Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset naiset käyttävät lättäpohjakenkiä? Korkokengät olisivat PALJON kauniimmat.

Vierailija
26.10.2019 |

Pitkät kävelylenkit, urheilu jne on asia erikseen. Silloin tarkoitukseen sopivat kengät kuten lenkkarit ovat paikallaan. Mutta noin muuten: miksi korkkarien käyttäjät ovat niin harvassa?

Kommentit (304)

Vierailija
101/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakantaiset nilkkurit tai saappaat käytännöllisemmät, jos märkää.

Kannat pitää ryhdin suorana ja plantaarifaskiitin poissa.

Lääkäri kehoitti käyttää kannallisia kenkiä ettei oire uusi.

Kasarilla monille tarralenkkareiden käyttäjälle tuli ns.lättäjalka

Vierailija
102/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat ne vaatteilla kokeilee, jo vanha kansa tiesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia kommentteja täällä. Itse kyllä pidän korkokengistä, mutta en mistään 10 cm piikkikoroista mitä moni varmaan kuvittelee tällä aloituksella tarkoitettavan. Ostan aina Vagabondilta mukavia ja käytännöllisiä nilkkureita eikä ne rasita jalkaa yhtään. Esim. tämän tyyliset on minulla ihan arkikäytössä koko syksyn https://www.kookenka.fi/media/catalog/product/cache/1/image_lst_eaff4a7…

Veikkaan, että aloittaja ei tarkoittanut ihan tuollaisia kenkiä... vaan ehkä tällaisia: https://www.zalando.fi/stradivarius-stilettoabsatz-avokkaat-black-sth11…;

Mutta asiaan: itse en käytä korkkareita lainkaan, koska jalkoihini sattuu. En tosin koskaan tykännyt kovin korkeista kengistä, mutta minulla on perinnöllinen jalkavika. Minkäs teet. 

Ei se naisellisuus ole koroista kiinni. Omistan useat kauniit matalat avokkaat. 

Vierailija
104/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan täyspäinen käytä mitään terävälestisiä kenkiä ompa kannat tai ei

Vierailija
105/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän se näyttäisi kun lähtisin vetämään erävaellusta korkokengät jalassa

Vierailija
106/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen voi onneksi ajatella ensisijaisesti omaa mukavuuttaan eikä sitä, miltä näyttää.

Ja tämän kyllä huomaa

Vierailija
107/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woman or Dudette? kirjoitti:

Korkkarit on hyvin feminiiniset kengät. Suurinosa suomalaisista naisista on hyvin maskuliinisia kävelytyyliltään ja kehonkieleltään. Sellainen nainen jos laittaisi korkkarit jalkaan niin se olisi mies korkkareilla silloin. On vielä joitakin vähän vanhempia naisia kenellä on se feminiininen energia tallella, mutta heitä ei ole paljoa. Venäläisillä naisilla on feminiinistä energiaa. Se näkyy terveenä ylpeytänä ''olen nainen ja seksikäs''. Kävelevät siks saks tyyliin ja hymyilevät. Ottavat katsekontaktia. Ihan viatonta pikku flirttiä. Mitään ei tarvitse tapahtua. Piristää molempien päivää. Korkkarin kopina kääntää automaattisesti päitä. Kun kuulen sen äänen alan etsimään mistä se kuuluu. Eräänlainen mating call. Korkkarin kopina erittää aivoissa adrenaliinia samalla tavalla miten ennen sodassa soitettiin rumpuja.

Mistähän revit tuon että venäläiset hymyilisivät ohikulkijoille? Venäläisessä kulttuurissa hymyt ovat varatut vain kaikista läheisimmille. Toki jos on myymässä jotain ja asiakaskunta on kansainvälistä, niin ehkä silloin saattaa hymyäkin puristaa.

Vierailija
108/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sattuu.

Vierailija
109/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei miehet käytä piikkikorkokenkiä?! Olis tosi kivan näköistä :) 

Vierailija
110/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaisenluut on aika kova sana. En käytä korkokenkiä todellakaan siksi että joku ääliö sitä vaatisi.

Vierailija
111/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat navetassa kovin epäkäytännölliset ja sitten ne kumpparit vaan unohtuu jalkaan koko päiväksi, mitä niitä lypsyjen välillä vaihtamaan. Yöllä on taas villasukat mukavammat, kun alkaa ilmat viiletä.

Vierailija
112/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itärajalla ja tapaan työkseni valtavasti asiakkaita päivässä, paljon myös venäläisiä. Kaikki kulkevat matalissa kengissä, farkuissa ym.

Vierailija
113/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on 187cm ILMAN korkoja! Se riittänee syyksi?

Vierailija
114/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavuuden vuoksi. Ketä kiinnostaa näyttääkö hyvältä jonkun randomin ukon silmissä?

Vierailija
115/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei suomessa ole kauheasti mitään sivistyneistönaisia tai sellaisia. 99% omaa työläistaustan. 

Onhan Suomessa naisilla esim. paksut nilkat verrattuna moniin muihin eurooppalaisiin naisiin. 

Noh, noh. Mä olen ihan ehta rekkakuski ja käytän siviilissä pelkästään korkokenkiä =)

Vierailija
116/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miksei meillä naiset sido jalkojaan, kuten yläluokkaiset kiinalaisnaiset aikoinaan tekivät? Eikös pieni jalka ole kaunis? Sitomalla saataisiin n. 15-senttiseksi typistettyä jalat.

Vierailija
117/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Woman or Dudette? kirjoitti:

Korkkarit on hyvin feminiiniset kengät. Suurinosa suomalaisista naisista on hyvin maskuliinisia kävelytyyliltään ja kehonkieleltään. Sellainen nainen jos laittaisi korkkarit jalkaan niin se olisi mies korkkareilla silloin. On vielä joitakin vähän vanhempia naisia kenellä on se feminiininen energia tallella, mutta heitä ei ole paljoa. Venäläisillä naisilla on feminiinistä energiaa. Se näkyy terveenä ylpeytänä ''olen nainen ja seksikäs''. Kävelevät siks saks tyyliin ja hymyilevät. Ottavat katsekontaktia. Ihan viatonta pikku flirttiä. Mitään ei tarvitse tapahtua. Piristää molempien päivää. Korkkarin kopina kääntää automaattisesti päitä. Kun kuulen sen äänen alan etsimään mistä se kuuluu. Eräänlainen mating call. Korkkarin kopina erittää aivoissa adrenaliinia samalla tavalla miten ennen sodassa soitettiin rumpuja.

Mistähän revit tuon että venäläiset hymyilisivät ohikulkijoille? Venäläisessä kulttuurissa hymyt ovat varatut vain kaikista läheisimmille. Toki jos on myymässä jotain ja asiakaskunta on kansainvälistä, niin ehkä silloin saattaa hymyäkin puristaa.

Se on mun kokemus täällä Suomessa. Mitään en ole ostamassa eikä ole yritetty myydä. Hymyile ja sinullekkin hymyillään.

Vierailija
118/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai miksei meillä naiset sido jalkojaan, kuten yläluokkaiset kiinalaisnaiset aikoinaan tekivät? Eikös pieni jalka ole kaunis? Sitomalla saataisiin n. 15-senttiseksi typistettyä jalat.

Nuo sidotut jalat itse asiassa jopa tavallaan muistuttavat jalkaa korkokengässä. Korko vain muodostuu omasta kantapäästä, kun luun asento on muuttunut luonnottomaksi: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/83/FootBindingRx…

Vierailija
119/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi jopa olla luonnostaan niin pitkä, ettei lisäpituutta kaipaa ja halua olla kaikkien yläpuolella.

Vierailija
120/304 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee taas jäiset kelit ja joutuu aina pidättelemään naurua kun näkee nuoria tyttöjä hoippumassa korkeissa koroissa liukaspohjaisilla kengillä kaduilla, ja itse kävelee yhtä helposti kuin kesällä hyvillä lämpimillä matalapohjaisilla talvikengillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme