Narsismin uhrit
Oletteko hakeneet apua terapiasta? Saaneet sitä?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Narsisti uhriutuu, ja lajityypilleen ominaiseen tapaan myös onnistuu keräämään säälipisteet itselleen, vaikka joutuisi minkälaisen totuuskomission kohteeksi. Mutta jos se koston hautominen tuo lohtua nyt, niin mikä ettei. Mutta sekin on sitä narsistin vaikutuksessa elämistä ja rasittaa vain eniten itseä. Kun pääsee siihen tilaan, että narsisti on kuin kuollut, yhdentekevä ihminen menneisyydestä, on lopulta vapaa, eikä narsisti pysty enää ahdistamaan.
Mä olen vain kyllästynyt.
Narsisti ei keksi juuri mitään uutta. Minusta ja hänen toisesta kohteestaan kiertää melkein samat, mutta joka kierroksella vähän karmeammaksi väritetyt jutut. Myös ns. Flying monkey on välillä vaihdellut.
On jaksanut jo melkein vuoden. Hänen torjumisensa alkaa käydä kalliiksi, vaikka kaava alkaa olla tuttu.
Olisi muutakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjeen?
Nimellä mainiten nettiin julkaisu niin että jokainen haku osuu. Osoitettu erikseen myös perheenjäsenille. Viimeinen testamentti. Ikuinen. Narsistien kanssa pelataan narsistien säännöin.
Sinun täytyy olla hullu.
Ja sinun narsisti?
Ei toki. Minulle asia vain on tärkeintä ”elämässä” - joka on jäljellä. Mitta tuli täyteen.
En ole kertaakaan käynyt terapiassa sen jälkeen. En anna itsekkään p*sijaisen lannistaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti uhriutuu, ja lajityypilleen ominaiseen tapaan myös onnistuu keräämään säälipisteet itselleen, vaikka joutuisi minkälaisen totuuskomission kohteeksi. Mutta jos se koston hautominen tuo lohtua nyt, niin mikä ettei. Mutta sekin on sitä narsistin vaikutuksessa elämistä ja rasittaa vain eniten itseä. Kun pääsee siihen tilaan, että narsisti on kuin kuollut, yhdentekevä ihminen menneisyydestä, on lopulta vapaa, eikä narsisti pysty enää ahdistamaan.
Minusta tämä on itsepetos johon neuvotaan, kun ei ole enää keinoja puolustaa ”itseä” narsistin teoilta. Ne kuitenkin ovat ja jäävöt.
Paradoksaalisesti tämä myös sallii narsisteille sadistisen temmellyskentän, koska ”lasku” jää aina maksamatta.
Ei terapia auta. Eikä oo varaa terapiaan
Kärsin vieläkin, odotan vain hänen kuolemaansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on itsepetos johon neuvotaan, kun ei ole enää keinoja puolustaa ”itseä” narsistin teoilta. Ne kuitenkin ovat ja jäävöt.
Paradoksaalisesti tämä myös sallii narsisteille sadistisen temmellyskentän, koska ”lasku” jää aina maksamatta.
Illuusio, kyllä, mutta monista ei ole/eivät usko kostoon.
Te narsisti vanhemman uhrit miten pääsitte jaloille ne?
Olen 30 ja alkanut tänä vuonna oirehtimaan oman vanhempani kontrolloinnista ja manipuloinnista. Laitoin vähän aikaan sitten välit poikki, mutta tämä vanhempi on ottanut yhteyttä toisen vanhemman kautta tai ainakin minusta niin tuntuu. Mun manipulointi on toteutettu taloudellisin tavoin.
En kerro kumpi vanhempi, sillä en halua paljastua. Suunnittelen terapian aloittamista lähiaikoina, sillä muistot ja tapahtumat menneisyydestä ovat alkaneet vainota mieltäni. Oirehtiminen on saanut pintaan huonot puolet itsessäni ja en pidä siitä lainkaan. Jotta pääsisin elämässäni eteenpäin kannattaako mun katkaista välit myös toiseen vanhempaan vai sanoa suoraan, että musta ei enään kerrota toiselle mitään enkä halua mitään taloudellista tukea tai lahjoja kyseiseltä ihmiseltä?
Muistakaa, että narsisti pelottelee. Vihjailee ikävästi, ettei tiedä oikein mitä tarkoittaa. Pitää yllä vaaran tuntua. Juoruaa, mustamaalaa, puhuu pahaa. Seuraa, stalkkaa, vainoaa.
Kun jää kiinni, uhriutuu, kuinka vika on aina muissa, ei hänessä. Häntä ei ymmärretä. Ei ota vastuuta omista toimistaan ja niiden seurauksista.