Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä? Ollaan saaressa mökillä, miehellä alkoi vatsatauti ja minun pitäisi olla töissä aamulla

Vierailija
26.10.2019 |

Olen koeajalla, ja saan potkut, jos ilman syytä (esim. lääkärintodistuksella oma sairaus) jään pois töistä. Miehellä tulee molemmista päistä ja hän on todella kipeä, sanoo että ei pysty lähtemään mökiltä ennen kuin paranee (ei pysy edes kunnolla pystyssä). Mutta minä en osaa ajaa venettä enkä voisi edes ottaa venettä ja jättää miestä yksin saareen ilman venettä, eihän hän edes pääsisi pois sitten. Ja rannasta on tunnin ajo lähimpään kaupunkiin, josta kai jotenkin sitten pääsisi julkisilla kotiin parin tunnin päähän, mutta en minä voi ottaa meidän autoakaan mieheltä. Mitä ihmettä teen?

Kommentit (371)

Vierailija
21/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet töihin ja tulet sitten hakemaan miehen, kun on matkustuskunnossa.

Miten? En osaa ajaa sitä venettä. En osaa rantautua sillä. Ja oikeastiko jättäisin sairaan miehen ilman venettä yksin saareen? Siis jos osaisin ajaa venettä. Mutta sillä ei ole väliä, koska en osaa. Ja mies on sen verran huonossa kunnossa, että ei pysty heittämään minua veneellä sinne autolle. Ap

Etkö siis koskaan ole katsonut mitä miehesi tekee kun käynnistää venettä ja miten lähestyy laituria? Miehellä varmaan puhe toimii ja osaa puhua miten se homma toimii.

Mies voi soittaa häkeen, jos ei pärjää yksin vessaan saaressa. Mitä apua sinusta on kun sillä on noro? Kannat lasin vettä ja viet paperia vessaan? Kyllä yksin asuvat muutenkim pärjää noron kanssa kotona. Jos se pitkittyy, niin puhelin käteen.

Vierailija
22/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autopilotilla vaan tallennettua reittiä pitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole oikeasti noin avuton. Et osaa rantautua muka veneellä. Senhän osaa jopa ala-asteikäiset. Googlaa ohjeet. Äläkä seuraavaksi väitä ettei sulla ole puhelimessa nettiä, kun just kirjoitit tänne.

On netti kännykässä ja on virtaa. On googlekin. Mutta en minä silti osaa rantautua isolla moottoriveneellä laituriin. En osaa ajaa sitä venettä vaikka googlaisin. En osaa käyttää navigaattoria, jotta tietäisin missä on karikot. En osaa lukea merimerkkejä. Ja ennen kuin kysytte miksi en ole opetellut, niin mies on melko uusi suhde minulle, olemme täällä hänen mökillä käyneet vasta tänä kesänä ja syksynä yhdessä pari kertaa. Ap

Vierailija
24/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni palstailija täällä ihan oikeasti lähtisi yksin ylittämään selkää, jos on kyseessä kunnon iso moottorivene eikä ole koskaan sitä venettä tai muuta moottorivenettä ajanut :D . Voi taivas, mitä neuvoja täällä on :D . Jos ap noudattaa teidän neuvoja, niin kohta ap kirjoittaa tänne aloituksen, että on keskellä selkää ajanut karille, vene uppoaa, mitä tehdä. 

Vierailija
25/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole oikeasti noin avuton. Et osaa rantautua muka veneellä. Senhän osaa jopa ala-asteikäiset. Googlaa ohjeet. Äläkä seuraavaksi väitä ettei sulla ole puhelimessa nettiä, kun just kirjoitit tänne.

On netti kännykässä ja on virtaa. On googlekin. Mutta en minä silti osaa rantautua isolla moottoriveneellä laituriin. En osaa ajaa sitä venettä vaikka googlaisin. En osaa käyttää navigaattoria, jotta tietäisin missä on karikot. En osaa lukea merimerkkejä. Ja ennen kuin kysytte miksi en ole opetellut, niin mies on melko uusi suhde minulle, olemme täällä hänen mökillä käyneet vasta tänä kesänä ja syksynä yhdessä pari kertaa. Ap

Uusi työ, uusi suhde, uusi mökki, ei naapureita, ei sukulaisia 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
26/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten ei varmaan auta muu kuin jättää menemättä töihin ja saada potkut.

Sinulle on monta neuvoa ja vaihtoehtoa annettu. Mikään ei kelpaa. Miksi edes sitten kyselet täältä apua? Mitä kuvittelit palstalaisten voivan tehdä hyväksesi? Ihmettäkö odottelit?

Vierailija
27/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa tosiaan on paljon saaria, kun tällä palstalla joka päivä joku nainen on jumissa jollakin niistä. Ei vaan ikinä yksikään mies.

Vierailija
28/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Aloimme seurustelemaan viime talvena. Mökki on ollut miehellä vuosikausia. Ja johan kirjoitin, että sukulaiset on siellä parinsadan kilometrin päässä. Miksi minun sukulaiset olisi miehen kesämökin lähellä? Ja syksyn alussa vaihdoin työpaikkaa. Ihan tavallisia asioita nuo. Ap

Vierailija
29/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto sentään on jo yhteinen, ei miehen.

Vierailija
30/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuttelet äkkiä miehen kanssa, eiköhän se oo sit kohta noro sullakin ja voit olla oikealla syyllä pois töistä huomenna. Ongelma ratkaistu, ole hyvä!

Vierailija
31/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja "MIEHEN mökki", mutta "MEIDÄN vene"

Vierailija
32/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään osaisi tuollaisella veneellä ajaa eikä ajokorttiakaan ole. Silti olen käynyt muiden mökeillä joihin pitää mennä ensin autolla sitten veneellä. Perus soutuveneellä osaan tietysti soutaa, mutta eipä siitä taidosta taitaisi tällaisessa tilanteessa olla mitään hyötyä.

Vierailija
33/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten ei varmaan auta muu kuin jättää menemättä töihin ja saada potkut.

Sinulle on monta neuvoa ja vaihtoehtoa annettu. Mikään ei kelpaa. Miksi edes sitten kyselet täältä apua? Mitä kuvittelit palstalaisten voivan tehdä hyväksesi? Ihmettäkö odottelit?

Minua on neuvottu täällä lähtemään sillä veneellä yksin ajamaan tai pakottamaan mies mukaan ripuloivana ja oksentavana. Niitä neuvoja en voi noudattaa. Mies sanoo, että ei voi lähteä niin huonossa kunnossa, enkä minä silti osaisi sitä venettä ajaa ja rantautua, vaikka mies oksentaisi, ripuloisi ja makaisi vieressä veneen pohjalla. 

Kuvittelin varmaan saavani neuvon, että potkut olisi laittomat kun en saavu töihin huomenna. Ap

Vierailija
34/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni palstailija täällä ihan oikeasti lähtisi yksin ylittämään selkää, jos on kyseessä kunnon iso moottorivene eikä ole koskaan sitä venettä tai muuta moottorivenettä ajanut :D . Voi taivas, mitä neuvoja täällä on :D . Jos ap noudattaa teidän neuvoja, niin kohta ap kirjoittaa tänne aloituksen, että on keskellä selkää ajanut karille, vene uppoaa, mitä tehdä. 

Katsos kun suomalaisella sisulla mennään töihin kelissä kun kelissä.

Vierailija
35/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja "MIEHEN mökki", mutta "MEIDÄN vene"

Mökki on miehen. Myös vene on vain miehen. Rannassa oleva autokin on miehen, koska lähdimme tänne miehen autolla. Minun auto on kotona. Minä nyt käytin sanaa meidän vene, koska ajattelin että omistajuudella ei nyt ole niin väliä vaan tällä itse tilanteella. Kun nyt kerran seurustelemme, niin käytän monesta asiasta termiä me tai meidän, vaikka kyseessä olisi virallisesti miehen omistama asia. Ap

Vierailija
36/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista soittaa jo tänään sinne töihin? Että nyt on vähän hankalampi tilanne päällä. Hyvällä tuurilla voi olla inhimillinen pomo.

Vierailija
37/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen tila voi parantua vielä päivän mittaan.

Tunnetteko alueelta ketään, joka voisi hakea sinut mökiltä veneellä? Tai asuuko jossakin lähettyvillä joku sukulainen, joka voisi vuokrata veneen ja tulla apuun?

Tai sitten lähdette miehen kanssa illalla tai milloin teidän pitääkään lähteä, ja hän neuvoo sinua. Voi oksentaa laidan yli, istuu jätesäkin sisälle, niin ei ripuli sotke kaikkia paikkoja.

Toivottavasti tämä on joku nopea ruokamyrkytys tms. Alkoi pari tuntia sitten. Emme tunne täältä ketään, joka voisi minut hakea. Tässä saaressa on toinenkin mökki, mutta he ovat laittaneet mökkinsä ja veneensä talviteloille jo muutama viikko sitten ja asuvat kaukana kuten mekin. Eikä täällä asu sukulaisia. Sukulaisia asuu muutaman tunnin ajomatkan päässä ja kyllähän joku minut hätätilanteessa sieltä venerannasta varmasti autolla tulisi kaukaakin hakemaan, mutta minun ensin pitäisi päästä sinne. Ap

Ei sillä ole oikeastaan väliä. Jos se on ruokamyrkytys, mies toipuu ajamaan sinut rantaan niin että ehdit töihin. Jos se on noro, olet itsekin kohta vatsataudissa, etkä menossa töihin.

Vierailija
38/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla niin sairas mies ettei voisi lähteä. Vaipat housuihin ja menoksi. Hänen opastuksellaan pystyt varmasti ajamaan niin veneen kuin autonkin.

Mutta ihan vastaisen varalle kannattaa miettiä mihin lähtee.

Vierailija
39/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista soittaa jo tänään sinne töihin? Että nyt on vähän hankalampi tilanne päällä. Hyvällä tuurilla voi olla inhimillinen pomo.

Ei tässä varmaan muuta vaihtoehtoa ole kuin ilmoittaa, että ei tule töihin ja toivoa, että ei tule potkuja vaikka meillä säännöissä sanotaan hyvin tiukasti että vain lääkärintodistuksella saa olla pois. Ap

Vierailija
40/371 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko taas on miesflunssasesonki käynnissä? Ukolle vaipat housuun ja ämpäri syliin ja lähdette tulemaan sieltä. Miten tuo vaikuttaa niin krapulalta, johtuisko viikonlopusta.