Äkkiä! Antakaa joku tekosyy, miksen pääse työpaikan hyvinvointipäivään keskelle korpea majoittumaan yhteismökkiin!
Työnantaja sai loistoidean: tehdään yksi työpäivä sisään, jotta saadaan pidempi joululoma. Tehdään työpäivä jossain korvessa, samalla muka yhteishenki paranee ja tulee lisää työhyvinvointia.
En missään nimessä halua lähteä, tulen mieluummin vaikka silloin joululomalla töihin! Miettikää nyt: yhteen mökkiin 20 henkeä, viiteen makuuhuoneeseen ängettynä. En ole enää teini, enkä todellakaan halua nukkua jossain yhteismajoituksessa työkavereiden kanssa. En ole vapaa-ajalla työkavereiden kanssa koskaan, enkä halua tätä aloittaakaan.
Työnantajalla on toki määräysvalta "pakottaa" töihin, muttei lauantaina. Tämä oli kuitenkin monen mielestä niin mahtava idea, että se toteutetaan. Ja samalla saadaan se yksi vapaapäivä lisää jouluun.
Antakaa nyt äkkiä joku vedenpitävä syy, etten voi lähteä! Kuulostaa loppuiän traumoilta tuollainen mökkeily :(
Kommentit (295)
No niin ap, mitä esimiehesi sanoi kun kerroit ettet yövy mökillä?
Vierailija kirjoitti:
No niin ap, mitä esimiehesi sanoi kun kerroit ettet yövy mökillä?
Meillä on viikkopalaveri vasta klo 13.
Ajattelin mennä serkun kuolemalla, koska en jaksa jännittää yli kuukautta jonkun ripulin kertomista.
ap
Pidän työkavereistani, mutta en ikinä lähtisi tuollaiselle reissulle. Ihan jo se, että en tykkää nukkua puolituttujen kanssa samassa tilassa ja stressaan aina mahallani.
Onko sulla lapsia? Kumppania? Ehdottaisin, että pari pv ennen matkaa joku perheenjäsen sairastuisi pahaan noroon, joka luontevasti tarttuisi sinuunkin lauantaiksi.
Mä lähtisin kans tuolla norolla. Olisin mukana suunnittelemassa ja miettimässä, mitä laittaisin päälle. Mutta sitten oisin jo varmuuden vuoksi jo perjantain pois töistä sairaana ja siitä tietysti luontevasti lauantainkin...
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa taida olla pakotietä. Estrovertit on jo päättäneet kaikkien puolesta että on tosi hyvä idea ja tottakai se käy kaikille! Sivuunjäävä ja erimieltä oleva tulee tuntemaan nahoissaan, jos tuosta luistaa... :(
Itse jouduin kerran jättämään työpaikan (palkattoman) virkistysviikonlopun väliin kuumeisen flunssan vuoksi ja voi luoja mikä uhriutuminen ja pommitus siitä seurasi. Hei kamoon, ei toi kyl estä osallistumista, hei mikset voi osallistuu?!1 Sitä puitiin vielä vuosien päästäkin.
Estrovertit vs testovertit.
Miehet haluavat tirkistellä naisia näillä yhteismökki- ja yhteissaunareissuilla. Vaikka olenkin ihan ok näköinen, en koskaan osallistu tällaisiin juttuihin. Teen vaikka toimistolla työpäivän silloin.
Karua huomata miten toiset ihmiset on niin täysin minäminä -tyyppejä (tässäkin ketjussa), ettei kertakaikkiaan järki riitä ymmärtämään, että ihmisiä on erilaisia ja se on ihan ok jos joku ei nyt vaikka halua nukkua työkavereiden kanssa samassa huoneessa. Ei sitä varten mitään apua tarvitse hakea. Ekstroverttejä varten ei tässä maailmassa tarvitse kenenkään itseään muuttaa ja tuollaisten tapahtumien tulisi olla täysin vapaaehtoisia.
Koira pitää ampua juuri sinä päivänä. Sano että on louskuleuan vuosipäivä.
Kerro totuus?
Olet työpaikan keski-ikääntyvä peruspuuma ja jos erehdyt illanvietossa ja mökkiolosuhteissa maistamaan pari sidua, niin moraalisi lipsahtaa heti ja olet antamassa häntääsi nuoremmille komeille kollegoillesi?
Nähty niin monet kerrat.
Kotona jatkat sitten nuttura kireällä moraalisaarnaasi muille.
Mukaan vaan senkin viinapimpsa!
Tjaa, oma asenne on se että voihan noihin osallistua mutta ei oikeasti kiinnosta joten varmaan toteaisin pomolle että jätän väliin, pitäkää hauskaa tjsp.
Itse en lähtisi mukaan. Toimistolla voin työpäivän tehdä, mutta minua ei voi pakottaa viettämään vapaa-aikaani jossain korvessa. Ja vielä yhteismajoituksessa, yök.
Sano tekeväsi vaadittavat työt toimistolla ja se pitää riittää. Itse olen monista reissuista kieltäytynyt; turhaa tässä elämässä uhrata omaa psyykettä työn alttarille.
Aloin kirjoittaa, että suunnittelisin lähtöä, mutta meille iskisi kauhea noro ja olisin niin pahoillani!
Tais muutaman kerran olla täällä jo.
En varmasti lähtisi.
Munkin mielestä olisi aivan kauheeta!
En näin 4-kymppisenä halua enää leirimajoitukseen, varsinkaan työkavereiden kanssa. Teen noiden ihmisten kanssa töitä, en vietä vapaa-aikaa. Ne ei ole mun kavereita.
Kärsin myös unettomuudesta niin en taatusti nukkuisi sekuntiakaan. Hyi!
Olisin muka menossa tuonne, mutta todellakin sairastuisin just ennen lähtöä influenssaan.
Kyllähän tuosta pitäisi jo saada sitä paitsi enemmän tunteja sisään kuin yksi työpäivä jos kerran yötäkin ollaan ja vietetään muutenkin aikaa kun vain töitä tehden. Jos siis tosiaan on pakollinen reissu. Mulle itselleni on aivan sama jos työkaverit haluaisi mökkeillä keskenään, mutta itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa ja vietän vapaa-aikani mieluummin muulla tavalla.
Aivan kammottava ajatus . Oli noita meilläkin, itse pitää saada valita kenen kanssa viettää yöt ja mökkeilyt. Minä käytin aina samaa tekosyytä, meille tulee läheisen serkun perhe juuri Ranskasta Suomeen käymään, heillä ei ole enää mummolaa ja tulevat meille. Muuten oli kesäisin totta , mutta eivät olleet meillä vaan meidän mökillä keskenään. Myös ne iltariennot inhotti työtovereiden kanssa. Niihin sopi hyvin kauhea migreeni ja sairastunut isoäiti. Töissä olen kyllä mielummin. Lopulta kävi ilmi ettei työnantajalla ollutkaan oikeutta pakottaa eri paikkakunnalle yön yli viranpuolesta, kun ei siitä ollut tyhönotossa ollut puhetta. Kerran jouduin puhutteluun ,kun lähdin klo: 16; 00 kotiin sieltä. Selitykseksi keksin salaisen sairauden. Sopii ottaa yhteyttä työterv.huoltoon isossa talossa.
Lähdet reissuun, mutta sanot pomolle, että yövyt toisaalla. Menet omalla autolla, jos ei ole omaa niin vuokraa auto. Kysyt monelta pitää olla la aamuna paikalla.
Jos matka on liian pitkä kotia, etsit jonkun majoituksen lähistöltä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuosta pitäisi jo saada sitä paitsi enemmän tunteja sisään kuin yksi työpäivä jos kerran yötäkin ollaan ja vietetään muutenkin aikaa kun vain töitä tehden. Jos siis tosiaan on pakollinen reissu. Mulle itselleni on aivan sama jos työkaverit haluaisi mökkeillä keskenään, mutta itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa ja vietän vapaa-aikani mieluummin muulla tavalla.
Tätä olin tulossa sanomaan. Olen aina ollut yrittäjä, niin en tajua tällaisista mitään.
Jos vuorokausi ollaan, niin 3x8h menee muualla kuin siellä, missä itse haluaisi olla. Majoitus ja nukkuminen muiden kanssa samassa huoneessa voi olla todella stressaavaa.
Sano että sulla on menkat ja pahanhajuinen valkovuoto.
Olet tullut yöllä kovaan flunssaan/päänsärkyyn. Et pysty lähtemään. He eivät voi sille mitään. Ole rohkea.
Muista pohjustaa poisjäämistäsi. Esim. näin: Olet positiivisella mielellä, kun asiasta puhutaan. Kiva päästä viettämään aikaa työkavereiden kanssa ja sitten vielä saada se vapaapäivä jouluna kjehkjeh. Sitten juuri ennen kyseistä päivää alat kröhiä, valittelet oloa. On kylmä ja kauhee olo. H-hetkenä räväytät faktan tiskiin: Pakko jäädä kotiin ja skipata kaikki kiva. Olet kipeä. :((( Harmittelet kovasti.