Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nämä UKK-insituutin uudet liikuntasuositukset on aivan mahdottomia toteuttaa arjen keskellä.

Vierailija
21.10.2019 |

Vähintään 2,5 tuntia reipasta hengästymistä aiheuttavaa liikkumista + 2 kuntosalikertaa yhdelle viikolle on varsin paljon.
Lisäksi istua ei saisi puolta tuntia pidempään yhtäjaksoisesti.

Kommentit (188)

Vierailija
81/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikeaa. Minä käyn 4-5 krt viikossa liikkumassa, 3 krt hikijumpassa ja 2 krt salilla. Kaksi lasta. Kotona olen 18-18.30. Syödään kun tullaan kotiin ja tarkistan läksyt. Klo 19.30-20. Laitan nuorimmaisen iltapesulle ja iltapalalle.

Viikonloppuisin hoidan kaupassa käynnit, teen viikon ruoat valmiiksi, pesen pyykit ja siivoan.

Helppoa! Arkena ehdin liikkua, kun kaikki on viikonloppuna valmiiksi tehty. Joka päivä menen klo 21.00 nukkumaan ja herään klo 6. Hyvin ehtii arkisin liikkua suositusten mukaan. Sunnuntaisin lepään ja teen vain ruoat valmiiksi tulevalle viikolle.

Mikä tässä on hankalaa?

Kuinka paljon ehdit seuraamaan maailman menoa ja sivistämään itseäsi? Kehitätkö aivojasi yhtä paljon kuin vartaloa?

Läskithän sitä vartaloa kehittää, harva tiukassa kunnossa oleva painaa 150kg

Vierailija
82/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele tän keskustelun perusteella miks ollaan niin liikalihavaa kansaa (ja tämä on ihan fakta). Keksitään vaan tekosyitä tekosyiden perään. Kyllä sit vituttaa jokaista kun ei enää kuuskymppisenä nouse edes perse wc-pöntöltä. Ja tuli selkeeks sekin miks täällä aina haukutaan nuoria ja hoikkia julkisuudessa olevia naisia.. kateus vie kalatkin vedestä

Jep, jos olet hoikassa kunnossa (eli oikeasti normaalipainoinen), olet vähintään fanaattinen urheiluhullu jolla ei ole muuta elämää ja saamme kiittää luojaa hyvistä geeneistä koska toisilla onnettomilla läski tarttuu jo kun näkee pullan eikä liikunta onnistu koska yliliikkuvat nivelet ja jokin outo keuhkosairaus kun kaikki hengästyttää.

Uutisväläys: saa välillä hengästyttää, ei siihen kuole vaikka yläasteella lampsittekin cooperissa 900.

Moikka! Sinäkö se siinä, minun koulukiusaajani? Kun ihan omasta tahdostani tuli murrosikä, ja muutuin aiemmasta, pikkutyttöjen juoksukisoja voittaneesta laiheliinista valitettavan paksuksi ja kömpelöksi. Ja tämän huomasi myös "rakas" liikunnanope, joka ei antanut sitten senttiäkään armoa. 

Miksiköhän ihmeessä liikunta onkin tuon jälkeen tuntunut niin vastenmieliseltä? Hmm. 

Miksi läskejä pitäisi armahtaa liikunnassa? Eihän matemaattisesti lahjattomia armahdeta matikassa.

Ja onhan se hyvä vedota koululiikuntaan, yksi tekosyy lisää työkalupakissanne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele tän keskustelun perusteella miks ollaan niin liikalihavaa kansaa (ja tämä on ihan fakta). Keksitään vaan tekosyitä tekosyiden perään. Kyllä sit vituttaa jokaista kun ei enää kuuskymppisenä nouse edes perse wc-pöntöltä. Ja tuli selkeeks sekin miks täällä aina haukutaan nuoria ja hoikkia julkisuudessa olevia naisia.. kateus vie kalatkin vedestä

Jep, jos olet hoikassa kunnossa (eli oikeasti normaalipainoinen), olet vähintään fanaattinen urheiluhullu jolla ei ole muuta elämää ja saamme kiittää luojaa hyvistä geeneistä koska toisilla onnettomilla läski tarttuu jo kun näkee pullan eikä liikunta onnistu koska yliliikkuvat nivelet ja jokin outo keuhkosairaus kun kaikki hengästyttää.

Uutisväläys: saa välillä hengästyttää, ei siihen kuole vaikka yläasteella lampsittekin cooperissa 900.

Moikka! Sinäkö se siinä, minun koulukiusaajani? Kun ihan omasta tahdostani tuli murrosikä, ja muutuin aiemmasta, pikkutyttöjen juoksukisoja voittaneesta laiheliinista valitettavan paksuksi ja kömpelöksi. Ja tämän huomasi myös "rakas" liikunnanope, joka ei antanut sitten senttiäkään armoa. 

Miksiköhän ihmeessä liikunta onkin tuon jälkeen tuntunut niin vastenmieliseltä? Hmm. 

Miksi läskejä pitäisi armahtaa liikunnassa? Eihän matemaattisesti lahjattomia armahdeta matikassa.

Eli muita aiemmin murrosikään tullut on mielestäsi läski?

Vierailija
84/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kun lapset on omillaan niin ehdin liikkua varmaankin jotakuinkin suositusten verran, mutta kyllä ihmettele, miten työssäkäyvät ja lapsia hoitavat ja huoltavat muka ehtii, kun itse liikkumisen päälle tulee matkat kohteeseen jumppamitälie uimahalli (vaikka liikkuen), suihkut, vermeiden pesu ja palautuminen.

Kyllä mulla +10 km juoksulenkin jälkeen jonkin hetken kestää, että saan ylipäätään juotua, hikoilu lakkaa ja kannattaa mennä suihkuun vasta sitten. Tukka pitää pestä ja kuivattaa. Jaksan kyllä tarvittaessa vaikka heti tehdä kotitöitä tai lähteä kaupungille, koska lienen liikunnan ansiosta hyvässä kunnossa, mutta jossain vaiheessa päivää pitää kyllä löhötäkin jos on vaikka kympin juossut. Niin se kyllä oli nuorenakin, koskaan mikään urheilija ollut, mutta aina jonkinmoisessa kondiksessa.

Muikkeli 51v

Vierailija
85/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli noin 4,5 tuntia viikossa.

Älä nyt viitsi.

Enemmistö vastaajista luultavasti kuluttaa jo telkkarin tuijottamiseen tuon ajan joka viikko.

Ja tosiaan treenata voi kotona. Et tarvitse salikorttia, personal traineria ja dieettiohjelmaa.

Juuri tämä. Perus aktiivinen elämäntapa riittää pitkälle. Mulle esimerkiksi sopii ilman autoa eläminen, käveltyä ja kiirehdittyäkin tulee paljon.

En edes osaa istua illaksi sohvalle. En mitenkään.

Lihaskunnon ei todella tarvitse olla salia. Punnerrukset, leuanveto ja yhden jalan kyykyt, jo niillä pääsee pitkälle.

Mutta erittäin harva jaksaa tehdä niitä suositeltua aikaa. Voimat loppuvat jo muutamassa minuutissa useimmilta. 

Vierailija
86/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli noin 4,5 tuntia viikossa.

Älä nyt viitsi.

Enemmistö vastaajista luultavasti kuluttaa jo telkkarin tuijottamiseen tuon ajan joka viikko.

Ja tosiaan treenata voi kotona. Et tarvitse salikorttia, personal traineria ja dieettiohjelmaa.

Juuri tämä. Perus aktiivinen elämäntapa riittää pitkälle. Mulle esimerkiksi sopii ilman autoa eläminen, käveltyä ja kiirehdittyäkin tulee paljon.

En edes osaa istua illaksi sohvalle. En mitenkään.

Lihaskunnon ei todella tarvitse olla salia. Punnerrukset, leuanveto ja yhden jalan kyykyt, jo niillä pääsee pitkälle.

Mutta erittäin harva jaksaa tehdä niitä suositeltua aikaa. Voimat loppuvat jo muutamassa minuutissa useimmilta. 

Meillä oli duunissa pari kk sitten punnerrushaaste: https://www.livestrong.com/article/1012951-30day-pushup-challenge/

Kaikki jotka osallistui sai muutamasta punnerruksesta yli 50:een. Kukaan ei ole "kova treenaaja tai biksukunnossa"

Keväällä oli lankutuksesta vastaava. Sama juttu, 5 minuuttia meni että heilahti, lopussa. Aluksi 20sekkaa tuntui ylivoimaiselta.

Vierailija
87/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakastapaamiset kestää yleensä ainakin tunnin, mitähän mun asiakkaat ajattelee, kun tapaamisen aikana pomppaan pystyyn ja käyn venyttelemään tms.

"Yllätyskyykky!"

Liikuntaa harrastaisi iloisemmalla otteella, jos sen ensisijainen tarkoitus olisi oma hyvinvointi eikä työnantajan etu.

Vierailija
88/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mua just Suomessa riepoo. Täällä on määräämättömästi toinen toisiaan turhempia instituutteja jotka suoltavat typeriä julkilausumia. Ketään ei kiinnosta!

... sanoo ihminen, jonka sohva haisee p*rseeltä liiasta istumisesta.

Vierailija
89/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakastapaamiset kestää yleensä ainakin tunnin, mitähän mun asiakkaat ajattelee, kun tapaamisen aikana pomppaan pystyyn ja käyn venyttelemään tms.

"Yllätyskyykky!"

Liikuntaa harrastaisi iloisemmalla otteella, jos sen ensisijainen tarkoitus olisi oma hyvinvointi eikä työnantajan etu.

Meillä asiakas kiittää jos pitkän palaverin aikana porukka kehtaa vähän venytellä.

Sen voi hoitaa vaikka nousemalla ja täyttämällä lasiin vettä, hakemalla kahvia tai muuta vastaavaa, jos pelkää toista ihmistä ja sitä "mitä se ajattelee".

Vierailija
90/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yllätyskyykky!"

Meillä asiakas kiittää jos pitkän palaverin aikana porukka kehtaa vähän venytellä.

Sen voi hoitaa vaikka nousemalla ja täyttämällä lasiin vettä, hakemalla kahvia tai muuta vastaavaa, jos pelkää toista ihmistä ja sitä "mitä se ajattelee".

Teen fyysistä työtä. Työkaverilla on lisäduuni. Hänen askelmittarinsa näytti eräänä päivänä 15 km:n saldoa.

Vierailija
91/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkat tai osa niistä pyörällä niin lujaa kuin lähtee - puoli tuntia suuntaansa vain kahtena päivänä viikossa on jo sen 2 tuntia viikko.

Seisomatyöpöytä

Kaksi kertaa joku lihaskuntojuttu viikossa. Esim pilates doyogawithme.com - ilmaissivustolta tai jotain höntsäilyä ulkokuntosalilla.

Täs mun keinot. Herkuttelen joka päivä melkein. Ravintosuositukset siis vielä oppimatta. Liikunnan ansiosta ei silti oo ylipainoa tai vatsamakkaroita. Olen kasvissyöjä.

Vierailija
92/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin kun lapset on omillaan niin ehdin liikkua varmaankin jotakuinkin suositusten verran, mutta kyllä ihmettele, miten työssäkäyvät ja lapsia hoitavat ja huoltavat muka ehtii, kun itse liikkumisen päälle tulee matkat kohteeseen jumppamitälie uimahalli (vaikka liikkuen), suihkut, vermeiden pesu ja palautuminen.

Kyllä mulla +10 km juoksulenkin jälkeen jonkin hetken kestää, että saan ylipäätään juotua, hikoilu lakkaa ja kannattaa mennä suihkuun vasta sitten. Tukka pitää pestä ja kuivattaa. Jaksan kyllä tarvittaessa vaikka heti tehdä kotitöitä tai lähteä kaupungille, koska lienen liikunnan ansiosta hyvässä kunnossa, mutta jossain vaiheessa päivää pitää kyllä löhötäkin jos on vaikka kympin juossut. Niin se kyllä oli nuorenakin, koskaan mikään urheilija ollut, mutta aina jonkinmoisessa kondiksessa.

Muikkeli 51v

ei minullakaan ole aikaa mennä liikkumaan johonkin liikuntapaikkaan erikseen, siksi liikun kotiympäristössä ja hyötyliikkuen. Ei kuntoiluun tarvita oikeasti mitään erillisiä saleja tai moderneja liikuntapaikkoja. ihan niinkuin tuolla aiemmin jo sanottiin: vaikka matkalla lasten hoitopaikkaan voi mennä kävelyn sijaan askelkyykyillä, portaita voi käyttää hissin sijaan, bussista voi jäädä pois paria pysäkkiä ennen omaa pysäkkiä, kaupassa voi käydä jalan ja kantaa ostokset kotiin, siis kuntoilua voi tehdä lukemattomin eri tavoin ja jos siinä jotain esteitä on, niin oma mielikuvitus.

Itse olen tällä hetkellä jalkavammainen toipilas ja lista siitä mitä en saa tehdä on aika pitkä. Fysioterapeutti neuvoi sittenmuutamia tehokkaita lihaskuntoliikkeitä, joitavoin tehdä kotona, eikä noiden keksimiseen tarvita oikeastaan edes fysioterapeuttia, voi googlailla nettiä ja katsella sieltä liikkeitä, jotka eivät rasita niveliä, minä kävin fysioterapeutilla, koska pitää ihantiettyä lihasryhmää vahvistaa. Tämän kerron siksi, että joku tuolla voivotteli, että kun ei saa niveliä rasittaa (tjsp), niin liikkua voi oikeasti myös rasittamatta niveliä ja vieläpä ilmaiseksi ja ilman että täytyy edes kotoaan poistua. 

Tässähän on kyse vain siitä, että kun ihminen on tottunut siihen ajatukseen, että voivoi kun ei ole aikaa mennä liikkumaan, niin sitä ei voi millään vastaanottaan ajatusta että liikkuminen ei vaadi mihinkään lähtöä. jos sitten ontottunut liikkumaan kympin lenkkejä juosten, niin tuskinpa sellaisen ihmisen tarvitsee erikseen lisätä liikuntaa suosituksiin nähden. 

Vierailija
93/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on seuraava askel kehopositiivisuuden jälkeen👍.

Taas kevyttä itsepetosta että enemmistölle tulee hyvä mieli.

Vierailija
94/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikeaa. Minä käyn 4-5 krt viikossa liikkumassa, 3 krt hikijumpassa ja 2 krt salilla. Kaksi lasta. Kotona olen 18-18.30. Syödään kun tullaan kotiin ja tarkistan läksyt. Klo 19.30-20. Laitan nuorimmaisen iltapesulle ja iltapalalle.

Viikonloppuisin hoidan kaupassa käynnit, teen viikon ruoat valmiiksi, pesen pyykit ja siivoan.

Helppoa! Arkena ehdin liikkua, kun kaikki on viikonloppuna valmiiksi tehty. Joka päivä menen klo 21.00 nukkumaan ja herään klo 6. Hyvin ehtii arkisin liikkua suositusten mukaan. Sunnuntaisin lepään ja teen vain ruoat valmiiksi tulevalle viikolle.

Mikä tässä on hankalaa?

Kuinka paljon ehdit seuraamaan maailman menoa ja sivistämään itseäsi? Kehitätkö aivojasi yhtä paljon kuin vartaloa?

Maailman menon seuraaminen: BB, Tempparit.

Itsensä sivistäminen: sisustusblogit, AV-palsta.

Vierailija
95/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yllätyskyykky!"

Ja meillä nykypäivän yleisin asiakas ei halua edes kuunnella, jos "joutuu" asioimaan naisen kanssa.

Heidän kulttuurissaan kun miehen pitäisi saada hoitaa asiat miehen kanssa.

Lähde tässä sitten vielä venyttelemään tms. 

Vierailija
96/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UKK pehmenee vuosi vuodelta, kohta se on bmi 35  tavote  ja aktiivinen nukkuminen riittää.

lasketaan rimaa että nykylihavat  edes yrittäs joskus jotain.

Vierailija
97/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli muita aiemmin murrosikään tullut on mielestäsi läski?

Valitettavan paksu on läski

Vierailija
98/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki ne, jotka eivät geeneiltään ole bambimaisia, ovat läskejä.

Asia selvä. 

Vierailija
99/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mua just Suomessa riepoo. Täällä on määräämättömästi toinen toisiaan turhempia instituutteja jotka suoltavat typeriä julkilausumia. Ketään ei kiinnosta!

Fiksuja kiinnostaa.

Ymmärrän hyvin, ettei teitä kiinnosta. 

Vierailija
100/188 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki ne, jotka eivät geeneiltään ole bambimaisia, ovat läskejä.

Asia selvä. 

Valitettavan

Paksu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme