Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävät eivät tule juhliin

Vierailija
18.10.2019 |

Järjestän harvoin juhlia, mutta pitkästä aikaa päätin järjestää juhlat. Kutsuin ystävät puolisoineen ja myös perheen lapset, mikäli heitä on. Laitoin kutsut ystäville hyvissä ajoin, jolloin vastaukset olivat luokkaa "katsellaan", "en osaa vielä sanoa noin pitkälle kalenteristani" jne. Kun kysyin uudemman kerran saapumisesta pari viikkoa ennen juhlia, kaikki ystäväni ilmoittivat, etteivät pääse. "Olen jo sopinut muuta sille päivälle", "tässä kuussa on mennyt jo kauheasti rahaa" jne. Mieheni kaverit ovat tulossa, mutta yksikään omista ystävistäni/ystäväpariskunnista ei pääse paikalle. Tuntuu todella pahalta, sillä odotin yhteistä iltaa ystävien kanssa, kahvittelua, seurapelejä jne. Onko kenellekään muulle käynyt näin? Tunnen itseni niin yksinäiseksi, kun omat ystävätkään eivät tule juhliin. :(

Ap

Kommentit (189)

Vierailija
121/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieletön määrä kommentteja, vaikka aloitus on tosi kummallinen, melkein vaikuttaa provolta.

Provolta siksi kun ap ei kerro: mitkä juhlat, miksi juhlitaan, lapset ja aikuiset sekaisin, iltajuhlat? mutta ei kerro tarjottavia...

Ei yösijaa vieraille, parin tunnin bussimatka... jne. jne.

Tosi sekava ja epäjohdonmukainen selostus, ei päätä ei häntää.

Aattelenkin, jotta lähes sata ihmistä lankesi taas, jälleen kerran, täysveriseen provoon.

Mutta mitäpä se haittaa, tuli hyviä mielipiteitä juhlista yleensä.

Miten niin lankesi? Tällä palstalla suurin osa aloituksista on provoja. Etenkin kaikista miehet/naiset -väännöistä varsinkin huomaa, että varmaan 90 prosenttia ei perustu kenekään omakohtaisiin kokemuksiin. Vastaan usein silti, vaikka provoksi epäilisinkin, jos uskon, että aloitus saa keskustelua aikaan.

Vierailija
122/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Symbioosiparisuhteilijoiden kokoontumisajot?

Kyllä me suomalaiset ollaan ihan pohjattoman ankeaa kansaa. Piilotellaan omien seinien sisällä kun ne ”vaativat asiantuntijatehtävöt” ja viikottainen combatzumba vetää energiat niin nollille, että pitää saada latautua autotallissa kaljaa imevän miehen ja omissa huoneissaan puhelimia räplääminen lasten ”seurassa”. Kasvatetaan niistä älykänny kersoista vielä itseäänkin epäsosiaalisempia, ettei vaan vanhoilla päivillä jouduta kykkimään niiden tappavan tylsissä juhlissa.

Jos ei halua ei ole pakko, mutta joskus voisi miettiä, että kannattaisiko haluta.

Keskiluokkaisuutta pahimmillaan.

Menen paljon mieluummin ompelulaneihin kuin 2 tunnin bussimatkan päähän pelaamaan Kimblea tuikituntemattomien lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin katosi tämä keskustelu?

Mihin katosit sinä?

Mihin katosi Maisa TORPPA?

Vierailija
124/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, auts.

Kotiiin, tytöt, kotiiiiiiiiin.

Vierailija
125/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna, en itsekään jaksaisi työviikon jälkeen lähteä juhliin, jonne 2 h matka. Jonnekin pitää jäädä yöksi, tai lähteä aikaisin kotiin (myöskään mikään myöhään valvominen ei työviikon jälkeen kiinnosta). Parasta on lyhyehköt kahvihetket ystävien kanssa kaupungilla, jutellaan hetki, nautitaan seurasta eikä kenenkään tarvitse stressata mistään.

Vierailija
126/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole ystäviäsi. Älä sinäkään mene mihinkään heidän juhliin mukaan. Haluavat vain hyötyä susta ja varmaan heillä on useita ihmisiä joita pitävät vain täytteenä, että voisi näyttää joillekin omaavansa paljon kavereita.

Juuri noin

Vierailija
127/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Symbioosiparisuhteilijoiden kokoontumisajot?

Kyllä me suomalaiset ollaan ihan pohjattoman ankeaa kansaa. Piilotellaan omien seinien sisällä kun ne ”vaativat asiantuntijatehtävöt” ja viikottainen combatzumba vetää energiat niin nollille, että pitää saada latautua autotallissa kaljaa imevän miehen ja omissa huoneissaan puhelimia räplääminen lasten ”seurassa”. Kasvatetaan niistä älykänny kersoista vielä itseäänkin epäsosiaalisempia, ettei vaan vanhoilla päivillä jouduta kykkimään niiden tappavan tylsissä juhlissa.

Jos ei halua ei ole pakko, mutta joskus voisi miettiä, että kannattaisiko haluta.

Keskiluokkaisuutta pahimmillaan.

Ihmiset viettävät nykyisin suurimman osan valveillaoloajastaan kodin ulkopuolella. Kodeista tehdään itselle ja omalle perheelle viihtyisiä. Kodit ovat paikkoja, joissa voi olla oma itsensä, voi rentoutua ja rauhoittua sekä puuhailla omia juttujaan. Paikkoja, joissa on hyvä olla. Eivät ihmiset ajattele, että voi kunpa pääsisin kotoa pois, vaan pikemminkin voi kunpa pääsisin jo kotiin. 

Työelämä on muuttunut sosiaalisemmaksi. On ammatteja, joissa ainoa hetki ilman kontaktia toiseen ihmiseen on silloin, kun käy vessassa. Ihme, ettei joku työelämä/yritysvalmentaja ole vielä  keksinyt ehdottaa työpaikkojen vessoja saneerattaviksi ja sen jälkeen kaikki työntekijät kävisivät yhdessä tiimiriukupas.kalla. Yhä harvempi tekee enää töitään yksin tapaamatta ketään ja kommunikoimatta kenenkään kanssa koko työpäivänsä aikana. Yhä harvemmalla on enää edes oma työhuone. Jatkuva hölötys ympärillä, erilaiset koneäänet, jatkuva viestitulva  yms rasittavat aivoja. Kaiken sen vastineeksi aivot kaipaavat rauhaa ja hiljaisuutta. 

On tietysti ihan hyvä miettiä, mitä on tapahtunut yhteiskunnassa, kun ihmiset nauttivat kotona olemisesta. Minusta ei ole ankeaa, että ihmiset tekevät niin. Ankeaa voi olla se, mikä on johtanut ihmiset tekemään niin. 

Vierailija
128/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän turhautumisesi paremmin kuin hyvin. Olen aiemmin järjestänyt juhlia (vain aikuisille, ystävillä on siis jo aikuisia lapsia) ja osa on tullut mutta sitten on ollut näitä jotka eivät edes ole viitsinyt vastata kutsuun, muutama on kertonut tulevansa mutta ovat sitten jättäneet tulematta ja eivät ole edes viitsineet peruuntumisesta ilmoittaa Ihmiset (suomalaiset) on niin omituista sakkia. Kun ei ole käytöstapoja niin ei voi odottaa mitään. Nykyään en kustu kotiini enää ketään muuta kuin omat lapset ja lähimmät ystävät. Noita ns. ystäviä en edes viitsi nähdä kahvilassa tai muualla. Pysykööt omassa pikku maailmassaan mn puolesta.

Vierailija
129/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän turhautumisesi paremmin kuin hyvin. Olen aiemmin järjestänyt juhlia (vain aikuisille, ystävillä on siis jo aikuisia lapsia) ja osa on tullut mutta sitten on ollut näitä jotka eivät edes ole viitsinyt vastata kutsuun, muutama on kertonut tulevansa mutta ovat sitten jättäneet tulematta ja eivät ole edes viitsineet peruuntumisesta ilmoittaa Ihmiset (suomalaiset) on niin omituista sakkia. Kun ei ole käytöstapoja niin ei voi odottaa mitään. Nykyään en kustu kotiini enää ketään muuta kuin omat lapset ja lähimmät ystävät. Noita ns. ystäviä en edes viitsi nähdä kahvilassa tai muualla. Pysykööt omassa pikku maailmassaan mn puolesta.

Mä olen tehnyt näin jo pitkään. Ihan vain siksi, että en enää jaksa enempää. Olin kouluaikoina se luokan suosituin tyttö, opiskeluaikana mulla oli kymmeniä  kavereita pelkästään oppilaitoksesta. Nuorena vielä jaksoin sekä järjestää erilaisia juhlia ja tapahtumia että osallistua sellaisiin. Kun lapset tulivat teineiksi eikä tarvinnut olla enää puuhanaisena vanhempaintoimikunnissa eikä lasten harrastuksen vanhempainryhmissä, aloin keskittyä vain lähimpiin ystäviini. Muutama hyvä ystävä riittää varsin mainiosti, sosiaalinen hulabaloo on mun osaltani ja ihan omasta toiveestani menneen talven lumia. 

Vierailija
130/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohuutelijat ovat vähän yksinkertaisia. Normaalilla ymmärryskyvyllä siunatut ihmiset kyllä tietävät että iso osa aloituksista on provoja, mutta keskustella voi silti jos aihe on kiinnostava. Provohuutelut taas ei tuo keskusteluun mitään lisäarvoa. 

Vierailija
131/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvittelua ja seurapelejä??? 😂😂😂 Asutko jossain senioritalossa?

132/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta illanvietolta, kun koko perhe pääsee mukaan. Lapsuudessani kävimme vanhempiemme kanssa silloin tällöin tuollaisissa. Tosin illanvietoissamme aikuiset eivät pelanneet seurapelejä ja kahvitelleet, vaan joivat viiniä ja juttelivat. Me lapset leikimme keskenämme jossain toisessa huoneessa, kun aikuiset pitivät niin kovaa melua.

Tuo pitkä matka edestakaisin saattaa olla monille kynnys lähteä. Ei välttämättä jaksa lähteä reissuun, vaikka muuten haluaisikin tavata.

Vierailija
133/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo juhlat kuulostavat, anteeksi vaan, tolkuttoman tylsiltä. Pidä mielummin vaikka rapujuhlat, sovi aikataulu yhdessä esim. Neljän muun pariskunnan kanssa, niin saatte taatusti juhlat kasaan. Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka kököttävät kaksin kotona viikonloppuisin (jos ei ole pieniä lapsia.). Me ainakin halutaan nähdä kavereita ja melkein joka viikonloppu jollain porukalla vietetään iltaa. Tosin ei näitä juhliksi kukaan kutsu.

Minä en ymmärrä ihmisiä jotka joka viikonloppu juoksevat jossain ja hengailevat kavereiden kanssa. Kotona on ihana olla omassa rauhassa, yksin tai puolison kanssa! Ystävien kanssa hengailu kuuluu minusta enemmän nuoruuteen, aikuisena on kiire ja omat jutut. Omia ystäviä näen ajan kanssa muutamia kertoja vuodessa ja viestitellään jos on asiaa.

Vierailija
134/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä parin tunnin ajomatkan päästä lähtisi pelkkiin illanistujaisiin. Koko päivän reissuhan tuo olisi ja meneekö edes busseja enää myöhään. Elämä on niin kiireistä töiden ja lasten, kaikkien harrastusten jne kanssa että, jos kyseessä ei ole esim.häät, niin väliin jättäisin. Toki sanoisin jo kutsuttaessa, että valitettavasti en pääse osallistumaan.

Vierailija
135/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi. Olen itsekin huomannut, että ns. "ystävät" eivät ole ystävyyttä nähneetkään. Pelkkää kulissia. Mietiskelin juuri männäpäivänä, että karu totuus on se, että minulla ei tosipaikan tullen olisi ketään keneen tukeutua. Ei ole siis ystäviä, on enimmillään vain kavereita. Surullista, mutta totta.

Ei kannata järjestää mitään, koska ihmiset eivät osaa nykyään enää sitoutua mihinkään. Ei tarvitse tehdä ostopäätöksiä, kun kaiken voi palauttaa ja saada rahat takaisin. Treffikanavilla pidetään monta täkyä vireillä samanaikaisesti, vaikka olisi joku hyvän tuntuinen suhde jo käynnissä, koska pitää olla jotain varalla, jos tuleekin bänät tai jos vaikka löytyisi jotain kiinnostavampaa ja parempaa?!? Samoin kalenteriin ei laiteta mitään varmuudella, vaikka asiasta sovittaisiin puoli vuotta etukäteen. Jos viime minuutilla tuleekin jotain itselle muka mielenkiintoisempaa, niin dissataan aiempi sovittu meno tai juttu tuntematta pätkääkään huonoa omatuntoa.

Mikä ihmisiä vaivaa?

Dissataan aiempi meno :'DDD Mitä kuvittelet tuon tarkoittavan? Ja luuletko ettei "silloin ennen muinoin" tavaroita saanut palauttaa :DD

Vierailija
136/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvittelua ja seurapelejä??? 😂😂😂 Asutko jossain senioritalossa?

Mitä pitäisi olla? Ryyppäämistä ja formuloiden katsomista?

Vierailija
137/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia, että parin tunnin bussimatka saa ihmiset jäämään pois, jos ei ole kyse häistä tai hautajaisista. Kaveripiirisi taitaa myös olla hieman wt jos ei ole bussirahaa saati autoa.

138/189 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin kalenteriin ei laiteta mitään varmuudella, vaikka asiasta sovittaisiin puoli vuotta etukäteen. Jos viime minuutilla tuleekin jotain itselle muka mielenkiintoisempaa, niin dissataan aiempi sovittu meno tai juttu tuntematta pätkääkään huonoa omatuntoa.

?

Kun minä seurustelin entisen poikaystäväni kanssa, asuimme eri paikkakunnilla ja olimme sopineet, että hän tulee perjantaina töiden jälkeen minun luokseni Helsinkiin. Olin juuri tullut kaupasta kotiin, josta olin ostanut koko viikonlopuksi ruokaa, kun hän n. Klo 16 lähetti tekstarin, että hän tuleekin vasta ensi viikolla. Minä olin ihan, että "Aijaa"

Vierailija
139/189 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lähtis bussilla ajaan minnekkään maaseudulle kolmea tuntia pelaan jotain lautapeliä ja juomaan jotain pahaa boolia. Urheilisin ja siivoskelisin kotona. Näillä tarinoilla on aina kaksi puolta. Sekin että vuodatit tämän tänne kertoo sinusta, että ehkä vuodatat aika lailla kaikkea muutakin ja se voi olla rasittavaa. Voit olla vaan liian rasittava ihminen muille. Silloin kannattaa olla vaan yksin ja hankkia samanhenkisiä rasittavia kavereita.

Vierailija
140/189 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kavereissa on introvertteja, jotka kieltäytyy kaikista isommista tapaamisista, juhlista jne. Tapaavat mielellään kahden kesken, mutta ahdistuvat isommissa porukoissa. Ehkä joku ystävistäsi on samanlainen?

Joo, niin munkin. Mutta voisiko HETI kutsun saatuaan sanoa, että valitettavasti ei viihdy tai ahdistuu isommassa porukassa, joten ei siksi tule. Tai jos esteenä on liian pitkä matka ja/tai ei yöpaikkaa tms. niin sanoo sen HETI kutsun saatuaan.

Mutta just tämä käytös, että "pitää kattoa lähempänä, en tiiä vielä kalenteria siihen saakka" ja sitten lähempänä joku syy, niin tämä on ikävää. Sehän on ymmärrettävää, ettei aina sovi, mutta sanottakoon se heti.