Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan sairasta kuvata ihmisten buffet-lautasia ja kauhistella niitä

Vierailija
24.10.2019 |

Voi olla monen monituista syytä miksi ruokaa on jäänyt yli. Esim. se ei olekaan ollut niin hyvää mitä on luullut. On otettu yläkanttiin, jos on ollut todella ruuhkainen buffet ja arveltu ettei jakseta enää toistamiseen jonottaa.

Toki voi joukossa olla porsastelijoitakin, mutta tuo että kuvataan seurueen jätökset ja laverrellaan lehtiin millainen porukka sen on jälkeensä jättänyt, niin SE on vastenmielistä ja sairasta suorastaan.

Kännykkäkameroiden myötä ihmisistä on tullut ihan apinamaisia muiden kyttääjiä ja tarkkailijoita. Hävetkää.

Kommentit (238)

Vierailija
1/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran raxissa , jossa näin junttina käyn äiti huusi lapsilleen, että älkää syökö pizzan reunoja vaan ainoastaan osat missä on täytteet.

Vierailija
2/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran laivan buffetissa huomasin, että eräs perhe oli käynyt keräämässä lautaset täyteen ruokaa ja lähteneet pois. En kylläkään ottanut kuvaa, mutta eihän tätä muuten kukaan usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulehdessä tästä oli juttu eilen tai joskus... Todella sikamaista, ottaako ihmiset kotonakin lautasellisen kinkkua jääkaapista ja laittaa sitten vaan roskiin jos ei satukaan olemaan nälkä? Buffetin idea on että sieltä voi hakea lisää, ei tarvitse hamstrata.  Ne mättäjät juuri ruuhkauttaa aamupalapöydät. Minäminäminä. 

Ihan vaan tyhmää tollanen ökyily ja piittaamattomuus. 

Vierailija
4/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaampaa on hamuta sitä ruokaa ylenmäärin ja jättää syömättä. Sähän nyt varsinaisia tekosyitä olit keksiny miksi ruokaa voi hamstrata varuuksi, kun ei jaksa eikä huvita mennä jonottamaan lisää? Just tätä nykyajan kulttuuria, minä minä ja minä ja mun jaksamiset ja viittimiset.

Vierailija
5/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiedä onko joku hyvää niin sitä voi ensin ottaa ihan pikkuisen määrän ja hakea lisää jos maistuu. 

Vierailija
6/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran laivan buffetissa huomasin, että eräs perhe oli käynyt keräämässä lautaset täyteen ruokaa ja lähteneet pois. En kylläkään ottanut kuvaa, mutta eihän tätä muuten kukaan usko.

Itse olen töissä laivan buffetissa ja käytös on juuri tuollaista sikailua. Parhaita tapauksia nämä lapsiperheet, joissa vanhemmat keräävät taaperolle lautasellisen ruokaa (jota se lapsi ei jaksaisi syödä edes viikossa). Sitten se taapero harjoittelee sormiruokailua. Tulos: yksi lihapulla vatsassa, lautasellinen ruokaa pöydän alla lattiaan liiskautuneena.

Vierailija
7/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Mielestäni Axel Smith on tuohon verrattuna aivan pulmunen. Lähtenyt aivan käsistä kuvailu...

Vierailija
8/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt ihan sairasta kerätä lautaselle yleensäkin tuon verran ruokaa! Ei kukaan yhdeltä istumalta syö tuon vertaa mitä noissa kuvissa on. Lisää voi hakea, jos ei ensimmäinen annos riitä. Tuollaiset ihmiset ovat täysin idiootteja hamstraajia eivätkä kunnioita ruokaa yhtään.

Vierailija
9/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaampaa on hamuta sitä ruokaa ylenmäärin ja jättää syömättä. Sähän nyt varsinaisia tekosyitä olit keksiny miksi ruokaa voi hamstrata varuuksi, kun ei jaksa eikä huvita mennä jonottamaan lisää? Just tätä nykyajan kulttuuria, minä minä ja minä ja mun jaksamiset ja viittimiset.

Yritin vaan miettiä mitkä voisivat olla sellaisia inhimillisiä syitä että on jäänyt esim. 2 leikkelettä yli, tai pikkasen puuroa lautaselle. Osa julkaistuista kuvista oli nimittäin ihan naurettavia. Kelle tahansa voi jäädä lautaselle jotakin vaikka yrittäisi kuinka optimoida otetun määrään nälkäänsä. 

Olen edelleen sitä mieltä että kylpylän buffetin työntekijältä erittäin typerä veto ottaa kuvia, lähettää lehteen vieläpä kuvauksien kera että millasilta asiakkailta ne jäi. Eipä ole pelkoa että itse menisin tollaseen mestaan missä tiedän että henkilökunta kyttää kameran kanssa. Ja ei, en ole porsastelija, vaan hyvin pieniruokainen etenkin aamuisin. 

Vierailija
10/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on sairasta, ylenmääräinen ruuan kerääminen lautaselle ja syömättä jättäminen sekä näiden kuvaaminen ja raportoiminen lehteen. Ihmisten typeryyttä on niin monenlaista laatua.

Vierailija
11/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehnyt saman havainnon, tuntuu että ihmiset pelkäävät että ruoka loppuu, ei ymmärretä että sitä voi hakea lisää. On tosiaan epämiellyttävää seurata sitä sikailua, kun osalla se vanhemmuus on ihan hukassa, ei viitsitä opettaa niitä alkeellisimpiakaan pöytätapoja, johtuneeko siitä että ei osata niitä itsekään.

Nostan hattua esim. Laivojen henkilökunnalle, itse en jaksaisi katsella moista menoa.

Vierailija
12/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin vaan miettiä mitkä voisivat olla sellaisia inhimillisiä syitä että on jäänyt esim. 2 leikkelettä yli, tai pikkasen puuroa lautaselle. Osa julkaistuista kuvista oli nimittäin ihan naurettavia. Kelle tahansa voi jäädä lautaselle jotakin vaikka yrittäisi kuinka optimoida otetun määrään nälkäänsä. 

Olen edelleen sitä mieltä että kylpylän buffetin työntekijältä erittäin typerä veto ottaa kuvia, lähettää lehteen vieläpä kuvauksien kera että millasilta asiakkailta ne jäi. Eipä ole pelkoa että itse menisin tollaseen mestaan missä tiedän että henkilökunta kyttää kameran kanssa. Ja ei, en ole porsastelija, vaan hyvin pieniruokainen etenkin aamuisin. 

Itseäni myös huvitti osa kuvista. Mm. Yhdeltä aikuiselta ja useammalta lapselta jääneet ruoat.

Lautasilla oli meloninkuoria, pari siivua pahaa pekonia, yksi lattialla, pyörinyt kirsikkatomaatti, ohut puolikas kurkunsiivu, sekä olettaen lapsilta jääneet pari pientä annosta puuroa ja yksi voileipä. Aikuinen ei, ollut edes kahvikuppiaan nuollut puhtaaksi, vaan sieltä olisi hyvin saanut vielä pohjalla olevan tilkan päätään tarpeeksi alas kallistamalla.

Joka tapauksessa ei vastannut kuvaani sikailusta, samat lasten puurot olisivat olleet syömättä vaikka ne olisi ala carte listalta.

Julkiselle sheimaamiselle ei tarvita kummoistakaan syytä.

Vierailija
13/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä nyt ei varmastikaan tarkoiteta tapauksia joissa on jäänyt pikkasen puuroa lautaselle, vaan sellaista jossa lapetaan lautanen täyteen puuroa ja otetaan siitä ehkä lusikallinen. On oikein hyvä että sikailijat koitetaan saada häpeämään touhuaan. Se ei edelleenkään haittaa että normaalilta ihmiseltä jää vähän yli jotakin. Ero on ihan selvä. 

Vierailija
14/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulehdessä tästä oli juttu eilen tai joskus... Todella sikamaista, ottaako ihmiset kotonakin lautasellisen kinkkua jääkaapista ja laittaa sitten vaan roskiin jos ei satukaan olemaan nälkä? Buffetin idea on että sieltä voi hakea lisää, ei tarvitse hamstrata.  Ne mättäjät juuri ruuhkauttaa aamupalapöydät. Minäminäminä. 

Ihan vaan tyhmää tollanen ökyily ja piittaamattomuus. 

Jos on täyttä ja pitkät jonot, niin siinä ei huvita käydä hakemassa lisää eli seisomassa kilometrin mittaisessa jonossa uudelleen. Kerralla on otettava se mitä meinaa syödä.

Vierailija
15/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, että porsastelu on uskallettu tuoda julki. Kuvissa ei ole kyse siitä, että on jätetty syömättä, koska ei olekaan ollut mieleistä. On otettu aivan liikaa eikä ole ollut edes tarkoitus syödä.

On ymmärrettävää jättää ruokaa lautaselle, jos se on pahaa tai ei muuten vastaa odotuksia. Jos ei ole varma ruuasta, niin on fiksua ottaa ensin pieni annos ja hakea lisää, kun tietää, maistuuko kyseinen ruoka vai ei.

Vierailija
16/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos aikoi oikeasti syödä mutta alkoi voida pahoin? Jos kylpylässä on ottanut illalla pari drinksua liikaa tai muuten oksuolo? 

Vierailija
17/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin buffet-ravintoloissa on yli jäävän ruoan määrään ihan suoraan vaikuttanut noutopöydässä esillä oleva lappu, että "otathan vain sen verran mitä arvelet jaksavasi syödä". Luulisi sen olevan itsestään selvää, mutta aika pienellä se viime hetken herättely voisi kuitenkin tapahtua. :)

Vierailija
18/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa kuvia niin, että hamstraajat ovat kuvassa. Niitä sitten julkaisemaan, kasvot kun blurraa niin asia on ok.

Vierailija
19/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alennetaan sitten hotelliyöpymisten hintaa ja otetaan aamiainen maksulliseksi, hinta tarjottimelle otetun ruuan ja juoman määrän mukaan.

Moniko hotelli lähtee tähän? No ei monikaan. Se nimittäin karkottaa bisnesasiakkaat, joiden aamiaisen maksaa työnantaja tai veronmaksajat, kun se sisältyy yöpymisen hintaan.

Onhan tässä hotellien peiliin katsomisen paikka. Ei pelkästään asiakkaiden.

Vierailija
20/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos aikoi oikeasti syödä mutta alkoi voida pahoin? Jos kylpylässä on ottanut illalla pari drinksua liikaa tai muuten oksuolo? 

Aikoi syödä 30 siivua leikkelettä, mutta tulikin oksu olo.

Juopon selitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän