MIllainen on ihanne-julkisilla matkustava ihminen?
Kommentit (18)
Tehokas. Osaa etiketit ja ennakoivan toimimisen, eikä hötkyile turhia: ei viuhdo bussille jos vieressä joku on jo niin tehnyt, matkakortti on kaivettu valmiiksi kun nousee kyytiin, ei tumpeloi leimauslaitteen kanssa, sijoittuu matkustamoon oikein jne.
Pienikokoinen ihminen joka huolehtii hygieniastaan, ei syö eväitä, ei kuuntele musiikkia ilman kuulokkeita, ei puhu mitään, ei käytä hajuvesiä, ei istu leveästi eikä pidä laukkua viereisellä penkillä.
Hajuton, mauton, munaton, gluteeniton, sokeriton, rasvaton, lihaton, näkymätön, kuulumaton, olematon. Hiljainen hiihtäjä.
Tuntee etiketin eikä istu mun viereen
Hoikka nainen joka istuu hiljaa paikallaan koko matkan veska sylissään eikä tuoksu tai haise miltään.
Miehillä on ikävä tapa istua ikkunapaikalla niin leveästi että siihen käytäväpaikalle ei mahdu kokonaan, ja käytäväpaikalle istuessaan he istuvat ihan kiinni ikkunapaikalla olevaan matkustajaan. Naiset sen sijaan ovat yleensä sen verran huomaavaisia etteivät vie enempää kuin sen oman penkkinsä verran tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Pienikokoinen ihminen joka huolehtii hygieniastaan, ei syö eväitä, ei kuuntele musiikkia ilman kuulokkeita, ei puhu mitään, ei käytä hajuvesiä, ei istu leveästi eikä pidä laukkua viereisellä penkillä.
Lisäksi tietää, minne on menossa, osaa kerätä itsensä ja kassinsa ajoissa ulos.
Vanhemmat, jotka huolehtivat että se oma lapsi käyttäytyy asiallisesti eikä riehu tai pelaa pelejä ilman kuulokkeita. Ihanne-vanhemmat antavat lapsen istua penkillä vain kun ei ole ruuhkaa, ja ruuhka-aikaan ottavat lapsen syliin tai jos on pieni lapsi niin pitävät sen rattaissa.
Sellainen joka käyttää kuulokkeita.
Käyttää kuulokkeita. Väistää ja antaa tilaa. Huomaavainen yleisesti, niin kuin julkisissa tiloissa kuuluu olla.
Ap varmaan meinaa, että millainen on/olisi tyypillinen julkisten käyttäjä.
Eli summattuna: ihannejulkiskäyttäjä on sellainen, joka ei häiritse MINUN julkisissa oloani.
En osaa sanoa millaisia ihmisiä ihanne-julkisilla matkustaa, kun minulla itselläni on varaa matkustaa vain tavallisilla julkisilla.
Hajuton. Laiha. Ei tunge samaan penkkiin. Kuulumaton ja oikeastaan mieluiten vielä huomaamaton.