Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?

Vierailija
18.10.2019 |

Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?

Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.

Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.

Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.

Kommentit (1543)

Vierailija
501/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun omakotitalossa keskellä metsään.

Kaksi eri kertaa kävi niin, että aamulla valmistautuessani töihin kuulin ulko-oveen koputettavan. Aivan selkeästi. Menin avaamaan, eikä ketään. 

Koira ei tosin reagoinut, joten ehkä kuulin omiani. 

Vierailija
502/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvalla kissan kanssa istuessa yhtäkkiä korkealta katosta kuului sellainen helähtävä selkeä PING! 

(korkea huonekorkeus). 

Kissakin reagoi, katsoi sinne. Katossa ei siis tuossa kohdassa mitään. Ei lamppua tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin Estonian onnettomuusyönä karmeaa unta, jossa ihmisiä hukkui paljon. Katselin sitä kaikkea itsekin ikään kuin sieltä veden alta, mutta minulla ei ollut hätää. Pidin unta kammottavana mutta sitten kun menin keittiöön ja avasin radion, tunne oli hyytävä.

Myöhemmin olen saanut muutaman kerran maantiellä ennakkoaavistuksen tai -tiedon joissakin tilanteissa jarruttaa autolla ja olla varovainen, koska "hirvi tulee".

Näin on sitten ollut, minuutin parin päästä on olluthirvi joko tiellä, sitä ylittämässä tai laidassa. Kyllähän nämä pysäyttäviä hetkiä ovat olleet.

Sittemmin olen miettinyt sitä, että kuolema on aivan kuin jokin ihmeellinen voima tai vaikutuspiiri, koska hyvin usein kuolemaa tulee samaan sukuun tai samojen ihmisten lähipiiriin paljon lyhyen ajan sisään. Ja sitten on tosi pitkiä hyviä aikoja, ettei kukaan kuole.

Teen työtä omaisten kanssa ja olen tehnyt sitä pitkään. Tämä on monen kollegan kokemus. Eikä näissä kuoleman "ruuhkissa" ole kyse itsemurhista, kuoleman ikään kuin tarttumisesta psyykkisesti, eikä vain vanhuksista.

Ikään kuin kuolema olisi jonkin aikaa kylässä tai matkakumppanina aina joillekin. En oikein tiedä mitä näistä ajatella, hyvää tai pahaa, mutta hyväksyn nämä osaksi elämää jota ihmettelen.

paljon samoja kokemuksia. Heräsin estoniayönä ja herätin äitinikin hyvin samantapaiseen kokemukseen koska säikähdon niin paljon, aamuyöllä ja laitoimme päälle Teksti-TV n jota emme koskaan käytä. Outo outo kokemus.

Ehkäpä ihmisillä joku kollektiivinen yhteys ja avunhuudot/hädän tunteet kantautuvat toisella tapaa. Monilla eläimillä aisteja joita ei katsota yliluonnollisiksi. Ehkäpä hiukkaskiihdyttimen kokeet selittävät meille joku päivä enemmän näistä asioista.

Yhdellä tuolloisella kaverilla oli sama kokemus! Hän oli todella järkyttynyt siitä. Samalla tavalla heräsi yöllä painajaiseensa ja nousi ylös selvittämään mitä on tapahtunut.

Olen aika yllättynyt, että noita Estonia-etiäispainajaisia (tai mitä lie) on ollut monillakin. Jännä ilmiö.

Ja melko yleinen.

Usein se liittyy luonnonilmiöihin, kuten maantärinään jota ei havaitse tietoisesti.

Ihmiset näkivät etukäteen painajaisia, ennen kuin eräs walesilainen hiilikylä jäi kaivosjätteen alle.

Mutta miten selvänäköisyys toimii tällaisessa tapauksessa kuten Estonia, on outoa.

Vierailija
504/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fazerin parhaat-makeisekoitus ei ole sen niminen.

Se on Fazerin parhain. Eikä nimeä ole koskaan muutettu.

Se on aina ollut Parhain.

"Parhaat" on puhekieltä.

Ikään kuin Pihlaja vs. Kettukarkki.

Vierailija
505/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sohvalla kissan kanssa istuessa yhtäkkiä korkealta katosta kuului sellainen helähtävä selkeä PING! 

(korkea huonekorkeus). 

Kissakin reagoi, katsoi sinne. Katossa ei siis tuossa kohdassa mitään. Ei lamppua tms. 

Oho. Naapurista kuulunut ääni. Voitteko uskoa?

Vierailija
506/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan lähtiessäni vein kaikki roskapussit roskikseen. Kaksi mustaa ja yhden valkoisen. Kun tulin kaupasta, yksi musta pussi oli kotona. Siis roskikseen viety pussi palasi asunnolle poissaoloni aikana.

Tuli mieleen Itä-Saksan Stasi, joka kävi toisinajattelijoiden asunnoissa siirtelemässä ja piilottamassa esineitä. Ideana oli saada kohdehenkilö epäilemään omaa mielenterveyttään. Esine saattoi poissaolon aikana kadota ja seuraavan poissaolon jälkeen esine oli palautunut asuntoon johonkin toiseen paikkaan.

Kohdehenkilö saattoi myös kadulla kuulla täysin vieraista henkilöistä koostuvan ryhmän keskustelevan keskenään kohteesta käyttämällä tietoja, joita täysin tuntemattomat eivät mitenkään olisi voineet tietää.

Vierailija
507/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin suomi-tanska ottelua edeltävänä yönä erittäin pelottavan etiäis unen Kristian Eriksenin tuupertumisesta. Näin unta jossa istuin mieheni kanssa katsomassa jalkapallopeliä jossa valkopaitaiset pelasivat punapaitaisia vastaan. Unessa melkeen heti pelin alettua yksi valkopaitaisista pelaajista käveli Eriksenin näköisen punapaitaisen pelaajan luo ja antoi hänelle "kuoleman suudelman". Sanoin miehelleni että pelaaja kuolee jonka jälkeen unessa hänet kannettiin paareilla pois kentältä. Seuraavana päivänä järkytyin todella nähdessäni Eriksenin tapauksen. Minulla ei ollut unen nähdessäni mitään aavistusta että peli on sinä päivänä. Muistan että mieheni ehdotti aamulla että katsotaan se suomen peli tänään. Vieläkin kuumottaa ajatella tätä tapausta.

Vierailija
508/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksityn ennustuksen tunnistaa siitä, että se kerrotaan vasta tapahtuman jälkeen.

Vierailija
509/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misu kirjoitti:

Näin suomi-tanska ottelua edeltävänä yönä erittäin pelottavan etiäis unen Kristian Eriksenin tuupertumisesta. Näin unta jossa istuin mieheni kanssa katsomassa jalkapallopeliä jossa valkopaitaiset pelasivat punapaitaisia vastaan. Unessa melkeen heti pelin alettua yksi valkopaitaisista pelaajista käveli Eriksenin näköisen punapaitaisen pelaajan luo ja antoi hänelle "kuoleman suudelman". Sanoin miehelleni että pelaaja kuolee jonka jälkeen unessa hänet kannettiin paareilla pois kentältä. Seuraavana päivänä järkytyin todella nähdessäni Eriksenin tapauksen. Minulla ei ollut unen nähdessäni mitään aavistusta että peli on sinä päivänä. Muistan että mieheni ehdotti aamulla että katsotaan se suomen peli tänään. Vieläkin kuumottaa ajatella tätä tapausta.

Cool story bro mutta a) huonosti keksitty, ja b) ei millään tavalla a glitch in the matrix.

Vierailija
510/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misu kirjoitti:

Cool story bro mutta a) huonosti keksitty, ja b) ei millään tavalla a glitch in the matrix.

Hah no siis.. ei ollu keksitty juttu :D tiiän ettei oo matrix juttuja mutta ajattelin nyt jakaa kun muutkin laittanut saman tyyppisiä.

Vierailija
511/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..... kirjoitti:

(...jatkuu)

Opiskeluaikoina minulla oli eräänä kesänä semmoinen tilanne, etten ollut löytänyt kesätöitä ja mietin ja rukoilin, mitä minun kannattaisi tehdä. Näin sitten unen, jossa ääni sanoi minulle: ”Sinun kannattaisi pelata RAY:n rahapelejä.” Tiesin unessa, että Jumala puhui minulle. Ääni oli rento ja ystävällinen, kuulosti siltä, kuin Jumala olisi hymyillyt. Aamulla sitten heti herättyäni menin rekisteröitymään RAY:n nettisivuille ja aloin pelata jotain hedelmäpelityyppistä peliä. Äkkiä ruudulle ilmestyi ”Jackpot 2300 euroa.” Olin vielä ihan unenpöpperössä, mutta siirsin rahat tililleni ja menin katsomaan, että siellä ne olivat. Se oli mukava kesäraha opiskelijalle.

Kun olin vielä teini, Jumala puhui minulle, että saisin pojan. Parikymppisenä koin todella pahoja sydänsuruja. Jumalan rohkaisu ja lohdutus tähänkin oli se, että saisin vielä lapsen. Mentyäni naimisiin meillä kesti mieheni kanssa monta vuotta saada lapsi, mutta uskoin aina, että saisin vielä pojan. Rakas poikani syntyikin sitten tämän miehen syntymäpäivänä, jonka vuoksi olin potenut sydänsuruja.

Ensimmäisen kerran kuulin Jumalan puhuvan minulle, kun olin vasta lapsi. Rukoilin joka ilta pikaisesti oppimani iltarukouksen, se oli semmoinen suoritus. Kerran rukoiltuani Jumala sanoikin: ”En tahdo tuommoisia rukouksia, vaan koko sydämesi.” Silloin en ollut vielä valmis tuommoiseen, mutta teininä sitten Jumala puhui taas ja silloin lähdin seuraamaan Jeesusta. Jumala puhui minulle myös noin vuonna 2012, että Jeesus tulee takaisin minun elinaikanani. Olen nyt kolmekymppinen. Uskon, että elämme viimeisiä aikoja ennen Jumalan tuomioita ja ennen kuin Jeesus palaa takaisin hallitsemaan.

Epäreilua että Jeesus valitsi sinutkin:( mulle Jumala ei oo puhunut vaikka vuosia rukoillut,on se kumma kun Jeesus valitsee ketkä pelastaa! Nyt en ole kuukausiin rukoillut tai lukenut Raamattua,en usko että pelastun:(

Noh, Jeesus on rakkauden lähettiläs. Olisiko Jumala niin pienimielinen että kyse olisi kirjasta jonka roomalaiset (ei juutalaiset, ei kristityt) ovat vuonna 300 valinneet useista eri kirjoista kokoonpanoon. Siitä poistettiin vielä 80 muuta kirjaa hiukan myöhemmin. Jokainen hyvä ihminen on itseään kohtaan ankarampi kuin Jumala koskaan. Jeesus opettaa armosta ja rakkauden teoista. Välittämisestä ja siitä ettei tuomitse muita. Ihmiset ja kirkkokunnat sen sijaan osaavat tuomita ja vääristää asioita. Jeesus itse tuomitsi kirjan oppineet jotkänpukeutuovat näkyvästi ja hölisivät ulkoa opittuja tekstejään. Niin tekevät moni nykypäivän uskovistakin. Olen varma ettei sinulla ole hätää. Jos Jumala on olemassa ja kaikkitietävä, niin hän on kaukana ihmisen pienimielisyydestä.

Mitä asiaa JUMALA katui?

Voiko katuva olla kaikkitietävä?

Vierailija
512/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kissoja.

Useamman kerran olen herännyt siihen, että päälläni kävelee kissa. Tunnen käpälän askeleet mahani päällä. Tai peitto kiristyy kun kissa kävelee siellä.

Ojennan käteni silittämään kissaa, mutta se ei olekaan siinä. Ei ole ketään, olen yksin sängyssä.

Olisi kiva tietää onko nämä vain hyvin todentuntuista unta, vai käveleekö siinä joku Matrix-kissa. 

Ehkä kuolleet kissani tulevat unessa päälleni kävelemään? 

Kyllä minun edesmennyt kissani on käynyt vastaavalla tavalla moikkaamassa. Äidillä edesmennyt kissansa käy säännöllisesti. Eikä olla mt-ongelmaisia. :)

Minä näin unessa kuinka isäni katseli minua liekkimerestä.

Heräsin hiestä märkänä.

Oliko näky totta?

Isä oli ateisti.

Voisiko kiltti uskovainen vastata.

Vierailija
513/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..... kirjoitti:

(...jatkuu)

Opiskeluaikoina minulla oli eräänä kesänä semmoinen tilanne, etten ollut löytänyt kesätöitä ja mietin ja rukoilin, mitä minun kannattaisi tehdä. Näin sitten unen, jossa ääni sanoi minulle: ”Sinun kannattaisi pelata RAY:n rahapelejä.” Tiesin unessa, että Jumala puhui minulle. Ääni oli rento ja ystävällinen, kuulosti siltä, kuin Jumala olisi hymyillyt. Aamulla sitten heti herättyäni menin rekisteröitymään RAY:n nettisivuille ja aloin pelata jotain hedelmäpelityyppistä peliä. Äkkiä ruudulle ilmestyi ”Jackpot 2300 euroa.” Olin vielä ihan unenpöpperössä, mutta siirsin rahat tililleni ja menin katsomaan, että siellä ne olivat. Se oli mukava kesäraha opiskelijalle.

Kun olin vielä teini, Jumala puhui minulle, että saisin pojan. Parikymppisenä koin todella pahoja sydänsuruja. Jumalan rohkaisu ja lohdutus tähänkin oli se, että saisin vielä lapsen. Mentyäni naimisiin meillä kesti mieheni kanssa monta vuotta saada lapsi, mutta uskoin aina, että saisin vielä pojan. Rakas poikani syntyikin sitten tämän miehen syntymäpäivänä, jonka vuoksi olin potenut sydänsuruja.

Ensimmäisen kerran kuulin Jumalan puhuvan minulle, kun olin vasta lapsi. Rukoilin joka ilta pikaisesti oppimani iltarukouksen, se oli semmoinen suoritus. Kerran rukoiltuani Jumala sanoikin: ”En tahdo tuommoisia rukouksia, vaan koko sydämesi.” Silloin en ollut vielä valmis tuommoiseen, mutta teininä sitten Jumala puhui taas ja silloin lähdin seuraamaan Jeesusta. Jumala puhui minulle myös noin vuonna 2012, että Jeesus tulee takaisin minun elinaikanani. Olen nyt kolmekymppinen. Uskon, että elämme viimeisiä aikoja ennen Jumalan tuomioita ja ennen kuin Jeesus palaa takaisin hallitsemaan.

Epäreilua että Jeesus valitsi sinutkin:( mulle Jumala ei oo puhunut vaikka vuosia rukoillut,on se kumma kun Jeesus valitsee ketkä pelastaa! Nyt en ole kuukausiin rukoillut tai lukenut Raamattua,en usko että pelastun:(

Noh, Jeesus on rakkauden lähettiläs. Olisiko Jumala niin pienimielinen että kyse olisi kirjasta jonka roomalaiset (ei juutalaiset, ei kristityt) ovat vuonna 300 valinneet useista eri kirjoista kokoonpanoon. Siitä poistettiin vielä 80 muuta kirjaa hiukan myöhemmin. Jokainen hyvä ihminen on itseään kohtaan ankarampi kuin Jumala koskaan. Jeesus opettaa armosta ja rakkauden teoista. Välittämisestä ja siitä ettei tuomitse muita. Ihmiset ja kirkkokunnat sen sijaan osaavat tuomita ja vääristää asioita. Jeesus itse tuomitsi kirjan oppineet jotkänpukeutuovat näkyvästi ja hölisivät ulkoa opittuja tekstejään. Niin tekevät moni nykypäivän uskovistakin. Olen varma ettei sinulla ole hätää. Jos Jumala on olemassa ja kaikkitietävä, niin hän on kaukana ihmisen pienimielisyydestä.

Mitä asiaa JUMALA katui?

Jumala katui vedenpaisumusta ja lupasi ettei enää tuhoaisi luomuksiaan.

No voipi sitä aina muuttaa mielensä.

Vierailija
514/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BURNINHELL kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kissoja.

Useamman kerran olen herännyt siihen, että päälläni kävelee kissa. Tunnen käpälän askeleet mahani päällä. Tai peitto kiristyy kun kissa kävelee siellä.

Ojennan käteni silittämään kissaa, mutta se ei olekaan siinä. Ei ole ketään, olen yksin sängyssä.

Olisi kiva tietää onko nämä vain hyvin todentuntuista unta, vai käveleekö siinä joku Matrix-kissa. 

Kyllä minun edesmennyt kissani on käynyt vastaavalla tavalla moikkaamassa. Äidillä edesmennyt kissansa käy säännöllisesti. Eikä olla mt-ongelmaisia. :)

Heräsin hiestä märkänä.

Oliko näky totta?

Isä oli ateisti.

Se oli vain unta.

Isäsi on taivaassa Jeesuksen luona.

Vierailija
515/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BURNINHELL kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kissoja.

Heräsin hiestä märkänä.

Oliko näky totta?

Isä oli ateisti.

Opiskeluaikoina minulla oli eräänä kesänä semmoinen tilanne, etten ollut löytänyt kesätöitä ja mietin ja rukoilin, mitä minun kannattaisi tehdä. Näin sitten unen, jossa ääni sanoi minulle: ”Sinun kannattaisi pelata RAY:n rahapelejä.” Tiesin unessa, että Jumala puhui minulle.

Vierailija
516/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONKOJUMALAMIES kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..... kirjoitti:

(...jatkuu)

Mitä asiaa JUMALA katui?

Jumala katui vedenpaisumusta ja lupasi ettei enää tuhoaisi luomuksiaan.

No voipi sitä aina muuttaa mielensä.

Ensimmäisen kerran kuulin Jumalan puhuvan minulle, kun olin vasta lapsi.

Rukoilin joka ilta pikaisesti oppimani iltarukouksen, se oli semmoinen suoritus.

Kerran rukoiltuani Jumala sanoikin: ”En tahdo tuommoisia rukouksia, vaan koko sydämesi.”

Muista minä h.uku tan ihmiskunnan jos ette tee kuten minä haluan.

Vierailija
517/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä harhainen:)

Kerrotko lapsiparallesi että

Ei saa häiritä Jumala puhuu nyt äidille....

Vierailija
518/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä harhainen:)

Kerrotko lapsiparallesi että

Ei saa häiritä Jumala puhuu nyt äidille....

Jumala puhui minulle myös noin vuonna 2012, että Jeesus tulee takaisin minun elinaikanani.

Olen nyt kolmekymppinen.

Uskon, että elämme viimeisiä aikoja ennen Jumalan tuomioita ja ennen kuin Jeesus palaa takaisin hallitsemaan.

Vierailija
519/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se Jeesus valkkaa myös kenelle vastaa! Minä pienempänä monta kertaa rukoilin itkin narsistisen ja henkisesti väkivaltaisen isän takia että Jumala auttaisi,no eipä auttanut eikö puhunut,sen sijaan näin kovia painajaisia missä möröt ja luurangot tuli kohti ja pakoon ei päässyt,myös "varjomies" seurannut minua koko elämän ajan unissaan ja pahoissa unihalvauksissa,eipä Jumala auttanut vaikka rukoilin eroon painajaista! On se jännä Jumala se,nyt 31 ja katkera Jumalalle että miksi valitsee tietyt ihmiset pelastukseen, seurakunnista ja muista uskovista ei apua,kukaan ei edes kuuntele tai ymmärrä miten paha mieli mulla on.

Jumala on kyl ihmeellinen,tosi ihmeellinen että antaa vain pahoja asioita monille ihmisille tapahtua eikä edes vastaa vuosikausiin vaikka toivoisi ja rukoilisi!

Ei tarvitse uskovien joille Jeesus puhuu päteä täällä! Tiedetään, tiedetään että te pelastutte Ja me loput jäädään antikristuksen aikaan!!!

Vierailija
520/1543 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(korkea huonekorkeus). 

Tästä tuli mieleen, että olen kerran nähnyt katossa valonvälähdyksen pimeällä paikassa, jossa ei ole lamppua, ei mitään, pelkkä puinen katto vaan. Muitakin oli näkemässä, emmekä keksineet selitystä. Yksi vaihtoehto voisi olla pallosalama, mutta oli talvi. Ehkä kyseessä oli jokin liikkuva sähköpurkaus.