Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset naiset käyttävät lättäpohjakenkiä? Korkokengät olisivat PALJON kauniimmat.

Vierailija
26.10.2019 |

Pitkät kävelylenkit, urheilu jne on asia erikseen. Silloin tarkoitukseen sopivat kengät kuten lenkkarit ovat paikallaan. Mutta noin muuten: miksi korkkarien käyttäjät ovat niin harvassa?

Kommentit (304)

Vierailija
61/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän usein korkkareita. Eivät ne ole sen epämukavampia kuin muutkaan kengät, kun löytää sopivan mallin.

Sama täällä, muuten aina korkokengät paitsi urheillessa. Ei mitään ongelmia jaloissa.

Vierailija
62/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei miehet käytä niitä? Mä en ainakaan naiseuden takia viitsi pitää epämukavia kenkiä.

Korkokengät itseasiassa ovat alunperin miesten kenkiä. Ne kehitettiin 1600-luvulla aatelista yläluokkaa varten korostamaan kauniisti miesten pohkeita. Hyvä esimerkki on Aurinkokuningas Ludvig XIV:n potretti (1701)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Louis_XIV_of_France…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Terveyden vuoksi. Korkokengät aiheuttavat naisille pysyviä jalkaongelmia ja selkäongelmia. 2. Kipu, korkokenkä ei tunnu hyvältä jalassa eikä ole ergonominen. 3. Liian kylmä kenkä suomen säähän, hidastaa kulkua ja halutaan liikkua nopeasti sekä terveellisesti. Joskus tarvitsee myös juosta. 4. Korkokengän korko voi juuttua mihin tahansa maanpinnan koloon ja irtoaa. Joillakin naisilla on nilkka nyrjähtänyt koroissa tai raaja katkennut, kun lennetty rappusia alas. Vaarallista siis. 5. Pinnallisuus, keinotekoisuus ja aivopesumuoti ei kiehdo, että oletuksena kaikilla pitäisi olla korkokengät. 6. Korkosaapas voi näyttää kivalta, mutta sitä ei voi käyttää kuin kotona hetken, teoriassa. Ellei ole varma että nivelet kestävät.

Vierailija
64/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä sinä korkokenkiä muina aikoina kuin lenkkeillessäsi, aloittaja.

Mitä korkeammat, sen paremmat. 

Jutellaan sen jälkeen lisää. 

Vierailija
65/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Unohdin mainita, että keskiajalla käytettiin myös korkeapohjaisia kenkiä, kun kaduilla oli roskia eikä haluttu, että jalat menevät likaisiksi. Tosin nämä kengät olivat minun tietääkseni tasapohjaisia, eivät varsinaisia korkkareita kuten tuolla Aurinkokuninkaalla.

Vierailija
66/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia kommentteja täällä. Itse kyllä pidän korkokengistä, mutta en mistään 10 cm piikkikoroista mitä moni varmaan kuvittelee tällä aloituksella tarkoitettavan. Ostan aina Vagabondilta mukavia ja käytännöllisiä nilkkureita eikä ne rasita jalkaa yhtään. Esim. tämän tyyliset on minulla ihan arkikäytössä koko syksyn https://www.kookenka.fi/media/catalog/product/cache/1/image_lst_eaff4a7…

Heh, onnea vaan sitten kun on hirveät vaivaisenluut ja jalat ihan tuusan nuuskana kun nelikymppiset lähenee. Vielä pitäisi toiset 40v niillä jaloilla pärjätä.

Vierailija
67/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harva osaa oikeasti edes kävellä korkokengillä. Kamalan näköistä se on kun könkätään selkä köyryssä ja polvet koukussa. 

Kävele ap itse muutama tunti himassa korkokengillä. Tule sitten kertomaan mielipiteesi. Kävelitkö kauniisti ja ryhdikkäästi? Tuntuiko hyvältä?

Vierailija
68/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia kommentteja täällä. Itse kyllä pidän korkokengistä, mutta en mistään 10 cm piikkikoroista mitä moni varmaan kuvittelee tällä aloituksella tarkoitettavan. Ostan aina Vagabondilta mukavia ja käytännöllisiä nilkkureita eikä ne rasita jalkaa yhtään. Esim. tämän tyyliset on minulla ihan arkikäytössä koko syksyn https://www.kookenka.fi/media/catalog/product/cache/1/image_lst_eaff4a7…

Heh, onnea vaan sitten kun on hirveät vaivaisenluut ja jalat ihan tuusan nuuskana kun nelikymppiset lähenee. Vielä pitäisi toiset 40v niillä jaloilla pärjätä.

Nuo on tosi hyvät kengät. Omaa tyhmyyttä jos ostaa liian pienet, mutta kun ostaa sopivan kokoiset, näillä on helppo kävellä, ovat tukevat jalassa. Mulla on aina myös tämän tyyliset kengät. 

Vierailija
69/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei suomessa ole kauheasti mitään sivistyneistönaisia tai sellaisia. 99% omaa työläistaustan. 

Onhan Suomessa naisilla esim. paksut nilkat verrattuna moniin muihin eurooppalaisiin naisiin. 

Niin kuin suomalaismiehillä miehillä on paksu pää ja kallo, muttei päässä järkeä. Ne on näitä rotuominaisuuksia.

Vierailija
70/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin kunnon koroista, ihan 10 cm mutta olen jo ilman korkojakin lähes 180 cm pitkä ja herättäisin vaan liikaa huomiota korkoineni, eikä itseluottamus sitä kestä. Juhliin laitan kyllä. Arkena mennään sitten tennareilla.

Vierailija
71/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen työmatkat, joten käytän arkena sellaisia kenkiä, joilla on helppo kävellä. En myöskään jaksa meikata. Jos on jotain erikoista töissä tai vapaa-ajalla, sitten laittaudun. Muuten valitsen mieluummin mukavuuden kuin kauneuden.

Ja minusta jokainen saa tehdä tässä asiassa niinkuin itse haluaa. Kenenkään muun päivittäiset meikkaamiset tai laittautumiset eivät minua häiritse. Itsekin tiedostan olevani paljon kauniimpi kevyellä meikillä kuin ilman.

Vierailija
72/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on tosi hyvät kengät. Omaa tyhmyyttä jos ostaa liian pienet, mutta kun ostaa sopivan kokoiset, näillä on helppo kävellä, ovat tukevat jalassa. Mulla on aina myös tämän tyyliset kengät. 

Kai tiedät että ne vaikuttavat jaloissasi muuhunkin kuin vain siihen osaa joka siellä kengän sisällä on?

Vierailija
73/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoinen 3-4 sentin korko on itseasiassa jalalle ja selälle parempi kuin ihan lättäpohja. Vaivaisenluut eivät tule noin pienestä korosta vaan liian pienestä ja/tai vääränmallisesta (=liian kapeakärkisestä) kengästä.

Vierailija
74/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoinen 3-4 sentin korko on itseasiassa jalalle ja selälle parempi kuin ihan lättäpohja. Vaivaisenluut eivät tule noin pienestä korosta vaan liian pienestä ja/tai vääränmallisesta (=liian kapeakärkisestä) kengästä.

Itse asiassa noin 2 cm:n korko on paras selälle.

Vierailija
75/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkarit ei tällä hetkellä ole edes muodissa. Olemme kierrelleet etelä-Euroopassa kesälöä ja kaikkiaöla naisilla jalassa matalia kesäsandaaleita ja lenkkareita. Edes illalla ravintolaan ei laiteta korkkareita.

Vierailija
76/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan parit kivannäköiset korkokengät, mutta niille ei nykyään oikein tahdo olla käyttöä. Liikun enemmän kävellen kuin kulkuneuvoilla. Ja on se vähän turvallisuuskysymyskin, korkkarit jalassa olisi vaikeampi juosta karkuun jos jotain ikävää sattuisi. Siksi lenkkarit.

Vierailija
77/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät miehet käytä jatkuvasti pukua, kravattia ja pukuun kuuluvia kenkiä vaikka ovat ehdottomasti hoteimmillaan niin pukeutuneina?

Vierailija
78/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että voin tarvittaessa juosta, jos sellainen tilanne tulee eteen. Korkokengät on hengenvaarallisia.

Vierailija
79/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän usein korkkareita. Eivät ne ole sen epämukavampia kuin muutkaan kengät, kun löytää sopivan mallin.

Sama täällä, muuten aina korkokengät paitsi urheillessa. Ei mitään ongelmia jaloissa.

Ei vielä.

Vierailija
80/304 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei miehet käytä niitä? Mä en ainakaan naiseuden takia viitsi pitää epämukavia kenkiä.

Korkokengät itseasiassa ovat alunperin miesten kenkiä. Ne kehitettiin 1600-luvulla aatelista yläluokkaa varten korostamaan kauniisti miesten pohkeita. Hyvä esimerkki on Aurinkokuningas Ludvig XIV:n potretti (1701)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Louis_XIV_of_France…

Tarkoitako siis että miehekäs mies käyttää korkkareita? 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä