Mitä tehdä? Ollaan saaressa mökillä, miehellä alkoi vatsatauti ja minun pitäisi olla töissä aamulla
Olen koeajalla, ja saan potkut, jos ilman syytä (esim. lääkärintodistuksella oma sairaus) jään pois töistä. Miehellä tulee molemmista päistä ja hän on todella kipeä, sanoo että ei pysty lähtemään mökiltä ennen kuin paranee (ei pysy edes kunnolla pystyssä). Mutta minä en osaa ajaa venettä enkä voisi edes ottaa venettä ja jättää miestä yksin saareen ilman venettä, eihän hän edes pääsisi pois sitten. Ja rannasta on tunnin ajo lähimpään kaupunkiin, josta kai jotenkin sitten pääsisi julkisilla kotiin parin tunnin päähän, mutta en minä voi ottaa meidän autoakaan mieheltä. Mitä ihmettä teen?
Kommentit (371)
Mitä se mies autolla vatsataudissa tekisi, ettet voi sitä ottaa?
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita työnantajalle. Kyllä hän ymmärtää, että tuo on riittävän hyvä syy jäädä pois töistä.
Ohiksena, mutta ei juridisesti pätevä syy.
Vierailija kirjoitti:
Kun hän paranee, niin hänen pitää päästä tietenkin kotiin ja töihin. Meille kotiin on siitä venerannasta yli kolmen tunnin ajomatka. Eikä sillä autolla ole väliä nyt, koska en voi kuitenkaan ottaa sitä venettä vaikka osaisinkin ajaa sitä venettä (mitä en osaa). Eikä täällä ole mitään venetakseja eikä muita. Ap
Menet töihin ja tulet sitten hakemaan miehen, kun on matkustuskunnossa.
Vierailija kirjoitti:
No näin normaalit ihmiset tekisi mutta av:lla keksitään tekosyitä...
Miehen tila voi parantua vielä päivän mittaan.
Tunnetteko alueelta ketään, joka voisi hakea sinut mökiltä veneellä? Tai asuuko jossakin lähettyvillä joku sukulainen, joka voisi vuokrata veneen ja tulla apuun?
Tai sitten lähdette miehen kanssa illalla tai milloin teidän pitääkään lähteä, ja hän neuvoo sinua. Voi oksentaa laidan yli, istuu jätesäkin sisälle, niin ei ripuli sotke kaikkia paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näin normaalit ihmiset tekisi mutta av:lla keksitään tekosyitä...
Ja siellä saaressa ei varmaan ole edes vettä saati ruokaa että mies pärjäisi pari päivää.
Olisit saanut paremman provon siitä että mies on vatsataudissa ja sinä olet siellä vastasyntyneen vauvan kanssa miehen pakottamana.
Vierailija kirjoitti:
Olisit saanut paremman provon siitä että mies on vatsataudissa ja sinä olet siellä vastasyntyneen vauvan kanssa miehen pakottamana.
Meillä on samanlainen tilanne: mökki on saaristossa ja minä en osaa ajaa venettä enkä autoa.
Ap:n tilanne kuulostaa siis minusta ihan mahdolliselta.
Veneissähän on aina myös airot ja kaikki osaa soutaa sentään, joten soudat pois. Sitten kun mies on terve hän voi soittaa sulle ja käskeä tuomaan veneen saareen takaisin. Voit joko soutaa sen silloin taas tai ottaa mukaan jonkun joka osaa ajaa moottoriveneellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hän paranee, niin hänen pitää päästä tietenkin kotiin ja töihin. Meille kotiin on siitä venerannasta yli kolmen tunnin ajomatka. Eikä sillä autolla ole väliä nyt, koska en voi kuitenkaan ottaa sitä venettä vaikka osaisinkin ajaa sitä venettä (mitä en osaa). Eikä täällä ole mitään venetakseja eikä muita. Ap
Ihanko varmasti kyse on veneestä? Mietin, kun et ole koko vene sanaa maininnut... kuin vissiin jo sata kertaa.
Nää provot aina kosahtaa just johonkin tuommoiseen typerään juttuun, niin nyt tuohon vene sanan hokemiseen.
Ihan vakavissani kysyn, että eikö teitä hävetä typerien provojen vääntäminen.
Voin kertoa, että ainakin myötähäpeä on tajuton.
Kyllä se mies pärjää siellä sen aikaa kun käyt töissä. Nyt on pakon edestä osattava mennä sillä veneellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on samanlainen tilanne: mökki on saaristossa ja minä en osaa ajaa venettä enkä autoa.
Miksi te päästätte itsenne tuohon tilaan että ootte täysin riippuvaisia miehistä? En ikinä pärjäisi elämässä tuolla asenteella.
Vierailija kirjoitti:
Miten? En osaa ajaa sitä venettä. En osaa rantautua sillä. Ja oikeastiko jättäisin sairaan miehen ilman venettä yksin saareen? Siis jos osaisin ajaa venettä. Mutta sillä ei ole väliä, koska en osaa. Ja mies on sen verran huonossa kunnossa, että ei pysty heittämään minua veneellä sinne autolle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te päästätte itsenne tuohon tilaan että ootte täysin riippuvaisia miehistä? En ikinä pärjäisi elämässä tuolla asenteella.
Meillä on saaressa soutuvene ja lyhyt matka mantereelle, missä on hyvät joukkoliikenneyhteydet.
Vierailija kirjoitti:
Miehen tila voi parantua vielä päivän mittaan.
Tunnetteko alueelta ketään, joka voisi hakea sinut mökiltä veneellä? Tai asuuko jossakin lähettyvillä joku sukulainen, joka voisi vuokrata veneen ja tulla apuun?
Tai sitten lähdette miehen kanssa illalla tai milloin teidän pitääkään lähteä, ja hän neuvoo sinua. Voi oksentaa laidan yli, istuu jätesäkin sisälle, niin ei ripuli sotke kaikkia paikkoja.
Toivottavasti tämä on joku nopea ruokamyrkytys tms. Alkoi pari tuntia sitten. Emme tunne täältä ketään, joka voisi minut hakea. Tässä saaressa on toinenkin mökki, mutta he ovat laittaneet mökkinsä ja veneensä talviteloille jo muutama viikko sitten ja asuvat kaukana kuten mekin. Eikä täällä asu sukulaisia. Sukulaisia asuu muutaman tunnin ajomatkan päässä ja kyllähän joku minut hätätilanteessa sieltä venerannasta varmasti autolla tulisi kaukaakin hakemaan, mutta minun ensin pitäisi päästä sinne. Ap
Vierailija kirjoitti:
Veneissähän on aina myös airot ja kaikki osaa soutaa sentään, joten soudat pois. Sitten kun mies on terve hän voi soittaa sulle ja käskeä tuomaan veneen saareen takaisin. Voit joko soutaa sen silloin taas tai ottaa mukaan jonkun joka osaa ajaa moottoriveneellä.
Airot? Meidän vene on yli 7 metriä pitkä moottorivene, kaksi metriä leveäkin. Ihan kunnon vene, koska täällä tarvitsee kelin takia sellaista, kun tuota venematkaa on ja pitää ylittää iso selkä. Ap
Älä ole oikeasti noin avuton. Et osaa rantautua muka veneellä. Senhän osaa jopa ala-asteikäiset. Googlaa ohjeet. Äläkä seuraavaksi väitä ettei sulla ole puhelimessa nettiä, kun just kirjoitit tänne.
Jos kävisin saaressa mökillä, opettelisin kyllä veneilemään. Autoa onneksi osaankin jo ajaa.
Ilmoita työnantajalle. Kyllä hän ymmärtää, että tuo on riittävän hyvä syy jäädä pois töistä.