Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?

Vierailija
18.10.2019 |

Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?

Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.

Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.

Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.

Kommentit (1543)

Vierailija
521/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin isoilla messuilla USA:ssa, olin pyörinyt alueella useamman tunnin. Näin valaisinfirman ständin, menin kysymään löytyykö heiltä poltinta vähän erikoisempaan (video) valaisimeen joka minulla on, myyjä sanoi heti vastauksen ulkomuistista. Olin hämmentynyt ja ilahtunut nopeasta vastauksesta. Kun kysyin miten hän tiesi vastauksen noin hyvin, hän sanoi apeana että tämä on viides kerta kun tänään kysyn tuota samaa asiaa heiltä. Itse en muista käyneeni siellä koskaan aiemmin.

Vierailija
522/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisinnäinkoskajumalasanoiniin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä harhainen:)

Kerrotko lapsiparallesi että

Ei saa häiritä Jumala puhuu nyt äidille....

Jumala puhui minulle myös noin vuonna 2012, että Jeesus tulee takaisin minun elinaikanani.

Olen nyt kolmekymppinen.

Uskon, että elämme viimeisiä aikoja ennen Jumalan tuomioita ja ennen kuin Jeesus palaa takaisin hallitsemaan.

Henkilökohtaisesti jokainen elää viimeisiä aikojaan. Vastasyntyneelläkin on ehkä 90-100 vuotta jäljellä.

Mutta ihmiskunta? 2 miljoonaa vuotta kehitytty, eikä viimeisiä aikoja ihan vielä näy. Mutta tarpeeksi itsekeskeinen ajattelee tietysti, että juuri MINUN aikanani se loppuu. Just joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein kun vaihta reiteille joita ei meinannut kulkea tulee vastaan ihmeellisen näköisiä omituisia ihmisiä. Vähän 1600 luvun tanskan kuninkaallisia naamasta.

Vierailija
524/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin autolla ja radio oli kiinni. Yhtäkkiä radiosta alkoi soimaan musiikkia ja hiljeni sitten hetken päästä. Ihmettelin kun radio ei todellakaan ollut päällä että miten se soi.

Vierailija
525/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin isoilla messuilla USA:ssa, olin pyörinyt alueella useamman tunnin. Näin valaisinfirman ständin, menin kysymään löytyykö heiltä poltinta vähän erikoisempaan (video) valaisimeen joka minulla on, myyjä sanoi heti vastauksen ulkomuistista. Olin hämmentynyt ja ilahtunut nopeasta vastauksesta. Kun kysyin miten hän tiesi vastauksen noin hyvin, hän sanoi apeana että tämä on viides kerta kun tänään kysyn tuota samaa asiaa heiltä. Itse en muista käyneeni siellä koskaan aiemmin.

Kannattaa kipata vähemmän olutta siellä messuilla. 😁

Vierailija
526/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen usemmankin kerran joutunut alienien UFO-aluksiin abduktoiduksi. Useimmiten he teettävät minulla  lisääntymiskokeita, joissa joudun parittelemaan useiden satojen toinen toistaan kauniimman alien-neitosen kanssa, jaksan sen vallan mainiosti, olenhan viriili. Usein sitten illanvietoissa juodaan alienien kanssa heidän kotiplaneetallaan tislattua ja ainakin 10 valovuotta tynnyissä kypsytettyä avaruus-singlemalt-whiskyä, joka on hyvin vahvaa, mutta kestän sen mainiosti, olenhan mies paikallaan. Lopuksi, kun käydään jo yöpuulle, niin alienit ovatkin palauttaneet minut Tellukselle ja herään putkasta, eikä suomalainen poliisi ota uskoakseeen kertomustani, vaikka se on totta.

Ehkä ensi kerralla sinun pitäisi pyytää jäädä sinne toiselle planeetalle jonne selvästi kuulut.

Vierailija
527/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala puhui minulle myös noin vuonna 2012, että Jeesus tulee takaisin minun elinaikanani.

Olen nyt kolmekymppinen.

Uskon, että elämme viimeisiä aikoja ennen Jumalan tuomioita ja ennen kuin Jeesus palaa takaisin hallitsemaan.

Henkilökohtaisesti jokainen elää viimeisiä aikojaan. Vastasyntyneelläkin on ehkä 90-100 vuotta jäljellä.

