Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaakohan asunnon remontointi ennen myyntiä, jos se on TOSI huonokuntoinen? Kokemuksia?

Vierailija
17.10.2019 |

..mutta hyvällä sijainnilla? Asunnossa (kerrostalo) on niin karmeassa kunnossa olevat kph ja keittiö, että ne pitää uusia, kyseessä ei olisi siis kosmeettinen laitto tai viimeisimmän muodin mukaiseksi laittaminen. Kolmio kyseessä ja remontin tekijät ulkopuolisia.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Uusi asukas laittaa kuitenkin mieleisekseen, miksi haluat maksaa siitä joka puretaan pian pois?

Vierailija
2/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko myydä remontoitavana kohteena ja huomioida se hinnassa tai sitten laittaa viimesen päälle kuntoon. Mitään puolivillaisella väkerrettyä ei kannata tehdä, koska ostaja luultavasti näkee sen edelleen remonttikohteena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni kannattaa. Jos asunto on ihan karsea tuntuu että sitä ei ole yhtään hoidettu vuosisataan ja että siellä piilee jotain kamalia ongelmia. Kukaan ei varmaankaan ole hirveän innostunut tekemään asbestikartoituksia vasta ostettuaan asunnon, teetä ne ainakin niin on tiedossa minkä hintainen purku on kyseessä.

Ostajana tykkäisin että keittiö ja kylppäri on uudet, että lattiat on hyväkuntoiset - ei tarvi olla uudet - ja seiniltä on poistettu tahraiset tapetit.

Vierailija
4/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Uusi asukas laittaa kuitenkin mieleisekseen, miksi haluat maksaa siitä joka puretaan pian pois?

Tuskinpa laittaa, eiköhän ideana ole että se ostaa, joka tykästyy? Vai...remontoisitko itse ostamastasi uudiskohteesta keittiön ja kylppärin? Mietin vain sitä, että minkähän verran nostaa asunnon arvoa ja lisää kiinnostuneiden ostajien määrää? Uskon kyllä, että pommikohteilla on oma ostajakuntansa, mutta nehän ei halua tietenkään maksaa yhtään mitään.

Ap

Vierailija
5/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mielestäni kannattaa. Jos asunto on ihan karsea tuntuu että sitä ei ole yhtään hoidettu vuosisataan ja että siellä piilee jotain kamalia ongelmia. Kukaan ei varmaankaan ole hirveän innostunut tekemään asbestikartoituksia vasta ostettuaan asunnon, teetä ne ainakin niin on tiedossa minkä hintainen purku on kyseessä.

Ostajana tykkäisin että keittiö ja kylppäri on uudet, että lattiat on hyväkuntoiset - ei tarvi olla uudet - ja seiniltä on poistettu tahraiset tapetit.

Niin, tämä on minustakin hyvän kuuloinen idea, että satsaisi noiden lisäksi lattiaan. Mietinkin, että olisiko parketti asiallinen perheasuntoon? Laminaattia en laita, se on kylmä, eikä siedä vettä yhtään. Joku kehui bambuparkettia??? Että ei olis edes kalliimpi.

Ap

Vierailija
6/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontti nostaa asunnon hintaa remontin hinnan verran, joten rahallisesti ette tee voittoa.

Vierailija
7/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ulostetta seinillä niin remppaisin.

Vierailija
8/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa laittaa, eiköhän ideana ole että se ostaa, joka tykästyy? Vai...remontoisitko itse ostamastasi uudiskohteesta keittiön ja kylppärin? Mietin vain sitä, että minkähän verran nostaa asunnon arvoa ja lisää kiinnostuneiden ostajien määrää? Uskon kyllä, että pommikohteilla on oma ostajakuntansa, mutta nehän ei halua tietenkään maksaa yhtään mitään.

Ap

Mä olisin juuri tuollainen pommiostaja kuin viimeisen päälle. Ja siis miksi ei laittaisi, kyllähän varsin usein uusi asukas laittaa uudet maalit, tapetit, laminaatit jne oli ne olleet myyntihetkellä millaiset hyvänsä.

Vierailija
9/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Mä haluaisin teettää omannäköisen keittiön ja kylpyhuoneen. Toisaalta en olisi valmis ostamaan asuntoa, jos se ei olisi heti asumiskelpoinen. Siis niin, että vaikka remontit tehtäisiinkin, niin asunnossa voisi silti elää, vaikka remontteja ei heti toteutettaisiinkaan.

En ole tykännyt yhdestäkään keittiöstä ja kylpyhuoneesta tähän saakka, kun olen ilmoituksia katsonut. Jos kuitenkin teet remontin, niin tee mahdollisimman neutraali, että uusi omistaja voi sitten helposti muokata paikat omannäköiseksi.

Vierailija
10/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan ostaa ainoastaan pommikuntoisen asunnon, tai sellaisen jossa remontti on tehty viime vuosituhannen puolella, koska en halua maksaa ylimääräistä pintamateriaaleista ja ratkaisuista, jotka kuitenkin heti poistan asunnosta oman remontin tieltä. 

Ap, en ymmärrä miksi haluaisit remontoida asuntoa, jos kuitenkin olet myymässä sen. Todennäköisesti remonttisi ei onnistu niin hyvin, että saisit sillä asunnon myyntihintaa nostettua enemmän kuin minkä verran remontti maksaa - sellainen on kohtalaisen harvinaista. Helpommalla ja nopeammin saat myytyä kun myyt kämpän nykyisessä kunnossa.

Jos asuntosi on vieläpä hyvällä sijainnilla, sitä vähemmän siellä kannattaa remontoida. Suurin osa myyntihinnasta muodostuu kuitenkin siitä hyvästä sijainnista, joka on aivan sama remontilla tai ilman. 

Vierailija
11/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kuvausta siitä, millainen tuo ”huono” on? Talon ikä, onko alkuperäistä minkä verran?

Suuret ikäluokat remontoivat juuri nyt pilalle vanhempiensa asuntoja nuorempien ostajien näkökulmasta. Esim 60-keittiö on myyntivaltti, vaikka siinä laitettavaa onkin.

Vierailija
12/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä olisin juuri tuollainen pommiostaja kuin viimeisen päälle. Ja siis miksi ei laittaisi, kyllähän varsin usein uusi asukas laittaa uudet maalit, tapetit, laminaatit jne oli ne olleet myyntihetkellä millaiset hyvänsä.

Niin no, tässä ei ole nyt kyse maalista, tapetista eikä laminaatista, vaan koko keittiöstä, koko kylppäristä ja lattiasta. Myös asunnon seinäpinnat kaipaavat päivitystä. Ei mitään järkeä ostaa uudiskohdettakaan, jossa uusii keittiön. Tai kylppärin.

Ap

Vierailija
13/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää kuvausta siitä, millainen tuo ”huono” on? Talon ikä, onko alkuperäistä minkä verran?

Suuret ikäluokat remontoivat juuri nyt pilalle vanhempiensa asuntoja nuorempien ostajien näkökulmasta. Esim 60-keittiö on myyntivaltti, vaikka siinä laitettavaa onkin.

Keittiö (ja talo)on 60-luvulta. Isossa kaupungissa. Kannattaisiko alkuperäinen keittiö säästää?

Ap

Vierailija
14/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin no, tässä ei ole nyt kyse maalista, tapetista eikä laminaatista, vaan koko keittiöstä, koko kylppäristä ja lattiasta. Myös asunnon seinäpinnat kaipaavat päivitystä. Ei mitään järkeä ostaa uudiskohdettakaan, jossa uusii keittiön. Tai kylppärin.

Ap

No mut sullahan ei ollut uudiskohdetta jos on kerran iänkaikkisen vanhat vessa ja keittiö muutenkin? Et kai kuvittele että ne remppaamalla saat kiskottua kämpästäsi uudiskohteen hinnan?

Vierailija
15/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tuota 60-luvun keittiötä itse, koska siinä voi maalata kaapinovet toisin kuin moderneissa keittiöissä voi. Toisaalta se 60-luvun keittiö on eräällä tavalla vähän alkeellinen. Siis laatikostot eivät ole kiskoilla, puhumattakaan, että liukuisivat itse kiinni jne.

Ap

Vierailija
16/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No mut sullahan ei ollut uudiskohdetta jos on kerran iänkaikkisen vanhat vessa ja keittiö muutenkin? Et kai kuvittele että ne remppaamalla saat kiskottua kämpästäsi uudiskohteen hinnan?

En, mutta pointti oli, että jos ne on juuri laitettu, niin miksi ostaja, jota ne eivät miellytä ostaisi asunnon ja laittaisi ne uudelleen? Jotenkin itse ajattelisin, että valmiiseen haluavia on enemmän, kuin remontoitavaan.

Ap

Vierailija
17/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajan kanssa tietenkin katsotte millainen kämppä olisi hyvä! Jos kerta juuri kyse pintaremontista niin ei mitään ongelmaa. Ostaja saa mieleisensä kämpän ja viihtyy pitkään. Muista mainita, että kustannat remontin. Minä ainakin haluaisin juuri tällaisen kohteen.

Vierailija
18/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa nämä mukamas laitetut kohteet, jotka on remontoitu mauttomasti.

Vierailija
19/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

En, mutta pointti oli, että jos ne on juuri laitettu, niin miksi ostaja, jota ne eivät miellytä ostaisi asunnon ja laittaisi ne uudelleen? Jotenkin itse ajattelisin, että valmiiseen haluavia on enemmän, kuin remontoitavaan.

Ap

Esim. se sijainti tai vaikka pohjaratkaisu, mikä vaan kenenkin tarve on, voi mennä tyylin edelle jonka tietenkin korjaa mieleisekseen tilaisuuden tullen. Ikinä kuitenkaan mitkään keittiönkaapit eivät ole ostamisen peruste.

Vierailija
20/33 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tämä on minustakin hyvän kuuloinen idea, että satsaisi noiden lisäksi lattiaan. Mietinkin, että olisiko parketti asiallinen perheasuntoon? Laminaattia en laita, se on kylmä, eikä siedä vettä yhtään. Joku kehui bambuparkettia??? Että ei olis edes kalliimpi.

Ap

Meillä on bambuparketti, tykkään. On kestävä, koiran tassuista ei ole jäänyt jälkiä.

Remontti - jos se kuuskytluvun keittiö on siisti, en repisi sitä. Siis sellanen että retroa etsivät osaa arvostaa. Ja säästäisin muutenkin kaiken ajan tyylisen mikä on hyvässä kunnossa. Kylppärithän menee usein väkisinkin uusiksi putkiremontin aikana, jos sitä ei ole vielä tehty niin en koskisi kylppäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan