Äkkiä! Antakaa joku tekosyy, miksen pääse työpaikan hyvinvointipäivään keskelle korpea majoittumaan yhteismökkiin!
Työnantaja sai loistoidean: tehdään yksi työpäivä sisään, jotta saadaan pidempi joululoma. Tehdään työpäivä jossain korvessa, samalla muka yhteishenki paranee ja tulee lisää työhyvinvointia.
En missään nimessä halua lähteä, tulen mieluummin vaikka silloin joululomalla töihin! Miettikää nyt: yhteen mökkiin 20 henkeä, viiteen makuuhuoneeseen ängettynä. En ole enää teini, enkä todellakaan halua nukkua jossain yhteismajoituksessa työkavereiden kanssa. En ole vapaa-ajalla työkavereiden kanssa koskaan, enkä halua tätä aloittaakaan.
Työnantajalla on toki määräysvalta "pakottaa" töihin, muttei lauantaina. Tämä oli kuitenkin monen mielestä niin mahtava idea, että se toteutetaan. Ja samalla saadaan se yksi vapaapäivä lisää jouluun.
Antakaa nyt äkkiä joku vedenpitävä syy, etten voi lähteä! Kuulostaa loppuiän traumoilta tuollainen mökkeily :(
Kommentit (295)
Sano että olet nymfomaani ja et pysty öisin hillitsemään itseäsi
Muistuu mieleen oman nuoruuden työpaikkani pikkujoulut. Olin ollut 2 vko töissä paikassa, kun tuli käsky lähteä la keskellä ei mittään sijaitsevalle mökille 50-vuotiaiden miesten kanssa pikkujouluihin. Ei saanut jäädä pois ja koska ei ollut autoa niin jouduin menemään kimppakyydillä ja maksamaan bensasta. Olin 27 ja ainut nainen työpaikalla. Iltahan sujui syöden, juoden ja loppuilta lähinnä pakoillessa kännisiä miehiä, lopuksi lukittauduin huoneeseeni itkemään, kun en muualla saanut rauhassa olla. Yöllä pelkäsin ovea välillä hakkaavia miehiä ja aamulla vastaan tuli kalpeita kasvoja, mutta ei anteeksipyyntöjä. Minä etsin uuden työpaikan ennen seuraavia työpaikan "juhlia". Sen jälkeen en ole lähtenyt mökki retriiteille muissakaan työpaikoissa. Migreeni on yleensä iskenyt.
Sano että olet trans-henkilö ja tarvitset oman huoneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sanonut ihan suoraan, että en osallistu työajan ulkopuolisiin aktiviteetteihin, koska ei huvita ja koska olen epäsosiaalinen ihminen joka vietän mieluummin vapaa-aikani yksin kotona. Olen sen verran kovan asiantuntijan maineessa ja teen sen verran hyvää laskutusta työnantajalleni, että eivät ne minua pienen änkyröinnin takia poiskaan laita.
No enpä ole kuullut että kukaan olisi koskaan potkuja saanut jos ei vapaa-ajallaan halua osallistua johonkin yön yli kestävään mökkikokousteluun vaikka ei olisikaan mikään "kova asiantuntija". Ei yksinkertaisesti ole pakko, vaikka olisit ihan normi-Lissu.
Meillä on töissä joka talvi pakollinen ”virkistysviikonloppu” eräässä pohjoisen laskettelukeskuksessa torstaista sunnuntaihin. Mitään ylimääräistä palkkaa ei makseta, vaikka joutuu olemaan työajan jälkeen ja viikonloppuna siellä missä työnantaja käskee.
Viime vuonna en pystynyt osallistumaan, koska en saanut hoitajaa lemmikeilleni, joten sain kirjallisen varoituksen. En siis minäkään saanut potkuja, mutta kyllä varoituskin on aika ikävä juttu. Lisäksi sain kuulla vielä kuukausien ajan jälkeen päin olevani melkoinen ilonpilaaja.
Tuo on laitonta. Etkö kuulu liittoon?
Lähdet vaan reippaasti mukaan, täytyyhän jonkun tehdä ruuat, siivota ym. naisten työt mökilläkin. Näin osoitat olevasi olennainen osa tiimiä.
Vierailija kirjoitti:
Muistuu mieleen oman nuoruuden työpaikkani pikkujoulut. Olin ollut 2 vko töissä paikassa, kun tuli käsky lähteä la keskellä ei mittään sijaitsevalle mökille 50-vuotiaiden miesten kanssa pikkujouluihin. Ei saanut jäädä pois ja koska ei ollut autoa niin jouduin menemään kimppakyydillä ja maksamaan bensasta. Olin 27 ja ainut nainen työpaikalla. Iltahan sujui syöden, juoden ja loppuilta lähinnä pakoillessa kännisiä miehiä, lopuksi lukittauduin huoneeseeni itkemään, kun en muualla saanut rauhassa olla. Yöllä pelkäsin ovea välillä hakkaavia miehiä ja aamulla vastaan tuli kalpeita kasvoja, mutta ei anteeksipyyntöjä. Minä etsin uuden työpaikan ennen seuraavia työpaikan "juhlia". Sen jälkeen en ole lähtenyt mökki retriiteille muissakaan työpaikoissa. Migreeni on yleensä iskenyt.
Hölmö! Olisit päässyt panemaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sanonut ihan suoraan, että en osallistu työajan ulkopuolisiin aktiviteetteihin, koska ei huvita ja koska olen epäsosiaalinen ihminen joka vietän mieluummin vapaa-aikani yksin kotona. Olen sen verran kovan asiantuntijan maineessa ja teen sen verran hyvää laskutusta työnantajalleni, että eivät ne minua pienen änkyröinnin takia poiskaan laita.
No enpä ole kuullut että kukaan olisi koskaan potkuja saanut jos ei vapaa-ajallaan halua osallistua johonkin yön yli kestävään mökkikokousteluun vaikka ei olisikaan mikään "kova asiantuntija". Ei yksinkertaisesti ole pakko, vaikka olisit ihan normi-Lissu.
Meillä on töissä joka talvi pakollinen ”virkistysviikonloppu” eräässä pohjoisen laskettelukeskuksessa torstaista sunnuntaihin. Mitään ylimääräistä palkkaa ei makseta, vaikka joutuu olemaan työajan jälkeen ja viikonloppuna siellä missä työnantaja käskee.
Viime vuonna en pystynyt osallistumaan, koska en saanut hoitajaa lemmikeilleni, joten sain kirjallisen varoituksen. En siis minäkään saanut potkuja, mutta kyllä varoituskin on aika ikävä juttu. Lisäksi sain kuulla vielä kuukausien ajan jälkeen päin olevani melkoinen ilonpilaaja.
Tuo on laitonta. Etkö kuulu liittoon?
Ihan sama kuuluuko tai ei, ainoa oikea reaktio tuollaiseen on kehottaa esimiestä työntämään se varoitus per-c-c-nsä.
Pahimpia on illanvietot joissa ei ole mitään ohjelmaa. On vaan pakko ryypätä.
Kylmän viileästi ilmoitat edellisenä päivänä tai virkistyspäivän aamuna, että olet kuumeessa etkä pääse paikalle..
Onko kukaan ottanut selvää, voiko tollasiin ty-hy päiviin pakottaa , just niihin yön yli kestäviin. Kammottaa yö vieraiden ihmisten kanssa korvessa mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ottanut selvää, voiko tollasiin ty-hy päiviin pakottaa , just niihin yön yli kestäviin. Kammottaa yö vieraiden ihmisten kanssa korvessa mökillä.
Jos siitä ei makseta, se on sinun vapaa-aikaa. Työnantajalla ei ole oikeutta määrätä miten ja missä ja kenen kanssa käytät vapaa-aikasi.
Haluaisin kuulla minkä syyn keksit?
Tuommoset on kyllä kamalia. Yhdessä edellisessä työpaikassa myös oli aivan helvetisti näitä, että pitää nähdä vapaa-ajalla ja kaikenlaisia hyvinvointiviikonloppuja. En halunnut viettää vapaa-aikaa työkavereiden kanssa koska näin heitä koko ajan joka päivä. Ei ihmisiä pitäisi pakottaa tuo moisiin, toiselle hauska juttu meille muille kamala stressi. Palautuminen viikon töistä muuten olematonta jos tommosia viikonloputkin.
Oletko aivan varma t herran Pönkä