Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävät eivät tule juhliin

Vierailija
18.10.2019 |

Järjestän harvoin juhlia, mutta pitkästä aikaa päätin järjestää juhlat. Kutsuin ystävät puolisoineen ja myös perheen lapset, mikäli heitä on. Laitoin kutsut ystäville hyvissä ajoin, jolloin vastaukset olivat luokkaa "katsellaan", "en osaa vielä sanoa noin pitkälle kalenteristani" jne. Kun kysyin uudemman kerran saapumisesta pari viikkoa ennen juhlia, kaikki ystäväni ilmoittivat, etteivät pääse. "Olen jo sopinut muuta sille päivälle", "tässä kuussa on mennyt jo kauheasti rahaa" jne. Mieheni kaverit ovat tulossa, mutta yksikään omista ystävistäni/ystäväpariskunnista ei pääse paikalle. Tuntuu todella pahalta, sillä odotin yhteistä iltaa ystävien kanssa, kahvittelua, seurapelejä jne. Onko kenellekään muulle käynyt näin? Tunnen itseni niin yksinäiseksi, kun omat ystävätkään eivät tule juhliin. :(

Ap

Kommentit (189)

Vierailija
181/189 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on jännä miksi AP:n kahvittelua ja peli-iltaa haukutaan. Mitä ihmeellisempää on sadonkorjuujuhlassa? Syödään kurpitsoita ja hurrataan syksyn sadolle? Wohoo!

Ja näin kauas ovat ihmiset erääntyneet perinteistä ja vuodenaikojen kulusta...

Vierailija
182/189 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksia lukiessa ihmetyttää, miksi oletatte, että ystävää kiinnostaisi tulla teidän juhliin, jos tekään eivät tule hänen juhliinsa? Mikä tekee sinun sadonkorjuujuhlistasi/halloweenista/pikkujouluista ystäväsi juhlia paremmat?

Koska olen uniikki lumihiutale niin kuin juhlanikin <3 (olen niin ihana ihminen, että kaikki rynnivät juhliini ovista ja ikkunoista)

No ainakin omassa tuttavapiirissä on vakiintunut se, kuka järjestää mitäkin. Toki jos porukalla ei ole mitään halua yhdessä juhlia/ viettää aikaan niin turha mitään on kenenkään järjestää. Ei väkisin kannata yrittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/189 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ongelma on ihan todellinen. Ei sillä ole väliä, mikä on kutsujen teema tai tarjoilut, asuuko kaverit kaukana tai ovatko he erilaisia keskenään. Ongelma on se, että ensin kutsutut eivät pysty sitoutumaan ’liian kauas’ tulevaisuuteen, sitten he eivät ilmoita lainkaan tulostaan ja lopulta tekevät oharit. Tämä on huonoa käytöstä, jota ei voi vierittää kutsujan syyksi.

Mä ymmärrän hyvin tuon. Sen vuoksi en esitäkään kutsuja illanistujaisiin kovin aikaisiin. Siis niin aikaisin, kun vuorotyötä tekevät eivät tiedä vielä edes työvuorojaan. Tai ainakaan en odota mitään sitovaa vastausta vielä siinä vaiheessa. Ymmärrän, että ihmisten elämässä on monia asioita, jotka vaikuttavat siihen, tulevatko vai eivät. On voitu sopia jonkun kaverin kanssa pikkujouluristeilystä, mutta ei ole vielä tiedossa, minä viikonloppuna ollaan menossa. Silloin ei voi luvata tulevansa toisiin juhliin jonain tiettynä viikonloppuna. Tai kuten  mulla juuri nyt: en tiedä, viettääkö miehen veli joulukuun alussa 50-vuotispäivään vai ei. Jos viettää, menemme sinne. Kunhan tämä asia selviää, voin suunnitella joulukuun alkuun jotain muuta. 

Ei mulle tuota mitään ongelmaa kysellä osallistumista lähempänä ajankohtaa. Ymmärrän myös hyvin, jos ihmisille on tullutkin jotain muuta menoa. Ymmärrän senkin,  jos on ollut rankka työviikko tai edellinen viikonloppu ollut täynnä ohjelmaa eikä jaksakaan lähteä. Kun kutsun kotiini ihmisiä, en ala järjestellä yhtään mitään ennenkuin vasta 1-2 päivää aikaisemmin. En siis tarvitse tietoa osallistujista ja heidän lukumäärästään sitä ennen. Ohareita eli että on paria päivää aikaisemmin kysyessäni sanonut tulevansa, mutta mitään ilmoittamatta ei kuitenkaan tule, mulle ei ole tapahtunut koskaan. Ne, jotka viime hetkellä peruvat, ovat kyllä laittaneet aina vähintään tekstarin, että eivät tulekaan. 

Tiedostan kuitenkin, että joillekin ihmisille sitoutuminen heti alkuun on tosi tärkeää. Jos saan kutsun kovin aikaisin ja mulla taas on epävarmuustekijöitä sen suhteen, osallistunko vai en,  näille ihmisille kiitän kutsusta ja sanon, että en osallistu. Siitäkin huolimatta, että todennäköisesti pääsisin osallistumaan. En ainakaan tuota pettymystä perumalla tuloni. 

Vierailija
184/189 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksia lukiessa ihmetyttää, miksi oletatte, että ystävää kiinnostaisi tulla teidän juhliin, jos tekään eivät tule hänen juhliinsa? Mikä tekee sinun sadonkorjuujuhlistasi/halloweenista/pikkujouluista ystäväsi juhlia paremmat?

Koska olen uniikki lumihiutale niin kuin juhlanikin <3 (olen niin ihana ihminen, että kaikki rynnivät juhliini ovista ja ikkunoista)

No ainakin omassa tuttavapiirissä on vakiintunut se, kuka järjestää mitäkin. Toki jos porukalla ei ole mitään halua yhdessä juhlia/ viettää aikaan niin turha mitään on kenenkään järjestää. Ei väkisin kannata yrittää.

Sama juttu. 

Vierailija
185/189 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin tunnin ajomatka suuntaansa ilta-aikana tarkoittaa sitä, että pitää varata hotelli ja se tietysti maksaa. Ap ei varmaan tätä tullut ajatelleeksi.

Vierailija
186/189 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole tällaisia murheita, kun ei kiinnosta järjestää mitään kutsuja. Eikä kaveritkaan järjestä. Tavataan yleensä jossain muualla kuin jonkun kotona tai sitten vain yhden perheen kesken kerrallaan, niin ei tule mitään isoja järkkäilyjä kenellekään.

Vierailija
187/189 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on myös sitä vastavuoroisuuden odotusta. "Tulin sun juhliisi, joten sun täytyy tulla mun juhliini." Juhliin osallistuminen ei ole mikään velvollisuus. Ihmiset osallistuvat juhliin, jos he haluavat.

Juhlien järjestäjä tuntee ystävänsä sekä kaverinsa ja tietää, millaiset juhlat ketäkin kiinnostaa. Tietää ystävistään ne, joiden mielestä Halloweenia on kiva juhlia ja ne, joiden mielestä ei ole. Ei Halloween-juhliin kutsutakaan niitä, joiden mielestä turhempaa juhlaa kuin Halloween ei olekaan. Ystävistään ja kavereistaan  tietää ne, keitä kiinnostaa viettää pikkujouluja. Ei pikkujouluihinkaan kutsuta niitä, joita ei kiinnosta viettää pikkujouluja. Sadonkorjuujuhliin kutsutaan ne, joille vuodenajat ja vanhat perinteetkin merkitsevät jotain. Varsinkin, jos kyseinen henkilö tykkää kasvattaa itse hyötykasveja sekä tehdä talven varalle säilykkeitä. Silloin on todennäköistä, että sadonkorjuujuhla voisi kiinnostaa. 

Virallisia juhlia lukuunottamatta juhlat järjestetään aina vieraille eikä itselle. Halutaan tarjota vieraille jotain sellaista, mistä vieraat tykkäävät. Sen vuoksi on ihan järkevääkin rajata kutsuttavien määrää ja kutsua vain ne, joiden tietää (tai edes olettaa) tykkäävän juuri tällaisista juhlista. 

Vierailija
188/189 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat joihin suostun lähtemään on tyyliin kummilasten synttärit, rippijuhlat, yo-juhlat, häät ja hautajaiset.

Mitkään kissanristiäiset tai muut tekemällä tehdyt pippalot ei napostele.

Vierailija
189/189 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puolisoineen" "lapsineen" ,tuossahan ne syyt tulikin.