Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset ovat sitten pihejä/ilmaisen tavaran ahneita.... (Tori)

Vierailija
17.10.2019 |

Olen yrittänyt tässä pikkuhiljaa muuton alta myydä turhia tavaroita kaapeista pois. Lähinnä Torissa. Tuli taas tänään hieno esimerkki siitä kuinka persoja ihmiset ovat ilmaiselle tavaralle.

Minulla oli kaapissa tarpeeton, hyväkuntoinen ja puhdas lähes käyttämätön kahvinkeitin. Yritin alkuun myydä sitä 10 eurolla. Ei tullut kyselyitä noin pariin viikkoon. Laskin hinnan 5 euroon, mikä on jo ihan pilkkahinta keittimen kuntoon nähden. Näin meni reilu viikko, ei ollut ostajia. Sivulla oli kyllä katselukertoja parisataa, mutta kukaan ei ottanut yhteyttä.

Nyt alkaa muutto olla käsillä joten päätin että parempi vain saada tavarat menemään ettei tarvi roskikseen heittää tai raahata mukaan uuteen kotiin. Laitoin kahvinkeittimen sitten "annetaan"-kategoriaan, että ilmaiseksi saa hakea. Ensimmäisen tunnin aikana ilmoittautui KAHDEKSAN halukasta (8 !!!) ja siinä kohtaa poistin ilmoituksen kun eräs kävi keittimen hakemassa.

Jotenkin naurettavaa, että muutaman euron hinnalla (kyllä, 5 euroa on muutama euro mielestäni - keittimen arvo on huomattavasti suurempi) ei kuulu pihaustakaan ostajista, mutta ilmaiseksi ollaan jonossa hakemassa... Minua jotenkin hävettäisi käydä vaan ottamassa hyväkuntoinen tavara antamatta toiselle mitään vastineeksi. Veisin nyt vähintään kahvipaketin tai suklaalevyn kiitokseksi.

Kommentit (106)

61/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tosiaan ovat.

Itsekin tein juuri saman muuton yhteydessä, eli laitoin ilmoituksia Toriin ja nettikirppiksille ja aika paljon vaivaa näin. Pesin, otin mitat, laadin ilmoitukset, vastasin, odotin jne. Huomasin, et nää nettikirpiskaupankäyntiä harrastavat tyypit on pihejä ja epäluotettavia. Nykyään ja tulevaisuudessa aion vain lahjoittaa sukulaisille ja ystäville sen mistä haluan eroon päästä.

Vierailija
62/106 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se apn haikailema kahvipaketti tai suklaalevy olisi kaupassa maksanut sen 5 e, jota kukaan ei siis ollut keittimestä halukas maksamaan.

Suurin osa kaikesta irtaimistosta on myyntiarvoltaan olematonta, vaikka sillä onkin omistajalleen käyttöarvoa. Tämän kun sisäistää, niin ei tule paha mieli kun kierrättää tavaroitaan eteenpäin ja tulee harkittua tarkkaan, mitä kaupasta kotiinsa kantaa - niitä rahoja ei takaisin saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ymmärrä suakaan jos ilmaiseksi annat.

Eiköhän se mun Sony tv ollut paljon arvokkaampi kun sun kahvinkeitin.

En millään tasolla odottanut mitään kun ilmaiseksi annoin.

Mulle tuli minuutissa saman verran yhteenottoja tai kaikki räpsähti samaan aikaan. Poistin heti ilmoituksen.

Valitsin sitten näistä yhden jolle annoin telkkarin.

Vierailija
64/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun mikään ei mee enää kaupan ... Uutta ei viitsi pilkkahintaankaan myydä

Johtuu kyllä tavarasta.

Niin johtuu sekä hinnasta. Myynyt erittäin paljon tavaraa Torissa. Kalliit kodinkoneet menneet parhaiten kaupaksi.

Vierailija
65/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ymmärrä suakaan jos ilmaiseksi annat.

Eiköhän se mun Sony tv ollut paljon arvokkaampi kun sun kahvinkeitin.

En millään tasolla odottanut mitään kun ilmaiseksi annoin.

Mulle tuli minuutissa saman verran yhteenottoja tai kaikki räpsähti samaan aikaan. Poistin heti ilmoituksen.

Valitsin sitten näistä yhden jolle annoin telkkarin.

Yritin myös antaa avohyllyä mutta se ei mennyt. Eivät ole suosittuja ja kun oli korkea niin ei mahdu autoonkaan.

No se on laitettu jo päreiksi.

Vierailija
66/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on ahneita. Myyvät käytettyä tavaraa samaan hintaan mitä saisi uutena. Esim. Kahvinkeittimen saa jo helposti 10€ ja sen oi hakea helposti lähimmästä supermarketista, jonkun korven sijaan.

Näytä mulle "lähin supermarketti", josta saa kahvinkeittimen "helposti 10€", kiitos. Meen kyllä heti ostamaan hyvälaatuisen uuden keittimen kympillä!

Mutta et melkein uutta 5€lla? Itse kyllä katson mitä tarjotaan. ja sen mukaan ostan tai haen ilmaista. En ajatellut, että jos joku tarjoaa ilmaiseksi, hän oikeasti haluaa siitä jotain. Ja sitten siitä tulee pahamieli.

Lähinnä tuossa oli pointtina varmaan se, että edes sitä viittä euroa ei voi muka maksaa hyvästä tavarasta... olen itse huomannut saman ilmiön, mulla oli myynnissä tietokonepöytä ja nojatuoli, ihan ehjiä ja nojatuoli vieläpä todella siistissä kunnossa, eikä ne kelvannut 5 eurollakaan kenellekään. No, vein sitten muuton yhteydessä ne itse jätteenlajitteluun, en s**tana ala ilmaiseksi antamaan hyvää tavaraa lokeille.  Toimivan mikron möin juurikin 5 eurolla ja vein vielä ostajalle ja tämä kehtasi alkaa lässyttämään jotain huonosta kunnosta. Sanoin että se on ihan toimiva vehje ja pikku putsauksella siitä saa hyvän, että ota tai jätä. 

Vierailija
67/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilla pyörii nykyään paljon katselijoita, jotka kuluttavat vain aikaa.

Terveiset sinne päättäjille, että teillä on nykyään käsissänne perseaukinen itä-Euroopan maa. Tavat ja kulutus sen mukaista.

No oikeesti ne tietää sen kyllä, mutta ei välitä.

Vierailija
68/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on ahneita. Myyvät käytettyä tavaraa samaan hintaan mitä saisi uutena. Esim. Kahvinkeittimen saa jo helposti 10€ ja sen oi hakea helposti lähimmästä supermarketista, jonkun korven sijaan.

Näytä mulle "lähin supermarketti", josta saa kahvinkeittimen "helposti 10€", kiitos. Meen kyllä heti ostamaan hyvälaatuisen uuden keittimen kympillä!

Mutta et melkein uutta 5€lla? Itse kyllä katson mitä tarjotaan. ja sen mukaan ostan tai haen ilmaista. En ajatellut, että jos joku tarjoaa ilmaiseksi, hän oikeasti haluaa siitä jotain. Ja sitten siitä tulee pahamieli.

Lähinnä tuossa oli pointtina varmaan se, että edes sitä viittä euroa ei voi muka maksaa hyvästä tavarasta... olen itse huomannut saman ilmiön, mulla oli myynnissä tietokonepöytä ja nojatuoli, ihan ehjiä ja nojatuoli vieläpä todella siistissä kunnossa, eikä ne kelvannut 5 eurollakaan kenellekään. No, vein sitten muuton yhteydessä ne itse jätteenlajitteluun, en s**tana ala ilmaiseksi antamaan hyvää tavaraa lokeille.  Toimivan mikron möin juurikin 5 eurolla ja vein vielä ostajalle ja tämä kehtasi alkaa lässyttämään jotain huonosta kunnosta. Sanoin että se on ihan toimiva vehje ja pikku putsauksella siitä saa hyvän, että ota tai jätä. 

Ilmeisesti karmea tuoli ja pöytä. Itse annan ilmaiseksi koska se on mun ympäristöteko.

Enkä hauku niitä jotka hakevat tavaran.

Vierailija
69/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se ostaja voi tietää mitään tavaran toimintakunnosta? Siisteydestäkään ei voi olla varma pelkkien kuvien perusteella. 

En itsekään maksaisi mitään tuotteesta, jonka saa kaupasta uutena alle 20 eurolla takuineen. Käytetyssä tavarassa kun ei mitään takuita ole.

Vierailija
70/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin jo vähän huvittaa tämä tavaranvaihto kahvipakettiin.

Joku käytetty ikean pöytä vaihtuu juhlamokkaan, pöytä uutena ikeassa 4,99€

Juhlamokka ~7€. 😀

Vierailija
71/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vähän käytetty" ja "hyväkuntoinen" on liukuvia käsitteitä kirppispiireissä. En ostaisi vanhaa kahvinkeitintä, kun ei tiedä onko se oikeasti miten hyväkuntoinen ja vähän käytetty. Putket voi olla tukossa kalkin takia jne.

Vierailija
72/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein jaksa näitä ”ostin sohvan 1995 enkä käyttänyt sitä kuin 10 vuotta ja nyt pihit ei halua maksaa siitä täyttä ostoshintaa”. Käytetty tavara on aina käytetty, kahvinkeittimen saa uuden kympillä.

Vierailija
73/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti karmea tuoli ja pöytä. Itse annan ilmaiseksi koska se on mun ympäristöteko.

Enkä hauku niitä jotka hakevat tavaran.

Paljon karmeammista pyydetään 20-30€ mitä ilmoituksia katselen. Ihan ehjiä, perussiistejä huonekaluja. 

Vierailija
74/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vähän käytetty" ja "hyväkuntoinen" on liukuvia käsitteitä kirppispiireissä. En ostaisi vanhaa kahvinkeitintä, kun ei tiedä onko se oikeasti miten hyväkuntoinen ja vähän käytetty. Putket voi olla tukossa kalkin takia jne.

Mutta ilmaiseksi silti ottaisit? 

Vierailija
75/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ilahtuisi suklaasta, koska en pidä siitä. Myös kahvikin olisi hyvin suurella todennäköisyydellä jotain halpaa kuraa, kuten juhla mokkaa.

Eleellä on arvo, jonka sivistyneet ihmiset yleensä ymmärtää. Suklaan voi antaa eteenpäin jollekin jonka tiedät siitä pitävän. 

Minusta myös sillä eleellä on arvo, että aidosti tahtoo antaa omasta yltäkylläisyydestään toiselle jotain ihan ilman mitään vastavaatimuksia tai edes verhottuja odotuksia.

Ikävää, jos omasta aloitteesta tarjotaan ilmaiseksi, haen ilmaiseksi ja perässä puhutaan pahaa, kun kehtasin ilmaiseksi hakea.

Vierailija
76/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se ostaja voi tietää mitään tavaran toimintakunnosta? Siisteydestäkään ei voi olla varma pelkkien kuvien perusteella. 

En itsekään maksaisi mitään tuotteesta, jonka saa kaupasta uutena alle 20 eurolla takuineen. Käytetyssä tavarassa kun ei mitään takuita ole.

No sittenhän ratkaisu on helppo: osta uutena, äläkä kyttää sitä että saisit ilmaiseksi. 

Vierailija
77/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ottaisi jonkun tuntemattoman vanhaa kahvinkeitintä. En edes ilmaiseksi.

Miksi tämä hölmö ap antaa ilmaiseksi ja sitten valittaa kun joku sen haluaa? Ihme narinaa.

Vierailija
78/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisen tavaran hakijoista moni on sellaisia jotka eivät mitään tiettyä tavaraa etsi, eivätkä edes seuraa ”myydään” ilmoituksia. Ainoastaan ”annetaan” osastoa seuraavat ja hakevat pois kaiken kelvollisen kohtuullisen matkan päästä ja vievät jälleenmyyntiin esimerkiksi omaan kirppispöytäänsä.

Ja tämä on hyvä asia. Itse pääsen rojuista eroon ja joku tienaa muutaman euron. Ei ap

Vierailija
79/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ottaisi jonkun tuntemattoman vanhaa kahvinkeitintä. En edes ilmaiseksi.

Miksi tämä hölmö ap antaa ilmaiseksi ja sitten valittaa kun joku sen haluaa? Ihme narinaa.

Ap:han selitti sen: oli ensin nimellistä summaa vailla ehjästä tavarasta, mutta kukaan ei suostunut maksamaan. Sitten kyllästyneenä antoi, koska halusi tavarasta eroon. Ja hups, johan oli jono ottajia. 

Vierailija
80/106 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän ratkaisu on helppo: osta uutena, äläkä kyttää sitä että saisit ilmaiseksi. 

Miksi?

Ilmaisena saatu ei harmita niin, jos ei toimikaan niin kuin pitäisi tai olisi muuten odotuksia vastaava. Ja kyllä, monien taloudessa se 5 euroakin on rahaa.