Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkkiä! Antakaa joku tekosyy, miksen pääse työpaikan hyvinvointipäivään keskelle korpea majoittumaan yhteismökkiin!

Vierailija
22.10.2019 |

Työnantaja sai loistoidean: tehdään yksi työpäivä sisään, jotta saadaan pidempi joululoma. Tehdään työpäivä jossain korvessa, samalla muka yhteishenki paranee ja tulee lisää työhyvinvointia.

En missään nimessä halua lähteä, tulen mieluummin vaikka silloin joululomalla töihin! Miettikää nyt: yhteen mökkiin 20 henkeä, viiteen makuuhuoneeseen ängettynä. En ole enää teini, enkä todellakaan halua nukkua jossain yhteismajoituksessa työkavereiden kanssa. En ole vapaa-ajalla työkavereiden kanssa koskaan, enkä halua tätä aloittaakaan.

Työnantajalla on toki määräysvalta "pakottaa" töihin, muttei lauantaina. Tämä oli kuitenkin monen mielestä niin mahtava idea, että se toteutetaan. Ja samalla saadaan se yksi vapaapäivä lisää jouluun.

Antakaa nyt äkkiä joku vedenpitävä syy, etten voi lähteä! Kuulostaa loppuiän traumoilta tuollainen mökkeily :(

Kommentit (295)

Vierailija
101/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö mielessä, että esimiehesi tai työkaverisi saattaa oikeasti tunnistaa sinut tästä? :D

Vierailija
102/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne ty-ky päivät ole haudattu idea jo.  Niistä oli hyviä sketsejä telkkarissa. Joku oikeasti taittoi luonnossa  jalkansa ja sitten se ei ollutkaan työtapaturma, vaikka  työnantaja oli pakottanut mukaan maallee möyrimään. Meillä sattui jotain sellaista  että yhteiskuljetus oli sovittu,  mutta esimies keksi uuden reitin takaisin tullessa, oli nimittäi kännishhsä kuin käki. Joku sammumispisteessä oksenteleva jätettiin heitteille , vaikka koti oli Itä-Vantaalla.  Taisi tulla aika iso juttu kun 2 joutui ensiapuun.  Esimies ja kaverinsa tykkäs ty-ky päivistä jos oli sauna ja paljon viinaa.  Koitin pysyä kaikin keinoin aina pois.    Aina opin syyt ,millä voi olla pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lennälennäleppäkerttu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tällaisia ihmisiä.

Tosin olen palvelualalla, olen itse seurallinen ihminen ja palvelualalla ihmiset ovat yleensä orientoituneet niin, että yrittävät tulla toimeen toistensa kanssa ja tuollainen virkistäytymispäivä sujuisi siis ihan hyvin esimerkiksi meidänkin porukalla. En osaa kuvitella, millaista olisi, jos virkistyspäivä olisi sellaisten kanssa, joista osa epäsosiaalisia tai että minkäänlaista yhteishenkeä ei olisi.

No sepä se. En ole seurallinen ihminen, tykkään olla omissa oloissani ja SEN PITÄISI OLLA OK! Ihmiset ovat erilaisia. Pinnallinen jutustelu ja työn teko sujuu erinomaisesti työpäivän aikana, mutta joku monen tunnin hengailu illalla on silkkaa piinaa. 

Olisihan se kiva olla mökillä perheen kesken tai ystävien kesken. Silloin voi sitä omaa aikaa ottaakin, jos ei jaksa olla seurallinen. Tuosta mökistä ei vaan lähdetä yhtään mihinkään, vaan pitää istua nököttää siellä keskellä metsää.

ap

Tuskin te millään helikopterilla sinne olette menossa. Pois pääsee samalla tavalla kuin sinnekin.

Jos sinne mennään kimppakyydillä/tilausbussilla niin mites sitte. Olipa välkky vastaus!

Omalla autolla, taksilla tai työnantaja järjestää tilauskuljetuksen myös illalla poistuville. Totta kai se oli välkky vastaus.

Vierailija
104/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin olen palvelualalla, olen itse seurallinen ihminen ja palvelualalla ihmiset ovat yleensä orientoituneet niin, että yrittävät tulla toimeen toistensa kanssa ja tuollainen virkistäytymispäivä sujuisi siis ihan hyvin esimerkiksi meidänkin porukalla. En osaa kuvitella, millaista olisi, jos virkistyspäivä olisi sellaisten kanssa, joista osa epäsosiaalisia tai että minkäänlaista yhteishenkeä ei olisi.

No sepä se. En ole seurallinen ihminen, tykkään olla omissa oloissani ja SEN PITÄISI OLLA OK! Ihmiset ovat erilaisia. Pinnallinen jutustelu ja työn teko sujuu erinomaisesti työpäivän aikana, mutta joku monen tunnin hengailu illalla on silkkaa piinaa. 

Olisihan se kiva olla mökillä perheen kesken tai ystävien kesken. Silloin voi sitä omaa aikaa ottaakin, jos ei jaksa olla seurallinen. Tuosta mökistä ei vaan lähdetä yhtään mihinkään, vaan pitää istua nököttää siellä keskellä metsää.

ap

Tuskin te millään helikopterilla sinne olette menossa. Pois pääsee samalla tavalla kuin sinnekin.

Kyllä, työntantajan tuttavan pikkubussilla kätevästi suoraan työpäivän jälkeen perjantaina. Takaisin samalla kyydillä.

ap

No sitten kysyt että miten järjestyy kyyti lauantaina pelipaikoille tai otat taksin ja teet matkalaskun. Mikä tässä nyt on niin helvetin hankalaa?

Vierailija
105/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sanonut ihan suoraan, että en osallistu työajan ulkopuolisiin aktiviteetteihin, koska ei huvita ja koska olen epäsosiaalinen ihminen joka vietän mieluummin vapaa-aikani yksin kotona. Olen sen verran kovan asiantuntijan maineessa ja teen sen verran hyvää laskutusta työnantajalleni, että eivät ne minua pienen änkyröinnin takia poiskaan laita. 

No enpä ole kuullut että kukaan olisi koskaan potkuja saanut jos ei vapaa-ajallaan halua osallistua johonkin yön yli kestävään mökkikokousteluun vaikka ei olisikaan mikään "kova asiantuntija". Ei  yksinkertaisesti ole pakko, vaikka olisit ihan normi-Lissu.

Minäkään en ole lähtenyt mukaan mihinkään riekkujaisiin, pikkujouluihin, pakohuonepeleihin tai muihin nykyisen työporukan kanssa. Olen edelleen töissä samassa paikassa vuosien päästä, mutta työt menevät "suhteilla" niille kavereille, joiden kanssa on vietetty riekkujaiset, pikkijoulut, pakohuonepelit ja muut. Silläkin, että itse olisin pätevämpi.

Olkoot sitten niin. Ajattelen, että itsepähän menettävät ammattitaitoni ja osaamiseni, ja repivät myöhemmin hiuksia päästään, kun sen kivan seurapiiri-Lissun tai Laurin tekemisiä saa korjata jälkeenpäin.

HR:lle asiasta huomauttaminen ei ole tuonut tuloksia.

Lähden lätkimään heti, kun tilaisuus tulee, nimittäin tällaista ei ole ollut aikaisemmissa työpaikoissani, vaikka en sieläkään osallistunut mihinkään kemuihin. Työt töinä, vapaa vapaana ja työkaverit ovat vain työkavereita. Jos siinä ystävystyy työn lomassa jonkun kanssa, se on kiva bonus, mutta ei mun tiimihenkeä ja työmotivaatiota tarvitse millään pippaloinnilla piristää. Olen sitoutunut työhöni ja deadlineihin ja tiimityöskentelyyn ilman palkintojakin.

Tämä tuntuu olevan ihan käsittämätön konsepti niille ylisosiaalisille.

Vierailija
106/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lähtisi keksimään mitään tekosyitä. Jos tällainen tulee useamminkin, joudut aina keksimään jotain. Mikset vai sano että haluat nukkua kotona ja lähdet päiväosuuden jälkeen pois?

Vierailija
107/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella outoa, jos työnantajat keksivät työhyvinvoinnin lisäämisen varjolla kaikille pakollisia tapahtumia, jotka huonontavat ihmisten hyvinvointia.

On todella outoa vetää tällainen johtopäätös yhden aloituksen perusteella. Jos 15 on lähdössä sinne innolla ja yksi ei niin eikö sille ole silloin kysyntää? Yleensä demokratia on se millä on hyvä edetä eikä hyvän työnantajan tehtävä ole miellyttää kaikkia.

Vierailija
108/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletpa tylsä! Tuohan voi olla tosi hauskaa! Mä ainakin lähden aina työpaikan kinkereihin innoissani mukaan ☺️

Vierailija
109/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet sinne ja vedät niin paljon viinaa ettei ahdista enää.

Hyvällä tsägällä sua ei pyydetä mukaan seuraavalla kerralla.

Hahhaa, olen tehnyt tämän! Todellakin toimi. Ikinä ei enää tarttenut osallistua. Vaatii tietysti aika paljon pokkaa, jos muut ei vedä överikännejä.

Vierailija
110/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän päätteeksi taksi alle ja kotio. Harva meistä 50-vuotiaista jää tykyjuttuihin yöksi eikä kukaan stressaa tekosyitä kuukautta aikaisemmin.

Vierailija
111/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsia.

Vierailija
112/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sinne mennä vain työpäivän ajaksi? Kukaan ei voi pakottaa sinua jäämään yöksi, tai edes viideksi minuutiksi työajan ulkopuolella.

Vierailija
113/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse osallistun vain tapahtumiin mistä tiedän pääseväni milloin vain pois ja kotiin nukkumaan.. Olen introvertti ja osallistun lähinnä ryhmäpaineen takia ettei jää muka ulkopuoliseksi tms.. Muuten ei kiinnosta pätkän vertaa nämä pakolliset kekkerit. Sinuna keksisin tekosyyn tai sitten vaan olisin rehellinen.. Mitä muka tekevät jos et mene/jää yöksi, saatko potkut??

Vierailija
114/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että kiva idea mutta sä et pääse ja voit tehdä töitä sen lauantain, jos siitä on kiinni. 

Ite menisin, koska mua kiinnostaisi nähdä millaisia muut ovat toisessa ympäristössä. Sit kun ne kuuntelis mun kuorsausta, ne ottais todesta uniapneaepäilyni eikä tarttis toiste nukkuakaan kenenkään kanssa.

Vierailija
115/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippuhyvä yhteishenki ei tarkoita sitä että pitää kaikkeen osallistua, tietenkään! 

Vierailija
116/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sanonut ihan suoraan, että en osallistu työajan ulkopuolisiin aktiviteetteihin, koska ei huvita ja koska olen epäsosiaalinen ihminen joka vietän mieluummin vapaa-aikani yksin kotona. Olen sen verran kovan asiantuntijan maineessa ja teen sen verran hyvää laskutusta työnantajalleni, että eivät ne minua pienen änkyröinnin takia poiskaan laita. 

No enpä ole kuullut että kukaan olisi koskaan potkuja saanut jos ei vapaa-ajallaan halua osallistua johonkin yön yli kestävään mökkikokousteluun vaikka ei olisikaan mikään "kova asiantuntija". Ei  yksinkertaisesti ole pakko, vaikka olisit ihan normi-Lissu.

Minäkään en ole lähtenyt mukaan mihinkään riekkujaisiin, pikkujouluihin, pakohuonepeleihin tai muihin nykyisen työporukan kanssa. Olen edelleen töissä samassa paikassa vuosien päästä, mutta työt menevät "suhteilla" niille kavereille, joiden kanssa on vietetty riekkujaiset, pikkijoulut, pakohuonepelit ja muut. Silläkin, että itse olisin pätevämpi.

Olkoot sitten niin. Ajattelen, että itsepähän menettävät ammattitaitoni ja osaamiseni, ja repivät myöhemmin hiuksia päästään, kun sen kivan seurapiiri-Lissun tai Laurin tekemisiä saa korjata jälkeenpäin.

HR:lle asiasta huomauttaminen ei ole tuonut tuloksia.

Lähden lätkimään heti, kun tilaisuus tulee, nimittäin tällaista ei ole ollut aikaisemmissa työpaikoissani, vaikka en sieläkään osallistunut mihinkään kemuihin. Työt töinä, vapaa vapaana ja työkaverit ovat vain työkavereita. Jos siinä ystävystyy työn lomassa jonkun kanssa, se on kiva bonus, mutta ei mun tiimihenkeä ja työmotivaatiota tarvitse millään pippaloinnilla piristää. Olen sitoutunut työhöni ja deadlineihin ja tiimityöskentelyyn ilman palkintojakin.

Tämä tuntuu olevan ihan käsittämätön konsepti niille ylisosiaalisille.

Sut nähdään uhkana muille ja porukan laumahengelle. 

Vierailija
117/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nämä ekstrovertti ja introverttivertailut. Lukekaapa ihan tutkimustietoa siitä, kuinka moni % suomalaisista on aidosti kumpaakaan, tuosta työporukasta ei välttämättä kukaan. Nykyisin kun toisen seura ei vain huvita, on helppoa sanoa olevansa introvertti. Töissä nyt ei yleensäkään saa tehdä mitä huvittaa, vaan sitä mistä maksetaan. Oikea introvertti todennäköisesti istuu kotona pelaamassa tai tekee etätyötä.

Vierailija
118/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko jäät työpaikalle "päivystäjäksi" tai sulle tulee äkisti noro. Mielellään ehkä jo perjantaiaamuna ripuloit kuin viimeistä edellistä päivää. Tarvittaessa varmista tuo juomalla 2 litraa väkevää kahvia tai ulostuslääkkeellä.

En minäkään lähtisi, voi ny helvetti sentään.

Vierailija
119/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, yöpyminen kännisten idioottien kanssa kerrossängyissä. Tyyppien, joita juuri ja juuri sietää selvänä töissä kuulokkeet päässä 😱😱😱

Vierailija
120/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitää saikuttaa jo torstaina veri ripulia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme