Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkkiä! Antakaa joku tekosyy, miksen pääse työpaikan hyvinvointipäivään keskelle korpea majoittumaan yhteismökkiin!

Vierailija
22.10.2019 |

Työnantaja sai loistoidean: tehdään yksi työpäivä sisään, jotta saadaan pidempi joululoma. Tehdään työpäivä jossain korvessa, samalla muka yhteishenki paranee ja tulee lisää työhyvinvointia.

En missään nimessä halua lähteä, tulen mieluummin vaikka silloin joululomalla töihin! Miettikää nyt: yhteen mökkiin 20 henkeä, viiteen makuuhuoneeseen ängettynä. En ole enää teini, enkä todellakaan halua nukkua jossain yhteismajoituksessa työkavereiden kanssa. En ole vapaa-ajalla työkavereiden kanssa koskaan, enkä halua tätä aloittaakaan.

Työnantajalla on toki määräysvalta "pakottaa" töihin, muttei lauantaina. Tämä oli kuitenkin monen mielestä niin mahtava idea, että se toteutetaan. Ja samalla saadaan se yksi vapaapäivä lisää jouluun.

Antakaa nyt äkkiä joku vedenpitävä syy, etten voi lähteä! Kuulostaa loppuiän traumoilta tuollainen mökkeily :(

Kommentit (295)

Vierailija
121/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovit pomon kanssa niin, että lähdet päiväohjelman jälkeen kotiin. Ei syitä sen kummemmin tarvitse selittää, mutta jos kysytään, perhesyyt on hyvä vastaus, jota ei tarvitse tarkentaa. Omissa töissäni kukaan ei ole nähnyt vaivaa siitä, että joku menee yöksi kotiin tällaisista tapahtumista. Keksitty tekosyy ko. päivän aamuna on huonoin vaihtoehto.

Vierailija
122/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa nämä ekstrovertti ja introverttivertailut. Lukekaapa ihan tutkimustietoa siitä, kuinka moni % suomalaisista on aidosti kumpaakaan, tuosta työporukasta ei välttämättä kukaan. Nykyisin kun toisen seura ei vain huvita, on helppoa sanoa olevansa introvertti. Töissä nyt ei yleensäkään saa tehdä mitä huvittaa, vaan sitä mistä maksetaan. Oikea introvertti todennäköisesti istuu kotona pelaamassa tai tekee etätyötä.

Totta, noita sanoja kyllä viljellään liikaakin, mutta sekin on ihan ok, jos ei yksinkertaisesti kiinnosta niiden työkavereiden kanssa lähteä mökkeilemään, eli seura ei vaan huvita. Ja kyllä, töihin mennään tekemään töitä ja siitä maksetaan, mutta mikäli työtehtäviin ei työhönottotilanteessa mainita mökkireissuja työkavereiden kesken töitä tehden ja ”hauskaa aikaa” vietellen, niin sehän ei työhön kuulu, eikä ole pakollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe rajussa noro-viruksessa. Se saattaa muuten kestää pitempäänkin kuin kolme päivää. Ripuli on ehkä ohi siinä ajassa, mutta vie hyvinkin viikon, ennen kuin olo alkaa taas olla normaa ja tavallinen ruoka maistua. Kokemusta on!

Vierailija
124/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa olla omalla ilmoituksella 3+2 päivää poissa, mutta jos on sairaana tyhy-päivänä, niin vaaditaan lääkärintodistus :D Sotii ihan täysin tyhyn ideologiaa vastaan.

Vierailija
125/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ketju ihan pelleilyä. Itse olisin kyllä sanonut heti, että minulla on kyseiseen ajankohtaan muuta sovittuna.

Jos olisin ollut niin hönö, että en olisi saanut tuota sanottua, kertoisin nyt asiallisella ilmoituksella, että tuli väistämätön este, enkä voi osallistua.

Jos kysytään tarkemmin, vastaisin, että henkilökohtaisia asioita. Helppoa.

Vierailija
126/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noro iskee.

Vierailija
127/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaa mieltä. En todellakaan ymmärrä näitä työpaikkojen yhteisiä muka kivoja kick offeja, ryhmäytymisiä jne, missä pitäisi lähteä kauan kököttämään muiden kanssa. En pidä yhtään.

Vierailija
128/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas teillä pitkä työpäivä, kun pitää ihan yöksi jäädä. Kyllähän tuosta pitäisi saada jo vähintään kaksi päivää hyvää.

Vierailija
129/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuijottava koira. Kyllä pomo ymmärtää.

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi koira tulee just silloin sulle hoitoon, et voi jättää sitä yksin.

Vierailija
130/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sanonut ihan suoraan, että en osallistu työajan ulkopuolisiin aktiviteetteihin, koska ei huvita ja koska olen epäsosiaalinen ihminen joka vietän mieluummin vapaa-aikani yksin kotona. Olen sen verran kovan asiantuntijan maineessa ja teen sen verran hyvää laskutusta työnantajalleni, että eivät ne minua pienen änkyröinnin takia poiskaan laita. 

No enpä ole kuullut että kukaan olisi koskaan potkuja saanut jos ei vapaa-ajallaan halua osallistua johonkin yön yli kestävään mökkikokousteluun vaikka ei olisikaan mikään "kova asiantuntija". Ei  yksinkertaisesti ole pakko, vaikka olisit ihan normi-Lissu.

Minäkään en ole lähtenyt mukaan mihinkään riekkujaisiin, pikkujouluihin, pakohuonepeleihin tai muihin nykyisen työporukan kanssa. Olen edelleen töissä samassa paikassa vuosien päästä, mutta työt menevät "suhteilla" niille kavereille, joiden kanssa on vietetty riekkujaiset, pikkijoulut, pakohuonepelit ja muut. Silläkin, että itse olisin pätevämpi.

Olkoot sitten niin. Ajattelen, että itsepähän menettävät ammattitaitoni ja osaamiseni, ja repivät myöhemmin hiuksia päästään, kun sen kivan seurapiiri-Lissun tai Laurin tekemisiä saa korjata jälkeenpäin.

HR:lle asiasta huomauttaminen ei ole tuonut tuloksia.

Lähden lätkimään heti, kun tilaisuus tulee, nimittäin tällaista ei ole ollut aikaisemmissa työpaikoissani, vaikka en sieläkään osallistunut mihinkään kemuihin. Työt töinä, vapaa vapaana ja työkaverit ovat vain työkavereita. Jos siinä ystävystyy työn lomassa jonkun kanssa, se on kiva bonus, mutta ei mun tiimihenkeä ja työmotivaatiota tarvitse millään pippaloinnilla piristää. Olen sitoutunut työhöni ja deadlineihin ja tiimityöskentelyyn ilman palkintojakin.

Tämä tuntuu olevan ihan käsittämätön konsepti niille ylisosiaalisille.

Veit sanat suustani!

Vierailija
131/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, se on yksi päivä. Et kuole siihen, vannon sen. Ei olisi minullekaan top10 juttu tuollainen, mutta kyllä aikuinen ihminen kykenee joskus tekemään jotain epämukavaakin. Ja loppujen lopuksi se voi olla ihan kivaakin.

Vierailija
132/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudut mukaan mutta jäät pois sairastumisen vuoksi. Easy.

Vierailija
133/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on omia menoja jo niin paljon, että kaikki työajan ulkopuoliset työmenot aiheuttavat vain turhaa painetta ja järjestelyjä. Ei sinänsä, etteikö joku niistä voisi joskus olla ihan ok, jos ei muuten olisi aktiviteetteja.

Vierailija
134/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tälläisiä ihmisiä jotka eivät osaa kieltäytyä tai jäädä sairaslomalle.

Vierailija
135/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpöhöpö ei työnantaja voi yöksi pakottaa minnekään. Lähdet päiväohjelman jälkeen pois tai sitten sanot ette pääse ollenkaan ja otat vaikka palkattoman vapaan.

Vierailija
136/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en oikeastikaan pystyisi, olen yh ja lapsille en saa yöhoitajaa.

Vierailija
137/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan kerro totuutta, että kärsit ahtaanpaikankammosta ja vihaat ihmisläheisyyttä ja se saa sussa aikaan aggressiota ja voit tehdä jotain sellaista, mitä et oikeasti haluaisi tehdä ja sitten siitä tehdään varmaan elokuva. Luultavasti tämän jälkeen sinua ei kutsuta mihinkään ryhmäytymisiin.

Vierailija
138/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, se on yksi päivä. Et kuole siihen, vannon sen. Ei olisi minullekaan top10 juttu tuollainen, mutta kyllä aikuinen ihminen kykenee joskus tekemään jotain epämukavaakin. Ja loppujen lopuksi se voi olla ihan kivaakin.

Tuollaista lässyttää vaan ne, kenen itsensä mielestä tuo voisi olla jopa ihan kivaa. Ja sitten kaikkien muidenkin pitää tykätä. Onneksi tuollaiseen tekohauskaan ajantuhlaukseen ei ole pakko osallistua, sillä jokainen saa päättää miten vapaa-aikansa viettää. Minä ainakin menen töihin tekemään töitä ja se oikeasti riittää. Onneksi esimies on sen verran fiksu, ettei edes käy mielessäkään pakottaa työntekijöitä tuollaiseen.

Vierailija
139/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat ja migreeni

Vierailija
140/295 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen myyjänä, eli olen juurikin asiakaspalvelussa ja tuollainen ”mökkiretriitti” on ihan pahin painajainen. Vapaapäivänä haluan rentoutua kotona, enkä viettää väkisin aikaa työkavereitten kanssa, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä. Ihan tarpeeksi raskasta päivät pakkososialisoida asiakkaiden kanssa.

Tuolla jo aiemmin ehdotettu, joku sitova meno. Perhejuhla tms. sitoumus, ja sitten vaan tarjoutuu tulemaan jouluna töihin. Saapahan olla kerrankin rauhassa töissä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi