Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset ovat sitten pihejä/ilmaisen tavaran ahneita.... (Tori)

Vierailija
17.10.2019 |

Olen yrittänyt tässä pikkuhiljaa muuton alta myydä turhia tavaroita kaapeista pois. Lähinnä Torissa. Tuli taas tänään hieno esimerkki siitä kuinka persoja ihmiset ovat ilmaiselle tavaralle.

Minulla oli kaapissa tarpeeton, hyväkuntoinen ja puhdas lähes käyttämätön kahvinkeitin. Yritin alkuun myydä sitä 10 eurolla. Ei tullut kyselyitä noin pariin viikkoon. Laskin hinnan 5 euroon, mikä on jo ihan pilkkahinta keittimen kuntoon nähden. Näin meni reilu viikko, ei ollut ostajia. Sivulla oli kyllä katselukertoja parisataa, mutta kukaan ei ottanut yhteyttä.

Nyt alkaa muutto olla käsillä joten päätin että parempi vain saada tavarat menemään ettei tarvi roskikseen heittää tai raahata mukaan uuteen kotiin. Laitoin kahvinkeittimen sitten "annetaan"-kategoriaan, että ilmaiseksi saa hakea. Ensimmäisen tunnin aikana ilmoittautui KAHDEKSAN halukasta (8 !!!) ja siinä kohtaa poistin ilmoituksen kun eräs kävi keittimen hakemassa.

Jotenkin naurettavaa, että muutaman euron hinnalla (kyllä, 5 euroa on muutama euro mielestäni - keittimen arvo on huomattavasti suurempi) ei kuulu pihaustakaan ostajista, mutta ilmaiseksi ollaan jonossa hakemassa... Minua jotenkin hävettäisi käydä vaan ottamassa hyväkuntoinen tavara antamatta toiselle mitään vastineeksi. Veisin nyt vähintään kahvipaketin tai suklaalevyn kiitokseksi.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä kahvipakettia nyt sille kannata hankkia joka juuri myy/antaa kahvinkeittimensä pois vaan sille joka ottaa keittimen vastaan :o

Vierailija
2/106 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä kahvipakettia nyt sille kannata hankkia joka juuri myy/antaa kahvinkeittimensä pois vaan sille joka ottaa keittimen vastaan :o

No ehkä sitten vaikka suklaalevy. Ymmärtänet mitä tarkoitin, että joku pieni ystävällisyyden/kiitoksen ele. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulivat sentään itse hakemaan sen keittimen. Joillakin on vielä pokkaa pyytää lähteä viemään se ilmainen keitin jonnekin 30km päähän.

Vierailija
4/106 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, turha odottaa sympatiaa. Tämä palsta on täynnä sitä ihmiskastia jotka juoksevat ilmaisen keittimen perässä ja joilla ei käy mielessä että voisi olla kohteliasta antaa vaihdossa vaikka se 1,50 maksava suklaa.

Vierailija
5/106 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että uudenveroinen keitin ilmaiseksi ja vielä pitäisi kahvitkin myyjän ostaa hakijalle siihen päälle ;)

Vierailija
6/106 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valiya sitten

Vierailija
7/106 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan ja otan vastaan ilmaista.

Kun kyseessä ilmainen, kysyn aina haluavatko jotakin itselleen.

Vierailija
8/106 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun mikään ei mee enää kaupan ... Uutta ei viitsi pilkkahintaankaan myydä

Vierailija
9/106 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen huomannut saman. Ilmainen tavara saa aivan hirveän määrän viestejä aikaiseksi. Sitten jotkut meinaa tingata ihan puoli-ilmaisestakin ja alihinnoitellusta. Säälittävää.

Vierailija
10/106 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeitinhän on jo maksettu kun ostit sen

Miksi maksaa toisen kerran kun mokasit etkä tarvinnutkaan sitä.

Ei, en hae ilmaistavaraa. ostin Mokkamasterin enkä myy enkä anna sitä ilmaiseksi.

Ostan vain tarpeeseen.

Vierailija
11/106 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo olen huomannut saman. Ilmainen tavara saa aivan hirveän määrän viestejä aikaiseksi. Sitten jotkut meinaa tingata ihan puoli-ilmaisestakin ja alihinnoitellusta. Säälittävää.

Joo tai sitten kehtaavat kysyä että lähteekö 2 euron postareilla vaikka oikeat kulut olisi 5,90

Vierailija
12/106 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan tuote alle puoleen hintaan ja vit..laan kun ei saada.

Vierailija
13/106 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta, ihmiset ottaa tavaraa mielummin ilmaiseksi kuin ostamalla. Yllätys! Ihan suotta sinä muille kiukuttelet jos muut eivät halua ostaa hutiostostasi, se ei ole heidän velvollisuutensa - yhtään sen enempää kuin sen tajuaminen ettet oikeasti haluaisi lahjoittaa tuotetta josta laitat lahjoitusilmoituksen ja että oikeastaan halusitkin vaihtokaupat.

Minä annan tavaraa pois kun haluan tavarasta eroon enkä kun haluan ihmisten kantavan minulle pyytämättä random-elintarvikkeita joita en todennäköisesti halua käyttää.

Vierailija
14/106 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on ahneita. Myyvät käytettyä tavaraa samaan hintaan mitä saisi uutena. Esim. Kahvinkeittimen saa jo helposti 10€ ja sen oi hakea helposti lähimmästä supermarketista, jonkun korven sijaan.

Vierailija
15/106 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi iloinen yllätys, kun ilmaiseksi tavaraa hakemaan tullut kaveri toi suklaata ja kahvipaketin mukanaan. Tuli todella hyvä mieli.

Ehkä näitä on yksi tuhannesta.

Vierailija
16/106 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauheeta, ihmiset ottaa tavaraa mielummin ilmaiseksi kuin ostamalla. Yllätys! Ihan suotta sinä muille kiukuttelet jos muut eivät halua ostaa hutiostostasi, se ei ole heidän velvollisuutensa - yhtään sen enempää kuin sen tajuaminen ettet oikeasti haluaisi lahjoittaa tuotetta josta laitat lahjoitusilmoituksen ja että oikeastaan halusitkin vaihtokaupat.

Minä annan tavaraa pois kun haluan tavarasta eroon enkä kun haluan ihmisten kantavan minulle pyytämättä random-elintarvikkeita joita en todennäköisesti halua käyttää.

Tietenkään en ajattele että muut olisivat velvollisia ostamaan mitään, eikä se ollut aloitukseni pointti. Vaan ihmetyttää, että kun keitin kuitenkin selvästi noin monelle oli tarpeellinen ja haluttava, niin kuinka voi 5 euron hinta olla kynnyskysymys. Minä ihan oikeasti mieluummin maksaisin hyväkuntoisesta tuotteesta myyjälle sen 5 e, kuin kävisin tapaamassa hänet silmästä silmään ja ottaisin vain sen kassin antamatta mitään vastineeksi. Mutta ilmeisesti moni, esim. sinä, on eri mieltä. Ap

Vierailija
17/106 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on ahneita. Myyvät käytettyä tavaraa samaan hintaan mitä saisi uutena. Esim. Kahvinkeittimen saa jo helposti 10€ ja sen oi hakea helposti lähimmästä supermarketista, jonkun korven sijaan.

Näytä mulle "lähin supermarketti", josta saa kahvinkeittimen "helposti 10€", kiitos. Meen kyllä heti ostamaan hyvälaatuisen uuden keittimen kympillä!

Vierailija
18/106 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisen tavaran hakijoista moni on sellaisia jotka eivät mitään tiettyä tavaraa etsi, eivätkä edes seuraa ”myydään” ilmoituksia. Ainoastaan ”annetaan” osastoa seuraavat ja hakevat pois kaiken kelvollisen kohtuullisen matkan päästä ja vievät jälleenmyyntiin esimerkiksi omaan kirppispöytäänsä.

Vierailija
19/106 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halutaan tuote alle puoleen hintaan ja vit..laan kun ei saada.

Tämä on kyllä ärsyttävää, myin kans kerran kahta tv tasoa viidellä eurolla ja yksi ostajaehdokas rupesi tinkimään ja kiukuttelemaan että kaupasta saa samalla hinnalla uuden :D

Vierailija
20/106 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös "vaihdetaan" -palstoja, missä voi reilusti ilmoittaa mitä haluaa vaihdossa, esim. se kahvipaketti tai suklaa. "Annetaan" -palstat ovat lähinnä vaihtoehtoja tavaran roskiin heittämiselle/kierrätykseen viemiselle.. Eli jos ei jaksa nähdä vaivaa viedä tavaraa kierrätykseen, hakija tekee sinulle palveluksen viemällä tavaran omalla kustennuksellaan pois.

Usein niihin omiiin tavaroihin kiintyy ja kokee loukkauksena jos joku ei halua niistä mitään maksaa, mutta ei kannata suhtautua niin tunteella. Jos kukaan ei halua maksaa 5 euroa, silloin sen tavaran käyttäarvo ei ole edes sitä 5:ttä euroa. Jos se loukkaa sinua, niin sitten pidät tavaran itselläsi.