseen juuri siksi.

Tsemppiä kaikille tulosten odotukseen ! :)

Peukut pystyssä sulle :) Noissa hommissa nykyään olen ja jos nyt pääsisi täydentämään osaamista sosionomiopinnoilla, niin opintovapaa edessä. Vielä tuloksia jännätään näköjään viimeiseen asti...

Vierailija
899/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittävä viikko edessä. Itselläni on opintopolussa vielä jokaisessa hakukohteessa kesken. Koodisivustolla vain yhden hakukohteen tietoja muutettu 21.11, muissa ei muutoksia. Niitä muokattu 18.10. Mitäköhän tämä tarkoittaa?

Vierailija
900/2017 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittävä viikko edessä. Itselläni on opintopolussa vielä jokaisessa hakukohteessa kesken. Koodisivustolla vain yhden hakukohteen tietoja muutettu 21.11, muissa ei muutoksia. Niitä muokattu 18.10. Mitäköhän tämä tarkoittaa?

Minulla kaikkiin muuttunut viikonlopun aikana.