Mitä tehdä? Ollaan saaressa mökillä, miehellä alkoi vatsatauti ja minun pitäisi olla töissä aamulla
Olen koeajalla, ja saan potkut, jos ilman syytä (esim. lääkärintodistuksella oma sairaus) jään pois töistä. Miehellä tulee molemmista päistä ja hän on todella kipeä, sanoo että ei pysty lähtemään mökiltä ennen kuin paranee (ei pysy edes kunnolla pystyssä). Mutta minä en osaa ajaa venettä enkä voisi edes ottaa venettä ja jättää miestä yksin saareen ilman venettä, eihän hän edes pääsisi pois sitten. Ja rannasta on tunnin ajo lähimpään kaupunkiin, josta kai jotenkin sitten pääsisi julkisilla kotiin parin tunnin päähän, mutta en minä voi ottaa meidän autoakaan mieheltä. Mitä ihmettä teen?
Kommentit (371)
Moni täällä ihmettelee että miksi ap kyselee tällaisia, jos ei ole mitään mahdollisuutta päästä saaresta pois. Itse hyvin korkean äo:n omaavana tajusin heti mistä on kyse. Oikeasti ap:n miehellä ei ole mitään vatsatautia. Ap ja miehensä haluaisi vain jäädä kuhertelemaan saareen pidemmäksi aikaa. Ongelma on vain se että ap:lla on huomenna töitä ja hän on koeajalla. Koko ketju on selkeästi tehty sitä varten, että ap voi linkata sen lopulta toisen käden kautta työnantajallensa ja tehdä näin selityksestään saareen jumiutumisesta uskottavamman työnantajan silmissä.
Ja nyt minä mokasin sen uskottavuuden. Voi että!
Tunnin olet nyt notkunut täällä, vaikka siinäkin ajassa olisit jo rakentanut lautan ja soutanut rantaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka omistaa mökin saaressa mutta ei osaa edes sen vertaa ajaa veneellä että pääsee sieltä omin avuin pois? Mitä sä ap tekisit jos sun mies vaikka loukkaantuu siellä etkä pysty soittamaan apua? Autat miehen veneeseen ja lähdette yhdessä pois, kyllä se mies pystyy veneessä ja autossa matkustamaan, pahimmillaan tulee sotkua mutta mitään estettä matkustamiselle ei ole. Ja sitten opettelet ajamaan venettä ja huolehtimaan itsestäsi ennen kun seuraavan kerran lähdet saareen.
Jeps. Ja tätä logiikkaa jatkaakseni: kuka menee lentokoneeseen ilman, että osaa lentää sitä itse jos lentäjä estyy? Kuka menee junaan, jos ei kaiken varalta osaa itse sitä kuljettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä ei ole veneissä airoja? Mitä sitten kun moottori hyytyy?
:D
Ootko ikinä ollut isommassa paatissa?
:D Tässä puhuttiin veneistä ei laivoista hölmö!
Et oo tosissasi. Veneitä on muitakin kuin soutuvene. Katsos vaikka nettivene näin alkuun ja ylläty.
Siis oikeasti täällä ehdotetaan kaikkea että ajotaidoton ap lähtee moottoriveneellä ajelemaan, maksaa venetaksi ja apn mies vois tulla mukaan ja istua jätesäkin päällä ripuloimassa? Joo ehkä, jos olisi lento lähdössä ulkomaanmatkalle, joka maksanut tuhansia eikä mahdollisuutta peruuttaa/saada hyvitystä.
Mutta yksi työpäivä! Soita pomolle ja kerro tilanne. Kysy mahdollisuus palkattomaan vapaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka omistaa mökin saaressa mutta ei osaa edes sen vertaa ajaa veneellä että pääsee sieltä omin avuin pois? Mitä sä ap tekisit jos sun mies vaikka loukkaantuu siellä etkä pysty soittamaan apua? Autat miehen veneeseen ja lähdette yhdessä pois, kyllä se mies pystyy veneessä ja autossa matkustamaan, pahimmillaan tulee sotkua mutta mitään estettä matkustamiselle ei ole. Ja sitten opettelet ajamaan venettä ja huolehtimaan itsestäsi ennen kun seuraavan kerran lähdet saareen.
Jeps. Ja tätä logiikkaa jatkaakseni: kuka menee lentokoneeseen ilman, että osaa lentää sitä itse jos lentäjä estyy? Kuka menee junaan, jos ei kaiken varalta osaa itse sitä kuljettaa?
Eli kortittomat voivat lähteä mökille ja kuski makaa krapulassa, hyvä syy olla pois töistä.
Tässä ajassa alueen järvipelastus olisi jo hakenut ap:n mantereelle. Lisäksi tuovat kyllä miehelle vettä tai muuta myöhemmin, jos mies jää sinne.
Laittaa vaan Googleen järvipelastus.
No kai sitten tein virheen kun lähdin miehen kanssa mökille vaikka en edes MIEHEN venettä ajaa. Ja tosiaan. Ajattelin saavani neuvoja miten välttää potkut koska en oikeasti usko täältä pääseväni pois ennen kuin mies paranee. Ap
Kyllä aikuinen pystyy vatsataudissa sen verran liikkumaan ja tekemään. Eihän siellä veneessäkään tarvi käveleskellä edestakaisin.
Luin kaikki vastaukset ja kukaan ei ole ehdottanut nettilääkäriä? Sieltä joku pikanen saikutus ap:lle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä ei ole veneissä airoja? Mitä sitten kun moottori hyytyy?
:D
Ootko ikinä ollut isommassa paatissa?
:D Tässä puhuttiin veneistä ei laivoista hölmö!
Et oo tosissasi. Veneitä on muitakin kuin soutuvene. Katsos vaikka nettivene näin alkuun ja ylläty.
Kaikkia veneitä vaan voi soutaa. Joskus siihen tarvii toki kaksi tai useamman ihmistä, mutta soutaa voi. Toki jos haluaa olla tuuliajolla kun moottori hajoaa, niin siitä sitten vaan. Itse olen saaristosta kotoisin ja selviytyjätyyppiä.
Miehet eivät kyllä kestä kipeänä samanlailla kun naiset.
Mikään neuvo ei koskaan kelpaa. Ap vain haluaisi jäädä saareen löhöämään. Googlaa järvipelastus, saat aivan varmasti kyydin. Tietenkin varmaan netti katkeaa nyt ja ap ei pysty googlaamaan...
Otatte vielä kovemman kännin, murheet unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kortittomat voivat lähteä mökille ja kuski makaa krapulassa, hyvä syy olla pois töistä.
Todellako ajattelet, että ajokortiton ei saa lähteä mökille?
Vierailija kirjoitti:
No kai sitten tein virheen kun lähdin miehen kanssa mökille vaikka en edes MIEHEN venettä ajaa. Ja tosiaan. Ajattelin saavani neuvoja miten välttää potkut koska en oikeasti usko täältä pääseväni pois ennen kuin mies paranee. Ap
Sinulle on annettu jo ohje JÄRVIPELASTUS! Kahteen kertaan ainakin sanottu.
Numeron saat googlaamalla. Niitä on Kuopion seudulla, Savonlinnan jne kun KATSOT GOOGLESTA!
Kannattaa käydä mielummin talvella siellä mökillä. Sitten voit aina hiihtää järven jään yli töihin.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tunnette jonkun paikallisen tai toisen mökkiläisen, joka voi auttaa. Missä lähin kauppa? Soita sinne ja kerro ongelmastasi. Saaristokaupat löytävät kyllä kuskin ja apua miehellesi. Yleensä saariston kaupasta saa avun ja neuvon aivan kaikkeen.
Jos väität, että missään ei ole ketään ettekä tunne ketään niin tämä on provo.
Niin, mökkikausihan on nyt kuumimmillaan...
Miten lähikauppa voi ongelmassa auttaa?
Nyt on annettu neuvoja, mutta mikään ei käy. Hankala elämä.
Yllättävän moni. Ikävä kyllä. Tästä olemme monen muun kanssa saatu paljon juttua aikaiseksi, kun yleensä ns perheenpäänä eli siis mies AINA on veneen ohjauksessa ja nainen sitten kiinnittää köydet ym.. mutta mitä jos mies loukkaa itsensä? Menee tajuttomaksi? Niin kyllä valitettavasti moni nainen on pulassa.
Minäkin olin aluksi vaikka koko ikäni olen ollut merellä, isä oli aina kuka ohjasi ja määräsi. Onneksi itse löysin puolison joka opetti veneilyn uudelleen ja opetti navigoinnin. Ym.. ei siis oikeasti nuo asiat ole niin itsestäänselviä juttuja. Tuskin teistä moni edes tietää sääntöjä kun lähdetään vesille? Väistövelvollisuudet ym? Ei se ole sama asia kun autoa ajaa!!?? Nyt järki päähän naiset hyvät!