"Kiinakaupoista tilailu on epäeettistä ja pilaa ilmaston"
sanoi jeesustelija ja marssi Tokmannille, jonne se Kiina-kama ilmeisesti oli siirtynyt täysin ilman päästöjä ja pakkausmateriaaleja ja muuttunut eettisemmäksi, kun lätkäistiin moninkertainen hintalappu.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Sinne se kiinakama on tullut isona määränä tavaroita eikä yksittäisinä pikku nyytteinä.
Tuskin ne pikku nyytit on yksin niissä rahtialuksissa?
Vierailija kirjoitti:
Sinne se kiinakama on tullut isona määränä tavaroita eikä yksittäisinä pikku nyytteinä.
Kyllä sen ison erän ympärilläkin on ollut pahvia ja muovia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne se kiinakama on tullut isona määränä tavaroita eikä yksittäisinä pikku nyytteinä.
Tuskin ne pikku nyytit on yksin niissä rahtialuksissa?
On ne. Kiinankaupasta tilatut yksittäiset pikkunyytit saavat oman yksityisen kyydityksen lentokoneilla.
Itse tilaamall saa itselle sopivaa krääsää, ei sitä keskon/sosialistin päättämää harmaata ja ankeaa krääsää
Kiinanpaskalle isot tullit. Samoin meri- ja ilmaliikenteelle isot haittaverot. Tärkeiden tuotteiden tuotantoa lisää Suomeen, jossa teknologia on puhtaampaa ja ihmisoikeudet kunnossa. Lähituotanto on aina parasta, sekä ympäristön että talouden kannalta. Mitään wish-muovipaskaa on turha tilata ollenkaan, ilmankin pärjää. Hyvä ohje on, että älä osta mitä haluat, etkä edes sitä mitä tarvitset, vaan vain sitä, mitä ilman et pärjää.
Se pilaa myös kansantalouden. Viime vuonna suomalaiset ostivat yksin Kiinasta romua 20 miljoonalla eurolla. Tokmannilta ostettuna se olisi ainakin työllistänyt.
Vierailija kirjoitti:
Kiinanpaskalle isot tullit. Samoin meri- ja ilmaliikenteelle isot haittaverot. Tärkeiden tuotteiden tuotantoa lisää Suomeen, jossa teknologia on puhtaampaa ja ihmisoikeudet kunnossa. Lähituotanto on aina parasta, sekä ympäristön että talouden kannalta. Mitään wish-muovipaskaa on turha tilata ollenkaan, ilmankin pärjää. Hyvä ohje on, että älä osta mitä haluat, etkä edes sitä mitä tarvitset, vaan vain sitä, mitä ilman et pärjää.
Ihan hyvä ohje on myös, että elämästä saa myös vähän nauttia eikä tarvitse miettiä joka hankintaa ja päätöstä ekologisuuden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne se kiinakama on tullut isona määränä tavaroita eikä yksittäisinä pikku nyytteinä.
Kyllä sen ison erän ympärilläkin on ollut pahvia ja muovia.
Kumpaan kuluu enemmän pakkausmateriaalia, siihen että tuodaan sata fidget spinneriä Suomeen yhdessä pakkauksessa, vai siihen että jokainen pakataan erikseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinanpaskalle isot tullit. Samoin meri- ja ilmaliikenteelle isot haittaverot. Tärkeiden tuotteiden tuotantoa lisää Suomeen, jossa teknologia on puhtaampaa ja ihmisoikeudet kunnossa. Lähituotanto on aina parasta, sekä ympäristön että talouden kannalta. Mitään wish-muovipaskaa on turha tilata ollenkaan, ilmankin pärjää. Hyvä ohje on, että älä osta mitä haluat, etkä edes sitä mitä tarvitset, vaan vain sitä, mitä ilman et pärjää.
Ihan hyvä ohje on myös, että elämästä saa myös vähän nauttia eikä tarvitse miettiä joka hankintaa ja päätöstä ekologisuuden kannalta.
Eri, mutta suurelle osalle Kiina-tilailijoita krääsän tilaaminen on jonkinlaista sijaistoimintaa, jolla lääkitään pahaa oloa. Tilauksia lähtee jopa useita päivässä. Yksi yksittäinen turha tavara kaksi kertaa vuodessa jo riittää mielestäni "nauttimiseen".
Kiinan valtiolla on valta, oikeus ja velvollisuus vaatia alueellaan toimivilta tehtailta eettisyyttä ja ekologisuutta. Sillä on myös mahdollisuus ja lihakset valvoa, että vaatimuksia noudatetaan.
Nauttia voi myös Suomessa valmistetuista tavaroista tai mieluummin vielä palveluista, kuten vaikkapa liikunta- ja hyvinvointipalveluista. Tai käyttää aikaa ja rahaa muiden auttamiseen, jolloin samalla se oma sisäinen tarve- ja yksinäisyystyhjiö täyttyy muulla kuin kiinalaisilla vaaterentuilla ja muovisälällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne se kiinakama on tullut isona määränä tavaroita eikä yksittäisinä pikku nyytteinä.
Tuskin ne pikku nyytit on yksin niissä rahtialuksissa?
On ne. Kiinankaupasta tilatut yksittäiset pikkunyytit saavat oman yksityisen kyydityksen lentokoneilla.
Haluaisin nähdä sen lentokoneen, joka tekee matkaa kuukauden verran Kiinasta Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Nauttia voi myös Suomessa valmistetuista tavaroista tai mieluummin vielä palveluista, kuten vaikkapa liikunta- ja hyvinvointipalveluista. Tai käyttää aikaa ja rahaa muiden auttamiseen, jolloin samalla se oma sisäinen tarve- ja yksinäisyystyhjiö täyttyy muulla kuin kiinalaisilla vaaterentuilla ja muovisälällä.
Moralisoinninsta ja toisten syyllistämisestä nauttiminen on myös erityisen suosittua.
Vierailija kirjoitti:
Sinne se kiinakama on tullut isona määränä tavaroita eikä yksittäisinä pikku nyytteinä.
Suoraan tehtaalta asiakkaalle postin välityksellä lähetetty tuote aiheuttaa ympäristöpäästöjä huomattavasti vähemmän kuin liikkeiden tilaamat suuremmat määrät, jota menevät useiden välikäsien läpi ennen päätymistään kuluttajalle.
Satamista tukkuihin, tukuista rekoilla pienempiin jakelupisteisiin ja niistä autokuljetuksella yksittäisiin myymälöihin. Myymälään kuluttaja ajaa yleisimmin omalla autollaan, mahdollisesti kymmenien kilometrien päästä ja maksaa tuotteesta vielä ylihintaa, sillä kaikkien välikäsien on saatava siivunsa tuotteesta.
Kiinasta kuluttajien tilaamat tavarat tuodaan konteissa satamiin, jatkavat sieltä tullipostin hidastelun jälkeen lähipostiin ja sieltä ne voi hakea tai postinkantaja tuo suoraan kotiin.
Säästyy luontoa, aikaa ja ennenkaikkea rahaa kun tilaa tuotteet suoraan kiinasta.
Aika lailla totta. En usko että lopulta menettäisimme kauhean paljon jos vaikka 75% Kiinan krääsästä jätettäisiin tilaamatta tai ostamatta. Aika vähän oikeasti tarpeellista sieltä tulee. Lähinnä sitä muovikrääsää joka heitetään nopeasti pois tai jää sinne kaapin pohjalle tilaa viemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne se kiinakama on tullut isona määränä tavaroita eikä yksittäisinä pikku nyytteinä.
Suoraan tehtaalta asiakkaalle postin välityksellä lähetetty tuote aiheuttaa ympäristöpäästöjä huomattavasti vähemmän kuin liikkeiden tilaamat suuremmat määrät, jota menevät useiden välikäsien läpi ennen päätymistään kuluttajalle.
Satamista tukkuihin, tukuista rekoilla pienempiin jakelupisteisiin ja niistä autokuljetuksella yksittäisiin myymälöihin. Myymälään kuluttaja ajaa yleisimmin omalla autollaan, mahdollisesti kymmenien kilometrien päästä ja maksaa tuotteesta vielä ylihintaa, sillä kaikkien välikäsien on saatava siivunsa tuotteesta.
Kiinasta kuluttajien tilaamat tavarat tuodaan konteissa satamiin, jatkavat sieltä tullipostin hidastelun jälkeen lähipostiin ja sieltä ne voi hakea tai postinkantaja tuo suoraan kotiin.
Säästyy luontoa, aikaa ja ennenkaikkea rahaa kun tilaa tuotteet suoraan kiinasta.
Suoraan Kiinasta ostettu tavara on niin halpaa että sitä ostetaan suhteessa taas enemmän joten pieni ympäristöhyöty kauppojen kautta kirtäneeseen tavaraan katoaa aika nopeasti.
Se mitä meidän pitäisi nyt tehdä on nimenomaan se että ostaisimme vähemmän. Ja että samaan aikaan työllistäisimme enemmän. Joten ne "välikädet" ovat juuri sitä mihin se raha kannattaisi pistää, ei mahdollisimman suureen määrään tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Aika lailla totta. En usko että lopulta menettäisimme kauhean paljon jos vaikka 75% Kiinan krääsästä jätettäisiin tilaamatta tai ostamatta. Aika vähän oikeasti tarpeellista sieltä tulee. Lähinnä sitä muovikrääsää joka heitetään nopeasti pois tai jää sinne kaapin pohjalle tilaa viemään.
Ympäristönatsit voisivat tehdä partioita, jotka ratsaavat ihmisiä ja ihmisten koteja.
Lievästä ympäristörikoksesta selviäisi sakolla, vakavammasta annettaisiin hirttotuomio.
Kiinasta postitettavat tuotteet tulevat economy-paketteina eli ne kuljetetaan kontissa, jossa olisi muuten hukkatilaa.
Kumpi mahtaa olla ekologisempaa, se että yksittäinen henkilö tilaa Kiinasta tarvitsemansa vai se, kun kauppa tilaa kontillisen krääsää, joista osa päätyy myymättömänä kaatopaikalle.
Itse olen tilannut kiinasta mm. lompakon ja laukun, molemmat todella hyvää laatua, siistit saumat yms. Vastaavanlainen kotimaisen merkin lompakko ei kestänyt edes kahta vuotta, kun taas kiinalompsa on käytössä viidettä vuotta ja täysin uudenveroisessa kunnossa, että ei se kaikki kiinatavara sontaa ole, pitää olla tarkkana mitä ja mistä tilaa.
Sinne se kiinakama on tullut isona määränä tavaroita eikä yksittäisinä pikku nyytteinä.