Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tultiin miehen kanssa pienelle syyslomalle ja ärsyttää..

Vierailija
14.10.2019 |

Meillä on omat taloudet eli kodit Suomessa, ri yhteisiä lapsia ja yhdessä ollaan oltu useampi vuosi. Molemmat maksaa aina menonsa ja puoliksi yhteiset. Tämä on ollut minulle enemmän kuin ok, enkä kaipaa Maisa Torppa elämää jossa eläisin miehen rahoilla.. mutta mutta..
tällä tavalla lomalla ollessa se korostuu se miehen piheys, joka ei muuten häiritse.
Olemme kohteessa jossa eläminen ja oleminen ei paljoa maksa, ei ostokset kaupassa tai syöminen ravintoloissa.
Mutta kertaakaan ei voi maksaa ravintolalaskua kokonaan. Tai siis maksaa kyllä tarjoilijalle ja minä sitten hänelle. Samoin ruokaostoksissa.
Joskus tuntuisi naisena tai ihmisenä kivalta kun sanoisi ” minä tarjoan tämän”.
Mutta ei.
Mutta vikahan on tietenkin mun, koska olen nainen ja muilta osin tämä tapa esim Suomessa on mulle enemmän kuin ok ja näin mut on kasvatettu- ollaan itsenäisiä ei miehen elättämiä.
Mutta silti tällaisina hetkinä kun tietää miehen tienaavan puolet enemmän niin tuntuisi mahtavalta että tarjoaisi vaikk ruoan.
Ei mulla muuta.
Ja joo jätän sen sian sit!

Kommentit (341)

Vierailija
121/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap siis haluaa miehen muuttuvan lomalla toiseksi mitä hän on.

Koska tunnetusti KUKAAN meistä ei ole lomalla esimerkiksi rennompi ja kokeilunhaluisempi kuin arjessa?

Sama koskee toki myös juhlapyhiä, ketään meitä ei silloin kiinnosta syödä ja pukeutua paremmin.

Sehän olisi toiseksi ihmiseksi muuttumista!

Mitä se merkitsisi, jos vaikka kaikki muut maailman miehet olisivat rennompia ja kokeilunhaluisempia?

Vierailija
122/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päädyin vastaavalla ulkomaanreissulla rakastelemaan tuntemattoman, upean Kreikkalaisen nuoren miehen kanssa. Oma puoliso vain mököttää mökötti hotellihuoneessa ja loman kolmantena päätin ottaa omaa kivaa kaupungissa. Ja se päättyi miten päättyi (omasta mielestä ihanasti ja herkullisesti), mutta ehkäpä vain opettavaisena tarinana siitä, miten pahimmassa tapauksessa voi käydä jos ei ole minkäännäköistä motivaatiota miehellä tehdä kivoja asioita lomakohteessa ja tulla vastaan tällaisissa asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset olettavat, että miehen pitää maksaa? Perusteluita. 

Ja ei, sillä ei ole mitään tekemistä rakkauden tai huomioimisen kanssa. 

Minusta kertoo esimerkiksi aika paljon arvoista jos toinen kumppaneista on taloudellisesti selvästi heikommassa asemassa ja kumppani ei ota tätä huomioon menoissa ja yhteisissä tekemisissä. Näitä on aika paljon että menot puoliksi tuloista viis, sitten toinen istuu kotona kun toinen viilettää menemään.

Mistä käy ilmi, että ap on pienituloinen? Ulkomaille on varaa ainakin matkustaa.

Toisekseen, miksi et etsi saman tasoista ja tuloista miestä kuin itse olet?

Aivan, naiset ovat rahan perässä. 

Vai onko sittenkään?

Vierailija
124/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Taas yksi loinen itkemässä. 

Nykyään kyllä miehet on enemmän loisia

Vierailija
125/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin itkeä ihan samaa, mutta sillä erotuksella, että meillä minä monesti(oikeastaan aina) tarjoan miehelle kaikki ruuat  ja vähän muutkin kulut , kun ollaan reissussa. Ja jos vaan ollaan vaikka menossa toiselle puolelle Suomea esim kyläilemään tuttavilla, minä maksan AINA kun pysähdytäään syömään tai juomaan jotakin.  Jos miehen pitäisi ostaa, niin ei raaski ostaa mitään.

Olen huomannut samaa käytöstä omassa naisystävässä. Mutta kun ongelma on se, että minä en ihan oikeasti HALUA syödä jotain roskaa jossain tienvarsikahvilassa/huoltsikalla, vaan mulle riittää se kahvi. Mutta tämähän tietenkin yhdistää sen piheyteen, yrittää väkisin tarjota jotain ja suuttuu kun en halua. 

Meillä ei ole kyse tästä. En koskaan tyrkytä. Mies vain kerää tarjottimelle mitä haluaa, mutta kassalle tultaessa lähtee pöytään ja jättää minut maksamaan. Toki mielelläni tarjoan rakkaalle miehelleni.

Toki mieskin yrittää toisaalta "hemmotella" minua kotona ja tuo kaupasta "herkkuja" joista minä en piittaa, mutta itse tykkää :D Sanoo kyllä tuvansa ne minulle.

Vierailija
126/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.35 kirjoitti:

Itse päädyin vastaavalla ulkomaanreissulla rakastelemaan tuntemattoman, upean Kreikkalaisen nuoren miehen kanssa. Oma puoliso vain mököttää mökötti hotellihuoneessa ja loman kolmantena päätin ottaa omaa kivaa kaupungissa. Ja se päättyi miten päättyi (omasta mielestä ihanasti ja herkullisesti), mutta ehkäpä vain opettavaisena tarinana siitä, miten pahimmassa tapauksessa voi käydä jos ei ole minkäännäköistä motivaatiota miehellä tehdä kivoja asioita lomakohteessa ja tulla vastaan tällaisissa asioissa.

Maksoiko tämä kreikkalainen nuorimies sinulle?

En muuten edes anonyymisti kehtaisi "kehuskella" asialla. 

Vierailija
127/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kertoo esimerkiksi aika paljon arvoista jos toinen kumppaneista on taloudellisesti selvästi heikommassa asemassa ja kumppani ei ota tätä huomioon menoissa ja yhteisissä tekemisissä. Näitä on aika paljon että menot puoliksi tuloista viis, sitten toinen istuu kotona kun toinen viilettää menemään.

Mistä käy ilmi, että ap on pienituloinen? Ulkomaille on varaa ainakin matkustaa.

Missä puhuin naisista? Entä jos toinen jää työttömäksi?

Vierailija
128/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihiys on yksi epäviehättävimmistä piirteistä miehissä - sekä ihmisisissä ylipäätään. Kannatan tuota, että seuraavan kerran ulkona syödessänne tms. pyydät suoraan tarjoilijalta laskun erikseen molemmille. Tämä on muutenkin Suomessa ihan arkipäivää eikä tarjoilija sitä ihmettele. Miehesi saa sitten hävetä, jos niikseen tulee, mutta eipä pääse esittämään "herrasmiestä" väärin perustein.

Monetko sadat illalliset sinä olet maksanut tapailemillesi miehille? 

Treffeillä / satunnaisissa tapailuissa ei tarvitse maksella toiselle yhtään mitään. Nyt on kyse siitä, että on seurusteltu jo hyvän aikaa. Joskus tämä pihiys jatkuu siinäkin vaiheessa, kun ollaan naimisissa ja on perhettä. Äiti maksaa omansa ja lasten jutut ja isipappa keräilee hiluja pankkitililleen ja myhäilee tyytyväisenä.

Jaa. Kun tältä palstalta minä olen lukenut, että naisten mielestä juuri treffeillä mies voisi maksaa naiselle, nainen maksaa sitten seuraavaksi ja parisuhteessa puntit tasaantuu kun molemmat maksaa yhtä lailla.

Sama lylleröt kirjoittelevat myös niitä, että nainenhan "maksaa" jo sillä että laittautuu kauniiksi miestä varten. huoh. Eli naisen seurasta ja ulkonäöstä miehen tulisi maksaa?

Tää on kyllä myös hyvä, naiskaverit on sanonu, kuinka he odottavat miehen tarjoavan kahdella ekoilla treffeillä. Kolmannet treffit sitten järjestetään naisen kämpille, missä esimerkiksi syödään naisen tekemää ruokaa. ;-) he vain tuppaavat unohtamaan, että suurin osa miehistä ei koskaan pääse kolmansille treffeille asti nauttimaan siitä ruoasta. 😂 toinen on argumentti, että se maksaa joka kysyy treffeille. Tämän jälkeen on hyvä kysyä, että milloin viimeksi nainen kysyi itse miestä treffeille ja vastaanottaa pitkä tuijotus.

Monta kertaa olen kysynyt enkä koskaan ole vastausta saanut, mutta yritän silti: Miksi ihmeessä ensimmäiset (tai vielä toisetkaan) treffit pitää järjestää maksulliseen paikkaan? Kuinka usein ensimmäisillä treffeillä mennään nykyisin syömään? itse menin aikoinani kahville tai kaljalle ja myöhemmin vaihdoin nekin kävelyksi puistossa tai käynniksi jossain galleriassa.

Mikä ihmeen vimma on haluta maksullisille treffeille ja sitten vinkua maksamisesta? Tai jos periaate on tärkeä, niin miksi ei voi jo treffipyynnössä ilmaista, että mennään omakustannusperiaatteella? Koska sitten kukaan nainen ei lähtisi? Eli ihan pakko on saada juuri sellainen nainen, joka haluaa, että hänelle tarjotaan päivällinen... eikun siis illallinen, palstamiehethän harrastavat nimenomaan illallisia...

Itse opiskelijana vein viime kuussa nuoren naisen ensitreffeillä pelaamaan bilistä, en syömään tai illalliselle. Ajattelin, että tämä kuitenkin on jotain erilaista aktiviteettia, pystyy samalla juttelemaan ja tutustumaan toiseen, luo rennon ilmapiirin ja voi ottaa muutaman oluen samalla. Kaikkiaan maksoi vähän päälle 20e,maksoin yksin koska ei tuollaisessa tilanteessa sovi ruveta vänkäämään puolittamisesta ( Huom! Olin itse ehdottanut, mutta ei puhuttu mitään maksupuolista). Kyllähän tuollainen otti opiskelijan kukkarolle,mutta tiedän tavallisen kahvittelun/oluella käymisen olleen iso turn-off kaikessa tavallisuudessaan. Plus kokemusta on myös kahvitreffeistä: iso osa aikaa vain tuijotetaan hiljaa toisiamme/kuppia kiusaantuneena eikä kemiaa synny. Tuollainen aktiivinen toiminta luo elämystunteen, mikä luo jo sidettä ensitreffeillä. Kysymys onkin, onko tämä 20e arvoista, jos on mahdollisuus että ei pääse toisille treffeille?

Vierailija
129/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kyllä miehet on enemmän loisia

Toki se on näin, kun sinä sen sanot. Ilman muuta. Tottakai. Tietenkin.

Vierailija
130/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä puhuin naisista? Entä jos toinen jää työttömäksi?

Hienoa olkiukkoilua. 

Vierailija
131/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihiys on yksi epäviehättävimmistä piirteistä miehissä - sekä ihmisisissä ylipäätään. Kannatan tuota, että seuraavan kerran ulkona syödessänne tms. pyydät suoraan tarjoilijalta laskun erikseen molemmille. Tämä on muutenkin Suomessa ihan arkipäivää eikä tarjoilija sitä ihmettele. Miehesi saa sitten hävetä, jos niikseen tulee, mutta eipä pääse esittämään "herrasmiestä" väärin perustein.

Treffeillä / satunnaisissa tapailuissa ei tarvitse maksella toiselle yhtään mitään. Nyt on kyse siitä, että on seurusteltu jo hyvän aikaa. Joskus tämä pihiys jatkuu siinäkin vaiheessa, kun ollaan naimisissa ja on perhettä. Äiti maksaa omansa ja lasten jutut ja isipappa keräilee hiluja pankkitililleen ja myhäilee tyytyväisenä.

Jaa. Kun tältä palstalta minä olen lukenut, että naisten mielestä juuri treffeillä mies voisi maksaa naiselle, nainen maksaa sitten seuraavaksi ja parisuhteessa puntit tasaantuu kun molemmat maksaa yhtä lailla.

Sama lylleröt kirjoittelevat myös niitä, että nainenhan "maksaa" jo sillä että laittautuu kauniiksi miestä varten. huoh. Eli naisen seurasta ja ulkonäöstä miehen tulisi maksaa?

Tää on kyllä myös hyvä, naiskaverit on sanonu, kuinka he odottavat miehen tarjoavan kahdella ekoilla treffeillä. Kolmannet treffit sitten järjestetään naisen kämpille, missä esimerkiksi syödään naisen tekemää ruokaa. ;-) he vain tuppaavat unohtamaan, että suurin osa miehistä ei koskaan pääse kolmansille treffeille asti nauttimaan siitä ruoasta. 😂 toinen on argumentti, että se maksaa joka kysyy treffeille. Tämän jälkeen on hyvä kysyä, että milloin viimeksi nainen kysyi itse miestä treffeille ja vastaanottaa pitkä tuijotus.

Monta kertaa olen kysynyt enkä koskaan ole vastausta saanut, mutta yritän silti: Miksi ihmeessä ensimmäiset (tai vielä toisetkaan) treffit pitää järjestää maksulliseen paikkaan? Kuinka usein ensimmäisillä treffeillä mennään nykyisin syömään? itse menin aikoinani kahville tai kaljalle ja myöhemmin vaihdoin nekin kävelyksi puistossa tai käynniksi jossain galleriassa.

Mikä ihmeen vimma on haluta maksullisille treffeille ja sitten vinkua maksamisesta? Tai jos periaate on tärkeä, niin miksi ei voi jo treffipyynnössä ilmaista, että mennään omakustannusperiaatteella? Koska sitten kukaan nainen ei lähtisi? Eli ihan pakko on saada juuri sellainen nainen, joka haluaa, että hänelle tarjotaan päivällinen... eikun siis illallinen, palstamiehethän harrastavat nimenomaan illallisia...

Itse opiskelijana vein viime kuussa nuoren naisen ensitreffeillä pelaamaan bilistä, en syömään tai illalliselle. Ajattelin, että tämä kuitenkin on jotain erilaista aktiviteettia, pystyy samalla juttelemaan ja tutustumaan toiseen, luo rennon ilmapiirin ja voi ottaa muutaman oluen samalla. Kaikkiaan maksoi vähän päälle 20e,maksoin yksin koska ei tuollaisessa tilanteessa sovi ruveta vänkäämään puolittamisesta ( Huom! Olin itse ehdottanut, mutta ei puhuttu mitään maksupuolista). Kyllähän tuollainen otti opiskelijan kukkarolle,mutta tiedän tavallisen kahvittelun/oluella käymisen olleen iso turn-off kaikessa tavallisuudessaan. Plus kokemusta on myös kahvitreffeistä: iso osa aikaa vain tuijotetaan hiljaa toisiamme/kuppia kiusaantuneena eikä kemiaa synny. Tuollainen aktiivinen toiminta luo elämystunteen, mikä luo jo sidettä ensitreffeillä. Kysymys onkin, onko tämä 20e arvoista, jos on mahdollisuus että ei pääse toisille treffeille?

Tiivistettynä: Miehen tulee pyrkiä erottumaan edukseen ja antamaan jonkinlaisia wau-kokenuksia, että on mahdollisuus päästä toisille treffeille ja saada kemiaa aikaiseksi. Yleensä nämä vaativat kekseliäisyyttä ja rahallista panostusta ( bilis, minigolf, kiipeily...,). Kahvilla ja oluella käyminen on niin basic, että se vaan kostautuu miehelle itselleen. Ja yleensä tällaisissa tilanteissa tulee kiusallisia hiljaisuuksia, mitkä tuhoaa romantiikan kokonaan.

Vierailija
132/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.35 kirjoitti:

Tämä on varmaan provo, mutta on todella rumaa käytöstä sekä mieheltä että naiselta toimia näin, jos kerran on naimisissa. Ensin erotaan ja sitten etsitään jännitystä vieraista kumppaneista. Puolisolla on aina oikeus tietää missä mennään ja luottaa siihen, että puoliso on uskollinen. 

Jos vieraisiin tekee mieli ja puoliso on huonoa seuraa niin lomalla kuin arjessa. silloin erotaan. Jokaisella ihmisellä on kuitenkin oikeus luotettavaan puolisoon ja jos ei voi olla uskollinen, silloin ratkaisu on ero.

Vierailija
133/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en ottanut suomalaista miestä.

Tasa-arvon takia? Siitähän tässä on kyse. Kun on kerran sovittu, että kumpikin maksaa osuutensa, niin sitten itsenäinen nainen maksaa osuutensa omilla rahoillaan.

Valitseeko mies, missä syötte? Vai onko teillä tapana neuvotella siitä? Anna miehen valita vaihteeksi ravintola täysin itse. Jospa hän vaikka vie sinut vähän kalliimpaan paikkaan syömään, ja siinä tapauksessa olisi luonnollista, että hän maksaa koko laskun.

Vierailija
134/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N.35 kirjoitti:

Maksoiko tämä kreikkalainen nuorimies sinulle?

En muuten edes anonyymisti kehtaisi "kehuskella" asialla. 

Ei maksanut. Kemian synty ja seksi oli 100% molemminpuolista. 

Vierailija
135/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistettynä: Miehen tulee pyrkiä erottumaan edukseen ja antamaan jonkinlaisia wau-kokenuksia, että on mahdollisuus päästä toisille treffeille ja saada kemiaa aikaiseksi. Yleensä nämä vaativat kekseliäisyyttä ja rahallista panostusta ( bilis, minigolf, kiipeily...,). Kahvilla ja oluella käyminen on niin basic, että se vaan kostautuu miehelle itselleen. Ja yleensä tällaisissa tilanteissa tulee kiusallisia hiljaisuuksia, mitkä tuhoaa romantiikan kokonaan.

Eli mies järjestää sirkushuvit ja maksaa, nainen vain lahnautuu paikan päälle.

Vierailija
136/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N.35 kirjoitti:

Tämä on varmaan provo, mutta on todella rumaa käytöstä sekä mieheltä että naiselta toimia näin, jos kerran on naimisissa. Ensin erotaan ja sitten etsitään jännitystä vieraista kumppaneista. Puolisolla on aina oikeus tietää missä mennään ja luottaa siihen, että puoliso on uskollinen. 

Jos vieraisiin tekee mieli ja puoliso on huonoa seuraa niin lomalla kuin arjessa. silloin erotaan. Jokaisella ihmisellä on kuitenkin oikeus luotettavaan puolisoon ja jos ei voi olla uskollinen, silloin ratkaisu on ero.

Voi kun maailma olisikin näin mustavalkoinen.

Vierailija
137/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.35 kirjoitti:

Kilon palasina jätesäkissä ei niin paljoo harmittais?

Vierailija
138/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otapa aapinen kouraan ja tavaa sen avulla aloitus uudestaan. Lukutaito kun vaikuttaisi olevan vähän hataralla pohjalla.

Vierailija
139/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.35 kirjoitti:

Semmoisia te olette. Jos teille ei seurastanne maksa niin menette ja annatte ilmaiseksi jollekin toiselle.

Vierailija
140/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Televisio on parisuhteen tappaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi