Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä aseksuaalinen löytää kumppanin?

Vierailija
13.10.2019 |

Mistä aseksuaalisia naisia löytyisi?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina hämmästyttää, kun on näitä ihmisiä, jotka tietää paremmin toisen henkilön seksuaalisuuden kuin se henkilö itse. "Et voi olla *insert seksuaalinen suuntautuminen*, koska minun mielestäni, jos teet niin tai näin, niin et voi olla sitä tai tätä, kun se ei käy minun järkeeni". Miten ois: educate yourself.

Vierailija
22/51 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina hämmästyttää, kun on näitä ihmisiä, jotka tietää paremmin toisen henkilön seksuaalisuuden kuin se henkilö itse. "Et voi olla *insert seksuaalinen suuntautuminen*, koska minun mielestäni, jos teet niin tai näin, niin et voi olla sitä tai tätä, kun se ei käy minun järkeeni". Miten ois: educate yourself.

No suosittelepa sitten  ne tietämäsi parhaat mahdolliset oppikirjat siihen tarkoitukseen ( ...tai vaikka ne ,josta sinä olet omast asiaa koskevat  tietosi saanut)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan mielenkiinnolla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No suosittelepa sitten  ne tietämäsi parhaat mahdolliset oppikirjat siihen tarkoitukseen ( ...tai vaikka ne ,josta sinä olet omast asiaa koskevat  tietosi saanut)

En ole opettajasi eikä ole minun tehtäväni tehdä tätä sinun puolestasi, tiedon etsiminen on osa oppimista - etsi siis itse. 

Vierailija
24/51 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan mielenkiinnolla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole opettajasi eikä ole minun tehtäväni tehdä tätä sinun puolestasi, tiedon etsiminen on osa oppimista - etsi siis itse. 

Et ole opettajani, kyllä minäkin sen tiedän, mutta ehdottaja olit ja sitä et voi kiistää koska viestisi jossa ehdotit 'kouluttautumaan asian (ymmärtämisen?) suhteen on vielä esillä  .

En sitäpaitsi edes kysynyt sinua opettajakseni, vaan kysyin pelkästään jotain  vinkkiä tai vihjettä sen suhteen , että esim. kenen jossain kirjoittamassa kirjassa asia sinusta osataan kertoa parhaiten ja selkeimmin ns. suurelle yleisölle'(tiedon asiasta  leviämiseksi)

Minusta tämä muuten on kylläkin ihan vain kohtelias pyyntö informaation saamiseksi asiasta , ei muuta. 

Nythän sinulla on tässä tilaisuus kertoa niistä kaikille muillekin, kuin vain minulle . 

Vierailija
25/51 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseksuaalisuutta on kai vaikea ymmärtää kun se on kokonaan erilainen tapa hahmottaa maailmaa. Ihmiset eivät ole potentiaalisia tai epäpotentiaalisia parittelukumppaneita, eivät myöskään "kilpailijoita" mitä moni erityisesti viriilissä ikävaiheessa oleva ajattelee.

Osa ei edes vaistoa flirttailua ja jää joskus kiinni vaikeisiin tilanteisiin kun ystävällisyys tulkitaan seksuaaliseksi kiinnostukseksi.

Ap:lle: Aven tai sen suomalainen vastine? Tapaamiset sen kautta?

Vierailija
26/51 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuurilla se hyvännäköinen joka viimeinkin kiinnostuisi myös minusta onkin sitten aseksuaali eikä saisi harrastaa hänen kanssa seksiä ollenkaan. Ilman seksiä kyllä ollut tässä vuosikymmenen mutta eihän sitä tiedä mikä panetus sitten iskee kun synkkaa.

Vierailija
27/51 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aseksuaali ja haluan myös nukkua yksin. Kerran eräs mies väitti olevansa samanlainen mutta työnsi itseään minua vasten tiedätte kyllä mikä ojossa. Se siitä sitten. Eipä niitä taida paljon löytyä miehistä.

Vierailija
28/51 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette kaikki vain  jotain, aika kinkkisiä erityisnuoria, te aseksuaaleiksi netissä  tunnustautuvat "Hei me ollaan aika erikoisii, eiks'ollakin"- tyyppiset  'lumihiutaleet'.

(Hymyilyttää vain tuo peittelynne 'asiastanne' )....

Vierailija
29/51 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En täytä virallisia aseksuaalisuuden kriteerejä, mutta seksi ei minua juuri kiinnosta. Haluaisin sellaisen parisuhteen missä olisi seksiä ehkä kerran tai kaksi vuodessa tai sinnepäin. Haluaisin kuitenkin lapsen. Ja se lapsi olisi suhteen tärkein tekijä. Kumppanilta en edellytä täydellistä uskollisuutta, itse sellainen olisin. Kumppani voisi olla vaikka biseksuaali tai melkein lesbokin käy joka sitten harrastaa seksiä jonkun toisen naisen kanssa. Toki kumppaniksi käy joko puhtaasti tai ainakin melkein puhtaasti aseksuaali. Löytyisikö tälläisiä naisia mistään?

Vierailija
30/51 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aseksuaalisuutta on kai vaikea ymmärtää kun se on kokonaan erilainen tapa hahmottaa maailmaa. Ihmiset eivät ole potentiaalisia tai epäpotentiaalisia parittelukumppaneita, eivät myöskään "kilpailijoita" mitä moni erityisesti viriilissä ikävaiheessa oleva ajattelee.

Osa ei edes vaistoa flirttailua ja jää joskus kiinni vaikeisiin tilanteisiin kun ystävällisyys tulkitaan seksuaaliseksi kiinnostukseksi.

Ap:lle: Aven tai sen suomalainen vastine? Tapaamiset sen kautta?

Avenin löysin, mutta suomalaista vastinetta ei pikaisella googlettamisella löytynyt, mistä löytyisi vai onko olemassakaan?

Vierailija
31/51 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajatäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette kaikki vain  jotain, aika kinkkisiä erityisnuoria, te aseksuaaleiksi netissä  tunnustautuvat "Hei me ollaan aika erikoisii, eiks'ollakin"- tyyppiset  'lumihiutaleet'.

Esimerkiksi mä olen 38-vuotias nainen, ihan perusnätti ja normaalivartaloinen, enkä ole koskaan edes suudellut ketään. Koska en ole ikinä tuntenut minkäänlaista himoa ketään tapaamani ihmistä kohtaan. Olenko lumihiutalemainen erityisnuori vai mikä on "ongelmani", jos en voi olla yksinkertaisesti aseksuaali?

-eri

Vierailija
32/51 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin mieheni (tai paremminkin hän löysi minut) jo lukiosta. Ollaan nykyään naimisissa, yhdessä 15 vuotta.

Tuuria tarvitaan, niin kuin aina parisuhteita muodostaessa, että kaksi toisistaan kiinnostunutta ja yhteensopivaa osuu kohdalle oikeaan aikaan. Me tunnistimme toisistamme aika nopeasti että ollaan "samanlaisia".

Vierailija
33/51 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin aseksuaali, menisin ihan normaalisti nettiin parinhakupalstoille ja laittaisin profiiliini ekaksi, että olen aseksuaali ja haen aseksuaalia kumppania. 

Missä muualla he olisivat kuin netissä, koska siellähän kaikki muutkin ovat?

Paljon hankalampaa lähteä vaikka koripalloseuraan tai kuoroon "OLEN ASEKSUAALI JA ETSIN PUOLISOA" -pinssi rinnassa...

Vierailija
34/51 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajatäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi mä olen 38-vuotias nainen, ihan perusnätti ja normaalivartaloinen, enkä ole koskaan edes suudellut ketään. Koska en ole ikinä tuntenut minkäänlaista himoa ketään tapaamani ihmistä kohtaan. Olenko lumihiutalemainen erityisnuori vai mikä on "ongelmani", jos en voi olla yksinkertaisesti aseksuaali?

-eri

Niin, sama, ja minä olen viiskymppinen.

Vierailija
35/51 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin aseksuaali, menisin ihan normaalisti nettiin parinhakupalstoille ja laittaisin profiiliini ekaksi, että olen aseksuaali ja haen aseksuaalia kumppania. 

Paljon hankalampaa lähteä vaikka koripalloseuraan tai kuoroon "OLEN ASEKSUAALI JA ETSIN PUOLISOA" -pinssi rinnassa...

En kuvallisella profiililla uskaltaisi julkisesti myöntää olevani aseksuaali.

Se on mielestäni verrattavissa muihinkin kaapista ulostuloihin. En asiaa häpeä, mutta en sitä huutelekaan.

Vierailija
36/51 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kuvallisella profiililla uskaltaisi julkisesti myöntää olevani aseksuaali.

Se on mielestäni verrattavissa muihinkin kaapista ulostuloihin. En asiaa häpeä, mutta en sitä huutelekaan.

En minäkään. Niin törkeitä, typeriä ja kammottavia kommentteja saa lukea asiaan liittyen etten halua tulla kaapista.

37/51 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avenin löysin, mutta suomalaista vastinetta ei pikaisella googlettamisella löytynyt, mistä löytyisi vai onko olemassakaan?

Täällähän se on https://aseksuaalisuus.fi/foorumi/ .

38/51 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sitäpaitsi edes kysynyt sinua opettajakseni, vaan kysyin pelkästään jotain  vinkkiä tai vihjettä sen suhteen , että esim. kenen jossain kirjoittamassa kirjassa asia sinusta osataan kertoa parhaiten ja selkeimmin ns. suurelle yleisölle'(tiedon asiasta  leviämiseksi)

Jos englannin kieli sujuu, suosittelen Anthony Bogaertin kirjaa "Understanding Asexuality". Setalta tulee ensi viikolla oikein kunnollinen infopaketti aseksuaalisuudesta, joten kannattaa tarkkailla Setan kotisivuja ja somekanavia lähipäivinä. Kuulun Setan aseksuaalisuustoimikuntaan.

Vierailija
39/51 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi aseksuaali nainen, mutta en kyllä halua kumppania. Hyi yök, pelkkä ajatus oman elämän jakamisesta toiselle tai se, että joutuu kuuntelemaan toisen tylsää kökkendaalia.

Vierailija
40/51 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henri Heinonen kirjoitti:

Jos englannin kieli sujuu, suosittelen Anthony Bogaertin kirjaa "Understanding Asexuality". Setalta tulee ensi viikolla oikein kunnollinen infopaketti aseksuaalisuudesta, joten kannattaa tarkkailla Setan kotisivuja ja somekanavia lähipäivinä. Kuulun Setan aseksuaalisuustoimikuntaan.

SETA? Saanko nauraa ihan helvetin kovaa? Itse seksuaalivähemmistöön kuuluvana halveksin SETAa yli kaiken.