Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsismin uhrit

Vierailija
09.10.2019 |

Oletteko hakeneet apua terapiasta? Saaneet sitä?

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
82/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille kaikille voimia. Niin kauan kuin kiusaajanne ovat elossa, on mahdollisuus vaatia oikeutta/kostaa tavalla tai toisella. Minun kiduttajani on kuollut, ja käyn traumaterapiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla kyllä pelkkä terapiassa puhuminen ole auttanut yhtään. Suoraan sanottuna tuntuu lähinnä rahastukselta.

Vierailija
84/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta jokaisen narsistin uhrin tulisi jättää julkinen kirje jälkeensä (kuoleman), missä totuus kerrotaan. Se on ajatuksena lohdullinen ja oikeutta tuova.

Aika radikaali ajatus, mutta ei yhtään hullumpi.

Tälle iso peukku. Harvemmalla on pokkaa, mutta tiedän kyllä ihmisiä joilla on. Ja tämä jos jokin on ”muistamisista” suloisin. Netti on nykyaikana mukava viimeisen viestin viejä.

Vierailija
85/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mukana valmistuvassa kirjassa, jossa narsistien uhrit kertovat tarinansa. Henkilökohtaisesti kohtasin kierteen, jossa minut painettiin alas kokonaan ihmisenä; sairaana ihmisenä. Kirjan ja omien kokemusten koostaminen tekstiksi on ollut jopa terapiaa terapeuttisempaa.

Vierailija
86/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
87/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että narsistinen persoonallisuushäiriö on erittäin harvinainen tauti. Eli >95% todennäköisyydellä pomosi, puolisosi, anoppisi, exäsi, jne. inhokkisi ei ole narsisti.

Lopettakaa muiden mutu-diagnosoiminen ja alkakaa nauttimaan omasta elämästä.

Vierailija
88/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa että narsistinen persoonallisuushäiriö on erittäin harvinainen tauti. Eli >95% todennäköisyydellä pomosi, puolisosi, anoppisi, exäsi, jne. inhokkisi ei ole narsisti.

Kyllä narsistisen käytöksen tunnistaa. Juuri kaltaistesi vuoksi Suomessa kiusataan ihan luvan kanssa. Toivon sinulle elämänläksykä kovalla kädellä.

Vierailija
89/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasakin mukana keskustelussa. Narsismin ja kiusaamisen mekka.

Vierailija
90/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikohko yritys vaientaa uhrit. Ei mene enää läpi nykymaailmassa.

Vierailija
91/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaasakin mukana keskustelussa. Narsismin ja kiusaamisen mekka.

Vaasa?

Vierailija
92/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tyypillinen vähättelijä ja kiusaaja.

Vierailija
93/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen k.u.s.i.p.ä.ä., julma ja tunteeton. Narsisti en kuitenkaan ole!

Vierailija
94/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt terapiassa, käyn yhä. Minulle tervehdyttävää olisi se, että narsisti myöntäisi tekonsa tarkoituksellisuuden. Junnaan paikallani kaiken aiheutuneen pahan keskellä, jota toinen ei edes myönnä.

Narsisti ei pelaa samoilla säännöillä, eikä ikinä myönnä sitä, minkä sinä haluaisit kuulla.  Parasta jättää koko narsisti historiaan ja jatkaa omaa elämää eteenpäin.

Se ei aina ole mahdollista. Onko teitä syyllistetty ”uhriutumisesta”, kun olette tuoneet oman kipunne kokemuksiatanne julki?

Narsisti on sairas ja vajaa ihminen, joka ei tule koskaan tuntemaan sitä mitä kaikista eniten haluaisi, eli rakkautta. Sinulla sen sijaan on mahdollisuus rakkauteen ellet anna sitä narsistille. Narsku haluaa ettei kukaan koe rakkautta ja aitoa välittämistä, kun hänkään ei siihen kykene. NArsku on siis kateellinen kaikille muille. Ihan kaikille. Kyllä kipua ja itkua ja pahoja ihmisiä maailmaan mahtuu, mutta mahtuupa apljon myös hyvää, ja ennen kaikkea sitä mitä narsku ei koskaan ikinä saa osakseen, eli rakkautta :)

Minun tuntemani narsisti ei usko rakkauden olemassaoloon. Hän sotkee sen seksuaalisuuteen. Tämän lisäksi ”rakkaus” on hänelle viisivuotiasjakso, jonka jälkeen esimerkiksi avioliitto pitäisi uudelleenharkita - ja tämä suora lainaus häneltä. Rakkaus on siis vaina libidovetoista liskoaivoisuutta, aivokemiaa, jota tunnetaan vetona vastakkaista sukupuolta kohtaan suhteen alkuvaiheessa. Muu puhekin saa hänet narsistisen raivon valtaan; se on kuin ”lahkolaissaarnaajan lässytystä”.

Paha. Ja aika osuva analyysi narskun tunne-elämästä.

Vierailija
95/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sitä mieltä, että Suomesta tulisi nopeasti parempi paikka, jos Psykopaatteja/sosiopaatteja/narsisteja ei päästettäisi eduskuntaan tai mihinkään päättäviin elimiin.

Vierailija
96/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä sain "paljastettua" narsistin, ja vein ja voitin hänet oikeudessa, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä, vain haittaa. Sain pinnallisen voiton, joka vain provosoi häiriintynyttä ihmistä ennestään maassa, jossa oikeus harvoin aidosti tukee uhreja.

Eivät narsistit ota vain "heikkoja" ihmisiä kohteekseen. Ja heihin verrattuna kaikki psyykkisesti suhteellisen terveet ihmiset, joilla on edes vähän jotain menetettävää, ovat "heikkoja".

Koska narsistin tapauksessa normaalilla ihmisellä on vastassa häiriintynyt, sadistinen ihminen, joka nauttii muiden kärsimyksestä, ja mikä pahinta: jolla ei ole mitään menetettävää. Ja ihminen jolla ei ole mitään menetettävää on vaarallinen.

Ja jos narsistilta vie sen ainoan asian mitä hän pitää edes vähän tärkeänä, eli rikkoo sen muille annetun harhaisen omakuvan, sellainen on todella vaarallinen. Siksi en suosittele "taistelemaan" narsistia vastaan, sillä tervejärkinen ihminen ei voi voittaa, sillä narsisti kykenee tuhoamaan MITÄ TAHANSA mitä sinulla on: terveytesi, ihmissuhteesi, tärkeät ihmisesi, työsi - hänellä itsellään taas ei ole mitään tuollaista menetettävää, tai ainakaan hän ei pidä mitään noista aidosti tärkeänä, vaan vain välineinä todistaa omaa erinomaisuuttaan, ja jos ne viedään, ottaa hän mistä tahansa muusta uuden välineen oman erinomaisuutensa todistamiseksi: kostosta, vainosta..

Suosittelen pakenemaan. Vaikka saisit narsistin esim vankilaan, he tulevat usein häiriintyneestä suvusta, jolloin voi joutua pelkäämään tällaisen sukulaisia tai muita välikäsiä mitä narsistit osaavat käyttää.

Minun tapauksessani narsistin "paljastamisesta" ihmisille ja ystäville ei ollut hyötyä - koska hekin pelkäsivät niin häiriintynyttä ihmistä, ja joko välttelivät tai yrittivät mielistellä tätä.

Narsistia ei vain yksinkertaisesti voi "voittaa", ellei muutu itse yhtä häiriintyneeksi, tai ellei tämän maan lakeja ja käytäntöjä paranneta. Tai ellet ole varma, että poistaessasi narsistin "lopullisesti" pelistä, kukaan ei kosta hänen puolestaan.

Vierailija
97/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sitä mieltä, että Suomesta tulisi nopeasti parempi paikka, jos Psykopaatteja/sosiopaatteja/narsisteja ei päästettäisi eduskuntaan tai mihinkään päättäviin elimiin.

Meinasitko persoonallisuustestejä sinne? Nekään eivät kerro kaikkea. Valta muiden yli (ja mahdollisuus kiusata ja alistaa) vetoaa narsistiin. Kaikki tuntemani ovat politiikassa/kiinnostuneita siitä.

Vierailija
98/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustuin erääseen narsistimieheen. Tietenkään en aluksi tiennyt hänen sellainen olevan, mutta kyllä se tuli normaalilla tunne-elämällä ja itsekunnioituksella/tuntemuksella varustetulle naiselle hyvin äkkiä hyvin selväksi. Kun teistä tuntuu pahalta se mitä puoliso sanoo tai tekee, niin uskokaa hyvät ihmiset sitä tunnetta. Mikäli asiasta keskusteleminen kumppanin kanssa tuottaa vain lisää pahaa oloa, tai helpottaa hetkeksi, mutta kohta puoliso toimii taas juuri yhtä rumasti, niin älkää herran tähden jääkö sitä katsomaan hetkeksikään!! Takaan että jos katsoisitte suhdetta ulkopuolelta, niin te ihmettelisitte syvästi miten kukaan voi olla niin tyhmä että menee narskun kanssa yhteen.  

Seurustelukumppanin kanssa ei pidä joutua varomaan tekemisiään ja sanomisiaan, eikä olemaan pahalla mielellä kuin joskus satunnaisesti. Uhrina olo on myös eri asia kuin uhriutuminen. Uhrina olo on sitä että joutuu uhriksi, ihan vaikka ryöstetään pankkiautomaatilla. Uhriutuminen taas tuossa tilantessa on sitä, että asiasta ei päästä yli mitenkään, vaan joka asiaan ja paikkaan sotketaan tämä "mutta kun minut ryöstettiin 3v sitten, joten siitä syystä mikään ei voi koskaan olla enää hyvin". 

Jos ihminen joutuu kerran, ja jopa useastikin elämässään pahoinpitelevän puolison uhriksi, niin siellä terapiassa on hyvä keskittyä siihen miksi on niin hyvä uhri toisille, ennemminkin kuin siihen miksi joku ihminen maailmassa on narsisti. 

Koskaan ei tule olemaan nimittäin sellaista tilannetta että sinä voit olla millainen vaan, ja toisten ihmisten pitää toimia niin tai näin. Aina tulee olemaan joku joka käyttää hyväksi, joku joka panee villaisella, joku joka vetää välistä, joku joka valehtelee, ihan aina. Toisten ihmisten toiminta ei lopu sillä että sinun mielestäsi niin ei vain saa tehdä. Saahan sitä juoda itsensä tolkuttomaksi, ja lähteä kiimaisen äijäporukan matkaan jatkoille, ja kukaan ei silti saa käpälöidä eikä paneskella kanssasi, koska olet liian humalassa, mutta järki käteen, teisitkö niin? Jos et, niin ällä altista itseäsi muunkaanlaisiin tilanteisiin joissa voi käydä huonosti.

75 vastaa.

Älä unohda, että uhriksi joutuu se, joka on jo lapsuudessa oppinut toisen toimintatavan olevan normaalia, tai jopa rakkautta. Siksi sitä ei näe.

Toiseksi, ei älykäs narsku ole niin räikeä, että paljastaisi heti alussa ajatuksensa. Ne paljastuvat monelle vasta ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen. Ja sitten on jo aika sidottu kokonaisuuteen.

Minun kohdallani minun narskumainen eksäni hallitsi minua syyllistämällä. Kun tunsin syyllisyyttä, menin vaikka solmuun. En halunnut kuulla olevani huono äiti tai huono ihminen. Ei hänen toimintansa ollut huutamista tms, vaan sitä, mitä isäni jo teki.

Tällöin terapiassa kannattaakin keskittyä siihen miten sinusta saadaan sellainen ettei lapsuutesi huonot mallit seuraa lopun ikääsi, eikä keskittyä siihen narsistiin ja hänen tekemisiinsä.

Juu. Ja sitä minä työstinkin ne viisi vuotta.

Vierailija
99/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismi, kuten ei adhd tms, ole arjessa on -off. Se on jana. Ja vaikka ei olisi janan ääripäässä, vaan kymmenen pykälää toisaalla, niin saa kyllä paljon vauriota aikaiseksi, vaikka ei diagnoosia saakaan.

Vierailija
100/136 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen k.u.s.i.p.ä.ä., julma ja tunteeton. Narsisti en kuitenkaan ole!

Kyllä, kuulostat hyvin epäkypsältä henkilöltä, eli narsistilta. Ehkä narsisteista pitäisi puhua mielummin epäkypsinä, henkisesti lapsen tasolle jääneinä, sitähän narsismi käytännössä on. Ehkä narsisti-sana leimaa liikaa ja saa defenssit nousemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän