Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nämä UKK-insituutin uudet liikuntasuositukset on aivan mahdottomia toteuttaa arjen keskellä.

Vierailija
21.10.2019 |

Vähintään 2,5 tuntia reipasta hengästymistä aiheuttavaa liikkumista + 2 kuntosalikertaa yhdelle viikolle on varsin paljon.
Lisäksi istua ei saisi puolta tuntia pidempään yhtäjaksoisesti.

Kommentit (188)

Vierailija
61/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istumatyöhön tuo on typerä. 30 minuutin jälkeen kello soimaan että verrytelepäs nyt. Sitten taas 15 minuuttia miettimistä että mitä hittoo mä olinkaan tekemässä ennenkuin pääsee vauhtiin ja kohta taas soi kello.

Tunninkin välein on ihan hyvä.

Suosistus on 2-3 kertaa tunnissa

Kerran tunnissa on silti parempi kuin ei ollenkaan. Jos siis se puolen tunnin välein nouseminen on niin mahdotonta.

Vierailija
62/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kestä jalat. Liikunnasta tulee myös armoton päänsärky. Mitä rasittavampaa teen, sitä huonommaksi menee olo. Just ja just pystyn työpäivän olemaan. Työssäni on paljon hyötyliikuntaa, oikeastaan koko työaika. Tänään en istunut minuuttiakaan työajasta. Vapaa-ajalla en liiku muuten kuin hyötyliikuntaa, puutarhanhoitoa. Uiminen on ainoa mieluisa liikunta, mitä saatan tehdä. Sitäkin mieluummin luonnonvesissä kuin hallissa.

Sen siitä saa kun on ylipainoa ja armottoman paska kunto.

V*ttu mitä selityksiä, toivottavasti verenpaineesi hoitaa sinut pian maisemaa pilaamasta.

Ehkä jatkan tällä hyväksi katsomallani tavalla. En halua muuttua kaltaiseksesi räyhähengeksi, mikäli lisätty liikunta saa tuollaista jälkeä aikaan. Menepä nyt vähän itseesi ja mieti mikä omassa elämässäsi on vinossa.

Mikään ei ole vinossa, arvostan että liikalihavat osallistuvat ilmastotalkoisiin poistamalla itsensä nuorempina kuin olisi tarpeen.

Joku ongelma vaikuttais olevan mielenterveyden puolella sulla. Kuten monella muullakin himoliikkujalla. Hanki apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei onnistu ei :D pomokin varmaan tykkää jos työpäivän aikana pompin 16 kertaa vaan jonnekin kävelemään. Olen töissä tai matkalla töihin/kotiin klo 6:30-19:30 välillä. Missä välissä tässä pitäisi mennä hengästymään ja kuntosalille? Yleensä 9 maissa olen käynyt kaupassa, tehnyt kotityöt, kokannut ja syönyt. Ja kymmeneltä nukkumaan että jaksaa kuudelta herätä.

Hyötyliikunta saa luvan riittää (30 min pyöräily, 30 min kävely per päivä), minulla ei ole vuorokaudessa enää tunteja annettavaksi.

Elämäsi kuulostaa hirveältä.

Vierailija
64/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kestä jalat. Liikunnasta tulee myös armoton päänsärky. Mitä rasittavampaa teen, sitä huonommaksi menee olo. Just ja just pystyn työpäivän olemaan. Työssäni on paljon hyötyliikuntaa, oikeastaan koko työaika. Tänään en istunut minuuttiakaan työajasta. Vapaa-ajalla en liiku muuten kuin hyötyliikuntaa, puutarhanhoitoa. Uiminen on ainoa mieluisa liikunta, mitä saatan tehdä. Sitäkin mieluummin luonnonvesissä kuin hallissa.

Sen siitä saa kun on ylipainoa ja armottoman paska kunto.

V*ttu mitä selityksiä, toivottavasti verenpaineesi hoitaa sinut pian maisemaa pilaamasta.

Ehkä jatkan tällä hyväksi katsomallani tavalla. En halua muuttua kaltaiseksesi räyhähengeksi, mikäli lisätty liikunta saa tuollaista jälkeä aikaan. Menepä nyt vähän itseesi ja mieti mikä omassa elämässäsi on vinossa.

Mikään ei ole vinossa, arvostan että liikalihavat osallistuvat ilmastotalkoisiin poistamalla itsensä nuorempina kuin olisi tarpeen.

Joku ongelma vaikuttais olevan mielenterveyden puolella sulla. Kuten monella muullakin himoliikkujalla. Hanki apua.

Läskienkin pitäisi hankkia apua, mutta ei ette te jaksa. Liian kiire maata sohvalla ja voivotella huonoa oloa joka johtuu ponnistelusta kun piti kurotella jääkaapilla.

Vierailija
65/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istumatyöhön tuo on typerä. 30 minuutin jälkeen kello soimaan että verrytelepäs nyt. Sitten taas 15 minuuttia miettimistä että mitä hittoo mä olinkaan tekemässä ennenkuin pääsee vauhtiin ja kohta taas soi kello.

Ei kai nyt sentään, kun virallinen suositus sanoo että vähintään puolen tunnin välein.

Siinähän sitten yrität kirjoittaa tai muutoin tuottaa jotakin keskittymistä vaativaa tulosta, ja siinä samalla koko ajan hyppiä edestakaisin. Eivät oikein avokonttorin kollegat tykkää, eikä varsinkaan pomo kun ei ole päivän lopuksi esittää juurikaan mitään. 

Vierailija
66/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntosali ja muu liikkuminen onnistuvat hyvin, olen varannut niille ajan aikaisesta aamusta. Mutta istumatyötä tekevälle tuo 30 min rajoitus on aika paha!

Päätetyötä tekevän kannattaa hankkia sähköpöytä, niin voi välillä työskennellä seisaaltaan.

Kunhan vielä kerrot, että millä rahalla tuollainen sähköpöytä hankitaan?

Ostan samantien, jos tarjoat. 

Vierailija
67/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele tän keskustelun perusteella miks ollaan niin liikalihavaa kansaa (ja tämä on ihan fakta). Keksitään vaan tekosyitä tekosyiden perään. Kyllä sit vituttaa jokaista kun ei enää kuuskymppisenä nouse edes perse wc-pöntöltä. Ja tuli selkeeks sekin miks täällä aina haukutaan nuoria ja hoikkia julkisuudessa olevia naisia.. kateus vie kalatkin vedestä

Jep, jos olet hoikassa kunnossa (eli oikeasti normaalipainoinen), olet vähintään fanaattinen urheiluhullu jolla ei ole muuta elämää ja saamme kiittää luojaa hyvistä geeneistä koska toisilla onnettomilla läski tarttuu jo kun näkee pullan eikä liikunta onnistu koska yliliikkuvat nivelet ja jokin outo keuhkosairaus kun kaikki hengästyttää.

Uutisväläys: saa välillä hengästyttää, ei siihen kuole vaikka yläasteella lampsittekin cooperissa 900.

Vierailija
68/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntosali ja muu liikkuminen onnistuvat hyvin, olen varannut niille ajan aikaisesta aamusta. Mutta istumatyötä tekevälle tuo 30 min rajoitus on aika paha!

Päätetyötä tekevän kannattaa hankkia sähköpöytä, niin voi välillä työskennellä seisaaltaan.

Juttele tönantajan kanssa, aika perus työhyvinvointia näin vuonna 2019 (pian 2020)

Vierailija
69/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei onnistu ei :D pomokin varmaan tykkää jos työpäivän aikana pompin 16 kertaa vaan jonnekin kävelemään. Olen töissä tai matkalla töihin/kotiin klo 6:30-19:30 välillä. Missä välissä tässä pitäisi mennä hengästymään ja kuntosalille? Yleensä 9 maissa olen käynyt kaupassa, tehnyt kotityöt, kokannut ja syönyt. Ja kymmeneltä nukkumaan että jaksaa kuudelta herätä.

Hyötyliikunta saa luvan riittää (30 min pyöräily, 30 min kävely per päivä), minulla ei ole vuorokaudessa enää tunteja annettavaksi.

Pomo varmaan tykkää, että työntekijät pitävät itsensä virkeinä ja työkykyisinä. Päätetyötä tekevillä kannattaisi olla työhuoneessa jumppakeppi, sen pyörittely muutaman kerran päivässä tekee hyvää niskalle ja hartioille. Muutenkin olisi hyvä järjestää mahdollisuus seistä välillä, ettei tarvitse koko päivää istua.

Vierailija
70/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikeaa. Minä käyn 4-5 krt viikossa liikkumassa, 3 krt hikijumpassa ja 2 krt salilla. Kaksi lasta. Kotona olen 18-18.30. Syödään kun tullaan kotiin ja tarkistan läksyt. Klo 19.30-20. Laitan nuorimmaisen iltapesulle ja iltapalalle.

Viikonloppuisin hoidan kaupassa käynnit, teen viikon ruoat valmiiksi, pesen pyykit ja siivoan.

Helppoa! Arkena ehdin liikkua, kun kaikki on viikonloppuna valmiiksi tehty. Joka päivä menen klo 21.00 nukkumaan ja herään klo 6. Hyvin ehtii arkisin liikkua suositusten mukaan. Sunnuntaisin lepään ja teen vain ruoat valmiiksi tulevalle viikolle.

Mikä tässä on hankalaa?

Kuinka paljon ehdit seuraamaan maailman menoa ja sivistämään itseäsi? Kehitätkö aivojasi yhtä paljon kuin vartaloa?

Siinäpä kateellinen kommentti :,D jos joku ehtii liikkua vaikka on lapsia niin on pakko olla tyhmä vai??

Vierailija
71/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi kuulostaa hirveältä.

Ja kuka uskoo tarinan 13h työpäivästä (matkoineen)

Vierailija
72/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikeaa. Minä käyn 4-5 krt viikossa liikkumassa, 3 krt hikijumpassa ja 2 krt salilla. Kaksi lasta. Kotona olen 18-18.30. Syödään kun tullaan kotiin ja tarkistan läksyt. Klo 19.30-20. Laitan nuorimmaisen iltapesulle ja iltapalalle.

Viikonloppuisin hoidan kaupassa käynnit, teen viikon ruoat valmiiksi, pesen pyykit ja siivoan.

Helppoa! Arkena ehdin liikkua, kun kaikki on viikonloppuna valmiiksi tehty. Joka päivä menen klo 21.00 nukkumaan ja herään klo 6. Hyvin ehtii arkisin liikkua suositusten mukaan. Sunnuntaisin lepään ja teen vain ruoat valmiiksi tulevalle viikolle.

Mikä tässä on hankalaa?

Kuinka paljon ehdit seuraamaan maailman menoa ja sivistämään itseäsi? Kehitätkö aivojasi yhtä paljon kuin vartaloa?

Siinäpä kateellinen kommentti :,D jos joku ehtii liikkua vaikka on lapsia niin on pakko olla tyhmä vai??

#netflix_sivistää

Vierailija
73/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele tän keskustelun perusteella miks ollaan niin liikalihavaa kansaa (ja tämä on ihan fakta). Keksitään vaan tekosyitä tekosyiden perään. Kyllä sit vituttaa jokaista kun ei enää kuuskymppisenä nouse edes perse wc-pöntöltä. Ja tuli selkeeks sekin miks täällä aina haukutaan nuoria ja hoikkia julkisuudessa olevia naisia.. kateus vie kalatkin vedestä

Jep, jos olet hoikassa kunnossa (eli oikeasti normaalipainoinen), olet vähintään fanaattinen urheiluhullu jolla ei ole muuta elämää ja saamme kiittää luojaa hyvistä geeneistä koska toisilla onnettomilla läski tarttuu jo kun näkee pullan eikä liikunta onnistu koska yliliikkuvat nivelet ja jokin outo keuhkosairaus kun kaikki hengästyttää.

Uutisväläys: saa välillä hengästyttää, ei siihen kuole vaikka yläasteella lampsittekin cooperissa 900.

Moikka! Sinäkö se siinä, minun koulukiusaajani? Kun ihan omasta tahdostani tuli murrosikä, ja muutuin aiemmasta, pikkutyttöjen juoksukisoja voittaneesta laiheliinista valitettavan paksuksi ja kömpelöksi. Ja tämän huomasi myös "rakas" liikunnanope, joka ei antanut sitten senttiäkään armoa. 

Miksiköhän ihmeessä liikunta onkin tuon jälkeen tuntunut niin vastenmieliseltä? Hmm. 

Vierailija
74/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttele tönantajan kanssa, aika perus työhyvinvointia näin vuonna 2019 (pian 2020)

niimmutkueivoi

Vierailija
75/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan pahvilaatikon voi laittaa siihen koneen alle niin että pystyy seisten työskentelemään. Siis en tarkoita olla veemäinen nyt.

Olen itse istumatyöläinen ja liikun tarkoituksella paljon työpäivän aikana, muuten menee selkä.

Vierailija
76/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, niin kuulemma on. Mutta meillä tuo "tönantaja" on valitettavan vanhoillinen, eikä kiinnosta pätkääkään panostaa tällaisiin juttuihin. 

Vierailija
77/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16 kertaa vaan jonnekin kävelemään. Olen töissä tai matkalla töihin/kotiin klo 6:30-19:30 välillä. Missä välissä tässä pitäisi mennä hengästymään ja kuntosalille? Yleensä 9 maissa olen käynyt kaupassa, tehnyt kotityöt, kokannut ja syönyt. Ja kymmeneltä nukkumaan että jaksaa kuudelta herätä.

Annettavaksi mille?

Vierailija
78/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti tuo tulee täyteen. Työmatkapyöräilyä tulee 4-5 kertaa viikossa 1,5 h / päivä. Sählyä eli hiit-treeniä 1 h / viikko. Kävely/juoksulenkkejä yht. 1-4 h/viikko ja työpaikkajumppaa, johon sisältyy lihaskuntotreeniä ja venyttelyä 1 h / viikko. Olen kahden kouluikäisen lapsen totaali-yh.

Vierailija
79/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt sentään, kun virallinen suositus sanoo että vähintään puolen tunnin välein.

Siinähän sitten yrität kirjoittaa tai muutoin tuottaa jotakin keskittymistä vaativaa tulosta, ja siinä samalla koko ajan hyppiä edestakaisin. Eivät oikein avokonttorin kollegat tykkää, eikä varsinkaan pomo kun ei ole päivän lopuksi esittää juurikaan mitään. 

Ei mene kovin vahvasti jos pieni liike häiritsee niin että pitää käyttää 15min jotta pääsee hommiin kiinni.

Oletko ajatellut liikkua vähän? Se auttaa keskittymiskykyyn.

Mitä teette avokontorissa jos jollain soi puhelin? Meneekö välittömästi 4h työaikaa (16x15min) hukkaan?

Nimimerkillä avokonttorissa työskentelevä suunnitteluinsinööri.

Vierailija
80/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, niin kuulemma on. Mutta meillä tuo "tönantaja" on valitettavan vanhoillinen, eikä kiinnosta pätkääkään panostaa tällaisiin juttuihin. 

Ihanasti takerruit typooni. Onneksi kuitenkin sait pinnisteltyä ja ymmärsit mitä tarkoitin.

V*ttupää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän