Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan sairasta kuvata ihmisten buffet-lautasia ja kauhistella niitä

Vierailija
24.10.2019 |

Voi olla monen monituista syytä miksi ruokaa on jäänyt yli. Esim. se ei olekaan ollut niin hyvää mitä on luullut. On otettu yläkanttiin, jos on ollut todella ruuhkainen buffet ja arveltu ettei jakseta enää toistamiseen jonottaa.

Toki voi joukossa olla porsastelijoitakin, mutta tuo että kuvataan seurueen jätökset ja laverrellaan lehtiin millainen porukka sen on jälkeensä jättänyt, niin SE on vastenmielistä ja sairasta suorastaan.

Kännykkäkameroiden myötä ihmisistä on tullut ihan apinamaisia muiden kyttääjiä ja tarkkailijoita. Hävetkää.

Kommentit (238)

Vierailija
21/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alennetaan sitten hotelliyöpymisten hintaa ja otetaan aamiainen maksulliseksi, hinta tarjottimelle otetun ruuan ja juoman määrän mukaan.

Moniko hotelli lähtee tähän? No ei monikaan. Se nimittäin karkottaa bisnesasiakkaat, joiden aamiaisen maksaa työnantaja tai veronmaksajat, kun se sisältyy yöpymisen hintaan.

Onhan tässä hotellien peiliin katsomisen paikka. Ei pelkästään asiakkaiden.

Sinustako hinta tuntuu hotelliyön hinta helpommalta, jos saat jättää jälkeesi jätteeseen menevän ruokakasan?

Vierailija
22/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ollut tarkoitus pakata viikon kinkut ja leivät perheelle laukkuun? Joku tuli ja keskeytti rosvouksen. 

VIimeksi Riiassa törmäsin hotellissa moiseen, äiti ja teinityttö teki eväitä aina aamulla urakalla kunnes henkilökunta keskeytti. IHmettelen vaan että onko sitä munakasta kiva laukusta päivällä sitten kaivella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran laivan buffetissa huomasin, että eräs perhe oli käynyt keräämässä lautaset täyteen ruokaa ja lähteneet pois. En kylläkään ottanut kuvaa, mutta eihän tätä muuten kukaan usko.

Jollekin perheenjäsenelle tullut yhtäkkiä huono olo? Oksu- tai ripulitauti? Joku pyörtynyt?

Aina ei tarvitse olla kyse sikailusta.

Vierailija
24/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät syö, jos eteen mätetään sitä samaa puuroa, mitä saa kotonakin joka ainoa aamu. Vitkuttelevat niin kauan, että on jo kiire muualle ja syömättä jää. Tietävät ettei äiskä välttis ala siellä hotellissa huutaa ja napauttaan luunappeja. 

Vierailija
25/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tehnyt saman havainnon, tuntuu että ihmiset pelkäävät että ruoka loppuu, ei ymmärretä että sitä voi hakea lisää. On tosiaan epämiellyttävää seurata sitä sikailua, kun osalla se vanhemmuus on ihan hukassa, ei viitsitä opettaa niitä alkeellisimpiakaan pöytätapoja, johtuneeko siitä että ei osata niitä itsekään.

Nostan hattua esim. Laivojen henkilökunnalle, itse en jaksaisi katsella moista menoa.

Helpointahan se on taas lapsiperheitä (eli äitejä ja lapsia) haukkua, kun ei uskalleta isojen rasvavatsaisten miesten porsastelua arvostella. 

Vierailija
26/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaampaa on hamuta sitä ruokaa ylenmäärin ja jättää syömättä. Sähän nyt varsinaisia tekosyitä olit keksiny miksi ruokaa voi hamstrata varuuksi, kun ei jaksa eikä huvita mennä jonottamaan lisää? Just tätä nykyajan kulttuuria, minä minä ja minä ja mun jaksamiset ja viittimiset.

Yritin vaan miettiä mitkä voisivat olla sellaisia inhimillisiä syitä että on jäänyt esim. 2 leikkelettä yli, tai pikkasen puuroa lautaselle. Osa julkaistuista kuvista oli nimittäin ihan naurettavia. Kelle tahansa voi jäädä lautaselle jotakin vaikka yrittäisi kuinka optimoida otetun määrään nälkäänsä. 

Olen edelleen sitä mieltä että kylpylän buffetin työntekijältä erittäin typerä veto ottaa kuvia, lähettää lehteen vieläpä kuvauksien kera että millasilta asiakkailta ne jäi. Eipä ole pelkoa että itse menisin tollaseen mestaan missä tiedän että henkilökunta kyttää kameran kanssa. Ja ei, en ole porsastelija, vaan hyvin pieniruokainen etenkin aamuisin. 

No tässä nyt ei varmastikaan tarkoiteta tapauksia joissa on jäänyt pikkasen puuroa lautaselle, vaan sellaista jossa lapetaan lautanen täyteen puuroa ja otetaan siitä ehkä lusikallinen. On oikein hyvä että sikailijat koitetaan saada häpeämään touhuaan. Se ei edelleenkään haittaa että normaalilta ihmiseltä jää vähän yli jotakin. Ero on ihan selvä. 

No miksi sitten osa kuvista oli aivan normaaleja ruuantähteitä eikä mitään ylijääneitä kokonaisia ruokia? Ilmeisesti sen kylpylän kokki sitten itse syö melonista kuoretkin.

Vierailija
27/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tietää jonkun ruuan/jälkiruuan olevan hyvää ja ottaa sitä innoissaan reilusti ja sitten huomaa maistettuaan että juuri siinä paikassa se onkin huonosti tehty ja pahaa. Minkäs siinä sitten voi kun jättää syömättä vaikka olis kuin iso annos. Maku ei aina näy päällepäin eikä siinä jonottaessa voi ruveta maistelemaan. Ja miksi ottaisi pelkän maisteluannoksen, jos ei ole mitään syytä olettaa että se olisi huonoa. Joissain rafloissa yksinkertaisetkin klassikkoannokset on onnistuttu pilaamaan, vaikka harvinaista se onkin.

Vierailija
28/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastovouhottajat puuhassaan.

Vierailija
29/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen vinkki kaupan myyjille: kuvatkaa ihmeessä kaikki muovikassit, joita asiakkaat ostaa ja sitten lähetätte ne iltapäivälehtiin ja kuvailette miltä asiakas näytti. Muistakaa käyttää paljon adjektiiveja kuten lihava, ruma, white trash, äiti, köyhä, rikas, luonnonvihaaja, tuhlari, hamstraaja jne.

Vierailija
30/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran laivan buffetissa huomasin, että eräs perhe oli käynyt keräämässä lautaset täyteen ruokaa ja lähteneet pois. En kylläkään ottanut kuvaa, mutta eihän tätä muuten kukaan usko.

Ne varmaan tuli takas, mutta sitähän ei toki kannata kertoa

Vierailija
31/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alennetaan sitten hotelliyöpymisten hintaa ja otetaan aamiainen maksulliseksi, hinta tarjottimelle otetun ruuan ja juoman määrän mukaan.

Moniko hotelli lähtee tähän? No ei monikaan. Se nimittäin karkottaa bisnesasiakkaat, joiden aamiaisen maksaa työnantaja tai veronmaksajat, kun se sisältyy yöpymisen hintaan.

Sinustako hinta tuntuu hotelliyön hinta helpommalta, jos saat jättää jälkeesi jätteeseen menevän ruokakasan?

Mitä?

Minä syön aamulla niin vähän, että minulle sopisi oikein hyvin alempi hinta huoneesta ja aamiaisen hinta sen mukaan mitä ottaa. Kahvi ja joskus ehkä pieni munakas tuskin paljoa maksaisi.

Tämä onkin yksi syistä, miksi suosin Airbnb:tä. En halua maksaa buffetaamiaisesta yöpymisen hinnassa, kun en koko aamiaisesta pahemmin välitä. Ostan aamiaistarpeeni kaupasta edellispäivänä tai menen johonkin mukavaan kahvilaan aamiaiselle paljon mieluummin kuin jonotan sitä iänikuista hotelliaamiaista.

Vierailija
32/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin on sairasta, ylenmääräinen ruuan kerääminen lautaselle ja syömättä jättäminen sekä näiden kuvaaminen ja raportoiminen lehteen. Ihmisten typeryyttä on niin monenlaista laatua.

Ei, sairasta on vain tuo ruuan kanssa sikailu. Toivon että ravintola-alan ammattilaiset alkavat julkaista lisää näitä esimerkkejä ruokapöydän kerskakuluttajista.

Vierailija
33/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta jättää lautanen niin täynnä ruokaa, että joku keksii niitä ihmetellä.

Ihan oma moka jos on porsas. Kyllä jokainen tietää minkä verran jaksaa syödä.

Ymmärrän, jos jotakin jää. Mutta ei sellaisia kukaan ihmettelisikään.

Vierailija
34/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastovouhottajat puuhassaan.

Kuinka saakelin typerä ja huonon kasvatuksen saanut pitää olla, jos on sitä mieltä, että ylenpalttinen ruoan haaskuu on jotenkin siisti homma? Kerro ihmeessä lisää itsestäsi ja surkeista vanhemmistasi.

Vierailija
35/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä?

Minä syön aamulla niin vähän, että minulle sopisi oikein hyvin alempi hinta huoneesta ja aamiaisen hinta sen mukaan mitä ottaa. Kahvi ja joskus ehkä pieni munakas tuskin paljoa maksaisi.

Tämä onkin yksi syistä, miksi suosin Airbnb:tä. En halua maksaa buffetaamiaisesta yöpymisen hinnassa, kun en koko aamiaisesta pahemmin välitä. Ostan aamiaistarpeeni kaupasta edellispäivänä tai menen johonkin mukavaan kahvilaan aamiaiselle paljon mieluummin kuin jonotan sitä iänikuista hotelliaamiaista.

Meitä ei todellakaan kiinnosta, mitä sinä suosit. Oletko narsisti tai tosielämässä hiirulainen, kun tuollaista alat meille netissä selostaa ihan tosissasi?

Vierailija
36/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tehnyt saman havainnon, tuntuu että ihmiset pelkäävät että ruoka loppuu, ei ymmärretä että sitä voi hakea lisää. On tosiaan epämiellyttävää seurata sitä sikailua, kun osalla se vanhemmuus on ihan hukassa, ei viitsitä opettaa niitä alkeellisimpiakaan pöytätapoja, johtuneeko siitä että ei osata niitä itsekään.

Nostan hattua esim. Laivojen henkilökunnalle, itse en jaksaisi katsella moista menoa.

Helpointahan se on taas lapsiperheitä (eli äitejä ja lapsia) haukkua, kun ei uskalleta isojen rasvavatsaisten miesten porsastelua arvostella. 

Isot rasvavatsaiset miehet tuppaavat syömään sen lautasen tyhjäksi oman terveytensä uhallakin, ovathan he tehneet niin jo kauan.

Vierailija
37/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäjät ovat yleensä naisia. Olen töissä hotellissa.

Vierailija
38/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isot rasvavatsaiset miehet tuppaavat syömään sen lautasen tyhjäksi oman terveytensä uhallakin, ovathan he tehneet niin jo kauan.

Höpöhöpö, kyllä ne on just ne keneltä jää pino leikkeleitä ja pekonia

Vierailija
39/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen vinkki kaupan myyjille: kuvatkaa ihmeessä kaikki muovikassit, joita asiakkaat ostaa ja sitten lähetätte ne iltapäivälehtiin ja kuvailette miltä asiakas näytti. Muistakaa käyttää paljon adjektiiveja kuten lihava, ruma, white trash, äiti, köyhä, rikas, luonnonvihaaja, tuhlari, hamstraaja jne.

Eihän ostettu ruoka - edes se roskaruoka - ole ongelma ostettaessa, vaan vasta jos sitä joudutaan heittämään roskiin.

Vierailija
40/238 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin on sairasta, ylenmääräinen ruuan kerääminen lautaselle ja syömättä jättäminen sekä näiden kuvaaminen ja raportoiminen lehteen. Ihmisten typeryyttä on niin monenlaista laatua.

Ei, sairasta on vain tuo ruuan kanssa sikailu. Toivon että ravintola-alan ammattilaiset alkavat julkaista lisää näitä esimerkkejä ruokapöydän kerskakuluttajista.

Kannattaa jos haluavat menettää asiakkaita. Kyllä pitää olla sivistyneet keinot eikä julkinen häpäisy. Se on yhtä halveksittavaa kuin ruuan kanssa porsastelu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän