Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

12v poika, iltatoimien järjetön hitaus aiheuttanut koko perheen riidan joka ilta kahden vuoden ajan

Vierailija
16.10.2019 |

En enää jaksa tätä. Poika ei saa itseään millään sänkyyn ja nukkumaan ajoissa. Minä hermostun ja komennon, hoputan ja jaan rangaistuksena pelikieltoa, telkkarikieltoa, kaverikieltoa, ym. Lopulta minä ja mies/pojan isä riihellemme keskenämme. Tämä siis joka ikinen ilta viimeisen kahden vuoden ajan. Lisäksi poika alkanut nyt syyslomalla heräämään aiemmin, kuin kouluaamuina, mikä on johtanut äärettömään väsymykseen, mutta ei suostu nukkumaan pidempään, ei saa itseään illalla ajoissa nukkumaan, eikä missään tapauksessa suostu nukkumaan päivällä yhtään torkkuja.

Illalla viivyttely alkaa jo kun pitäisi syödä iltapalaa. Jos poika viivyttelee ruokapöytään tulemista. Suuren nalkutuksen tuloksena tulee syömään ja syöminen kestää tunnin. Sitten veltosti riisuu vaatteet, mikä kestää 15 min ja minä hoputan ja nalkutan vieressä. Käveleminen suihkuun kestää 5-15 min, koska matkalla päättelee määräämään jotain tavaraa, tai vaan seisoo ja hyräilee. Suihkuttaminen kestää 15min. Itsensä pyyhkiminen 15 min, kun tuijottaa lattiaa pyyhe olkapäillä ja hyräilee, eikä pyyhi. Hampaiden pesun aloittaminen 10 min, kun vetelehtii, seisoskelee hammasharja kädessä ja pyörittelee sitä vaan kädessään. Hampaiden pesu 10 min, kävelee ympäri kylpyhuonetta ja hyräilee. Sitten yöpuvun pukeminen 15 min, kun ei pue, vaan istuu sängyn laidalla alasti ja näplää jotain kynää, kirjaa, tai muuta tavaraansa. Sänkyyn meno, kun saa yöpuvun päälleen kestää 10 min, kun taas seisoo ja miettii tai hyräilee tai näplää käsissään jotain tavaraa ja miettii.

Joka vaiheessa hoputan, hoputan, hoputan, nalkutan, nalkutan, nalkutan, annan lisää pelikieltoa, ym. Olen äärimmäisen stressaantunut. Vaikka itse olen kuinka väsynyt, en saa unta ajoissa, kun käyn kierroksilla pojan hidastetun takia ja nukun siksi itse liian vähän.

Onko kenelläkään antaa vertaistukea? Mutta ettehän ala haukkumaan, arvostelemaan tai kettuilemaan.

Kommentit (370)

Vierailija
301/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten konkreettisesti estätte 12 v ikäisen ottamasta iltapalaa haluamaansa aikaan? Tarkoitan näitä, jotka neuvovat korjaamaan iltapalan puolen tunnin päästä pois? Meillä urheileva 12 v on aikuisen kokoinen. En voisi mitenkään estää menemästä jääkaapille. En ymmärrä miten 6 lk / 7 lk käyvien kanssa on tuollaista vääntöä monella!

Ihmettelen tätä samaa. Ilmeisesti lapsi ei saa mennä jääkaapille. Outoa.

No meillä on niin, että tämä viivyttelijälapsi kun menee jääkaapille, hän syö leikkeleet paketista eikä jätä muille mitään. Leivät ja muut sellaiset jäävät koskematta. Vaalea leipä kyllä uppoaa. Vain herkut menevät (leikkeleet, jugurtit, juusto) ja muu perhe järsii sitten sanamukaisesti voileipää eli näkkäriä jonka päällä on voita. Pakko valvoa, että kaikki saavat osansa. Ja ruoka-ajat ovat edelleen säännölliset, 3-4 tunnin välein tarjotaan ruokaa, mutta vain muutama ruoka kelpaisi. Jääkaapilla napostelu vähentää lämpimän ruuan syömistä, sehän on selvä. Muistelkaa taaperoaikaa - meillä sama jatkuu edelleen yhden lapsen osalta. Muut ovat tässä asiassa kasvaneet ja hallitsevat impulssejaan paremmin.

Ei ne leikkeleet nyt niin paljoa maksa. Vaikka ostaisi lisää joka päivä. En mitenkään voi ymmärtää, ettei lapsi saa itse ottaa ruokaa jääkaapista. Kyllä ne kinkkusiivut alkaa tökkiä, kun niitä on aina tarjolla. Ei ihme, että niitä himoaa, kun on säännösteltyä. Ihan sama kaikessa.

Kun muuttaa yksin asumaan, syö itsensä sairaaksi, kun on aina rajotettu.

Tai että teinin iltatoimet aloitetaan klo 19. Ihan oikeasti?

Ja talutetaan suihkuun tai pestään väkisin hampaat.

Tämä varmaan jatkuu vielä armeijassakin.

Ihan oikeasti nyt!

Ne eivät ole terveellisiä, joillain vanhemmilla on sentään kasvatusosaamista ja järkeäpäässä, mutta sinulle pitää kaikki selittää kuin idiootille. Samoin kyllä se on turhaa rahan menoa, jos lapsi syö kaikki ostetut leikkeleet, eikä terveellisesti tai kunnon ruokaa. Oletkin varmaan keskivartaloläski sadan tonnin keijukainen, jos ei leikkelemättö suoran paketista jääkaapilla saa mitään aivosolujasi heräämään.

Vierailija
302/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa kasvattamaan lapsenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten konkreettisesti estätte 12 v ikäisen ottamasta iltapalaa haluamaansa aikaan? Tarkoitan näitä, jotka neuvovat korjaamaan iltapalan puolen tunnin päästä pois? Meillä urheileva 12 v on aikuisen kokoinen. En voisi mitenkään estää menemästä jääkaapille. En ymmärrä miten 6 lk / 7 lk käyvien kanssa on tuollaista vääntöä monella!

No meillä on niin, että tämä viivyttelijälapsi kun menee jääkaapille, hän syö leikkeleet paketista eikä jätä muille mitään. Leivät ja muut sellaiset jäävät koskematta. Vaalea leipä kyllä uppoaa. Vain herkut menevät (leikkeleet, jugurtit, juusto) ja muu perhe järsii sitten sanamukaisesti voileipää eli näkkäriä jonka päällä on voita. Pakko valvoa, että kaikki saavat osansa. Ja ruoka-ajat ovat edelleen säännölliset, 3-4 tunnin välein tarjotaan ruokaa, mutta vain muutama ruoka kelpaisi. Jääkaapilla napostelu vähentää lämpimän ruuan syömistä, sehän on selvä. Muistelkaa taaperoaikaa - meillä sama jatkuu edelleen yhden lapsen osalta. Muut ovat tässä asiassa kasvaneet ja hallitsevat impulssejaan paremmin.

Ei ne leikkeleet nyt niin paljoa maksa. Vaikka ostaisi lisää joka päivä. En mitenkään voi ymmärtää, ettei lapsi saa itse ottaa ruokaa jääkaapista. Kyllä ne kinkkusiivut alkaa tökkiä, kun niitä on aina tarjolla. Ei ihme, että niitä himoaa, kun on säännösteltyä. Ihan sama kaikessa.

Kun muuttaa yksin asumaan, syö itsensä sairaaksi, kun on aina rajotettu.

Tai että teinin iltatoimet aloitetaan klo 19. Ihan oikeasti?

Ja talutetaan suihkuun tai pestään väkisin hampaat.

Tämä varmaan jatkuu vielä armeijassakin.

Ihan oikeasti nyt!

Ne eivät ole terveellisiä, joillain vanhemmilla on sentään kasvatusosaamista ja järkeäpäässä, mutta sinulle pitää kaikki selittää kuin idiootille. Samoin kyllä se on turhaa rahan menoa, jos lapsi syö kaikki ostetut leikkeleet, eikä terveellisesti tai kunnon ruokaa. Oletkin varmaan keskivartaloläski sadan tonnin keijukainen, jos ei leikkelemättö suoran paketista jääkaapilla saa mitään aivosolujasi heräämään.

Kylläpä sinua nyt harmittaa. Pitää oikein keksiä haukkumasanoja.

Kyllä se siitä!

Vierailija
304/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista tälle ketjulle. Kaksi ääliötä duunannut muksun joka on sitten oikein tupla-ääliö! Ralph Wiggum II. :D

Vierailija
305/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh! Kuka menee 12 v. perässä vielä suihkuun? Anns nyt herranen aika tuon ikäiselle jo mahdollisuus itsenäisyyteen.

Vierailija
306/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kestä poikaa, koska hän ei ole biologinen lapsesi. Jos lapsi olisi sinun, kestäisit paljon paremmin. Tämä on syy miksi uusperheet eivät toimi. Paha äitipuoli on tosiasia.

Vierailija
307/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei nyt enää mikään palstan vertaistuki auta vaan perheenne tilanne vaikuttaa niin pahasti toimimattomalta, että tarvitsette kiireellistä konkreettista puuttumista asiaan. Tee vaikka lasu, ihan sama, kunhan tilanne katkaistaan ja heti.

En voi uskoa, että talossa on kaksi aikuista katsellut tuollaista menoa KAKSI VUOTTA joka ikinen päivä. Tilanne on jokaisen perheenjäsenen kohdalla täysin epänormaali ja te kaikki vaikutatte tarvitsevan jonkinlaista apua.

Hae apua!! Heti!!! Nyt stoppi tuolle!

Vierailija
308/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin oli nalkuttamista ja vaatimista, kun poika oli suuriinpiirtein samaa ikää. Hän kyllästyi ja ehdotti, että tehdään "kannan vastuun itsestäni" -kokeilu. Minä en komenna ja vaadi ja hän tekee tietyt asiat ihan itse (menee nukkumaan, herää omaan herätyskelloonsa, hoitaa koulun ja läksyt, hammaspesut ja suihkut). Ja jos minä huomautan, nalkutan tai vaadin, poika sai euron. Noh, ensimmäisen päivän aikana tienasi 5 e, loppuviikkoon mennessä oli 10 kasassa. Mutta sen jälkeen ei tarvinnut enää nalkuttaa ja taistella.

No mitä sinä sait jos poika ei hoida näitä? Eikö teidän tapa vaan rohkaise poikaa olemaan tekemättä mitään kun ärsyttämällä äitiä saa rahaa 🤦‍♀️

Minä sain asiansa hoitavan pojan, jonka kanssa ei tarvinnut enää vääntää. Meillä illat rauhallisia ja saatiin juteltua ennen nukkumaan menoa päivän asioista ym. mielenkiintoisista aiheista. Molemmat menivät hyvillä mielin nukkumaan ja pojan kanssa oli helppoa.

Vierailija
309/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä ap jos sanoisit pojalle, että tekee iltapuuhansa sillä välin kun sinä lähdet tunnin lenkille tai pariksi tunniksi kuntosalille? Sinulla olisi kohta hyvä kunto ja lapsi saa säätää ihan itse omat iltapuuhansa ihan niin hitaasti kuin haluaa.

Kuulostaa ihan käsittämättömälle että vahdit vieressä. Meillä ekasta alkaen, 7 v iästä siis, on menty itse kouluun ja tullut sieltä itse. Nyt ovat 12 v ja 15 v. Itse ottavat aamupalan jne iltapalaan asti, päättävät milloin käyvät suihkussa, mitä pukevat päällensä. Käyvät suihkussa ovi lukossa! Ei tulis mieleenkään vahtia vieressä. Voivat myös käydä suihkussa treeneissä! Missä iässä sinun lapsi saa tehdä itse? Meinaatko että jos hellität kontrollin niin on syömättä päivä tolkulla? Peseytymättä viikon? Nukkumatta monta vuorokautta? Tuskin!! Täysi-ikäiseksi kellotat vessa/pesurutiineja???

Onko lapsella kavereita? Harrastuksia? Liikkuuko itsenäisesti ulkona? Omani on välillä 5 päivää reissussa harrastusten takia. Ja hyvin pärjäävät. Käyvät kavereilla yökylässä.

Kuulostaa kuin teillä olisi alle kouluikäinen...

Sun lapset on mitä ilmeisimmin ihan tavallisia terveitä lapsia, ap:n lapsi taas todennäköisesti ei ole. Jos ap:n lapsella on add (kuvauksen perusteella hyvin todennäköistä) ei ole mitään hyötyä siitä että ap poistuu pariksi tunniksi paikalta. Siinä käy niin että ap:n palatessa mitään ei ole edelleenkään tapahtunut. Lapsi ei yksinkertaisesti saa toimintoja vietyä loppuun ilman että joku jatkuvasti muistuttaa ja palauttelee tekemiseen. Omassa varassa mikään ei etene vaikka aikaa olisi miten paljon.

Vierailija
310/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa selata koko ketjua, mutta kai tämä on päivänselvää, että kyseessä on joku erityislapsi? Ei normaali 12-vuotias käyttäydy noin. Erityislapsi taas tarvitsee ihan omat tukikeinonsa.

Vierailija
311/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa toiminnassa oli paljon samaa masennusaikana. Asioiden tekeminen kesti, kun saatoin jäädä tuijottamaan jopa lattiaa moneksi minuutiksi. Kun ei vaan tunnu, että jaksaisi liikkua. Hiplasin tavaroita tai istuin tuijottamassa niitä. Eipä mulla kyllä pään sisässä tapahtunut silloin mitään. Ei vaan ollut energiaa edes miettiä mitään.

Kysykää ja jutelkaa, ennenkuin nalkuttaminen voi mahdollisesti pahentaa asiaa. Itselleni nalkuttettiin asioiden hitaudesta myös; eipä se muuta, pahensi vain oloa ja tilannetta.

Vierailija
312/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä outoja lapsia, sukulaisia, puolisoita, sisaruksia, tuttavia, ystäviä, vanhempia, anoppeja, appeja, kälyjä, lankoja, työkavereita, naapureita, mummoja, pappoja, tätejä, setiä, kummilapsia ja niitten vanhempia, lista on loputon.

Meillä menee ihan hyvin.

Ei minkäänlaisia ongelmia ja puhumalla on aina pärjätty.

Onko nämä kaikki outoudet keskittyneet apinaringin, eli kehäkolmosen sisään, vai miten?

Täällä Pohjois-Pohjanmaalla pärjää puhumalla. Me asumme isoissa omakotitaloissa, halveksimme kerroskopeissa asumista, ei se ole ihmisen elämää. Jos nuo teidän moninaiset ongelmat johtuvat huonosta elämästä?

Muutoin kiitämme apinarinkiä, ulkomaalaiset tuntevat vetoa asua kaltaistensa joukossa, me saamme täällä elää rauhassa.

Kiitos apinarinkiläiset!

Vierailija
313/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkytkimestä sähköt poikki klo 21.00

Ah, kyllä. Ja aamupalaksi löysää jugurttia, täysin sulaa voita, pilaantunutta leikkelettä ja homeista juustoa. Aivan vitun gourmet.

Vierailija
314/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, kyllä. Ja aamupalaksi löysää jugurttia, täysin sulaa voita, pilaantunutta leikkelettä ja homeista juustoa. Aivan vitun gourmet.

Et sitten osaa itse päätellä, että sähköt käännetään takaisin KUN PENTU ON SÄNGYSSÄ?

Jääkaappi pysyy kylmänä useita tunteja, ellei sitä auo.

Sähkötyömyys lopettaa tehokkaasti häsläämisen viihdelaitteiden kanssa ja kuppaamisen vessassa.

Vierailija
315/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä outoja lapsia, sukulaisia, puolisoita, sisaruksia, tuttavia, ystäviä, vanhempia, anoppeja, appeja, kälyjä, lankoja, työkavereita, naapureita, mummoja, pappoja, tätejä, setiä, kummilapsia ja niitten vanhempia, lista on loputon.

Meillä menee ihan hyvin.

Ei minkäänlaisia ongelmia ja puhumalla on aina pärjätty.

Onko nämä kaikki outoudet keskittyneet apinaringin, eli kehäkolmosen sisään, vai miten?

Täällä Pohjois-Pohjanmaalla pärjää puhumalla. Me asumme isoissa omakotitaloissa, halveksimme kerroskopeissa asumista, ei se ole ihmisen elämää. Jos nuo teidän moninaiset ongelmat johtuvat huonosta elämästä?

Muutoin kiitämme apinarinkiä, ulkomaalaiset tuntevat vetoa asua kaltaistensa joukossa, me saamme täällä elää rauhassa.

Kiitos apinarinkiläiset!

Teillä on siellä ne hyväksikäyttöringit ja suvussa rustaaminen.

Vierailija
316/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti... 12- vuotias osaa ihan itse ottaa iltapalan kun on nälkä! Ei meillä ainakaan ole "yhteinen" nälkä perheessä! Kolme lasta siis talossa. Enkä todella seiso vieressä katsomassa kun 12v riisuu, käy suihkussa tai pesee hampaansa! Osaa ihan itse katsoa kellosta milloin menee nukkumaan, milloin syö, milloin menee kouluun ja treeneihin. Osaa kulkea itse busseilla ja junilla ja pyörällä. Meillä pienin on päiväkodissa ja hänen kanssaan vahdin vaatteen vaihdot ym. Meillä 12 v on ihan itsekseen joukkueen kanssa matkoillakin!

Siispä - mene ihan itse nukkumaan ja luota lapseesi.

Useamman kanssa ei voisi tuollaista showta edes pitää! Ei riittäisi vuorokaudessa tunnit.

Tavallinen lapsi kyllä joo osaa, nepsy lapsi ei ...

Kyllä hyvin moni nepsy-lapsikin osaisi, jos vanhemmat vähän löysäisivät liekaa ja toisaalta kannustaisivat onnistumaan.

T:Adhd- lapsen Adhd-äiti

Vierailija
317/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä, ilmiö on yleinen. Kasvava lapsi ei saa ottaa ruokaa jääkaapista ilman vanhempiensa lupaa. Ja jotkut lapset jopa joutuvat "varastamaan" ruokaa, kun lapsi tarvitsee energiaa. Ja kun ei voi mennä jääkaapille, lapset syövät kuiva-ainekaapista salaa vehnäjauhoja, sokeria, makaronia, riisiä, jopa raakoja pakasteita. Ja se näkyy lapsen hampaissa ja terveydessä, kun ei saa riittävästi energiaa.

Ja jos lapsi jää kiinni, siitä seuraa rangaistus -kotiarestia, kavereiden kanssa ei saa olla, kännykät otetaan pois jne.

Ja lapset ahmivat ruokaa koulussa jokaisen murun, kun ei tiedä saako sitä ruokaa vai ei.

Ja usein ruokanatsi on äiti tai äitipuoli ja vain harvoin isä tai isäpuoli.

Ja kysymys harvoin on, ettei olisi rahaa ruokaan, vaan äiti käyttää näin valtaansa ja yrittää pitää sillä lapset hallinnassaan ja alistettuna.

Eikä kysymys oli lapsen ylipainosta tai terveydestä, vaan tarkoituksella lasta pidetään nälässä.

Ja ehkä äiti saa siitä itselleen mielihyvää, kun saa edes sen puolustuskyvyttömän lapsen pitää hallinnassaan ja otteessaan, vaikka se on sairasta.

Vierailija
318/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lasta kielletään menemästä jääkaapille vapaasti ja on nälässä, niin sitten kun voi tai pääsee salaa syömään, niin ahmii kuin susi.

Ja sei ole silloin lapsen vika vaan sen kieltäjän.

Meillä saa jokainen mennä vapaasti ottamaan jääkaapista mitä vaan. Jos on nälkä tai tekee mieli välipalaa.

Silti on ruokaa tarjolla myös muina aikoina.

Koti on sellainen paikka jossa kaikkien kuuluu saada olla maha täynnä ilman nälän tunnetta ja ei pidä pelätä jos nälkä iskee muuna aikana kuin ruokailuaikoina.

Ja aloittajalle, poika on ehkä hidas tai hitaampi kuin sinä. Mutta anna hänen tehdä omaan tahtiinsa, kokeile edes.

Maailma ei siihen kaadu jos ei ota iltapalaa, ottakoon sitten kun siltä itsestä tuntuu. 12-vuotias tietää milloin on nälkä. Onko teillä muuta perhettä kuin yksi lapsi? Jos on vai tämä yksi, niin kokeile sitä, että et kata iltapalaa vaan sano, että ota itse jos on nälkä.

Miksi yleensä tressaat, esimerkiksi juuri iltapalan pakollisuudella määrättyyn aikaan?

Vaikka pienempänä iltarutiinit oli tärkeitä, niin älä turhaan jatka jos se kaikkia stressaa riitelyä saakka.

Leppoisa ilta ja leppoisat iltatoimet on paljon parempi kuin pakotettu tiukka rutiinien ja vanhojen kaavojen noudattaminen jotka eivät sitten kuitenkaan toimi. Mitä järkeä?

Parempi toimiva oikeasti järkevä käytäntö kuin toimimaton muka-järkevä, joka ei johda mihinkään muuhun kuin riitaan, kaaokseen ja pahaan mieleen.

Ajattele kuinka pahalta ja ahdistavalta pojastasi tuntuu mennä nukkumaan. Uni ei varmaan helposti tule silmään ja univaikeudet senkuin jatkuvat tuolla menolla.

Ja se kun varmaan jo koko päivän pelkää iltaa ja mitä se tuo tullessaan.

Aloittajan pitäisi olla se turvallinen ja rauhoittava aikuinen. Isän roolista en teillä tiedä, mutta aika saamaton tai tossun alla on kun ei ole tuohon jo aikaa puuttunut.

Vierailija
319/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile viikko tai pari, ettet tee asialle mitään.

Löytykö itseltään joki kuri. Äläkä sano, että on kokeilu menossa. Ihmetelkööt itsekseen, että lopetitteko lopullisesti vai mikä kumma.

Myös minä ehdotan että nyt viikko tai kaksi, pitäkää pintanne älkääkä puuttuko asiohin. Siinä voi paljastua yllättäviä asioita. Jos ei hoida asioitaan tai se, mitkä asiat yllättävästi hoituukin. Pelaamista voi rajoittaa niin että vain pojan huoneen sulkake on irti tietyn kellonlyömän jälkeen. Mutta muuten, suihkut, iltapalat, kouluunheräämiset - 12-vuotiaan pitäisi jo hallita. Pelkän muistutuksen suihkusta tai hampaitten pesusta pitäisi riittää. Pojalta voi 2 viikon jälkeen kysyä haluaako haista koulussa paskalle? Eli parempi hoitaa itsensä kuntoon.

Ja jos homma menee aivan puskiin, niin tuollainen vetkuttelu voi olla myös tuota autisminkirjoa jota täällä on ehdotettu. Jotkut meistä ihmisistä ovat sitten muuten vain hitaita (kuten voi hyvä luoja yksi ystäväni lukioikäisenä).

Vierailija
320/370 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten osaa itse päätellä, että sähköt käännetään takaisin KUN PENTU ON SÄNGYSSÄ?

Jääkaappi pysyy kylmänä useita tunteja, ellei sitä auo.

Sähkötyömyys lopettaa tehokkaasti häsläämisen viihdelaitteiden kanssa ja kuppaamisen vessassa.

Pennut ovat sinua fiksumpia. Nykyajan laitteet toimivat akuilla, eivätkä vaadi sähköä moneen tuntiin. Penskat osaavat näytellä nukkuvaa, kunnes vanhemmat ovat uuvahtaneet omiin sänkyihinsä ja sen jälkeen alkavat oman pelirulettinsa.

Normaalit lapset eivät näin käyttäydy, mutta selvästi tämän ketjun aloituksessa ei puhutakaan normitapauksesta. Itselläni on vastaava 12 v poika ja tunnen myötätuntoa aloittajaa kohtaan. Koulussa on jo tiettyjä tukitoimia lapselle tehty, mutta vielä ei olla lähdetty hakemaan diagnoosia. Se on seuraava askel. Toinen lapseni on normaali tapaus, joka osaa toimia ohjeiden mukaan ja noudattaa sääntöjä ja aikarajoja. Pelkästään normilapsia omaavat eivät selvästikään ymmärrä, mistä aloittaja puhuu.