Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tultiin miehen kanssa pienelle syyslomalle ja ärsyttää..

Vierailija
14.10.2019 |

Meillä on omat taloudet eli kodit Suomessa, ri yhteisiä lapsia ja yhdessä ollaan oltu useampi vuosi. Molemmat maksaa aina menonsa ja puoliksi yhteiset. Tämä on ollut minulle enemmän kuin ok, enkä kaipaa Maisa Torppa elämää jossa eläisin miehen rahoilla.. mutta mutta..
tällä tavalla lomalla ollessa se korostuu se miehen piheys, joka ei muuten häiritse.
Olemme kohteessa jossa eläminen ja oleminen ei paljoa maksa, ei ostokset kaupassa tai syöminen ravintoloissa.
Mutta kertaakaan ei voi maksaa ravintolalaskua kokonaan. Tai siis maksaa kyllä tarjoilijalle ja minä sitten hänelle. Samoin ruokaostoksissa.
Joskus tuntuisi naisena tai ihmisenä kivalta kun sanoisi ” minä tarjoan tämän”.
Mutta ei.
Mutta vikahan on tietenkin mun, koska olen nainen ja muilta osin tämä tapa esim Suomessa on mulle enemmän kuin ok ja näin mut on kasvatettu- ollaan itsenäisiä ei miehen elättämiä.
Mutta silti tällaisina hetkinä kun tietää miehen tienaavan puolet enemmän niin tuntuisi mahtavalta että tarjoaisi vaikk ruoan.
Ei mulla muuta.
Ja joo jätän sen sian sit!

Kommentit (341)

Vierailija
161/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en ottanut suomalaista miestä.

Et halunnut tasa-arvoa

Vierailija
162/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kuulkaa kyse siitä, että tuollaisella matkalla halutaan lähentyä, nauttia yhdessäolosta ja seksikin on usein tärkeässä roolissa. Tällöin korostuu myös se, että korostetaan vetovoimaa ja vastakkaisia -feminiinistä ja maskuliinista - energiaa. Arjessa voidaan olla hyvin tasavahvoja ja siinähän se menee, mutta uskon että tarvitsemme välillä vahvistusta omille rooleillemme miehenä ja naisena. Osin siihen liittyvät odotukset ovat strereoptyyppisia ja kulttuuriin sidottuja, kyllä. Mutta ei siis ole pintatasoisesti kyse siitä, että miehen pitää maksaa, vaan pohjatarpeena on feminiini-maskuliini-roolien vahvistaminen: Maskuliini suojaa, luo turvaa , kannattelee - Feminiini antautuu, leikittelee, on rakastettu.

Minulle on tärkeää joskus laittautua oikein huolella, heittäytyä miehen ”vietäväksi” lomamatkalla (on niin seksikästä kuinka hän ulkomailla ajaa autoa ja pärjää siellä vieraassa liikenteessä, mikä minulle olisi kauhistus). Illallisen voin välillä maksaa minäkin , koska pyrimme kyllä siihen, että kulujen jakaminen menee reilusti. Tärkeää on kuitenkin saada mieheltä sitä huomiota treffiseurana, naisena ja rakastettuna (se voi olla söpö rannekoru rantakojusta, se voi olla ehdotus mieheltä, että ”tänä iltana haluan viedä sut johonkin tunnelmalliseen paikkaan illalliselle / viinilasilliselle). Kokonaisuudessa se ei miehen matkakassaa rokota, koska minä kyllä ehdotan herkästi lounaalla tai museossa että ”mä hoidan vuorostani nämä”. Oleellista on siis ANTAMINEN ja VASTAANOTTAMINEN, kemia, huomioiminen, vetovoima joka siitä syntyy.

Silleen mä tän niinku filosofoin :) Niin kovin konkreettista ajattelua monella, vaikka minusta asiassa kuin asiassa pätee se, että mietitään aina mikä tunne/tarve siellä taustalla on, ja miten siihen voidaan eri tavoin päästä.

Ap:n tavoin myös minua kiukuttaisi miehen käytös. Mies ei ehkä itse sitä ymmärrä, joten suosittelen puhumista. Itsekin esim. koen, että toista on kiva pukeutua vähän siistimmin kun mennään yhdessä ulos jne. Hotellihuoneessa voisi kaivaa hierontaöljyt / lelut esiin urheilumatsin sijaan... Kokisin tuon miehen puolelta herkästi välinpitämättömyytenä. Hän saattaa olla kuitenkin aivan ihana, lojaali ja sydämellinen tyyppi, mutta kokee asiat eri tavoin. Keskustelulla selviää, miten ajatuksenne kohtaavat. Oma exäni oli (ihana) juntti loppuun saakka, tosin en kovin nätisti osannut hänelle koskaan tarpeitani ilmaista eli vikaa oli minussakin .

Tämä on niin totta.

Toki on suhteita, joissa ei haluta pelata feminiinisyydellä ja maskuliinisuudella, tai roolit halutaan kääntää. Mutta hyvin monia heteropareja kii hottaa näillä rooleilla leikkiminen.

Tuolla tavalla kun kohtelee naista niin saa aina kun haluaa. Ne miehet, jotka tasa-arvoa huutaen vastustavat tätä roolileikkiä, ovat samat miehet kun u lisevat palstoilla, että akka ei anna :)

Meillä tasa-arvon kannattajilla on terve ja moderni suhde seksuaalisuuteen ja seksiin. Seksissä molemmat osapuolet antavat ja saavat yhtä paljon eikä seksi ole minkäänlainen kaupankäynnin väline. Sitä harrastetaan sellaisen ihmisen kanssa, josta välittää ja joka himottaa, laskematta hyötysuhdetta. Toki sä voit elää 50-luvun maailmassa, jossa mies saa ja nainen antaa ja miehen täytyy teoillansa saada nainen hurmattua sänkyyn.

Osa meistä osaa kaikenlisäksi jopa lukea.

Rooleilla leikittely ja erilaisten ominaisuuksien ylistäminen lisää monilla sitä himoa. Molemmat saavat ja antavat.

Mutta jos ei ymmärrä sitä, että usein nainen haluaa tulla nähdyksi naisena ja mies miehenä, saattaa jäädä ilman. Sitten alkaa itku siitä, että ei saa.

Näkemys on yhtä vajavainen kuin sinunkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä täysin sun ärsytyksen.

Mä tykkään kun mies haluaa huolehtia aina ravintolalaskut, mutta toisinpäin mä teen kotona AINA ruuan. Eli sellanen pieni tasapaino kaikessa, pidän ruuan laittamisesta, vaikka se välillä on vähän uuvuttavaa, mutta tiedän että saan siitä jotain myös takaisin, ja rakastan sitä kun mies kehuu kokkailujani. (Oon varmasti jokaisen kiihkomman feministin kauhu)

Tarjoan myös silloin tällöin esimerkiksi elokuviin menon tai ostan jotain herkkuja illaksi, ja tätä tein jo ennen kuin asuimme yhdessä.

Eli voisit ehkä kokeilla aloittaa tämän "tarjoamisen" niin se voisi ehkä herättää miestä vähän. Miehet on kuitenkin aika ajattelemattomia siitä mikä olisi mukavaa jos olette sopineet että vedätte kaiken aina puoliksi. Jos mies haluaa antaa sulle puolet ostoksistasi, niin kuittaat vaan sanomalla että "Hei, kiva välillä tarjota jotain toiselle" :)

Vierailija
164/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Taas yksi loinen itkemässä. 

Nykyään kyllä miehet on enemmän loisia

Toki se on näin, kun sinä sen sanot. Ilman muuta. Tottakai. Tietenkin.

Minä ostin banaaneja ja mandariineja. Itse olin kesällä poiminut mansikoita ja vadelmia. Nyt tein miehelle smoothien.  Mieheni on siis loinen.

Tämä lois-jankutus on niin turhaa. Tämä uliulin jankuttaminen siitä, että nainen on loinen, jos oma aviomies joskus tarjoaa vaimolleen jotakin, on jotain niin naurettavaa. Kun ne naiset kuitenkin loppujen lopuksi tarjoavat niille miehilleen moninkertaisesti kaiken takaisin.

Uliulin mielestä se, että mies joskus kerran kymmenessä vuodessa tarjoaa naiselleen kahvit ulkona telee naisesta loisen, viis siitä, että nainen muuten ne kymmenen vuotta käy ruokakaupassa ja tekee miehelleen ruuat. huoh. Joten jospa siitä yhdestä ravintolassa tarjoamisesta ei tehdäisi elämää suurempaa tapahtumaa.

Sinä vertaat smoothien tarjoamista ravintolaillallisen tarjoamiseen?

Väität että vain naiset käyvät ruokakaupoissa? 

Ja yksikään mies koko maailmanhistorian aikana ei ole laittanut ruokaa? 

Joko olet tyh-mä tai yksin-kertainen tai muuten vaan et halua nähdä totuutta( Tai sitten yksin-kertaisesti et sitä tiedä, koska tuskin koskaan olet päässyt asumaan naisen kanssa. Mutta mieti äitiäsi, jos hän on ollut suunnilleenkaan normaali nainen, hän on tehnyt perheen eteen aika paljon töitä. Normaali äiti kuitenkin tekee, sinun mut-sista en tietenkään voi olla varma ;)   )

Ja ainahan on helpompi tarjota jonkun muun tekemä ruoka(ravintola), kuin nähdä vaiva  itse sen tekemisessä. Olen tehnyt miehelle varmaan tuhansia arterioita. (mieskin ehkä sata tai vähemmän)

Ja sanoinko, että vain naiset käy kaupassa? No en. Ja puhun vain omasta en mutu tuntumasta. Eli mies käy ehkä kerran ja minä kymmenen kertaa.( Naapureissa vain oikeastaa naiset käy kaupassa. )

Ja ruokaakin miehet tekee, mutta naiset siltikin paljon useammin.

Ja sitten petivaatteiden vaihto. Miehet ei ilmeisesti ymmärrä vaihtaa niitä koskaan, jos ei nainen asiasta sano. Aika hämmästyttävä asia. Tästä keskusteltu aika useidenkin ihmisten kanssa, ja missään mies ei ole vaihtanut petivaatteita omasta aloitteestaan.

( nyt -uli-u-li kiirehtii vastaamaan, että ainakin hän vaihtaa. Ja ainakin 2X vuosi)

Vierailija
165/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa olisi paras maksaa tarjoilijalle, eikä miehelle. Nyt hän ottaa itselleen irtopisteet.

Jotenkin pihit miehet ovat säälittäviä. Olin suhteessa ihan mukavan miehen kanssa, mutta pikku hiljaa rupesi ärsyttämään hänen pihiys. Jos laitettiin jomman kumman kotona ruokaa, niin jo ennen ruokien jääkaappiin laittamista, kuitti kaivettiin esille ja puolitettiin ruokaostokset senttien tarkkuudella.

Ja koskaan mies ei huomioinut, kuinka hän söi kaksinkertaisen annoksen esim. 7-10 lihapullaa, kun minulle riitti kolme

Näin on varmaan monessa perheessä, kun ruokakulut laitetaan puoliksi.

Vierailija
166/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihiys on yksi epäviehättävimmistä piirteistä miehissä - sekä ihmisisissä ylipäätään. Kannatan tuota, että seuraavan kerran ulkona syödessänne tms. pyydät suoraan tarjoilijalta laskun erikseen molemmille. Tämä on muutenkin Suomessa ihan arkipäivää eikä tarjoilija sitä ihmettele. Miehesi saa sitten hävetä, jos niikseen tulee, mutta eipä pääse esittämään "herrasmiestä" väärin perustein.

Monetko sadat illalliset sinä olet maksanut tapailemillesi miehille? 

Treffeillä / satunnaisissa tapailuissa ei tarvitse maksella toiselle yhtään mitään. Nyt on kyse siitä, että on seurusteltu jo hyvän aikaa. Joskus tämä pihiys jatkuu siinäkin vaiheessa, kun ollaan naimisissa ja on perhettä. Äiti maksaa omansa ja lasten jutut ja isipappa keräilee hiluja pankkitililleen ja myhäilee tyytyväisenä.

Jaa. Kun tältä palstalta minä olen lukenut, että naisten mielestä juuri treffeillä mies voisi maksaa naiselle, nainen maksaa sitten seuraavaksi ja parisuhteessa puntit tasaantuu kun molemmat maksaa yhtä lailla.

Sama lylleröt kirjoittelevat myös niitä, että nainenhan "maksaa" jo sillä että laittautuu kauniiksi miestä varten. huoh. Eli naisen seurasta ja ulkonäöstä miehen tulisi maksaa?

Tää on kyllä myös hyvä, naiskaverit on sanonu, kuinka he odottavat miehen tarjoavan kahdella ekoilla treffeillä. Kolmannet treffit sitten järjestetään naisen kämpille, missä esimerkiksi syödään naisen tekemää ruokaa. ;-) he vain tuppaavat unohtamaan, että suurin osa miehistä ei koskaan pääse kolmansille treffeille asti nauttimaan siitä ruoasta. 😂 toinen on argumentti, että se maksaa joka kysyy treffeille. Tämän jälkeen on hyvä kysyä, että milloin viimeksi nainen kysyi itse miestä treffeille ja vastaanottaa pitkä tuijotus.

Monta kertaa olen kysynyt enkä koskaan ole vastausta saanut, mutta yritän silti: Miksi ihmeessä ensimmäiset (tai vielä toisetkaan) treffit pitää järjestää maksulliseen paikkaan? Kuinka usein ensimmäisillä treffeillä mennään nykyisin syömään? itse menin aikoinani kahville tai kaljalle ja myöhemmin vaihdoin nekin kävelyksi puistossa tai käynniksi jossain galleriassa.

Mikä ihmeen vimma on haluta maksullisille treffeille ja sitten vinkua maksamisesta? Tai jos periaate on tärkeä, niin miksi ei voi jo treffipyynnössä ilmaista, että mennään omakustannusperiaatteella? Koska sitten kukaan nainen ei lähtisi? Eli ihan pakko on saada juuri sellainen nainen, joka haluaa, että hänelle tarjotaan päivällinen... eikun siis illallinen, palstamiehethän harrastavat nimenomaan illallisia...

Itse opiskelijana vein viime kuussa nuoren naisen ensitreffeillä pelaamaan bilistä, en syömään tai illalliselle. Ajattelin, että tämä kuitenkin on jotain erilaista aktiviteettia, pystyy samalla juttelemaan ja tutustumaan toiseen, luo rennon ilmapiirin ja voi ottaa muutaman oluen samalla. Kaikkiaan maksoi vähän päälle 20e,maksoin yksin koska ei tuollaisessa tilanteessa sovi ruveta vänkäämään puolittamisesta ( Huom! Olin itse ehdottanut, mutta ei puhuttu mitään maksupuolista). Kyllähän tuollainen otti opiskelijan kukkarolle,mutta tiedän tavallisen kahvittelun/oluella käymisen olleen iso turn-off kaikessa tavallisuudessaan. Plus kokemusta on myös kahvitreffeistä: iso osa aikaa vain tuijotetaan hiljaa toisiamme/kuppia kiusaantuneena eikä kemiaa synny. Tuollainen aktiivinen toiminta luo elämystunteen, mikä luo jo sidettä ensitreffeillä. Kysymys onkin, onko tämä 20e arvoista, jos on mahdollisuus että ei pääse toisille treffeille?

Tiivistettynä: Miehen tulee pyrkiä erottumaan edukseen ja antamaan jonkinlaisia wau-kokenuksia, että on mahdollisuus päästä toisille treffeille ja saada kemiaa aikaiseksi. Yleensä nämä vaativat kekseliäisyyttä ja rahallista panostusta ( bilis, minigolf, kiipeily...,). Kahvilla ja oluella käyminen on niin basic, että se vaan kostautuu miehelle itselleen. Ja yleensä tällaisissa tilanteissa tulee kiusallisia hiljaisuuksia, mitkä tuhoaa romantiikan kokonaan.

Niin, jos haluaa naisen, joka haluaa wau-kokemuksia eikä kiinnostu miehestä itsestään. Itse tapasin nykyisen puolisoni yhteisen ystävän talkoissa, joiden jälkeen käytiin kävelyllä ja sen jälkeen keitin teetä minun luonani. Kiinnostuin miehestä, en wau-kokemuksista. Mutta jostain syystä te vaan kerta toisensa jälkeen haluatte niitä wau-kokemus-naisia.

Vierailija
167/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin banaaneja ja mandariineja. Itse olin kesällä poiminut mansikoita ja vadelmia. Nyt tein miehelle smoothien.  Mieheni on siis loinen.

Tämä lois-jankutus on niin turhaa. Tämä uliulin jankuttaminen siitä, että nainen on loinen, jos oma aviomies joskus tarjoaa vaimolleen jotakin, on jotain niin naurettavaa. Kun ne naiset kuitenkin loppujen lopuksi tarjoavat niille miehilleen moninkertaisesti kaiken takaisin.

Uliulin mielestä se, että mies joskus kerran kymmenessä vuodessa tarjoaa naiselleen kahvit ulkona telee naisesta loisen, viis siitä, että nainen muuten ne kymmenen vuotta käy ruokakaupassa ja tekee miehelleen ruuat. huoh. Joten jospa siitä yhdestä ravintolassa tarjoamisesta ei tehdäisi elämää suurempaa tapahtumaa.

Naiset tarjoaa ja maksaa miehille moninkertaisesti! Kyllä se niin pitää olla koska sinä niin sanot. Tottakai ja faktana. Naiset eivät ikänä saa mitään, eivät ole missään nimessä saamapuolella!!!1

Valitettavasti keskivertosuhtessa nainen panostaa perheeseen ja suhteeseen melkoisesti enemmän aikaa ja työtä kuin mies. Ja voin tämän ihan rehellisesti tunnustaa vaikka mies olenkin.

Kyse on paljolti siitäkin, että nainen tekee koska niin haluaa. Naisilla on kova tarve uhriutua ja muuttua eri ihmiseksi saatuaan perhe ja mies itselleen. Kaikki muu jää, on vain perhe ja lapset, äitimyytti jyllää ja sen varjolla uhriudutaan joka käänteessä. Mies ei esimerkiksi saisi käydä siellä ja täällä "koska enhän mäkään viiletä baareissa enää ikinä". tms uhripackaa

Jos sulla on perhe ja lapset, niin ei sitä aikaa kyllä kapakassa joksenteluun juurikaan jää. Eikä ainakaan voimia hypätä jatkuvasti viihteellä. Kyllä se perhe-elämä kysyy voimia ja yöllä on mukavanpaa mukkua ja kerätä voimin siihen, että lapsi taas aamulla kuudelta herättää.

Toki jos et panosta perheeseen, koska se on "uhriutumista" ja jätät kaiken toisen harteille, koska "naisilla on kova tarve uhriutua" niin ymmärrän, että jaksat juosta viihteellä, kun ei perhe elämä pahemmin rasita.

Pikkulapsi arki on raskasta, eikä se ole uhriutumista, jos  ihminen (nainen  siis) haluaa hoitaa pienen lapsensa kunnolla. 

Sääli lapsiasi. Jokainen lapsi on ansainnut osallistuvan isän.

Vierailija
168/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset: TASA-ARVOO, TASA-ARVOO!

Naiset myös: Miksei mies maksa mun ravintola laskua? Hemmetti mikä juntti. :D

Vierailija
169/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Ryhdistäydy. Ole Nainen ja tarjoa miehellesi safkat ja lopeta tuollainen munasarjaton ruikutus!

Vierailija
170/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä täysin sun ärsytyksen.

Mä tykkään kun mies haluaa huolehtia aina ravintolalaskut, mutta toisinpäin mä teen kotona AINA ruuan. Eli sellanen pieni tasapaino kaikessa, pidän ruuan laittamisesta, vaikka se välillä on vähän uuvuttavaa, mutta tiedän että saan siitä jotain myös takaisin, ja rakastan sitä kun mies kehuu kokkailujani. (Oon varmasti jokaisen kiihkomman feministin kauhu)

Tarjoan myös silloin tällöin esimerkiksi elokuviin menon tai ostan jotain herkkuja illaksi, ja tätä tein jo ennen kuin asuimme yhdessä.

Eli voisit ehkä kokeilla aloittaa tämän "tarjoamisen" niin se voisi ehkä herättää miestä vähän. Miehet on kuitenkin aika ajattelemattomia siitä mikä olisi mukavaa jos olette sopineet että vedätte kaiken aina puoliksi. Jos mies haluaa antaa sulle puolet ostoksistasi, niin kuittaat vaan sanomalla että "Hei, kiva välillä tarjota jotain toiselle" :)

En ymmärrä. Minä teen meillä kotona AINA ruuan. Jos en tee, syömme eineksiä tai noutopizzaa, koska puolisoni ei osaa kokata eikä halua opetella. Teen vieläpä puolisolleni liha- ja kalaruokia vaikka itse syön vegaanisesti. Maksamme asumis- ja ruokakulut puoliksi. Tarjoan miehelleni konsertteja, elokuvia, liikuntaharrastuksia ja jopa matkoja. En odottanut hänen edes ensimmäisillä treffeillämme tarjoavan minulle sen paremmin mitään maksullista kuin järjestävän jotain wau-kokemuksia vaan menimme kävelylle ja joimme sen jälkeen teetä minun luonani.

Ja olen feministi.

Vierailija
171/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olet tyh-mä tai yksin-kertainen tai muuten vaan et halua nähdä totuutta( Tai sitten yksin-kertaisesti et sitä tiedä, koska tuskin koskaan olet päässyt asumaan naisen kanssa. Mutta mieti äitiäsi, jos hän on ollut suunnilleenkaan normaali nainen, hän on tehnyt perheen eteen aika paljon töitä. Normaali äiti kuitenkin tekee, sinun mut-sista en tietenkään voi olla varma ;)   )

Ja ainahan on helpompi tarjota jonkun muun tekemä ruoka(ravintola), kuin nähdä vaiva  itse sen tekemisessä. Olen tehnyt miehelle varmaan tuhansia arterioita. (mieskin ehkä sata tai vähemmän)

Ja sanoinko, että vain naiset käy kaupassa? No en. Ja puhun vain omasta en mutu tuntumasta. Eli mies käy ehkä kerran ja minä kymmenen kertaa.( Naapureissa vain oikeastaa naiset käy kaupassa. )

Ja sitten petivaatteiden vaihto. Miehet ei ilmeisesti ymmärrä vaihtaa niitä koskaan, jos ei nainen asiasta sano. Aika hämmästyttävä asia. Tästä keskusteltu aika useidenkin ihmisten kanssa, ja missään mies ei ole vaihtanut petivaatteita omasta aloitteestaan.

( nyt -uli-u-li kiirehtii vastaamaan, että ainakin hän vaihtaa. Ja ainakin 2X vuosi)

Ai kamala... mies, joka olisi asunut vuosia yksin eikä ymmärtäisi vaihtaa petivaatteita säännöllisesti. Enpä usko, että olisin sellaiseen ihastunut. Ja kaupassakin mieheni käy paljon useammin kuin minä, koska hän tykkää siitä. Hän myös hoitaa imuroinnin ja useimmiten pyykinpesun. Minä kokkaan ja heilun enemmän rätin kanssa.

Vierailija
172/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilla puoliso tekee ruuat 98 kertaa sadasta. Han vaihtaa myos petivaatteet (ja pyyhkeet) joka toinen viikko samalla kun tekee viikkosiivouksen. Lisaksi han pesee pyykit, ripustaa ne kuivumaan ja huolehtii henkareihin kun ovat kuivuneet. 

No mut hei kaupassa kaydaan aina yhdessa. 

Tanaan mennaan ulos syomaan viiden ruokalajin ateria viineineen, mina tarjoan. 

Ai juu ja mina olen taman heterosuhteen nainen. 

Vierailija
173/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kysy itseltäsi onko miehesi

komea adonis..8muut naiset ovat kateellisia sinulle)

pitkä paksu peni..ksinen ja uskomaton sängyssä

Kehuu sinua kauniiksi ja hieroo kipeitä hartioitasi työpäivän jälkeen

...eikö????????

Miksi naiset olettavat, että miehen pitää maksaa? Perusteluita.

Ja ei, sillä ei ole mitään tekemistä rakkauden tai huomioimisen kanssa

Vierailija
174/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...eikö????????

no mut kun ei huomioi????ap:(

Vierailija
175/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...eikö????????

Pihi petteri kuules nyt..määrittele huomiointi?

Vierailija
176/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...eikö????????

Tätä samaa ajattelit jankuttaa? Edelleen odotan ja toivon mieheni tulevalla syyslomalla tarjoavan minulle päivällisen siksi, että hän haluaa ilahduttaa ja hemmotella minua.

Vierailija
177/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Meillä menee kaikki niin päin vastoin. Mies maksaa siis ihan kaiken laskuista lomamatkoihin. Olen ollut vuosia kotiäiti ja mitään valtion tukia en tietystikään saa, koska tämä on meidän perheen oma valinta. Erona ehkä se, että mies haluaa olla se perheenpää, joka maksaa kaiken ja minä hoidan lapset ja kodin. Tiedostamme olevamme vanhanaikaisia eikä ollenkaan trendikkäitä, mutta itsepähän ollaan haluttu toimia näin.

Kokeile itse tarjota miehelle jotain ja katso, tajuaisiko muuttaa käytöstään?

Vierailija
178/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on maksanut aloittajan elämisen ja syömiset tätä ennen? 

Osaatko sä lukea?

Vierailija
179/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa olisi paras maksaa tarjoilijalle, eikä miehelle. Nyt hän ottaa itselleen irtopisteet.

Jotenkin pihit miehet ovat säälittäviä. Olin suhteessa ihan mukavan miehen kanssa, mutta pikku hiljaa rupesi ärsyttämään hänen pihiys. Jos laitettiin jomman kumman kotona ruokaa, niin jo ennen ruokien jääkaappiin laittamista, kuitti kaivettiin esille ja puolitettiin ruokaostokset senttien tarkkuudella.

Ja koskaan mies ei huomioinut, kuinka hän söi kaksinkertaisen annoksen esim. 7-10 lihapullaa, kun minulle riitti kolme

Näin on varmaan monessa perheessä, kun ruokakulut laitetaan puoliksi.

Jos noin tarkkaa, niin ehdottomasti olisin jakanut lihapullat puoliksi ja ottanut loput osuudestani seuraavana päivänä töihin lounaaksi.

Vierailija
180/341 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kuulkaa kyse siitä, että tuollaisella matkalla halutaan lähentyä, nauttia yhdessäolosta ja seksikin on usein tärkeässä roolissa. Tällöin korostuu myös se, että korostetaan vetovoimaa ja vastakkaisia -feminiinistä ja maskuliinista - energiaa. Arjessa voidaan olla hyvin tasavahvoja ja siinähän se menee, mutta uskon että tarvitsemme välillä vahvistusta omille rooleillemme miehenä ja naisena. Osin siihen liittyvät odotukset ovat strereoptyyppisia ja kulttuuriin sidottuja, kyllä. Mutta ei siis ole pintatasoisesti kyse siitä, että miehen pitää maksaa, vaan pohjatarpeena on feminiini-maskuliini-roolien vahvistaminen: Maskuliini suojaa, luo turvaa , kannattelee - Feminiini antautuu, leikittelee, on rakastettu.

Minulle on tärkeää joskus laittautua oikein huolella, heittäytyä miehen ”vietäväksi” lomamatkalla (on niin seksikästä kuinka hän ulkomailla ajaa autoa ja pärjää siellä vieraassa liikenteessä, mikä minulle olisi kauhistus). Illallisen voin välillä maksaa minäkin , koska pyrimme kyllä siihen, että kulujen jakaminen menee reilusti. Tärkeää on kuitenkin saada mieheltä sitä huomiota treffiseurana, naisena ja rakastettuna (se voi olla söpö rannekoru rantakojusta, se voi olla ehdotus mieheltä, että ”tänä iltana haluan viedä sut johonkin tunnelmalliseen paikkaan illalliselle / viinilasilliselle). Kokonaisuudessa se ei miehen matkakassaa rokota, koska minä kyllä ehdotan herkästi lounaalla tai museossa että ”mä hoidan vuorostani nämä”. Oleellista on siis ANTAMINEN ja VASTAANOTTAMINEN, kemia, huomioiminen, vetovoima joka siitä syntyy.

Silleen mä tän niinku filosofoin :) Niin kovin konkreettista ajattelua monella, vaikka minusta asiassa kuin asiassa pätee se, että mietitään aina mikä tunne/tarve siellä taustalla on, ja miten siihen voidaan eri tavoin päästä.

Ap:n tavoin myös minua kiukuttaisi miehen käytös. Mies ei ehkä itse sitä ymmärrä, joten suosittelen puhumista. Itsekin esim. koen, että toista on kiva pukeutua vähän siistimmin kun mennään yhdessä ulos jne. Hotellihuoneessa voisi kaivaa hierontaöljyt / lelut esiin urheilumatsin sijaan... Kokisin tuon miehen puolelta herkästi välinpitämättömyytenä. Hän saattaa olla kuitenkin aivan ihana, lojaali ja sydämellinen tyyppi, mutta kokee asiat eri tavoin. Keskustelulla selviää, miten ajatuksenne kohtaavat. Oma exäni oli (ihana) juntti loppuun saakka, tosin en kovin nätisti osannut hänelle koskaan tarpeitani ilmaista eli vikaa oli minussakin .

Tässä on just se pointti!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi