Ystävät eivät tule juhliin
Järjestän harvoin juhlia, mutta pitkästä aikaa päätin järjestää juhlat. Kutsuin ystävät puolisoineen ja myös perheen lapset, mikäli heitä on. Laitoin kutsut ystäville hyvissä ajoin, jolloin vastaukset olivat luokkaa "katsellaan", "en osaa vielä sanoa noin pitkälle kalenteristani" jne. Kun kysyin uudemman kerran saapumisesta pari viikkoa ennen juhlia, kaikki ystäväni ilmoittivat, etteivät pääse. "Olen jo sopinut muuta sille päivälle", "tässä kuussa on mennyt jo kauheasti rahaa" jne. Mieheni kaverit ovat tulossa, mutta yksikään omista ystävistäni/ystäväpariskunnista ei pääse paikalle. Tuntuu todella pahalta, sillä odotin yhteistä iltaa ystävien kanssa, kahvittelua, seurapelejä jne. Onko kenellekään muulle käynyt näin? Tunnen itseni niin yksinäiseksi, kun omat ystävätkään eivät tule juhliin. :(
Ap
Kommentit (189)
Tekosyitä ystäviltä. Jos olet ilmoittanut ajankohdan hyvissä ajoin ja nyt sanovat että onkin muuta menoa niin sehän tarkoittaa että koko ajan odottivat siihen muuta tekemistä ettei tarvitse tulla juhliin eivätkä halunneet varata ajankohtaa sinun juhlillesi.
Vierailija kirjoitti:
Kun kutsut pariskunnat lapsineen, maristaan täällä että ihan tyhmät juhlat kun lapset on kutsuttu. Ei silloin huvita mennä. Jos kutsut pariskunnat ilman lapsia, niin silloinkin on ihan tyhmät juhlat, kun pitää hommata lastenvahti.
Jos järjestät ohjelmaa lautapelien muodossa, niin sehän on ihan tyhmää. Jos et järjestä mitään ohjelmaa, niin sekin on tyhmää. Kummassakaan tapauksessa ei viitsitä mennä juhliin.
Kun tarjoat alkoholia juhlissa, joissa on lapsia niin hyi hyi. Jos tarjoat kahvia, niin se on hohhoijaa.
Kyllä on vaikea ihmisiä miellyttää...
Ei ihmisiä ole vaikea miellyttää. Näiden juhlien konsepti on vaan outo. Jokaiselle jotakin ja kenellekään ei mitään. Juhlissa olisi hyvä olla jokin teema tai syy niiden pitämiseen. Esim. Täällä mainitut rapujuhlat, syntymäpäivät, sadonkorjuujuhlat, halloween. Näitähän riittää. Sitten mietitään millainen porukka mahtuu käytössä oleviin tiloihin ja ketkä tulee juttuun mukavasti keskenään. Sitten mietitään, mitä nämä vieraat tykkää tehdä ja mikä heitä kiinnostaisi. Näiden mukaan suunnitellaan tarjoilut ym. Moni on täysin oikeassa , ettei mitkään pönötysjuhlat , joissa emäntä esittelee omaa erinomaisuuttaan, ihmisiä kiinnosta. Täytyy ajatella niiden vieraiden viihtymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieletön määrä kommentteja, vaikka aloitus on tosi kummallinen, melkein vaikuttaa provolta.
Provolta siksi kun ap ei kerro: mitkä juhlat, miksi juhlitaan, lapset ja aikuiset sekaisin, iltajuhlat? mutta ei kerro tarjottavia...
Ei yösijaa vieraille, parin tunnin bussimatka... jne. jne.Tosi sekava ja epäjohdonmukainen selostus, ei päätä ei häntää.
Aattelenkin, jotta lähes sata ihmistä lankesi taas, jälleen kerran, täysveriseen provoon.
Mutta mitäpä se haittaa, tuli hyviä mielipiteitä juhlista yleensä.
Miten niin lankesi? Tällä palstalla suurin osa aloituksista on provoja. Etenkin kaikista miehet/naiset -väännöistä varsinkin huomaa, että varmaan 90 prosenttia ei perustu kenekään omakohtaisiin kokemuksiin. Vastaan usein silti, vaikka provoksi epäilisinkin, jos uskon, että aloitus saa keskustelua aikaan.
Tämä. Oli aloitus Provo tai ei, ihan hyvin on keskustelua juhlista ja ystävistä herättänyt monelta kantilta. Ihan hyviä neuvoja kun on ollut. Ehkäpä joku intoutuu kavereilleen vaikkapa halloween juhlat tai sadonkorjuu bileet järjestämään.
Juuri olin tulossa kirjoittamaan, että aloitus on provo. Sama tyyppi tehtailee näitä. Sujuvaa tekstiä kieliopillisesti, mutta sisältö epämääräinen ja jutun lopussa aina suruhymiö.
Vierailija kirjoitti:
Juuri olin tulossa kirjoittamaan, että aloitus on provo. Sama tyyppi tehtailee näitä. Sujuvaa tekstiä kieliopillisesti, mutta sisältö epämääräinen ja jutun lopussa aina suruhymiö.
Ja mitä lisäarvoa oma kirjoituksesi toi mielestäsi tähän juhla-aiheeseen keskusteluun?
Ei välttämättä ole provo!! On tosi vaikeaa saada ihmisiä mihinkään nykyään. Vastaukset ovat just tota et hei kiva juttu, katellaan! Ja kun juhlapäivä lähestyy, kukaan ei pääsekään. Oon tästä jutellu joidenkin kanssa ja jotkut on käyny juhlissa joihin on loppupeleissä tullut vain muutama ihminen. 😭 Nykyaika on paska tässä suhteessa. Ei sitouduta, ei pidetä lupauksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja lukiessa ei voi kuin ihmetellä, kuinka vaativia ja itsekkäitä ihmiset on. Ei riitä, että kutsutaan kylään ja tarjotaan syötävää, vaan pitäisi olla yösija, itselle tutut vieraat, itselle mieluista tekemistä jne. Ei ihme, ettei monella huvita juhlien järjestäminen kotonaan nykyään.
Miksi kukaan haluaisi viettää vähäistä vapaa-aikaansa sekalaisen porukan puolituttuja ja ventovieraita kanssa ja laahata sinne perheensäkin. APN kannattaisi miettiä vähän tarkemmin sitä juhliensa konseptia niin että se kiinnostaisi niitä kutsuttuja.
Ei tartte olla kiinnostunut, mutta se pitää sanoa heti!
V-aa juuri se roikottaminen, että "en tiedä vielä, pitää kattoo lähempänä" x 10 toistokertaa. Jos et tykkää, sano heti, ettet tule!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo juhlat kuulostavat, anteeksi vaan, tolkuttoman tylsiltä. Pidä mielummin vaikka rapujuhlat, sovi aikataulu yhdessä esim. Neljän muun pariskunnan kanssa, niin saatte taatusti juhlat kasaan. Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka kököttävät kaksin kotona viikonloppuisin (jos ei ole pieniä lapsia.). Me ainakin halutaan nähdä kavereita ja melkein joka viikonloppu jollain porukalla vietetään iltaa. Tosin ei näitä juhliksi kukaan kutsu.
Minä en ymmärrä ihmisiä jotka joka viikonloppu juoksevat jossain ja hengailevat kavereiden kanssa. Kotona on ihana olla omassa rauhassa, yksin tai puolison kanssa! Ystävien kanssa hengailu kuuluu minusta enemmän nuoruuteen, aikuisena on kiire ja omat jutut. Omia ystäviä näen ajan kanssa muutamia kertoja vuodessa ja viestitellään jos on asiaa.
Ja sitten kun jäät leskeksi, olet se joka ensimäisenä ihmettelee että miksi mä olen nyt ihan yksin. Siksi kun hylkäsit ystäväsi aikanaan.
Kuulostaa kyllä sellasilta juhlilta, että jos joku ystäväni kutsuisi samalla idealla minut perheineni juhliinsa, niin en kyllä menis, koska ei kiinnosta pätkääkään tuhlata ilta jossain ihmisjoukossa vaikka se tapahtuisikin ystävän kotona.
Sehän sitä tosiystävyyttä onkin kutsujan osalta, kun ystävä ei halua tulla juhliin, niin "ei sellainen ole mikään ystävä" ja kostetaan kieltäytymällä sitten jos ystävä kutsuu omiin juhliinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo juhlat kuulostavat, anteeksi vaan, tolkuttoman tylsiltä. Pidä mielummin vaikka rapujuhlat, sovi aikataulu yhdessä esim. Neljän muun pariskunnan kanssa, niin saatte taatusti juhlat kasaan. Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka kököttävät kaksin kotona viikonloppuisin (jos ei ole pieniä lapsia.). Me ainakin halutaan nähdä kavereita ja melkein joka viikonloppu jollain porukalla vietetään iltaa. Tosin ei näitä juhliksi kukaan kutsu.
Minä en ymmärrä ihmisiä jotka joka viikonloppu juoksevat jossain ja hengailevat kavereiden kanssa. Kotona on ihana olla omassa rauhassa, yksin tai puolison kanssa! Ystävien kanssa hengailu kuuluu minusta enemmän nuoruuteen, aikuisena on kiire ja omat jutut. Omia ystäviä näen ajan kanssa muutamia kertoja vuodessa ja viestitellään jos on asiaa.
Ja sitten kun jäät leskeksi, olet se joka ensimäisenä ihmettelee että miksi mä olen nyt ihan yksin. Siksi kun hylkäsit ystäväsi aikanaan.
Tai sitten ei ihmettele, koska on olemassa ihmisiä, jotka osaavat nauttia elämästä ilman toisten ihmisten seuraa tai ystävyyttä.
Mikä voisi olla kamalempaa, kun elää ripustaneena onnellisuutensa toisiin ihmisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ei ihmettele, koska on olemassa ihmisiä, jotka osaavat nauttia elämästä ilman toisten ihmisten seuraa tai ystävyyttä.
Mikä voisi olla kamalempaa, kun elää ripustaneena onnellisuutensa toisiin ihmisiin?
Olin 24-vuotiaaksi asti ihan mahdottoman seurankipeä.
Yksin asuminen oli ihan kauheaa.
Kävin kotona lähinnä nukkumassa.
Onneksi oli työpaikka, sittemmin myös opiskelupaikka, kavereita, pari hyvää ystävääkin, joiden kanssa istuin iltaisin kahviloissa, kävin leffoissa, konserteissa ym.
Sitten tuli eräs pääsiäinen ja minulla oli 4 päivää vapaata.
Kukaan ei vastannut (lanka)puhelimeen!
Ketään ei missään ja minä yksin kotona. Apua!
Ei kukaan lähdössä baariin, ei ketään, jonka kanssa puhua edes puhelimessa. Apua!
Tuon neljän vuorokauden aikana opin, että olen oikein hyvää seuraa minulle enkä tarvitse jatkuvaa "hovia" ympärilleni.
Mitä tulee ap-aloitukseen olen myös sitä mieltä, että kahvinjuonti ja lautapelailu ei kuulosta kovinkaan houkuttelevalta, lapsilla tai ilman.
Mä voisin lähteä lasten kanssa kahville ja pelaamaan laitapelejä, mutta en illalla. Lapset kuitenkin vasta 8v ja 6v, joten viimeistään kahdeksalta pitäisi olla jo kotona. Jos matkaan menisi kaksi tuntia suuntaansa, en lähtisi ihan pelkän kahvin ja pelin vuoksi. Pitäisi olla jokin muukin syy, miksi mennä ko paikkakunnalle. Esim jos äitini asuisi ko paikkakunnalla, voisin käydä ensin lasten kanssa moikkaamassa äitiä ja sen jälkeen mennä kahville ja pelaamaan lautapelejä.
Vierailija kirjoitti:
Kahvittelua ja seurapelejä? WHAAAAT????
Viini ja hyvä ruoka kiinnostaa, muttei mikään kahvi tai seurapeli.
Ap, sori vaan, mutta...
Onko sulla tiedostamattasi alkoholiongelma?
Vierailija kirjoitti:
Tekosyitä ystäviltä. Jos olet ilmoittanut ajankohdan hyvissä ajoin ja nyt sanovat että onkin muuta menoa niin sehän tarkoittaa että koko ajan odottivat siihen muuta tekemistä ettei tarvitse tulla juhliin eivätkä halunneet varata ajankohtaa sinun juhlillesi.
Ei aina noinkaan. Jos ilmoittaa juhlista hyvissä ajoin, ei kutsuttu voi olla vielä varma, pääseekö tulemaan vai ei. Monessa paikassa työvuorotkin saadaan vasta pari viikkoa ennen seuraavan jakson alkua. Ei siis voi sopia, että varmasti tulen, jos ei vielä tiedä, onko ko ajankohtana vapaapäivä vai kenties iltavuoro. Voi olla myös tiedossa, että suunnilleen samalle ajankohdalle saattaa tulla muutakin. Esim ei vielä tiedä, järjestetäänkö kummilapsen synttärit syntymäpäivää edeltävänä viikonloppuna vai vasta seuraavana. Kuitenkin kummilapsen synttärit menee prioriteeteissa kaverin järjestämän kahvittelun ohi. Tai ei vielä tiedä, järjestääkö joku läheinen tuparinsa perjantaina vai lauantaina. Ystävän polttaripäivääkään ei välttämättä ole vielä lyöty lukkoon. Tai lapsi saakin pari viikkoa aiemmin kutsun parhaimman kaverinsa synttäreille, joten silloinkin lapsi menee kaverinsa synttäreille eikä jää niistä pois lähteäkseen vanhempien kaverin järjestämään peli-iltaan. Ja joillain voi olla vielä epävarmaa, saako kutsujen ajankohdalle lapsenvahdin, jos lapset ovat vielä liian pieniä ymmärtämään seurapeleistä mitään.
Ihmisten elämässä voi olla aika paljon epävarmuustekjöitä, jotka aiheutuvat muista kuin heistä itsestään. Mikäli kyseessä ei ole kutsu johonkin "once in a lifetime" -juhlaan (kuten häät, 50-vuotispäivät, yo-juhlat tms), ihmiset eivät halua lyödä lukkoon päivämääriä, jotka mahdollisesti joutuisivat kuitenkin perumaan.
Mä ilmoitan järjestämistäni illanistujaisista tai päivällisistä yleensä paria kolmea viikkoa aikaisemmin. Kuitenkin vasta muutamaa päivää ennen (eli kun pitää alkaa miettiä tarjottavia) varmistelen, ketkä ovat lopulta tulossa ja ketkä eivät. Osallistujien lukumäärä, ikäjakauma, mahdolliset erikoisruokavaliot sekä makumieltymykset kun vaikuttavat erittäin paljon siihen, mitä vierailleni tarjoan. Jos kaikki osallistujat esim ovat tulisten ruokien ystäviä, voin tehdä kaikki tarjottavat meksikolaiseen tyyliin. Jos kuitenkin joukossa on ihmisiä, jotka eivät pidä tulisesta ruuasta tai joilla on jotain allergioita, joudun ainakin tekemään heitä varten jotain muuta tai sitten miettimään tarjoiluni kokonaan uusiksi eli siten, että kaikki sopii kaikille.
Vierailija kirjoitti:
"Tervetuloa meille perjantai-iltana klo 18:30 kahville ja pelaamaan Kimbleä. Nämä ovat juhlat!"
Jostain syystä en näe itseäni matkaamassa 2 tuntia tuon takia.
Tää kertoo aika hyvin nykyajan menosta. Enää ei osata vaan olla ja nauttia toisten kanssa yhdessä oleskelusta vaan on pakko olla jotain huippujännää ja stimuloivaa ohjelmaa.
''Hei tervetuloa meidän juhliin perjantaina! Porukan miehet lähtee isännän kanssa strippuklubille katsomaan ulkomaalaisia esiintyjiä ja vetämään kokaiinia vip-tiloihin, samaan aikaan porukan naiset menee penikyyriin ja manikyyriin sekä siirtyvät siitä hunksien private show:ta katsomaan. Illasta palataan takaisin talolle harrastamaan parinvahtoa!''
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tervetuloa meille perjantai-iltana klo 18:30 kahville ja pelaamaan Kimbleä. Nämä ovat juhlat!"
Jostain syystä en näe itseäni matkaamassa 2 tuntia tuon takia.
Tää kertoo aika hyvin nykyajan menosta. Enää ei osata vaan olla ja nauttia toisten kanssa yhdessä oleskelusta vaan on pakko olla jotain huippujännää ja stimuloivaa ohjelmaa.
''Hei tervetuloa meidän juhliin perjantaina! Porukan miehet lähtee isännän kanssa strippuklubille katsomaan ulkomaalaisia esiintyjiä ja vetämään kokaiinia vip-tiloihin, samaan aikaan porukan naiset menee penikyyriin ja manikyyriin sekä siirtyvät siitä hunksien private show:ta katsomaan. Illasta palataan takaisin talolle harrastamaan parinvahtoa!''
Kyllä nykyäänkin osataan nauttia ihmisten seurasta, mutta melko harvoin kuitenkaan kahvin ja Monopolin tai Trivial Pursuitin voimalla.
---
Kuohuviini ja Alias on tosin erittäin hyvä yhdistelmä korostaen sanaa kuohuviini.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ystäviltä mennyt siis rahaa, jos olisivat tulleet? Miksi?
Valtio verottaa kalliisti liikkumista (autolla). Tietenkään tätä ongelmaa ei ole,jos sinä ja kaikki kaverisi asutte samassa kaupungissa.
Kyllä pitkä matka vaikuttaa, jo rahan takia, mutta myös ajan ja vaivan takia.
Jos ei ole omaa autoa niin bussilla ei kaikista paikoista edes pääse joka paikkaan, joutuu vaihtamaan bussia välillä tai aikataulut ei sovi tai harvakseltaan kulkee tms.
En ihmettele jos joku ei tule hankalien yhteyksien päästä ja matkat vielä maksaakin jonkin verran.
"olen yksinäinen"
"mulla on mies"
valitse toinen
Tämä. Mietin vaan , että mitähän pelejä näissä APN juhlissa oli tarkoitus pelata tällä srkalaisella porukalla, joka ei todennäköisesti edes tunne toisiaan ennalta ja osalla vielä lapsetkin mukana? Onko nämä ihmiset edes pelaamisesta kiinnostuneita?