Mitä tehdä? Ollaan saaressa mökillä, miehellä alkoi vatsatauti ja minun pitäisi olla töissä aamulla
Olen koeajalla, ja saan potkut, jos ilman syytä (esim. lääkärintodistuksella oma sairaus) jään pois töistä. Miehellä tulee molemmista päistä ja hän on todella kipeä, sanoo että ei pysty lähtemään mökiltä ennen kuin paranee (ei pysy edes kunnolla pystyssä). Mutta minä en osaa ajaa venettä enkä voisi edes ottaa venettä ja jättää miestä yksin saareen ilman venettä, eihän hän edes pääsisi pois sitten. Ja rannasta on tunnin ajo lähimpään kaupunkiin, josta kai jotenkin sitten pääsisi julkisilla kotiin parin tunnin päähän, mutta en minä voi ottaa meidän autoakaan mieheltä. Mitä ihmettä teen?
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veneissähän on aina myös airot ja kaikki osaa soutaa sentään, joten soudat pois. Sitten kun mies on terve hän voi soittaa sulle ja käskeä tuomaan veneen saareen takaisin. Voit joko soutaa sen silloin taas tai ottaa mukaan jonkun joka osaa ajaa moottoriveneellä.
Ei kaikki osaa soutaa. Minä osaan ajaa moottoria, mutta soutamisessa olen surkea. No ehkä pääsisin tyynellä kelillä pisteestä a pisteeseen b, mutta vähänkin sivutuulta, niin en usko.
Ap on kyllä provo, sillä kukaan ei lähtisi saareen mökille tuossa tilanteessa, kun on hyvin ollut jo viikon tiedossa, että viikonloppuna on myrsky. Mutta ihan hauska nähdä, mitä vastauksia tulee.
Olemme itä-suomessa. Ei täällä mitään myrskyä ole. Ap
Et sinä nyt ole mihinkään lähdössäkään.
Siirrypä provoilun sijaan katsomaan säätutkaa ja -ennustetta.
Missäpäin olette ap? Jos joku pystyisi auttamaan.
Ei sun kuule nyt auta muuta kuin alkaa etsiä uutta työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit saanut paremman provon siitä että mies on vatsataudissa ja sinä olet siellä vastasyntyneen vauvan kanssa miehen pakottamana.
Meillä on samanlainen tilanne: mökki on saaristossa ja minä en osaa ajaa venettä enkä autoa.
Ap:n tilanne kuulostaa siis minusta ihan mahdolliselta.
En ottaisi sellaista kaveria reissuun joka ei osaa mitään.
Varmasti tunnette jonkun paikallisen tai toisen mökkiläisen, joka voi auttaa. Missä lähin kauppa? Soita sinne ja kerro ongelmastasi. Saaristokaupat löytävät kyllä kuskin ja apua miehellesi. Yleensä saariston kaupasta saa avun ja neuvon aivan kaikkeen.
Jos väität, että missään ei ole ketään ettekä tunne ketään niin tämä on provo.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tunnette jonkun paikallisen tai toisen mökkiläisen, joka voi auttaa. Missä lähin kauppa? Soita sinne ja kerro ongelmastasi. Saaristokaupat löytävät kyllä kuskin ja apua miehellesi. Yleensä saariston kaupasta saa avun ja neuvon aivan kaikkeen.
Itseasiassa tämä on provo, koska kirjoittelet tänne...
Vierailija kirjoitti:
Voin soittaa lähimpään kauppaan, mutta tämä ei kylläkään ole mitään saaristoa vaan iso järvi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä ei ole veneissä airoja? Mitä sitten kun moottori hyytyy?
:D
Ootko ikinä ollut isommassa paatissa?
"Mistä ne siellä saaressa vaipat saa?"
Froteepyyhkeestä. Voi ihme miten niukilla eväillä ajellaan moottorivenettä.
Googlaileppa hupenevalla akullasi vaikka Järvipelastus+paikkakunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin soittaa lähimpään kauppaan, mutta tämä ei kylläkään ole mitään saaristoa vaan iso järvi. Ap
Ja ette tunne ketään sieltä? Kuinka kauan mökki ollut teillä? Itä-Suomessa vaatii jo taitoa olla tutustumatta keneenkään. Aina on joku paikallinen viljelijä tai veneenkorjaaja tai kaupan kassa, jonka tuntee. Kenen mökki se on?
Kännääjille sattuu kaikenlaista.
Ei se sairas poikkis veneellä mitään tee.
Tiettekö mihin tää provo kaatuu? Nyt on niin helkkarinmoinen myrsky kaikilla merialueilla ettei kukaan lähde merelle jollain pienellä kipolla :DD
Olisit aloittaja valinnut jonkun toisen päivän provollesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet töihin ja tulet sitten hakemaan miehen, kun on matkustuskunnossa.
Miten? En osaa ajaa sitä venettä. En osaa rantautua sillä. Ja oikeastiko jättäisin sairaan miehen ilman venettä yksin saareen? Siis jos osaisin ajaa venettä. Mutta sillä ei ole väliä, koska en osaa. Ja mies on sen verran huonossa kunnossa, että ei pysty heittämään minua veneellä sinne autolle. Ap
Miksi edes kysyt täällä, jos ei kerran ole mitään mahdollisuutta päästä mantereelle? Tietänet itsekin että ainoa mahdollisuus on ottaa yhteys työnantajaan ja kertoa tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä ei ole veneissä airoja? Mitä sitten kun moottori hyytyy?
:D
Ootko ikinä ollut isommassa paatissa?
:D Tässä puhuttiin veneistä ei laivoista hölmö!
Vierailija kirjoitti:
Tiettekö mihin tää provo kaatuu? Nyt on niin helkkarinmoinen myrsky kaikilla merialueilla ettei kukaan lähde merelle jollain pienellä kipolla :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten? En osaa ajaa sitä venettä. En osaa rantautua sillä. Ja oikeastiko jättäisin sairaan miehen ilman venettä yksin saareen? Siis jos osaisin ajaa venettä. Mutta sillä ei ole väliä, koska en osaa. Ja mies on sen verran huonossa kunnossa, että ei pysty heittämään minua veneellä sinne autolle. Ap
Ei ole provo eikä täällä mitään myrskyä ole, vähän tuulee. Ja emme ole merellä, tämä on iso järvi. Oikeastiko luulit, että vain merellä on saarimökkejä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka omistaa mökin saaressa mutta ei osaa edes sen vertaa ajaa veneellä että pääsee sieltä omin avuin pois? Mitä sä ap tekisit jos sun mies vaikka loukkaantuu siellä etkä pysty soittamaan apua? Autat miehen veneeseen ja lähdette yhdessä pois, kyllä se mies pystyy veneessä ja autossa matkustamaan, pahimmillaan tulee sotkua mutta mitään estettä matkustamiselle ei ole. Ja sitten opettelet ajamaan venettä ja huolehtimaan itsestäsi ennen kun seuraavan kerran lähdet saareen.
En omista sitä mökkiä, olenhan sen jo selittänyt. Mies on ostanut mökin itselleen ennen kuin olemme edes tavanneet. Jos mies saisi täällä jonkun vakavan sairauskohtauksen niin soittaisin hätäkeskukseen, varmaankin pelastuslaitoksen vene tai mediheli meidät sitten hakisi. Pidämme molemmat tietysti huolen, että käynnyköissä on akkua eli kyllä täältä pystyy soittamaan apua. Ellei sitten molemmat ole saanut jotain vakavaa sairauskohtausta yhtä aikaa, mutta se on jo aika epätodennäköistä. Jos sellaista pelkäisi niin eihän voisi koskaan lähteä minnekään. Ap
No eikös tuo noro ole jo vakava sairaskohtaus, jos se ei sieltä omin voimin pääse pois? Kohta se kääntyy niin, että mies paranee, sinä sairastut ja silloin on sinun pakko lähteä veneellä huonovointisena hakemaan sairastodistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tämä provomökki merellä vaan järvessä itä-Suomessa. Eikä tunneta ketään mikä kyllä aika mystistä😀😀😀
Jos lähtee saareen noin heikoilla taidoilla tämä olisi aivan oikein, mutta tosiaan valitettavasti provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veneissähän on aina myös airot ja kaikki osaa soutaa sentään, joten soudat pois. Sitten kun mies on terve hän voi soittaa sulle ja käskeä tuomaan veneen saareen takaisin. Voit joko soutaa sen silloin taas tai ottaa mukaan jonkun joka osaa ajaa moottoriveneellä.
Ei kaikki osaa soutaa. Minä osaan ajaa moottoria, mutta soutamisessa olen surkea. No ehkä pääsisin tyynellä kelillä pisteestä a pisteeseen b, mutta vähänkin sivutuulta, niin en usko.
Ap on kyllä provo, sillä kukaan ei lähtisi saareen mökille tuossa tilanteessa, kun on hyvin ollut jo viikon tiedossa, että viikonloppuna on myrsky. Mutta ihan hauska nähdä, mitä vastauksia tulee.
Olemme itä-suomessa. Ei täällä mitään myrskyä ole. Ap
Eli ette ole edes merellä, vaan jossain saaressa järvessä? Sieltä nyt vaan soittelemaan, että kuka paikallinen kalastaja käy sut hakemassa. Työvuoron alkuun on vielä aikaa.
Ei kyllä ihmisten tyhmyys lakkaa hämmästyttämästä. Taaskaan.
:D . Meillä on tuon kokoinen nopea perämoottorivene eikä siinä ole mitään automatiikkaa kylläkään.