Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä? Ollaan saaressa mökillä, miehellä alkoi vatsatauti ja minun pitäisi olla töissä aamulla

Vierailija
26.10.2019 |

Olen koeajalla, ja saan potkut, jos ilman syytä (esim. lääkärintodistuksella oma sairaus) jään pois töistä. Miehellä tulee molemmista päistä ja hän on todella kipeä, sanoo että ei pysty lähtemään mökiltä ennen kuin paranee (ei pysy edes kunnolla pystyssä). Mutta minä en osaa ajaa venettä enkä voisi edes ottaa venettä ja jättää miestä yksin saareen ilman venettä, eihän hän edes pääsisi pois sitten. Ja rannasta on tunnin ajo lähimpään kaupunkiin, josta kai jotenkin sitten pääsisi julkisilla kotiin parin tunnin päähän, mutta en minä voi ottaa meidän autoakaan mieheltä. Mitä ihmettä teen?

Kommentit (371)

Vierailija
41/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla niin sairas mies ettei voisi lähteä. Vaipat housuihin ja menoksi. Hänen opastuksellaan pystyt varmasti ajamaan niin veneen kuin autonkin.

Mutta ihan vastaisen varalle kannattaa miettiä mihin lähtee.

Mistä ne siellä saaressa vaipat saa?

Ja meillä on tuon kokoinen moottorivene ja voin kertoa, että sitä ei todellakaan kokematon pysty ajamaan niin, että joku vain neuvoo vieressä. Ei varsinkaan, jos on aallokkoa tai pitää rantautua aallokossa. 

Vierailija
42/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veneissähän on aina myös airot ja kaikki osaa soutaa sentään, joten soudat pois. Sitten kun mies on terve hän voi soittaa sulle ja käskeä tuomaan veneen saareen takaisin. Voit joko soutaa sen silloin taas tai ottaa mukaan jonkun joka osaa ajaa moottoriveneellä.

Mä omistan ison veneen, eikä siinä ole airoja. 220hv moottori ja kunnon hytit. Eikä minullakaan ole ajokorttia..

.. näitä meitä naisia on. Uskon siis kyllä että tämä tilanne on mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka omistaa mökin saaressa mutta ei osaa edes sen vertaa ajaa veneellä että pääsee sieltä omin avuin pois? Mitä sä ap tekisit jos sun mies vaikka loukkaantuu siellä etkä pysty soittamaan apua? Autat miehen veneeseen ja lähdette yhdessä pois, kyllä se mies pystyy veneessä ja autossa matkustamaan, pahimmillaan tulee sotkua mutta mitään estettä matkustamiselle ei ole. Ja sitten opettelet ajamaan venettä ja huolehtimaan itsestäsi ennen kun seuraavan kerran lähdet saareen. 

Vierailija
44/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka omistaa mökin saaressa mutta ei osaa edes sen vertaa ajaa veneellä että pääsee sieltä omin avuin pois? Mitä sä ap tekisit jos sun mies vaikka loukkaantuu siellä etkä pysty soittamaan apua? Autat miehen veneeseen ja lähdette yhdessä pois, kyllä se mies pystyy veneessä ja autossa matkustamaan, pahimmillaan tulee sotkua mutta mitään estettä matkustamiselle ei ole. Ja sitten opettelet ajamaan venettä ja huolehtimaan itsestäsi ennen kun seuraavan kerran lähdet saareen. 

Tällaisia neuvoja antaa ihmiset, jotka eivät itse omista tuon kokoista moottorivenettä. 

Vierailija
45/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit saanut paremman provon siitä että mies on vatsataudissa ja sinä olet siellä vastasyntyneen vauvan kanssa miehen pakottamana.

Meillä on samanlainen tilanne: mökki on saaristossa ja minä en osaa ajaa venettä enkä autoa.

Ap:n tilanne kuulostaa siis minusta ihan mahdolliselta.

Ap ja sinä olette reliikkejä.

Vierailija
46/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imuttelet äkkiä miehen kanssa, eiköhän se oo sit kohta noro sullakin ja voit olla oikealla syyllä pois töistä huomenna. Ongelma ratkaistu, ole hyvä!

Ei tarvi edes imutella. Noro tarttuu erittäin herkästi aerosolitartuntana, jos joku oksentaa samassa huoneessa.  Onhan niitä ollut jopa tapauksia, jossa joku oli oksentanut hotellin käytävälle ja kaikki hotellivieraat sairastui. Ja laivalla joku noropotilas oli koskenut ovenkahvaan ja puoli laivaa sairastui yhdestä ovenkahvasta. Eiköhän ap ole jo saanut tartunnan. Noron itämisaika on lyhyimmillään 12 tuntia, joten puolen yön aikaan ap:kin mahtaa jo oksentaa ja ripuloida. Jos ei silloin vielä, niin viimeistään kesken työpäivän se alkais kuitenkin.

Vierailija
47/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole oikeasti noin avuton. Et osaa rantautua muka veneellä. Senhän osaa jopa ala-asteikäiset. Googlaa ohjeet. Äläkä seuraavaksi väitä ettei sulla ole puhelimessa nettiä, kun just kirjoitit tänne.

On netti kännykässä ja on virtaa. On googlekin. Mutta en minä silti osaa rantautua isolla moottoriveneellä laituriin. En osaa ajaa sitä venettä vaikka googlaisin. En osaa käyttää navigaattoria, jotta tietäisin missä on karikot. En osaa lukea merimerkkejä. Ja ennen kuin kysytte miksi en ole opetellut, niin mies on melko uusi suhde minulle, olemme täällä hänen mökillä käyneet vasta tänä kesänä ja syksynä yhdessä pari kertaa. Ap

Uusi työ, uusi suhde, uusi mökki, ei naapureita, ei sukulaisia 🤣🤣🤣🤣🤣

Mitä ihmettä? Aloimme seurustelemaan viime talvena. Mökki on ollut miehellä vuosikausia. Ja johan kirjoitin, että sukulaiset on siellä parinsadan kilometrin päässä. Miksi minun sukulaiset olisi miehen kesämökin lähellä? Ja syksyn alussa vaihdoin työpaikkaa. Ihan tavallisia asioita nuo. Ap

Jos miehellä on ollut mökki vuosia niin kyllä hän tuntee alueelta ihmisiä jotka voivat auttaa, saaristoalueella autetaan aina vaikka ei läheisiä tuttuja ollakaan. Ehkä mies ei vaan halua että pääset mökiltä pois ja valehtelee? Olen asunut Hangon saaristossa lapsena ja sen jälkeen mökkeillyt siellä ja Turun saaristossa vuosien ajan, saaristoelämä on siis tuttua ja aina löytyy joku jolle soittaa. 

Vierailija
48/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni palstailija täällä ihan oikeasti lähtisi yksin ylittämään selkää, jos on kyseessä kunnon iso moottorivene eikä ole koskaan sitä venettä tai muuta moottorivenettä ajanut :D . Voi taivas, mitä neuvoja täällä on :D . Jos ap noudattaa teidän neuvoja, niin kohta ap kirjoittaa tänne aloituksen, että on keskellä selkää ajanut karille, vene uppoaa, mitä tehdä. 

Sitten olisi ainakin todellinen syy olla pois töistä.

Vierailija
49/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista sitä mökkiä, olenhan sen jo selittänyt. Mies on ostanut mökin itselleen ennen kuin olemme edes tavanneet. Jos mies saisi täällä jonkun vakavan sairauskohtauksen niin soittaisin hätäkeskukseen, varmaankin pelastuslaitoksen vene tai mediheli meidät sitten hakisi. Pidämme molemmat tietysti huolen, että käynnyköissä on akkua eli kyllä täältä pystyy soittamaan apua. Ellei sitten molemmat ole saanut jotain vakavaa sairauskohtausta yhtä aikaa, mutta se on jo aika epätodennäköistä. Jos sellaista pelkäisi niin eihän voisi koskaan lähteä minnekään. Ap

Vierailija
50/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veneissähän on aina myös airot ja kaikki osaa soutaa sentään, joten soudat pois. Sitten kun mies on terve hän voi soittaa sulle ja käskeä tuomaan veneen saareen takaisin. Voit joko soutaa sen silloin taas tai ottaa mukaan jonkun joka osaa ajaa moottoriveneellä.

Ei kaikki osaa soutaa. Minä osaan ajaa moottoria, mutta soutamisessa olen surkea. No ehkä pääsisin tyynellä kelillä pisteestä a pisteeseen b, mutta vähänkin sivutuulta, niin en usko.

Ap on kyllä provo, sillä kukaan ei lähtisi saareen mökille tuossa tilanteessa, kun on hyvin ollut jo viikon tiedossa, että viikonloppuna on myrsky. Mutta ihan hauska nähdä, mitä vastauksia tulee. 

Vierailija
51/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat huomenna työnantajalle ja selität tilanteen. Jos ei ymmärrä niin on aika vaihtaa firmaa.

Vierailija
52/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia neuvoja antaa ihmiset, jotka eivät itse omista tuon kokoista moottorivenettä. 

Ja tämänkaltaisia provoja keksii vain ihminen joka ei ymmärrä mikä määrä automatiikkaa tuon kokoisissa veneissä on. 

Vierailija
53/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan täällä kukaan neuvoo kun mikään neuvo ei ap:lle käy. Kaikkeen löytyy aina selitys miksi ei voi tehdä. Miettikööt itse ratkaisun.

Vierailija
54/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet töihin ja tulet sitten hakemaan miehen, kun on matkustuskunnossa.

En kyllä jättäisi noin sairasta yksin saareen.Jos jotain vakavaa ( kokemus! vaikka luulin ensin ns vatsataudiksi) niin sitten voisi saada syytteen.

Vierailija
55/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhannet pariskunnat ennen, ja oli ihan yleistä, että vaimo ei osannut ajaa venettä tai autoa. Meidän vanhemmat yksi. Mutta naapurimökillä oli isän ystävä naapurisaaressa, jonne me lapsetkin mentiin joskus kumiveneellä saaren toiselle puolelle uimaan paremmalle ja mökittömälle rannalle. Se kaveri oli siellä melkein aina. 

Vierailija
56/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä ei ole veneissä airoja? Mitä sitten kun moottori hyytyy?

Vierailija
57/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et näin hyvissä ajoin soita pomolle. Kerrot tilanteesta ja kysyt onko mahdollisuutta olla pois töistä. Jos saat kieltävän vastauksen niin sit mietit ne vaihtoehdot selviytyä kotiin. Mut kun ajoissa ilmoittaa tilanteesta niin yllättävä vapaa saattaa olla jopa järjesteltävissä. Älä vaan jätä viime tippaan ku oot nyt tilanteesta ollut jo hetken aikaa tietoinen, viime hetken ilmoituksella ei ainakaan tule sympatioita.

Älä jätä viime tippaan. Soita pomolle heti.

Vierailija
58/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki osaa soutaa. Minä osaan ajaa moottoria, mutta soutamisessa olen surkea. No ehkä pääsisin tyynellä kelillä pisteestä a pisteeseen b, mutta vähänkin sivutuulta, niin en usko.

Ap on kyllä provo, sillä kukaan ei lähtisi saareen mökille tuossa tilanteessa, kun on hyvin ollut jo viikon tiedossa, että viikonloppuna on myrsky. Mutta ihan hauska nähdä, mitä vastauksia tulee. 

Olemme itä-suomessa. Ei täällä mitään myrskyä ole. Ap

Vierailija
59/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia neuvoja saavat älyllisesti alamittaiset, jotka tarvitsevat holhoojan.

Vierailija
60/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se mahatauti ala kohta sullakin ap, kuitenkin noin tuoreessa suhteessa ootte puksinu koko viikonlopun ja norot on jo itämässä.