Ihmiset ovat sitten pihejä/ilmaisen tavaran ahneita.... (Tori)
Olen yrittänyt tässä pikkuhiljaa muuton alta myydä turhia tavaroita kaapeista pois. Lähinnä Torissa. Tuli taas tänään hieno esimerkki siitä kuinka persoja ihmiset ovat ilmaiselle tavaralle.
Minulla oli kaapissa tarpeeton, hyväkuntoinen ja puhdas lähes käyttämätön kahvinkeitin. Yritin alkuun myydä sitä 10 eurolla. Ei tullut kyselyitä noin pariin viikkoon. Laskin hinnan 5 euroon, mikä on jo ihan pilkkahinta keittimen kuntoon nähden. Näin meni reilu viikko, ei ollut ostajia. Sivulla oli kyllä katselukertoja parisataa, mutta kukaan ei ottanut yhteyttä.
Nyt alkaa muutto olla käsillä joten päätin että parempi vain saada tavarat menemään ettei tarvi roskikseen heittää tai raahata mukaan uuteen kotiin. Laitoin kahvinkeittimen sitten "annetaan"-kategoriaan, että ilmaiseksi saa hakea. Ensimmäisen tunnin aikana ilmoittautui KAHDEKSAN halukasta (8 !!!) ja siinä kohtaa poistin ilmoituksen kun eräs kävi keittimen hakemassa.
Jotenkin naurettavaa, että muutaman euron hinnalla (kyllä, 5 euroa on muutama euro mielestäni - keittimen arvo on huomattavasti suurempi) ei kuulu pihaustakaan ostajista, mutta ilmaiseksi ollaan jonossa hakemassa... Minua jotenkin hävettäisi käydä vaan ottamassa hyväkuntoinen tavara antamatta toiselle mitään vastineeksi. Veisin nyt vähintään kahvipaketin tai suklaalevyn kiitokseksi.
Kommentit (106)
Ap, rakas. Toivon sydämestäni, että saat sen kahvikeittimen ovh.n itsellesi moninkertaisesti. ❤️🙏
Vierailija kirjoitti:
Ap, rakas. Toivon sydämestäni, että saat sen kahvikeittimen ovh.n itsellesi moninkertaisesti. ❤️🙏
Käytetyllä kahvinkeittimellä ei ole ovh:ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytetyllä kahvinkeittimellä ei ole ovh:ta.
Totta. Kai kuitenkin ymmärsit pointin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos annan jotain ilmaiseksi pois, niin en kyllä todellakaan odota saavani suklaata tai yhtään mitään muutakaan. Sopimus on, että annan ilmaiseksi ja toinen hakee. Tai päinvastoin jos itse haen jotain ilmaiseksi, niin tuskin tulee mieleenkään raahata kahvipakettia myyjälle. Kun ilmaisesta on sovittu. Eri asia, jos ihan sovitaan että kahvipakettia vastaan saa tuotteen.
Just näin. Ei tavara ole ilmainen, jos sitä vastaan pitäisi tuoda suklaalevy, karkkipussi tai kahvipaketti. Ilmainen on vastikkeeton.
Sitä paitsi, jos ei ole varaa maksaa vitosta kahvinkeittimestä, ei varmaankaan ole varaa vaihtaa sitä "ilmaista" kahvinkeitintä vitosen arvoiseen kahvipakettiin. Tosin vuonna 2019 kahvipaketti ei tainnut vielä maksaa vitosta, ainakaan se halvin laatu.
Hyvät naiset! Olettepa muuten todella reiluja toisianne kohtaan. Jatkakaa samaan malliin ja pitäkää huoli, että tulette toimeen keskenänne. 👍🏻
T. Mies 34.v
Miksi? Eihän tavara silloin olisi ilmainen.
Kaikki eivät myöskään juo kahvia. Tai ovat suklaalle allergisia. Niistä pitäisi sopia etukäteen, jottei mene taas pieleen. Pitää vaan ymmärtää, että jos pyytää kahvipaketin vastineeksi, se ei ole sama kuin ilmainen.