Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nyt 47-vuotiaana tulisin raskaaksi

Vierailija
15.08.2024 |

Millä todennäköisyydellä menis kesken?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miski pitäisi mennä?  Minulla oli koulukaveri  jonka äiti oli 60 kun aloitimme koulun 7-vuotiaina. Synnyttänyt siis 53 vuotiaana. Tällä tytöllä oli kolmekymppinen veli.

Siihen aikaan ei mitään hoitoja ollut keksittty eikä saatavilla. 

Mahdotontahan se on kenenkään keskenmenon riskiä ennustaa.

Vierailija
2/18 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän varmuuden vuoksi minipillereitä, olen 49

Vierailija
4/18 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole yli 50 prosentin todennäköisyydellä keskenmeno, kun on yli 42-vuotias. Itse 44 v, ja tunne, että just olen ollut raskaana hyvin varhaisessa vaiheessa, mutta kesken meni.

Vierailija
5/18 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea todennäköisyyttä laskea. Jollain menee kaikki kesken ja jollain ei.

Minä tulin yhden yön jutusta raskaaksi kun kumi hajosi 48 vuotiaana. En hakenut jälkiehkäisyä. Täysin terve 8 vuotias lapsi on. En uskonut et raskaus olisi edes alkanut tuosta saati sitten jatkunut loppuun saakka. Sikiöseulontojen seulatkin näyttivät karuja lukuja, lapsivesipunktiosta kuitenkin terveen paperit.

Vierailija
6/18 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole yli 50 prosentin todennäköisyydellä keskenmeno, kun on yli 42-vuotias. Itse 44 v, ja tunne, että just olen ollut raskaana hyvin varhaisessa vaiheessa, mutta kesken meni.

Kuitenkin varmasti ainakin 40-45 prosentin todennäköisyydellä saisit elävän lapsen. Sekin on iso todennäköisyys. Mutta eihän yksilön kohdalla kannata ehkä ajatella todennäköisyyksiä. 

t. sama 

Vierailija
7/18 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mumma ainakin nielee. Ei synny pikkuisia.

T. Puppa

Vierailija
8/18 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin tulla siittämään varttuneempia naispalstailijoita. Työstä enkä aineista veloita, mutta matkoista joudumme neuvottelemaan. 

Vierailija
9/18 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha synnyttäjäksi. Älä edes yritä tulla raskaaksi. Nauti elämästä nyt. Ei sun terveys kestä sitä kun lapsi on murkkuiässä. Sä olet 60v jo silloin. 

Mä en ole edes tuossa iässä vielä ja olen pappa. 

Vierailija
10/18 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi joskus selitti, että tuossa iässä raskaus voi joillakin alkaa, mutta usein menee niin varhaisessa vaiheessa kesken ettei nainen ehdi edes huomata mitään. Silloinhan se ei tavallaan haittaa. Mutta jos pääsee tuon vaiheen yli, että on jo selvästi raskaana, niin mahdollisuudet jo paranee. Toki riski myöhäisempäänkin keskenmenoon on suurempi kuin nuoremmalla.

Vierailija
11/18 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut 43-45-vuotiaana neljä keskenmenoa. Kaksi lasta on ennestään, 34- ja 39-vuotiaana heidät sain. Ja silloin raskauduin ihan kertalaakista, ei keskenmenoja. Hankala on toki mitään kenenkään toisen puolesta ennustaa mutta tässä oma kokemus.

Vierailija
12/18 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin olen minäkin lukenut yli nelikymppisten raskauksista. Oletan, että mulla on ollut kaksi hyvin varhaista keskenmenoa nyt vajaan vuoden sisällä. Olen 44. Ensimmäisellä kerralla menkat oli kaksi viikkoa myöhässä, mutta testissä ei näkynyt mitään kuitenkaan. Kaksi lasta olen saanut nuorempana kertalaakista enempää yrittämättä. 

Vierailija
13/18 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se juna meni jo, hyväksy tosiasiat.

Vierailija
14/18 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 51 vuotias ja nuorin lapsi on vasta 6 vuotias. Hoidoissa en ole käynyt. Yli 40-vuotiaat pääsevät nipt-tutkimukseen missä seulotaan kaikki. 

Vierailija
15/18 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä et voi tietää etukäteen joten kannattaa yrittää jos lapsen haluat.

Vierailija
16/18 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha synnyttäjäksi. Älä edes yritä tulla raskaaksi. Nauti elämästä nyt. Ei sun terveys kestä sitä kun lapsi on murkkuiässä. Sä olet 60v jo silloin. 

Millä mekanismilla se lapsen murrosikä romauttaa vanhemman terveyden? Kysyn, koska mulla on itselläni vanhin lapsi murrosiässä, enkä ole huomannut tässä erityisiä terveysriskejä itselleni. Olen toki hieman nuorempi.

Vierailija
17/18 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä mekanismilla se lapsen murrosikä romauttaa vanhemman terveyden? Kysyn, koska mulla on itselläni vanhin lapsi murrosiässä, enkä ole huomannut tässä erityisiä terveysriskejä itselleni. Olen toki hieman nuorempi.

Kyllä lapsen murrosikä voi olla erittäin raskasta aikaa vanhemmalle. Minulla kaksi murkkua; toisen kanssa on kaikki helppoa, toisen kanssa vaikeampaa. Esimerkiksi istutaan koululla palavereissa. En kyllä yli 50-vuotiaana, saati yli 60-vuotiaana jaksaisi. Tulisi varmasti sydänkohtaus.

Vierailija
18/18 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se onnistua, mutta tietysti epätodennäköisemmin kuin nuorempana. Mä tulin hoidoilla raskaaksi vielä 44-vuotiaana, mutta se meni kesken alkuvaiheessa, ja uudelleen melkein 46-vuotiaana ilman hoitoja mutta samalla lopputuloksella. Onneksi on kaksi lasta ennestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi