Narsismin uhrit
Oletteko hakeneet apua terapiasta? Saaneet sitä?
Kommentit (136)
Tämä on hyvä ja asiallinen ketju. Tärkeä.
Täällä myös narsistin tytär jolla meni pitkään ymmärtää mistä on kyse. Aina sen tiesin ettei äitini ole lähelläkään normaalia, tasapainoista ihmistä. Onneksi asiasta alettiin kirjoittaa ja puhua, tietoon törmäsi helposti 10 vuotta sitten.
Nykyään olen nostanut itseni asioiden yläpuolelle. Pystyn olemaan hiljaa ja toteamaan rauhassa että nyt meni solvauksen puolelle ja pyytämään lähtemään. Itse olen tekemisissä mahdollisimman vähän.
Löysi nopeasti uusia "heikkoja" ympärilleen.
En tunne yhtään vihaa tai katkeruutta. Vain sääliä ja jopa myötätuntoa. Uhrin roolista voi parantua, narsistin roolista ei.
Vierailija kirjoitti:
Minusta jokaisen narsistin uhrin tulisi jättää julkinen kirje jälkeensä (kuoleman), missä totuus kerrotaan. Se on ajatuksena lohdullinen ja oikeutta tuova.
Aika radikaali ajatus, mutta ei yhtään hullumpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni on vienyt narsistin oikeuteen?
Ei riitä voimavaroja tällaiseen. Sairastan sekä fyysisesti että psyykkisesti, ja sadistinen narsisti uhkailee minua jatkuvasti lakimiehellä, (tämä on hänen lempitemppunsa osoittaakseen varakkuuttaan ja ylemmyyttä). Minulle jää se viimeinen temppu ja tosiaan kirjallinen testamentti. Sitä hän ei pysty viemään. Kaiken muun tuhosi.
Miksi narsistit kohdistavat pahuutensa heikompiin? Onko tutkimusta?
Koska narsistit ovat pelkureita. Ne pelkäävät häviämistä yli kaiken ja siksi valikoivat vain helppoja uhreja. Vahvoja persoonia ne mielistelevät.
Tämä ei muuten ole totta. Mun ex on narsisti, ihan on viranomaisetkin myöntäneet, että on erittäin vaikea ihminen. Meistä hänen ex-vaimoistaan 2 olemme erittäin vahvoja naisia, toisella jopa menestyvä yritys. Narsistit eivät tarvitse helppoja uhreja, he pärjäävät vahvojenkin persoonien kanssa, koska nämäkin voi kätevästi heittää syrjään siinä vaiheessa, kun valheet eivät enää pure. Narsistit kokevat haasteet ilmeisesti vaan mukaviksi.
Ainoita joita narsistit mielistelevät ovat toiset narsistit. Näin se vaan menee kuulkaas.
Pahinta oli, että jouduin narsistin uhriksi hoitopaikan sisällä. Toisen potilaan toimesta, paikassa jossa minua piti auttaa. Hoitohenkilökuntaa oli tietysti, mutta useimmat tekivät kaikkensa, etteivät joudu olemaan missään tekemisissä narsistin kanssa. Lisäksi ne pari heikkoluontoisempaa työntekijää, jotka olivat täysin narsistin pyöritettävänä. Avun saaminen oli mahdotonta, kun hoitajat hermostuvat ja vaihtavat puheenaihetta jo pelkän nimen mainitsemisesta. Paitsi ne pari hoitajaa, jotka vaan naureskelivat asialle ja kehottivat tulemaan paremmin toimeen ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä voimavaroja tällaiseen. Sairastan sekä fyysisesti että psyykkisesti, ja sadistinen narsisti uhkailee minua jatkuvasti lakimiehellä, (tämä on hänen lempitemppunsa osoittaakseen varakkuuttaan ja ylemmyyttä). Minulle jää se viimeinen temppu ja tosiaan kirjallinen testamentti. Sitä hän ei pysty viemään. Kaiken muun tuhosi.
Toivon sinulle paljon voimia ja siunausta!
Vierailija kirjoitti:
Vedoten mihin? Veemäinen luonne ei valitettavasti ole rikos. Veemäinen käytös voi olla, mutta siitä pitää olla näyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedoten mihin? Veemäinen luonne ei valitettavasti ole rikos. Veemäinen käytös voi olla, mutta siitä pitää olla näyttö.
Minulla on kyllä näyttöä terapiassa (lääkärillä) henkisen väkivallan aiheuttamista sairauksien pahenemisista ja kirjallisesti tapahtuneen kiusaamisen laukaisseista traumoista. Voimavaroja ei.
Ja narsistin mielestä tosiaan ”uhriudun”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä näyttöä terapiassa (lääkärillä) henkisen väkivallan aiheuttamista sairauksien pahenemisista ja kirjallisesti tapahtuneen kiusaamisen laukaisseista traumoista. Voimavaroja ei.
Ja narsistin mielestä tosiaan ”uhriudun”.
Suosittelen viemään oikeuteen jos kerran näyttöäkin löytyy. Ihan itsesi tähden.
Onnekseni löysin http://foorumi.narsistienuhrientuki.fi/viewforum.php?f=10&sid=92a5e42d6… kun seurustelin narsistin kanssa, en voinut ymmärtää miten joku joka oli niin täydellinen alussa, muuttui muutamassa kuukaudessa niin täysin.
Sain vertaistukea sieltä, ja oli tosi mielenkiintoista(ja surullista) lukea muiden kokemuksia. Auttoi ymmärtämään, ja pääsemään eteenpäin elämässä
Vierailija kirjoitti:
Onnekseni löysin http://foorumi.narsistienuhrientuki.fi/viewforum.php?f=10&sid=92a5e42d6… kun seurustelin narsistin kanssa, en voinut ymmärtää miten joku joka oli niin täydellinen alussa, muuttui muutamassa kuukaudessa niin täysin.
Sain vertaistukea sieltä, ja oli tosi mielenkiintoista(ja surullista) lukea muiden kokemuksia. Auttoi ymmärtämään, ja pääsemään eteenpäin elämässä
Up!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en koskaan innostuisi syyttämään narsistia ettei myönnä syyllisyyttään. Narsistikin on uhri, ei hänen siinä mielessä tulekaan myöntää syyllisyyttään. Sen sijaan syyttäisin vahingollisuudesta ja haitallisuudesta, sehän on fakta, jos se, joka niistä syyttää, on vahingoitunut ja hänelle on narsistista aiheutunut haittaa.
Olen pyytänyt vain anteeksipyyntöä tarkoituksellisesta pahasta. Sairastan vaikeasti. Tätä hänen on mahdotonta kymmenen vuoden kiusaamisen jälkeen myöntää. Minä ”uhriudun”.
Narskusi tietää kyllä mitä on tehnyt sinulle. Hän nauttii nähdessään tekojensa seuraukset, eikä myönnä mitään, koska tietää, että se kiduttaa sinua vielä enemmän. Narsisti ei vahingoita ymmärtämättömyyttään. Hakkaat päätäsi seinään, jos yrität selittää hänelle omaa kokemustasi tapahtumista. Osallistut silloin narsistin julmaan peliin, ja se tuottaa hänelle huvia. Älä aseta itseäsi siihen tilanteeseen - oman itsesi takia. Aitoa anteeksipyyntöä et tule saamaan koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en koskaan innostuisi syyttämään narsistia ettei myönnä syyllisyyttään. Narsistikin on uhri, ei hänen siinä mielessä tulekaan myöntää syyllisyyttään. Sen sijaan syyttäisin vahingollisuudesta ja haitallisuudesta, sehän on fakta, jos se, joka niistä syyttää, on vahingoitunut ja hänelle on narsistista aiheutunut haittaa.
Olen pyytänyt vain anteeksipyyntöä tarkoituksellisesta pahasta. Sairastan vaikeasti. Tätä hänen on mahdotonta kymmenen vuoden kiusaamisen jälkeen myöntää. Minä ”uhriudun”.
Narskusi tietää kyllä mitä on tehnyt sinulle. Hän nauttii nähdessään tekojensa seuraukset, eikä myönnä mitään, koska tietää, että se kiduttaa sinua vielä enemmän. Narsisti ei vahingoita ymmärtämättömyyttään. Hakkaat päätäsi seinään, jos yrität selittää hänelle omaa kokemustasi tapahtumista. Osallistut silloin narsistin julmaan peliin, ja se tuottaa hänelle huvia. Älä aseta itseäsi siihen tilanteeseen - oman itsesi takia. Aitoa anteeksipyyntöä et tule saamaan koskaan.
Ehkä opin läksyni nyt. Minä tosiaan jätän julkisen testamentin. Muuta en enää jaksa, ja siitä tiedän hänen eniten kärsivän. Mikään muuhan ei merkitse niin paljoa kuin maine.
Suurin osa näistä 'uhreista' tuskin narsistia nähneetkään, että sillä lailla.
”Uhriutumisesta” syyttäminen ja oikeudella uhkaileminen ovat narsistin perusrepertuaaria. Näistä venkoiluista tunnistaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä opin läksyni nyt. Minä tosiaan jätän julkisen testamentin. Muuta en enää jaksa, ja siitä tiedän hänen eniten kärsivän. Mikään muuhan ei merkitse niin paljoa kuin maine.
Tälle iso 👍
Valitettavasti tietyt synnit on maksettava monessa sukupolvessa, ennen kuin oppi menee perille.
isäsi poika
älä kulje polkuja
pimeän mielen
Hoitelevat omia ongelmiaan "heikkojen" ihmisten kautta. Narsistilla on todellisuudessa todella huono itsetunto ja pysyvä riittämättömyyden tunne. Heikkoihin ihmisiin narsisti projisoi kaikki omat käsittelemättömät tunteensa.