Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nämä UKK-insituutin uudet liikuntasuositukset on aivan mahdottomia toteuttaa arjen keskellä.

Vierailija
21.10.2019 |

Vähintään 2,5 tuntia reipasta hengästymistä aiheuttavaa liikkumista + 2 kuntosalikertaa yhdelle viikolle on varsin paljon.
Lisäksi istua ei saisi puolta tuntia pidempään yhtäjaksoisesti.

Kommentit (188)

Vierailija
21/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaskunnosta huolehtiminen ei tarkoita mitään kuntosalirääkkiä. Esimerkiksi portaiden nousu on aivan riittävän rasittavaa jaloille.

Jos olet eläkeläinen niin sitten portaiden nouseminen on riittävää rasitetta.

Riittää kenelle tahansa, kun teet sitä riittävän reippaasti ja määrällisesti tarpeeksi. Erheelliesti lihaskunnon ylläpitosuositukset sekoitetaan lihasmassan kasvattamistavoitteisiin.

Vierailija
22/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli noin 4,5 tuntia viikossa.

Älä nyt viitsi.

Enemmistö vastaajista luultavasti kuluttaa jo telkkarin tuijottamiseen tuon ajan joka viikko.

Ja tosiaan treenata voi kotona. Et tarvitse salikorttia, personal traineria ja dieettiohjelmaa.

Juuri tämä. Perus aktiivinen elämäntapa riittää pitkälle. Mulle esimerkiksi sopii ilman autoa eläminen, käveltyä ja kiirehdittyäkin tulee paljon.

En edes osaa istua illaksi sohvalle. En mitenkään.

Lihaskunnon ei todella tarvitse olla salia. Punnerrukset, leuanveto ja yhden jalan kyykyt, jo niillä pääsee pitkälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli noin 4,5 tuntia viikossa.

Älä nyt viitsi.

Enemmistö vastaajista luultavasti kuluttaa jo telkkarin tuijottamiseen tuon ajan joka viikko.

Ja tosiaan treenata voi kotona. Et tarvitse salikorttia, personal traineria ja dieettiohjelmaa.

Juuri tämä. Perus aktiivinen elämäntapa riittää pitkälle. Mulle esimerkiksi sopii ilman autoa eläminen, käveltyä ja kiirehdittyäkin tulee paljon.

En edes osaa istua illaksi sohvalle. En mitenkään.

Lihaskunnon ei todella tarvitse olla salia. Punnerrukset, leuanveto ja yhden jalan kyykyt, jo niillä pääsee pitkälle.

Eihän tuosta saa mitä some-elvistelyn aihetta. 😱

Vierailija
24/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikeaa. Minä käyn 4-5 krt viikossa liikkumassa, 3 krt hikijumpassa ja 2 krt salilla. Kaksi lasta. Kotona olen 18-18.30. Syödään kun tullaan kotiin ja tarkistan läksyt. Klo 19.30-20. Laitan nuorimmaisen iltapesulle ja iltapalalle.

Viikonloppuisin hoidan kaupassa käynnit, teen viikon ruoat valmiiksi, pesen pyykit ja siivoan.

Helppoa! Arkena ehdin liikkua, kun kaikki on viikonloppuna valmiiksi tehty. Joka päivä menen klo 21.00 nukkumaan ja herään klo 6. Hyvin ehtii arkisin liikkua suositusten mukaan. Sunnuntaisin lepään ja teen vain ruoat valmiiksi tulevalle viikolle.

Mikä tässä on hankalaa?

Et ilmeisesti kuljeta lapsiasi harrastuksissa tai vietä heidän kanssaan aikaa arki-iltoina? Minulle lapset ja heidän kanssaan vietetty aika sekä lasten harrastukset on tärkeämpiä kuin omat menoni.

Vierailija
25/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kestä jalat. Liikunnasta tulee myös armoton päänsärky. Mitä rasittavampaa teen, sitä huonommaksi menee olo. Just ja just pystyn työpäivän olemaan. Työssäni on paljon hyötyliikuntaa, oikeastaan koko työaika. Tänään en istunut minuuttiakaan työajasta. Vapaa-ajalla en liiku muuten kuin hyötyliikuntaa, puutarhanhoitoa. Uiminen on ainoa mieluisa liikunta, mitä saatan tehdä. Sitäkin mieluummin luonnonvesissä kuin hallissa.

Vierailija
26/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni totesi, että se lisäaika, mikä rehkimisellä saavutetaan, menee siihen rehkimiseen. Onnellinen elämä ei aina ole pitkä.

Vierailija
27/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaskunnosta huolehtiminen ei tarkoita mitään kuntosalirääkkiä. Esimerkiksi portaiden nousu on aivan riittävän rasittavaa jaloille.

Portaiden nousu on tosi hyvä peffatreeni! Onnekkaat ne joiden talossa ei oo hissiä :)

Vierailija
28/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikeaa. Minä käyn 4-5 krt viikossa liikkumassa, 3 krt hikijumpassa ja 2 krt salilla. Kaksi lasta. Kotona olen 18-18.30. Syödään kun tullaan kotiin ja tarkistan läksyt. Klo 19.30-20. Laitan nuorimmaisen iltapesulle ja iltapalalle.

Viikonloppuisin hoidan kaupassa käynnit, teen viikon ruoat valmiiksi, pesen pyykit ja siivoan.

Helppoa! Arkena ehdin liikkua, kun kaikki on viikonloppuna valmiiksi tehty. Joka päivä menen klo 21.00 nukkumaan ja herään klo 6. Hyvin ehtii arkisin liikkua suositusten mukaan. Sunnuntaisin lepään ja teen vain ruoat valmiiksi tulevalle viikolle.

Mikä tässä on hankalaa?

Et ilmeisesti kuljeta lapsiasi harrastuksissa tai vietä heidän kanssaan aikaa arki-iltoina? Minulle lapset ja heidän kanssaan vietetty aika sekä lasten harrastukset on tärkeämpiä kuin omat menoni.

Ihanaa uhrautumista. Lapset varmasti arvostaa että kuolet ajoissa

Vierailija
29/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni totesi, että se lisäaika, mikä rehkimisellä saavutetaan, menee siihen rehkimiseen. Onnellinen elämä ei aina ole pitkä.

Isäsi on viisas mies.

Vierailija
30/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän tuon on ajateltu toimivan työ+lapsiperheen arki tilanteessa?

Puolen tunnin reipas kävely muutamana iltana viikossa, vapaapäivinä ulkoilua perheen kanssa, tavallista hyötyliikuntaa, askelkyykkyjä tai muuta vastaavaa leikkipuistossa kun lapset leikkii...

Ja sitähän voi vaikka lähteä viikonloppuna uimahalliin koko perhe. Toinen vanhemmista vahtii lapsia, toinen ui, jossain välissä vuoronvaihto.

Vierailija
31/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on hankalaa?

Ensinnäkin lapset kotiutuvat vasta klo 16-17 kotiin, joten ei ole heille ei ole mitenkään vaikeaa että olen klo 18.00 kotona! Ja tosiaan aikani ei mene arkisin pyykin pesuun, tai ruoanlaittoon tai kaupassakäyntiin.

Olen läsnä lapsilleni. Nyt nuorin on suihkussa ja vanhin kaverin luona (on jo 15 vuotias). Kaikki viikonloput olen perheeni kanssa, samoin arki-illat klo 18. Jälkeen. Edelleenkin mikä tässä on vaikeaa? Nuorin harrastaa partiota kerran viikossa, Arki-iltana, hyvin kertoi sinne.

Oletko tosiaan sitä mieltä että lapsiperheessä äiti ei saa harrastaa edes tunnin liikuntaa per päivä? Jännä juttu kun itse en taas juurikaan tuijota telkkaria. Nyt nuorin on suihkussa juuri ja sillä välillä kun odotan häntä pesusta, olen AV:lla:D

Ja tänään joo klo 16.30-17.30 olin jo tunnin treeneissä. Huono äiti?

Vierailija
32/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko UKK-instituutti suojatyöpaikka?

Vierailija
33/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap: ei ole paljon, on täysin mahdollista toteuttaa.

Olet vain laiska ja saamaton mätisäkki

Kiitos!

Vierailija
34/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kestä jalat. Liikunnasta tulee myös armoton päänsärky. Mitä rasittavampaa teen, sitä huonommaksi menee olo. Just ja just pystyn työpäivän olemaan. Työssäni on paljon hyötyliikuntaa, oikeastaan koko työaika. Tänään en istunut minuuttiakaan työajasta. Vapaa-ajalla en liiku muuten kuin hyötyliikuntaa, puutarhanhoitoa. Uiminen on ainoa mieluisa liikunta, mitä saatan tehdä. Sitäkin mieluummin luonnonvesissä kuin hallissa.

Nestevajausta, ylipainoa, huono ruokavalio? Toki jos koko työpäivän liikut, siinä täyttyy jo ihan kivasti päivän aktiivisuus.

Vierailija
35/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen siitä saa kun on ylipainoa ja armottoman paska kunto.

V*ttu mitä selityksiä, toivottavasti verenpaineesi hoitaa sinut pian maisemaa pilaamasta.

Ehkä jatkan tällä hyväksi katsomallani tavalla. En halua muuttua kaltaiseksesi räyhähengeksi, mikäli lisätty liikunta saa tuollaista jälkeä aikaan. Menepä nyt vähän itseesi ja mieti mikä omassa elämässäsi on vinossa.

Vierailija
36/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nestevajausta, ylipainoa, huono ruokavalio? Toki jos koko työpäivän liikut, siinä täyttyy jo ihan kivasti päivän aktiivisuus.

Ylipainoa on vain vähän, ruokavalio kunnossa, nestevajausta tuskin on, sillä minulla on aina töissä juomaa mukana ja juon aina kun mahdollista. Varsinkin helteellä.

Ei vaan kestä kintut. Mulla on yliliikkuvat nivelet, ja koska nivelet on ihan pask*t, pyrin pitämään painon hallinnassa ruokavaliolla. Fysioterapeutti on käännellyt ja väännellyt joka kohtaa ja mulla on yliliikkuvuutta melkeinpä kaikissa nivelissä jollain tasolla; sormet, kyynärpäät, ranteet, polvet, jopa lonkat lonksuu.

Pää ei kestä painetta eikä hyppyjä. Jysäri alkaa kun liikaa rehkii.

Verenpaine muuten on priimaa.

Töissä kyllä liikun, mutta vapaa-aikana en. Joskus viisikin päivää menee ihan vaan palautumiseen.

Vierailija
37/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen siitä saa kun on ylipainoa ja armottoman paska kunto.

V*ttu mitä selityksiä, toivottavasti verenpaineesi hoitaa sinut pian maisemaa pilaamasta.

Ehkä jatkan tällä hyväksi katsomallani tavalla. En halua muuttua kaltaiseksesi räyhähengeksi, mikäli lisätty liikunta saa tuollaista jälkeä aikaan. Menepä nyt vähän itseesi ja mieti mikä omassa elämässäsi on vinossa.

Usko tai älä mutta hiihtoladut ja pyörätiet on täynnä tuollaisia räyhääjiä. Rasva palaa ilmeisesti ensimmäisenä aivoista.

Vierailija
38/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei onnistu ei :D pomokin varmaan tykkää jos työpäivän aikana pompin 16 kertaa vaan jonnekin kävelemään.

Ei tarvitse kävellä mihinkään. Riittää jos nouset vaan ylös ja teet vaikka pari kyykkyä tai jotain. Kymmenen sekunninkin liikkeet lasketaan. (toki sitten pitää nousta penkiltä vähän useammin kuin kaksi kertaa tunnissa)

Vierailija
39/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä töihin, ainakin sulan maan aikaan. Jos työmatka yli 20km ei ehkä niin helppoa.

Vierailija
40/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumatyöhön tuo on typerä. 30 minuutin jälkeen kello soimaan että verrytelepäs nyt. Sitten taas 15 minuuttia miettimistä että mitä hittoo mä olinkaan tekemässä ennenkuin pääsee vauhtiin ja kohta taas soi kello.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme