Äkkiä! Antakaa joku tekosyy, miksen pääse työpaikan hyvinvointipäivään keskelle korpea majoittumaan yhteismökkiin!
Työnantaja sai loistoidean: tehdään yksi työpäivä sisään, jotta saadaan pidempi joululoma. Tehdään työpäivä jossain korvessa, samalla muka yhteishenki paranee ja tulee lisää työhyvinvointia.
En missään nimessä halua lähteä, tulen mieluummin vaikka silloin joululomalla töihin! Miettikää nyt: yhteen mökkiin 20 henkeä, viiteen makuuhuoneeseen ängettynä. En ole enää teini, enkä todellakaan halua nukkua jossain yhteismajoituksessa työkavereiden kanssa. En ole vapaa-ajalla työkavereiden kanssa koskaan, enkä halua tätä aloittaakaan.
Työnantajalla on toki määräysvalta "pakottaa" töihin, muttei lauantaina. Tämä oli kuitenkin monen mielestä niin mahtava idea, että se toteutetaan. Ja samalla saadaan se yksi vapaapäivä lisää jouluun.
Antakaa nyt äkkiä joku vedenpitävä syy, etten voi lähteä! Kuulostaa loppuiän traumoilta tuollainen mökkeily :(
Kommentit (295)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tällaisia ihmisiä.
Tosin olen palvelualalla, olen itse seurallinen ihminen ja palvelualalla ihmiset ovat yleensä orientoituneet niin, että yrittävät tulla toimeen toistensa kanssa ja tuollainen virkistäytymispäivä sujuisi siis ihan hyvin esimerkiksi meidänkin porukalla. En osaa kuvitella, millaista olisi, jos virkistyspäivä olisi sellaisten kanssa, joista osa epäsosiaalisia tai että minkäänlaista yhteishenkeä ei olisi.
No sepä se. En ole seurallinen ihminen, tykkään olla omissa oloissani ja SEN PITÄISI OLLA OK! Ihmiset ovat erilaisia. Pinnallinen jutustelu ja työn teko sujuu erinomaisesti työpäivän aikana, mutta joku monen tunnin hengailu illalla on silkkaa piinaa.
Olisihan se kiva olla mökillä perheen kesken tai ystävien kesken. Silloin voi sitä omaa aikaa ottaakin, jos ei jaksa olla seurallinen. Tuosta mökistä ei vaan lähdetä yhtään mihinkään, vaan pitää istua nököttää siellä keskellä metsää.
ap
Tuskin te millään helikopterilla sinne olette menossa. Pois pääsee samalla tavalla kuin sinnekin.
Eiköhän tuonne ole yhteiskuljetus. Miten sieltä muka pääsis pois ilman omaa autoa? Ei taksitkaan kulje kaikkialla enää ja kaikkina aikoina.
Otat palkattoman vapaapäivän. Silloin ei tarvitse sanoa edes syytä.
Itse sanoisin suoraan että en vietä yötä missään jos en saa omaa huonetta. Koska kärsin unettomuudesta ja jos sattuisin nukkumaan, kuorsaan niin äänekkäästi että muut ei sitten nuku kyllä.
Molemmat ovat totta kohdallani. En voi nukkua edes ystävien kanssa samassa huoneessa.
Täräyttäisin pomolle että isännän on päivät ja työt, mutta piian illat ja yöt.
Toisin sanoen, olen sitoutunut TEKEMÄÄN TÖITÄ sen 8 h päivässä arkipäivisin ja siihen olen valmis. Muut ajat ovat omaa aikaani eikä pomolla ole siihen mitään sanomista.
On naurettavaa, että työntekoon varattu aika pitäisi yhtäkkiä käyttää yhdessä ryyppäämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä ketju ihan pelleilyä. Itse olisin kyllä sanonut heti, että minulla on kyseiseen ajankohtaan muuta sovittuna.
Jos olisin ollut niin hönö, että en olisi saanut tuota sanottua, kertoisin nyt asiallisella ilmoituksella, että tuli väistämätön este, enkä voi osallistua.
Jos kysytään tarkemmin, vastaisin, että henkilökohtaisia asioita. Helppoa.
Ihme pelleilyä. Mikset sano että ei kiinnosta yökyläily?
Sanoisin (totuudenmukaisesti) että näin metsästyskaudella joka ikinen viikonloppu menee kyllä jahdeissa. Työsopimuksessa kun ei puhuta viikonloppu- tai iltatyöstä mitään...
En voi käsittää näitä tyky-juttuja. Eikö ihmisillä ole omaa elämää, jos innosta hihkuen ovat valmiita tuhlaamaan vapaa-aikaansa työkavereiden kanssa? Minulla ainakin on töissä omat työni, eli se että saan työpäivän vapaaksi jollain ryyppäjäisillä itse asiassa vaan lisää työtaakkaani. Kun siis työpaikan työtunnit korvataan ei-työn tekemisellä.
Toisekseen minulla on vapaa-aikana aika tavalla aktiviteettia, joten en tarvitse enää yhtään ylimääräistä viihdettä.
Täytyy olla ihan pohjattoman tylsä elämä jos työkavereiden kanssa mökkeily ja ratkiriemukas ohjelma on jotain mitä odotetaan innolla. Meillä on ihan oma mökki, kiitos vaan, jos mökkeillä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin olen palvelualalla, olen itse seurallinen ihminen ja palvelualalla ihmiset ovat yleensä orientoituneet niin, että yrittävät tulla toimeen toistensa kanssa ja tuollainen virkistäytymispäivä sujuisi siis ihan hyvin esimerkiksi meidänkin porukalla. En osaa kuvitella, millaista olisi, jos virkistyspäivä olisi sellaisten kanssa, joista osa epäsosiaalisia tai että minkäänlaista yhteishenkeä ei olisi.
No sepä se. En ole seurallinen ihminen, tykkään olla omissa oloissani ja SEN PITÄISI OLLA OK! Ihmiset ovat erilaisia. Pinnallinen jutustelu ja työn teko sujuu erinomaisesti työpäivän aikana, mutta joku monen tunnin hengailu illalla on silkkaa piinaa.
Olisihan se kiva olla mökillä perheen kesken tai ystävien kesken. Silloin voi sitä omaa aikaa ottaakin, jos ei jaksa olla seurallinen. Tuosta mökistä ei vaan lähdetä yhtään mihinkään, vaan pitää istua nököttää siellä keskellä metsää.
ap
Tuskin te millään helikopterilla sinne olette menossa. Pois pääsee samalla tavalla kuin sinnekin.
Eiköhän tuonne ole yhteiskuljetus. Miten sieltä muka pääsis pois ilman omaa autoa? Ei taksitkaan kulje kaikkialla enää ja kaikkina aikoina.
No sit menee omalla autolla. Tai taksilla. Tai käskee työnantajaa järjestämään kyydin.
Mulla on vaikea tinnitus, joten en voi nukkua hiljaisuudessa. Nukun niin, että huoneessa on kaksi tuuletinta täysillä. Lisäksi laitan kaiuttimista äänikirjan melko kovalle soimaan koko yöksi. Niin saan jotenkuten unta, edellyttäen että huoneessa ei kukaan muu liiku tai ääntele (koska kyllä, herään yksittäisiin ääniin, vain tasainen kohina/lukeminen auttaa nukahtamaan ja pysymään unessa).
Eli vapaaehtoisia - kuka haluaa nukkua mun vieressä firman virkistyspäivänä?!
Meillä ei luojan kiitos ole ehdoteltu yön yli reissuja, mutta ihan jo ilta-aktiviteetitkin ahdistavat. Nyt kuulemma mennään pelaamaan lasersotaa ja sitten illalliselle. Kiitos mutta en tule, ainakaan ensimmäiseen. Ilmaiselle aterialle voin toki tulla ja jutella mukavia, mutta en todellakaan ala ryömiä jossain pimeässä huoneessa esteiden yli ja ali samalla kun ammutaan pyssyillä. Haluan vain käydä töissä ja mennä sitten kotiin. Siispä ilmoitin että en osallistu. Syytä en kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä ketju ihan pelleilyä. Itse olisin kyllä sanonut heti, että minulla on kyseiseen ajankohtaan muuta sovittuna.
Jos olisin ollut niin hönö, että en olisi saanut tuota sanottua, kertoisin nyt asiallisella ilmoituksella, että tuli väistämätön este, enkä voi osallistua.
Jos kysytään tarkemmin, vastaisin, että henkilökohtaisia asioita. Helppoa.
Ihme pelleilyä. Mikset sano että ei kiinnosta yökyläily?
Koska oikea syy on tuo, että minulla on muuta sovittuna. Olen sopinut itselleni jokaiseksi tunniksi työajan ulkopuollle omaa elämää, täältä aina eläkepäiviin saakka.
Minä olen suoraan sanonut, että en halua lähteä tyhyreissuille, joilta ei pääse yöksi kotiin. Jos niihin on yhdistetty jotain koulutuksellista olen osallistunut niihin ja lähtenyt sitten kotiin. En tiedä eikä kiinnosta mitä mieltä tästä ollaan.
Olen itse ollut työpaikoilla, joissa on tosi kiva porukka, jonka kanssa hengaa mielellään vapaa-ajallakin, ja sellaisessa, jossa kaikki on ihan jees-tyyppejä, mutta ei kyllä töiden ulkopuolella olla kavereita. Kyllä muakin saattas tällanen tilanne ahdistaa, siis mikä ihmeen idea lähteä jonnekin mökille? Jos ideana oli tehdä töitä, eikö sitä olis voinut tehdä ihan toimistolla? Ja jos pitää jotain spesiaalia siihen päivään hakea niin vaikka tilata firman piikkin jotain parempaa lounasta, tuoda kahvihuoneeseen jotain hyvää, ja käyhän joillain työpaikoilla esim. hieroja tms. Eli siis pikemminkin tuoda sitä joatin mukavaa sinne työpaikalle., eikä niin että pitää johonkin korpeen lähteä. Jos nyt joku homma ois pakko järjestää, niin voishan sitä mennä päiväks jonnekin, jossa järkätään ohjelmaa ja sit illalla takasin. Onhan näitä, johonkin kartanoon tms.
Itse en ole mikään super introvertti, mutta en mä tajua näitä kommentoijia, jotka on ihan ihmeissään että miksi ei halua mennä. Ja jos on ideana tehdä sisään yksi (!!) työpäivä, niin tää hommahan kestää pidempään ku 8h. Ihan jos siksi en menis, etten jaksais omaa viikonloppuani tollaseen "tuhlata".
Johonkin norovirukseen voi ihan hyvin vedota, mut sen pitää sitten tulla tyyliin edellisenä päivänä, mikä on tietty vähän noloa. Jotkut sukujuhjat tms. toki tietty vois olla, mut siitä ois varmaan pitäny jo sanoa, koska jos tää viikonloppu on jo kuukauden päässä, ois se tässä vaiheessa jo tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sanonut ihan suoraan, että en osallistu työajan ulkopuolisiin aktiviteetteihin, koska ei huvita ja koska olen epäsosiaalinen ihminen joka vietän mieluummin vapaa-aikani yksin kotona. Olen sen verran kovan asiantuntijan maineessa ja teen sen verran hyvää laskutusta työnantajalleni, että eivät ne minua pienen änkyröinnin takia poiskaan laita.
No enpä ole kuullut että kukaan olisi koskaan potkuja saanut jos ei vapaa-ajallaan halua osallistua johonkin yön yli kestävään mökkikokousteluun vaikka ei olisikaan mikään "kova asiantuntija". Ei yksinkertaisesti ole pakko, vaikka olisit ihan normi-Lissu.
Meillä on töissä joka talvi pakollinen ”virkistysviikonloppu” eräässä pohjoisen laskettelukeskuksessa torstaista sunnuntaihin. Mitään ylimääräistä palkkaa ei makseta, vaikka joutuu olemaan työajan jälkeen ja viikonloppuna siellä missä työnantaja käskee.
Viime vuonna en pystynyt osallistumaan, koska en saanut hoitajaa lemmikeilleni, joten sain kirjallisen varoituksen. En siis minäkään saanut potkuja, mutta kyllä varoituskin on aika ikävä juttu. Lisäksi sain kuulla vielä kuukausien ajan jälkeen päin olevani melkoinen ilonpilaaja.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelin osastolla, jolla oli useita tuollaisia tilaisuuksia. Minulla oli aivotärähdys, paha olo ja makasin parvella, jossa kaksi työkaveria nai muutaman metrin päässä. Molemmilla oli tietenkin puoliso.
Ei koskaan enää, vaikka aivotärhdys puuttuukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sanonut ihan suoraan, että en osallistu työajan ulkopuolisiin aktiviteetteihin, koska ei huvita ja koska olen epäsosiaalinen ihminen joka vietän mieluummin vapaa-aikani yksin kotona. Olen sen verran kovan asiantuntijan maineessa ja teen sen verran hyvää laskutusta työnantajalleni, että eivät ne minua pienen änkyröinnin takia poiskaan laita.
No enpä ole kuullut että kukaan olisi koskaan potkuja saanut jos ei vapaa-ajallaan halua osallistua johonkin yön yli kestävään mökkikokousteluun vaikka ei olisikaan mikään "kova asiantuntija". Ei yksinkertaisesti ole pakko, vaikka olisit ihan normi-Lissu.
Meillä on töissä joka talvi pakollinen ”virkistysviikonloppu” eräässä pohjoisen laskettelukeskuksessa torstaista sunnuntaihin. Mitään ylimääräistä palkkaa ei makseta, vaikka joutuu olemaan työajan jälkeen ja viikonloppuna siellä missä työnantaja käskee.
Viime vuonna en pystynyt osallistumaan, koska en saanut hoitajaa lemmikeilleni, joten sain kirjallisen varoituksen. En siis minäkään saanut potkuja, mutta kyllä varoituskin on aika ikävä juttu. Lisäksi sain kuulla vielä kuukausien ajan jälkeen päin olevani melkoinen ilonpilaaja.
Kirjallinen varotus, kun et halunnut vapaa-aikanasi pohjoiseen ryyppäämään?
Törkeää!
ohis
Ai että, mä voisin jopa maksaa, että pääsisi työporukan kanssa tuollaiselle reissulle! Kerran käytin jopa vapaapäivän mennäkseni toiselle puolelle Suomea vapaaehtoiseen illanviettoon. Meillä on kerran vuodessa yön yli kestävä tykyretki, mutta yöpyminen ei ole pakollista. Ohjelmassa erikseen ilmoitettu koska saa poistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjallinen varotus, kun et halunnut vapaa-aikanasi pohjoiseen ryyppäämään?
Törkeää!
ohis
Kyllä, osoitin tällä kuulemma huonoa yhteishenkeä ja sitä että tiimityö ei kiinnosta. Huvittavaa sikäli, että työsopimusta allekirjoittaessa ei ollut puhetta mistään pakollisesta viikonloppureissusta, vaan viikon työaika on ma-pe 37,5 h.
Olet niin että olet muka innolla lähdössä em reissulle, suunnittelet ym ja hekumoit miten mukavaa on viettää aika isommalla porukalla ja nukkua yhteismajoituksessa että ihan tulee kuulkaa muinaiset rippileiriajat mieleen.. Sitten soitat vaan päivää paria ennen lähtöä
- mikäli teillä saa olla omalla ilmotuksella pois- flunssan iskeneen ja niiskutat ja köhit puhelimessa. Helppoa kun heinänteko! Olen joskus joutunut käyttämään em kikkaa ja paha se on mennä vastapuolen väittämään että sairaana pitäisi lähteä mökkilomalle.
Asentohuimauskohtaus. Iskee aamulla huonosti nukutun yön ja stressin vuoksi. Mulla oikeasti käy niin. Kestää pari päivää parantua. Oksettaa ja huimaa ankarasti. Pakko pysyä sängyssä vati vieressä.