Mutta ihmiskunta? 2 miljoonaa vuotta kehitytty, eikä viimeisiä aikoja ihan vielä näy. Mutta tarpeeksi itsekeskeinen ajattelee tietysti, että juuri MINUN aikanani se loppuu. Just joo.

Jos väität tosissasi, että homo sapienseja on ollut olemassa 2 miljoonaa vuotta, niin kehottaisin lukemaan edes sen kehitysoppisi uudestaan, ettet nolaa itseäsi enempää.

Vierailija
528/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matrix on suomeksi matriisi.

Vierailija
529/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia Pikachusta. Sen häntä on AINA ollut keltainen ilman mustaa häntäosaa. Olen aivan varma että siinä oli sahareunainwn musta hännänpää mutta ei, SE on keltainen. Olen sellaisen mustan jopa sille piirtänyt. Moni muukin lapsi on.

Toinen juttu. Amerikassa on 50 osavaltiota, ei 52.

Tähtien sota: Darth Vader EI sano "Luke, I'm your father" vaan "No, I'm your father"

Tuo Tähtien sota-esimerkki johtuu siitä, että sitä on siteerattu lehdissä ja TV-ohjelmissa yms. väärin ja aika moni sarja/leffa on tehnyt siitä parodian jossa se on väärin.

Vielä 20 vuotta sitten ei voinut tuosta vaan etsiä leffalainauksia netistä, saati että olisi voinut halutessaan katsella sen kohtauksen, jos sitä ei sattunut olemaan videolla. Silloin luotettiin toisten lainauksiin.

Vierailija
530/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt kolmekymppinen.

Miksi kommentoit tätä samaa uudestaan? Kuultiin jo. 

Tämä ei edes liity mitenkään ketjun teemaan.

Raamatussa sanotaan, ettei kukaan ihminen eikä edes Jeesus tiedä, milloin maailmanloppu tulee. Kaikkina aikoina on ihmisillä ollut näitä näkyjä ja kuuloja, että juuri minun aikana maailma loppuu, samoin kaikkina aikoina on ihmiset ajatelleet, että lopun merkit ovat nyt käsillä. Esim. 80-luvulla oli Tsernobyl ja kylmä sota ja vaikka mitä kaikkea "merkkejä", eikä maailma sitten loppunutkaan. 

Vierailija
531/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BURNINHELL kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kissoja.

Useamman kerran olen herännyt siihen, että päälläni kävelee kissa. Tunnen käpälän askeleet mahani päällä. Tai peitto kiristyy kun kissa kävelee siellä.

Ojennan käteni silittämään kissaa, mutta se ei olekaan siinä. Ei ole ketään, olen yksin sängyssä.

Olisi kiva tietää onko nämä vain hyvin todentuntuista unta, vai käveleekö siinä joku Matrix-kissa. 

Ehkä kuolleet kissani tulevat unessa päälleni kävelemään? 

Kyllä minun edesmennyt kissani on käynyt vastaavalla tavalla moikkaamassa. Äidillä edesmennyt kissansa käy säännöllisesti. Eikä olla mt-ongelmaisia. :)

Minä näin unessa kuinka isäni katseli minua liekkimerestä.

Heräsin hiestä märkänä.

Oliko näky totta?

Isä oli ateisti.

Voisiko kiltti uskovainen vastata.

Tuo uni voi tarkoittaa ihan mitä vain, vaikka että olit nähnyt TV:ssä jotain tulipalosta ja se tuli uneen. 

Joku uskovainen kertoi nähneensä näyn, jossa ihmisiä kannettiin enkelien sylissä taivaaseen. Nämä ihmiset olivat elämänsä aikana tehneet pahaa, ja heillä oli ollut vaikea lapsuus ja muutenkin kurja elämä. Heidät silti armahdettiin ja pääsivät taivaaseen. Tätä näkyä olen monesti miettinyt, se on niin lohdullinen. 

Jos Jumala aidosti rakastaa kaikkia ihmisiä, niin ei hän pystyisi kestämään sitä, että joku kituu helvetissä ikuisesti. Näin ainakin itse ajattelen. Jos helvetti on, siellä on Hitler ja Putin ja muut hirmuhallitsijat, eikä jotain kilttejä ateisteja. 

Vierailija
532/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kissoja.

Useamman kerran olen herännyt siihen, että päälläni kävelee kissa. Tunnen käpälän askeleet mahani päällä. Tai peitto kiristyy kun kissa kävelee siellä.

Ojennan käteni silittämään kissaa, mutta se ei olekaan siinä. Ei ole ketään, olen yksin sängyssä.

Olisi kiva tietää onko nämä vain hyvin todentuntuista unta, vai käveleekö siinä joku Matrix-kissa. 

Minulle on käynyt ihan samoin. Erotuksena vain se, että kissani olivat jo menneet majan manoille. Kissat olivat lähes saman ikäisiä, ja kuolivat kaikki kolme vain vuoden sisällä.

Pari kertaa koin tuon ilmiön, ja kun kurotin silittämään oletettua kissaa, käsi hamusi tyhjää. Toisella kerralla älysi jo olla koskematta, tunne siitä, että kissa oli jalkani vieressä, vaikkakin vain hengessä tai omassa mielikuvituksessaan, oli niin kiva. Tunsin olevinaan kissan lämmönkin. Harmillisesti nämä ilmiöt eivät sitten jatkuneet.

Mutta tunsin aivan selvästi, että kissa hyppää sängylle, ja kävelee viereeni nukkumaan. En tiedä, voiko kyse olla jostain lihasmuistista. Mutta silti erikoista, ettei näin ole käynyt kuin sen kaksi kertaa.

Tunsin olevinaan ei ole mitään suomea. Se on  olin tuntevinani. Älä käytä jos et osaa.

Vierailija
533/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fazerin parhaat-makeisekoitus ei ole sen niminen.

Se on Fazerin parhain. Eikä nimeä ole koskaan muutettu.

"Parhain" on niin vanhanaikainen sanamuoto, että "parhaat" kuulostaa järkevämmältä nykyihmisestä. Samoin monikkomuoto, kun on kyse karkkipussista eikä vaikka yksittäisestä suklaapatukasta, on loogisempaa. 

Ja kun joku sanamuoto yleistyy, niin se on useimpien mielestä oikea. 

Vierailija
534/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen mietin paljon näitä glitchejä ja tuli mieleen, että olisipas jännää jos mullekin kävisi jotain.

Yöllä sitten kuuntelin äänikirjaa, siinä oli yksi kohta menossa kun aloin nukahtaa.

Jonkun ajan päästä havahduin ja kirja oli samassa kohdassa kuin aikaisemmin. Säikähdin sitä, koska olin kuitenkin kuunnellut hyvän aikaa eteenpäin.

No, kyseessä oli todennäköisemmin bugi Audible-appissa, eikä matrixissa, mutta mistä sen tietää?

Vierailija
535/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ottanut akryyliset rakennekynnet kauneushoitolassa. Ehdin olla niiden kanssa pari päivää kun yhtenä aamuna löysin yhden sormen kynnen irronneena sängystäni. Siinä sitten aloin kattelemaan että mistä sormesta kynsi oli lähtenyt ja tajusin että mitä hemmettiä kaikissa kymmenessä sormessa rakenteet paikallaan. En tiedä mistä se yksi ylimääräinen kynsi oli tullut tai tipahtanut sänkyyn.

Vierailija
536/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kissoja.

Minulle on käynyt ihan samoin. Erotuksena vain se, että kissani olivat jo menneet majan manoille. Kissat olivat lähes saman ikäisiä, ja kuolivat kaikki kolme vain vuoden sisällä.

Pari kertaa koin tuon ilmiön, ja kun kurotin silittämään oletettua kissaa, käsi hamusi tyhjää. Toisella kerralla älysi jo olla koskematta, tunne siitä, että kissa oli jalkani vieressä, vaikkakin vain hengessä tai omassa mielikuvituksessaan, oli niin kiva. Tunsin olevinaan kissan lämmönkin. Harmillisesti nämä ilmiöt eivät sitten jatkuneet.

Mutta tunsin aivan selvästi, että kissa hyppää sängylle, ja kävelee viereeni nukkumaan. En tiedä, voiko kyse olla jostain lihasmuistista. Mutta silti erikoista, ettei näin ole käynyt kuin sen kaksi kertaa.

Tunsin olevinaan ei ole mitään suomea. Se on  olin tuntevinani. Älä käytä jos et osaa.

Mikäs sinä olet olevinasi? 😄

Vierailija
537/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BURNINHELL kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kissoja.

Kyllä minun edesmennyt kissani on käynyt vastaavalla tavalla moikkaamassa. Äidillä edesmennyt kissansa käy säännöllisesti. Eikä olla mt-ongelmaisia. :)

Minä näin unessa kuinka isäni katseli minua liekkimerestä.

Heräsin hiestä märkänä.

Oliko näky totta?

Isä oli ateisti.

Voisiko kiltti uskovainen vastata.

Tuo uni voi tarkoittaa ihan mitä vain, vaikka että olit nähnyt TV:ssä jotain tulipalosta ja se tuli uneen. 

Joku uskovainen kertoi nähneensä näyn, jossa ihmisiä kannettiin enkelien sylissä taivaaseen. Nämä ihmiset olivat elämänsä aikana tehneet pahaa, ja heillä oli ollut vaikea lapsuus ja muutenkin kurja elämä. Heidät silti armahdettiin ja pääsivät taivaaseen. Tätä näkyä olen monesti miettinyt, se on niin lohdullinen. 

Jos Jumala aidosti rakastaa kaikkia ihmisiä, niin ei hän pystyisi kestämään sitä, että joku kituu helvetissä ikuisesti. Näin ainakin itse ajattelen. Jos helvetti on, siellä on Hitler ja Putin ja muut hirmuhallitsijat, eikä jotain kilttejä ateisteja. 

Ei siihen tarvita edes rakastamista, vaan pieni myötätunnon hitunen riittää.

Vierailija
538/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä käy niin, että olen varma että laitoin avaimeni housujeni vasempaan taskuun, mutta hetken päästä ne löytyykin oikeasta. Olen puhunut tästä useille kavereilleni, mutta kukaan ei koskaan usko. En ole vieläkään keksinyt selitystä tälle ja asia vaivaa edelleen silloin tällöin.

Vierailija
539/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin pienessä kylässä vuosina 1984 - 1991. Siihen aikaan, 1980-luvulla, liikuttiin kylillä ja kulutettiin päivisin aikaa mm. pelaamalla pelejä kylän baarissa. Olin siihen aikaan teini.

Muutamia vuosia poismuuttomme jälkeen pyöräilin monet kerrat tuon kylän läpi. Eräällä lenkilläni näin, kuinka tuon baarin edustalla liikkui kaksi poikaa, jotka olivat aivan kuin vuoden 1986 minä ja pikkuveljeni.

Damien Echolsin kirjassa kerrotaan joku tuon tapainen kokemus. En nyt muista miten se tarkalleen meni.

Vierailija
540/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tapahtunut todella erikoinen juttu. Ei suoranainen "glitchi" vaan ihan kuin koko maailma olisi vaihtunut toiseen.

Eräällä isolla kaupalla oli sellainen noh ... iso katos. Siinä katoksessa oli tolppia ja tolppien juurella seisoi sellainen elämää todellakin nähnyt mies kaljapäkki vieressä ja kaljatölkki kädessä. Ei ollut puolia hampaita suussa.

Jäin hetkeksi seisomaan katsomaan ja yhtäkkiä koko maailma muuttui hetkeksi jotenkin erinäköiseksi. Näkyi outo välähdys, jossa se sama papparainen olikin ihan hyväkuntoinen freesi puku päällä. Autot parkkipaikalla vaihtui toisenlaisiksi hetken ajaksi ja sitten taas palautui takaisin noh "tämä maailma". Papparainen seisoi siinä taas kaljapurkkinsa kanssa...

Samoin on outoja "klooni-ihminen" kokemuksia, että ulkonäöltään jonkin kaverin tai kuuluisuuden näköisiä ihmishahmoja tulee vastaan sielä sun täällä "kerran puolessa vuodessa". Olen esimerkiksi uimahallissa häätänyt vesihierontajutusta sellaisen ihan salkkarien "vanhan severin" näkösen pennun pois. Kutsuinkin sitä jopa severiksi. "mees nyt siitä severi ja päästä muutkin". Samoin erään "vanhan koulukaverin" näin kävelevän vastaan ... muuten kuin että oli taas nuori siloposkinen viisitoista vuotias, Eli näin sen 20 vuotta myöhemmin taas saman ikäisen näköisenä kuin se oli silloin kun joskus tutustuttiin. Jopa pisamat sen naamassa oli tismalleen samantyyliset. Ei kuitenkaan tietysti ollut sama kaveri mutta ihmetytti miten sen naamavärkki voi olla tismalleen saman näkönen.

Kaikkia outouksia sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi