Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Haluaisin edes kerran kuussa kahvilaan...” Miten köyhyys määritellään?

Vierailija
09.10.2019 |

Miten tämä köyhyys nyt näin määritellään? Onko kahvilakäynti välttämättömyys? Olen mielestäni ihan kelpo toimeentuleva, ei kyllä ole mikään tarve kahviläkäynteihin. Jos olisi, olisinkin varman köyhä. Menojaan pitää miettiä. Pullat voi leipoa itse ja kahveet keittää. Kaikkien pitäisi saada kaikki nykyään.

Kommentit (689)

Vierailija
541/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole ikinä varaa syödä ulkona, käydä kahvilla, elokuvissa, kuntosalilla tai ylinpäätään ihmisten ilmoilla niin onko se enää ihmisarvoista elämää?

T: eräs työtön jolla ei ole varaa kuin istua yksin kotona ja kävellä lähikauppaan punalappujen perässä. Eutanasiaa pyytäisin jos se olisi mahdollista.

Kun on työtön kannattaa hakea ruuat ruokajaosta. Sieltä saa niin paljon ilmaista ruokaa että sen 500e työttömyyskorvauksen voit käyttää johonkin muuhun. Jos paikkakunnallasi ei ole töitä eikä leipäjonoa niin muuta. Muutat vaikka Hki johonkin huonolle alueelle mistä satut saamaan asunnon. Sitten alat tehdä ilta/yötöitä niin on päivällä aikaa käydä jonoissa. Saat heti ensimmäisistä palkoista paremmin rahaa säästöön kun sinulla ei ole muuta kuluja kuin asuminen. Siinäkin voi säästää muuttamalla soluun.

T:myös työttömänä ollut ja yhtäaikaa säästänyt ulkomaanmatkoihin, salikortti 24/7 salille 19.90e/kk, kahviloissa tuli käytyä esim. Picnikissä mikä on edullisempi.

Kyllä pitää olla ilmainen koulutus korkeakoulua myöten, että kaikki voivat olla juuri sitä mitä haluavat!

Kyllä pitää maksaa elämiseenkin rahaa, että opinnot luistavat sitten, ei samalla jaksa töissä käydä!

Kyllä pitää ilmainen ruokakin olla siellä koulussa, ei sitä muuten jaksa valmistua!

Kyllä pitää ihmisen saada asumiseenkin tukea, kun työt ovat kortilla, ilmainen kämppä keskustasta pitäisi olla kaikille!

Kyllä pitää saada lisäksi elämiseenkin rahaa, kun ei sinne oman alan töihin niin vain pääse!

Kyllä pitäisi sellainen kansalaispalkkakin olla, ettei tarvitsisi erikseen noita tukia käydä hakemassa!

Kyllä pitäisi työnantajien miettiä tekemisiään, tahallaan pitävät työmailla vain tarvittavaa määrää työntekijöitä ja huonot on palkat, ei kannata töissä käydä!

Kyllä pitäisi työttömän saada enemmän tukia, eihän tässä ole varaa edes kahvilassa käydä!

Ei tässä elämässä ole mitään elämisen arvoista, kun ei edes elokuvissa ole rahaa käydä, valtion vika!

Kyllä saavat minun arkkuni sitten kustantaa, kun en kahvillekaan päässyt, kansalaisaloite!

Vierailija
542/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole ikinä varaa syödä ulkona, käydä kahvilla, elokuvissa, kuntosalilla tai ylinpäätään ihmisten ilmoilla niin onko se enää ihmisarvoista elämää?

T: eräs työtön jolla ei ole varaa kuin istua yksin kotona ja kävellä lähikauppaan punalappujen perässä. Eutanasiaa pyytäisin jos se olisi mahdollista.

Mielestäni on. Mutta minä ajattelenkin, että 1) ulkona syöminen on tympeää 2) kahvilassa istuminen vielä tympeämpää 3) elokuvat on pääasiassa p-skaa 4) kuntosali on kiva mutta paljon voi tehdä ilmankin 5) ihmisten ilmoilla... hohhoijaa.

Tämä siis pikkupalkkalaiselta, joka tekee hommaa jota suurin osa ihmisistä ei haluaisi eikä edes pystyisi tekemään. Hyvä puoli kauhuduunissa on se, että se kitkee kaiken hömpötyksen omasta sielusta pois. Näkee maailman ihan eri tavalla. Käyttää rahansa paljon paremmin. Mulla on paljon viihtyisämpi koti ja paremmat kahvit kuin jossain kahvilassa, jossa riff-raff jauhaa ja meluaa... miksi ihmeessä kukaan haluaa istua kahvilassa?? En ole ikinä ymmärtänyt. Laitan myös niin hyvää ruokaa itse, että ei ole mitään tarvetta punkea ravintolaan, jossa sama ahdistava hölinämölinäilmapiiri, jossa pitäisi muka viihtyä ja syödä.

Voi hyvä tavaton. Oletko koskaan kuullut sellaista asiaa, että ihmiset ovat erilaisia ja tykkäävät erilaisista asioista???

Olen. Mutta ilmeisesti lainaamani kirjoittaja ei ollut, kun veti jo ihmisarvon asiaan mukaan.

Mut hei leikitään, että samastuisin häneen edes yhtään. Mitä sieltä kahvilasta haetaan? Ihmisten ilmoilla olemista. Elintason tuntua? No valitettavasti elintasoa ei saa jos ei sitä elintasoa vain ole itselleen hankkinut. Mutta jos pointti on nauttia kahvista ja pullasta ihmisten seurassa, tyhmemmänkin luulisi tietävän, että kalliille kahviloille on olemassa vähävaraisille tarkoitettuja vaihtoehtoja, jotka täyttävät vastaavan tarkoituksen. Vai onko pointtisi se, että joidenkin "erilaisten" ihmisten tarve nyt vain on tuntea, että on varaa johonkin, joka maksaa sen verran, että pitäisi tienatakin jotain? No kuule siinä tapauksessa ei auta kuin ruveta tienaamaan. Ne kahvilat ovat juuri niitä varten, jotka ovat tavalla tai toisella ratkaisseet tämän ongelman. "En ole ratkaissut tätä ongelmaa" ei ole argumentti sille, että jonkun pitäisi rynnätä apuun. Kahvilla istuminen puhtaasti sosiaalisista syistä on järjestettävissä halvalla. Kahvilakäynti elintason tunteen vuoksi ei ole kenenkään muun vastuulla kuin ihmisen itsensä. Raapikoon itse päätään sen suhteen, miten sen elintason itselleen järjestää. Se on koko homman pointti.

Voin vastata vain omasta puolestani. Käyn kahviloissa harvoin, mutta silloin kun käyn, niin mulle sen tulee olla ennen kaikkea esteettinen ja aistinautinto. Eli kaunis sisustus, viihtyisä ilmapiiri, lämminhenkinen tunnelma, ja tietysti hyvää kahvia ja kenties joku maukas leivonnainen. Joko yksin tai jonkun hyvän ystävän seurassa. Ei isompaa porukkaa, olen sen verran introvertti.

Jos vaihtoehtona olisi vähemmän viihtyisä ja vähemmän kaunis "vähävaraisten kahvila", niin tuskin menisin. Silloin keittäisin ne kaffet mieluummin kotona, koska kahvilassa käynti ei toisi mulle mitään lisäarvoa.

Estetiikan kaipuu on mun luonteessa. Ei häviä tai muutu tulotason muuttuessa.

Lisäyksenä vielä: esteettisyyden lisäksi luonteessani on myös halu kokea pieniä (tai miksei isompiakin) nautintoja.

Varsinaisesti materialisti en ole, ja usein ne nautinnot ja kauniit asiat ovat ihan ilmaisia tai ainakin edullisia. Mutta tähänkin ketjuun kirjoittaviin hyvin askeettista elämää viettäviin ihmisiin minun on aika mahdoton samastua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on. Mutta minä ajattelenkin, että 1) ulkona syöminen on tympeää 2) kahvilassa istuminen vielä tympeämpää 3) elokuvat on pääasiassa p-skaa 4) kuntosali on kiva mutta paljon voi tehdä ilmankin 5) ihmisten ilmoilla... hohhoijaa.

Tämä siis pikkupalkkalaiselta, joka tekee hommaa jota suurin osa ihmisistä ei haluaisi eikä edes pystyisi tekemään. Hyvä puoli kauhuduunissa on se, että se kitkee kaiken hömpötyksen omasta sielusta pois. Näkee maailman ihan eri tavalla. Käyttää rahansa paljon paremmin. Mulla on paljon viihtyisämpi koti ja paremmat kahvit kuin jossain kahvilassa, jossa riff-raff jauhaa ja meluaa... miksi ihmeessä kukaan haluaa istua kahvilassa?? En ole ikinä ymmärtänyt. Laitan myös niin hyvää ruokaa itse, että ei ole mitään tarvetta punkea ravintolaan, jossa sama ahdistava hölinämölinäilmapiiri, jossa pitäisi muka viihtyä ja syödä.

Voi hyvä tavaton. Oletko koskaan kuullut sellaista asiaa, että ihmiset ovat erilaisia ja tykkäävät erilaisista asioista???

Olen. Mutta ilmeisesti lainaamani kirjoittaja ei ollut, kun veti jo ihmisarvon asiaan mukaan.

Mut hei leikitään, että samastuisin häneen edes yhtään. Mitä sieltä kahvilasta haetaan? Ihmisten ilmoilla olemista. Elintason tuntua? No valitettavasti elintasoa ei saa jos ei sitä elintasoa vain ole itselleen hankkinut. Mutta jos pointti on nauttia kahvista ja pullasta ihmisten seurassa, tyhmemmänkin luulisi tietävän, että kalliille kahviloille on olemassa vähävaraisille tarkoitettuja vaihtoehtoja, jotka täyttävät vastaavan tarkoituksen. Vai onko pointtisi se, että joidenkin "erilaisten" ihmisten tarve nyt vain on tuntea, että on varaa johonkin, joka maksaa sen verran, että pitäisi tienatakin jotain? No kuule siinä tapauksessa ei auta kuin ruveta tienaamaan. Ne kahvilat ovat juuri niitä varten, jotka ovat tavalla tai toisella ratkaisseet tämän ongelman. "En ole ratkaissut tätä ongelmaa" ei ole argumentti sille, että jonkun pitäisi rynnätä apuun. Kahvilla istuminen puhtaasti sosiaalisista syistä on järjestettävissä halvalla. Kahvilakäynti elintason tunteen vuoksi ei ole kenenkään muun vastuulla kuin ihmisen itsensä. Raapikoon itse päätään sen suhteen, miten sen elintason itselleen järjestää. Se on koko homman pointti.

Voin vastata vain omasta puolestani. Käyn kahviloissa harvoin, mutta silloin kun käyn, niin mulle sen tulee olla ennen kaikkea esteettinen ja aistinautinto. Eli kaunis sisustus, viihtyisä ilmapiiri, lämminhenkinen tunnelma, ja tietysti hyvää kahvia ja kenties joku maukas leivonnainen. Joko yksin tai jonkun hyvän ystävän seurassa. Ei isompaa porukkaa, olen sen verran introvertti.

Jos vaihtoehtona olisi vähemmän viihtyisä ja vähemmän kaunis "vähävaraisten kahvila", niin tuskin menisin. Silloin keittäisin ne kaffet mieluummin kotona, koska kahvilassa käynti ei toisi mulle mitään lisäarvoa.

Lisäyksenä vielä: esteettisyyden lisäksi luonteessani on myös halu kokea pieniä (tai miksei isompiakin) nautintoja.

Varsinaisesti materialisti en ole, ja usein ne nautinnot ja kauniit asiat ovat ihan ilmaisia tai ainakin edullisia. Mutta tähänkin ketjuun kirjoittaviin hyvin askeettista elämää viettäviin ihmisiin minun on aika mahdoton samastua.

Kiviäkin kiinnostaa.

Vierailija
544/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis, köyhäksi määritellään nykyään jokainen jolla on subjektiivinen kokemus köyhyydestä. Eli jos kokee, ettei ole varaa vaikkapa käydä kahvilassa niin usein kuin haluaisi, on köyhä. Järjetöntä.

Kesällä HS:ssä mainittiin, että vauraassa Ruotsissa on köyhien osuus kasvanut suuremmaksi kuin Suomessa. Suhteellinen köyhyys on siellä kasvanut voimakkaasti, vaikka yleinen tulotaso on kasvanut. Tärkeää on havaita, että juuri siksi suhteelinen köyhyys räjähtää, koska yleinen tulotaso on noussut, ja samalle ostovoimatasolle jääneet, esimerkiksi eläkeläiset, ovatkin nyt jääneet suhteellisesti muista jälkeen tulotasossaan.  1995 vuonna mediaanituloinen, samalla ostovoimalla kuin silloin,  on tänään suhteellisen köyhyysrajan alapuolella,  koska mediaanitulo on kasvanut reaalisesti lähes 80 % ! Ja koska suhteellinen köyhyys katsotaan vain yksittäisen maan sisäisten tuloryhmien mukaan, olisi ruotsalainen köyhä täällä ihan hyvin toimeentuleva alemman keskiluokan kansalainen.

Suhteellisen köyhyyden käsite kelpaa parhaiten poliittiseen populismiin. Se ei anna työkaluja määritellä, millä ihmiset saisi köyhyysloukusta pois, tulonsiirrot eivät näytä auttavan täysimääräisesti, koska niiden määrä ei ole vähentynyt, ja köyhyyden kokemukset silti lisääntyvät.

Vierailija
545/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä köyhä kuluttaa osaa, näkyy maksuhäiriömerkinnöistä oikein hyvin.

Edelleen, JOKAISELLA on varaa antaa lapselleen se 10 e kk, jolla pääsee kahvilaan.

Mutta kun pitää käyttää kaikki itseen, yleensä vielä älyttömyyksiin. Tuhat kertaa on kysytty että mihin raha menee kun lapset jäävät ilman ruokaa tai edes muutaman euron maksavaa kivaa, mutta vastausta ei saa.

Minulla ei ole lapsia, mutta en raportoisi omista menoistani mitään, koska niitä joka tapauksessa paheksutaan. Onhan se nyt tässäkin ketjussa tullut selväksi (ja monessa muussakin paikassa), että monien mielestä köyhällä ei ole oikeuksia juuri mihinkään.

Erehdyin kerran kertomaan jossain (muistaakseni täällä), että olen ostanut osamaksulla älypuhelimen ja sängyn. Kyllä niin tyhmiä valintoja ja turhaa rahankäyttöä oli. En voinut olla itkemättä silloin. Minun olisi pitänyt olla kuukausia ilman puhelinta ja vielä paljon pidempään nukkua ihan tohjossa sängyssä, joka oli jo terveydelle vahingollinen.

Lisäksi olen ymmärtänyt, että mitään harrastuksia ei saisi köyhällä olla, jos ne jotain maksavat. Voin ihan suoraan sanoa, että jos minulta rakkain ja tärkein harrastus viedään, niin mielenterveyteni kärsii, eikä edes ihan vähän. Ei tule yhteiskunnalle sekään halvaksi.

Vierailija
546/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaana on helppo olla ja köyhäillä, kun elämä tuntuu turvalliselta. Ei ole tarvetta tuhlata rahoja materiaan, matkusteluun ja kahviloihin, koska ne ovat aina mahdollisia.

Köyhän elämää leimaa puute ja niukkuus. Köyhä elää stressissä ja pyrkii hakemaan mielihyvää ostamalla asioita. Annapa köyhälle rahaa. Ei varmasti mene kuin pieni hetki, niin ne ovat tipotiessään. Tili tuli, tili meni.

Just tämän vuoksi kurjuus ja hyväosaisuus kasautuvat samoille ihmisille. Ei köyhä voi ajatella pidemmälle, kun pitää elää tässä hetkessä.

Köyhyys laskee tutkitusti myös ÄO:ta, mikä ei tiedä hyvää kulutuskäyttäytymiselle ja talouden hallinnalle.

Vierailija
547/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiviäkin kiinnostaa.

No ainakin edellistä kirjoittajaa kiinnosti, kun hän kysyi, että miksi ihmiset haluavat käydä kahviloissa  köyhyydestään huolimatta.

Vierailija
548/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä kuuluisi olla paikka jossa kokoontua, tarjottaisiin ilmaiset kahvit, he jotka usein käyvät toisivat välillä kahvipaketin ja pullaa.

Samalla estettäisiin syrjäytymistä ja tarkistettaisiin vointi.

Vierailija
549/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, JOKAISELLA on varaa antaa lapselleen se 10 e kk, jolla pääsee kahvilaan.

Mutta kun pitää käyttää kaikki itseen, yleensä vielä älyttömyyksiin. Tuhat kertaa on kysytty että mihin raha menee kun lapset jäävät ilman ruokaa tai edes muutaman euron maksavaa kivaa, mutta vastausta ei saa.

Minulla ei ole lapsia, mutta en raportoisi omista menoistani mitään, koska niitä joka tapauksessa paheksutaan. Onhan se nyt tässäkin ketjussa tullut selväksi (ja monessa muussakin paikassa), että monien mielestä köyhällä ei ole oikeuksia juuri mihinkään.

Erehdyin kerran kertomaan jossain (muistaakseni täällä), että olen ostanut osamaksulla älypuhelimen ja sängyn. Kyllä niin tyhmiä valintoja ja turhaa rahankäyttöä oli. En voinut olla itkemättä silloin. Minun olisi pitänyt olla kuukausia ilman puhelinta ja vielä paljon pidempään nukkua ihan tohjossa sängyssä, joka oli jo terveydelle vahingollinen.

Lisäksi olen ymmärtänyt, että mitään harrastuksia ei saisi köyhällä olla, jos ne jotain maksavat. Voin ihan suoraan sanoa, että jos minulta rakkain ja tärkein harrastus viedään, niin mielenterveyteni kärsii, eikä edes ihan vähän. Ei tule yhteiskunnalle sekään halvaksi.

Tottakai saa sen puitteissa mihin tulot riittää...ostaa voi vaikka kaviaaria jos sitten tinkii jostain muusta.

Vierailija
550/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaana on helppo olla ja köyhäillä, kun elämä tuntuu turvalliselta. Ei ole tarvetta tuhlata rahoja materiaan, matkusteluun ja kahviloihin, koska ne ovat aina mahdollisia.

Köyhän elämää leimaa puute ja niukkuus. Köyhä elää stressissä ja pyrkii hakemaan mielihyvää ostamalla asioita. Annapa köyhälle rahaa. Ei varmasti mene kuin pieni hetki, niin ne ovat tipotiessään. Tili tuli, tili meni.

Just tämän vuoksi kurjuus ja hyväosaisuus kasautuvat samoille ihmisille. Ei köyhä voi ajatella pidemmälle, kun pitää elää tässä hetkessä.

Köyhyys laskee tutkitusti myös ÄO:ta, mikä ei tiedä hyvää kulutuskäyttäytymiselle ja talouden hallinnalle.

Onko näin? olen siis erilainen köyhä, en ostele mitään perustavaroiden lisäksi. Ja jos saisin rahaa, en taatusti tuhlaisi sitä heti. Mutta, kerran kuukaudessa käyn kahvilla, tosin ostan vain kahvin. Ikävää luettavaa tuokin, että älykkyyteni on pienentynyt köyhyyteni vuoksi.

Vierailija
551/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on työtön kannattaa hakea ruuat ruokajaosta. Sieltä saa niin paljon ilmaista ruokaa että sen 500e työttömyyskorvauksen voit käyttää johonkin muuhun. Jos paikkakunnallasi ei ole töitä eikä leipäjonoa niin muuta. Muutat vaikka Hki johonkin huonolle alueelle mistä satut saamaan asunnon. Sitten alat tehdä ilta/yötöitä niin on päivällä aikaa käydä jonoissa. Saat heti ensimmäisistä palkoista paremmin rahaa säästöön kun sinulla ei ole muuta kuluja kuin asuminen. Siinäkin voi säästää muuttamalla soluun.

T:myös työttömänä ollut ja yhtäaikaa säästänyt ulkomaanmatkoihin, salikortti 24/7 salille 19.90e/kk, kahviloissa tuli käytyä esim. Picnikissä mikä on edullisempi.

Kyllä pitää olla ilmainen koulutus korkeakoulua myöten, että kaikki voivat olla juuri sitä mitä haluavat!

Kyllä pitää maksaa elämiseenkin rahaa, että opinnot luistavat sitten, ei samalla jaksa töissä käydä!

Kyllä pitää ilmainen ruokakin olla siellä koulussa, ei sitä muuten jaksa valmistua!

Kyllä pitää ihmisen saada asumiseenkin tukea, kun työt ovat kortilla, ilmainen kämppä keskustasta pitäisi olla kaikille!

Kyllä pitää saada lisäksi elämiseenkin rahaa, kun ei sinne oman alan töihin niin vain pääse!

Kyllä pitäisi sellainen kansalaispalkkakin olla, ettei tarvitsisi erikseen noita tukia käydä hakemassa!

Kyllä pitäisi työnantajien miettiä tekemisiään, tahallaan pitävät työmailla vain tarvittavaa määrää työntekijöitä ja huonot on palkat, ei kannata töissä käydä!

Kyllä pitäisi työttömän saada enemmän tukia, eihän tässä ole varaa edes kahvilassa käydä!

Ei tässä elämässä ole mitään elämisen arvoista, kun ei edes elokuvissa ole rahaa käydä, valtion vika!

Kyllä saavat minun arkkuni sitten kustantaa, kun en kahvillekaan päässyt, kansalaisaloite!

Just näin mutta epäironisesti.

Vierailija
552/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin mutta epäironisesti.

Jep, aika lailla joo. :)

Vierailija
553/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itke vähän lisää sitten.

Mutta selitä mulle, miten vähintään tonnin kuussa asumisen lisäksi saava työtön vanhempi, tai kaksi vanhempaa, ei pysty antamaan lapselleen kymppiä kuussa? Mihin ne rahat menee?

Luurin saa parilla kympillä. Mutta tietenkään juuri köyhällä ei voi olla halpaa luuria, kun se on noloa. Toisin kun työssäkäyvällä, sitten se saakin kelvata toistaiseksi.

Vierailija
554/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200e tukien päälle ja vähintään 400e palkkojen päälle, niin oltaisi tuossa jo helposti.

Aluksi luin tuon ironisesti, mutta kun todellisuus on se mitä on, niin tottahan sinä veistelet.

Köyhyydelle pitää tehdä loppu ja köyhyydestä se yhteiskuntarauhattomuuskin alkaa.

Meillähän on ollut jo terroritekoja ja kouluampumisia.

Ne kumpuaa köyhyydestä ne.

Ei hyvätuloinen stressittömästä ympäristöstä ja sivistyksestä nauttinut ihminen tee hirmutekoja.

Köyhyyden poistaminen on kaikkien etu.

Vierailija
555/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos rikkaat seuraavalla kerralla kahville mentyään tarjoaisi kunnon rahat köyhälle joka kävelee kahvilan ohi?

Siinä olisi reilu teko kansansisarille ja kansanveljille.

Rahaa tänne jo että saa kahvit ja munkit, kun on niin perkeleet kalliita.

Taistellaan yhdessä köyhyyttä vastaan!

Meillä on jo 90-luvun laman lapset, jotka eivät ole käyneet koskaan kahvilla, ravintoloissa, parturissa yms.

Mitä jos nyt maksettaisi velat näille köyhille vihdoinkin. Olisi jo aika maksaa velat 90-luvun laman lapsille.

Korkeampina sosiaalitukina ja muina lisinä. Aloitetaan perustulosta vaikka.

Vierailija
556/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuo ovat tyhmiä valintoja. Miksi sinulle on niin kova kriisin paikka kun se sanotaan ääneen? Parilla kympillä saa puhelimen. Älypuhelinta ei tarvitse oikeasti kukaan. On tyhmä valinta ostaa ylellisyystuote osamaksulla jos rahat ovat lopussa.

Tuntuu myös melkoiselta liioittelulta, kun terveytesi tuhoutuu joka asiasta. Harrastuksen "viemisestä", vanhasta sängystä...

Voisitko ajatella että itkemisen sijaan kuuntelisit, onko ihmisillä jotain oikeasti järkevää sanottavaa? Olen huomannut että osamaksuihin turvautuminen ei ole välttämättömyys vaan elämäntapa, jonka osa ihmisistä on oppinut. Osa taas ei maksa osamaksulla ikinä eikä missään olosuhteissa.

Esim. pienituloinen kollegani osti pesukoneen osamaksulla samana päivänä kun se hajosi, itse taas olin pessyt pykkini käsin kuukausia, kun ei ollut varaa maksaa pesukonetta kokonaan. Ei käynyt edes mielessä maksaa osamaksulla.

Vierailija
557/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen sosiaaliturva EI ole hyvä! Miksi niin väitetään kun meille on tiedetysti tullut noottia siitä, se on jonkin Romanian tasoa! Aivan liian alhainen, joten miksi hyvintoimeentulevat koettavat valehdella mustan valkeaksi?!

Kun ei otettu huomioon muita tukia tuon tietyn LISÄKSI maksettuna.

Vierailija
558/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se kymppi kuluu muuhun sille lapselle, epäilisin, mutta tämä keskustelu mekin nyt vähän raiteiltaan ja toisekseen jos on jokin 1000€, eihän se tarkoita aikuisen privaa taskurahaa.

Minua kyllä niin huvittaa, kun näkee terveitä hyväosaisia ei-ammattilaisia messuamassa paremmin tietävinä millainen meidän systeemi sairaille on, kuin mitä me sairaat ja ne ammattilaiset tiedämme todellisuudeksi. Me, joilla on kokemusta. Mitä siitä terve tietääkään joka ei missään tekemisissä.

Mä olrn nyt muuten ekasta hakemuksesta kuntoutustuella eli määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä ollut itse. Väittäsin tietäväni nyt AINAKIN paremmin kuin joku suunpieksijä jolla ei ole kun stereotypiansa.

Vierailija
559/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhan puolesta hyvä lista sinulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200e tukien päälle ja vähintään 400e palkkojen päälle, niin oltaisi tuossa jo helposti.

Aluksi luin tuon ironisesti, mutta kun todellisuus on se mitä on, niin tottahan sinä veistelet.

Köyhyydelle pitää tehdä loppu ja köyhyydestä se yhteiskuntarauhattomuuskin alkaa.

Meillähän on ollut jo terroritekoja ja kouluampumisia.

Ne kumpuaa köyhyydestä ne.

Ei hyvätuloinen stressittömästä ympäristöstä ja sivistyksestä nauttinut ihminen tee hirmutekoja.

Köyhyyden poistaminen on kaikkien etu.

Aina löytyy ihmisiä, jotka valjastavat häpeilemättä muiden tragediat edistämään omia poliittisia näkemyksiään. Inhottavaa.

Vierailija
560/689 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse muistan köyhyydestä tuon turhautumisen siihen että tuntui olevansa rahatilanteen vanki. Nyt hyvätuloisena sitä ei enää ajattele välttämättömyytenä että pitäisi päästä kahville, koska on jatkuvasti olemassa vaihtoehto käydä kahvilassa tarpeen mukaan ajattelematta sen hintalappua. Köyhällä taas ei ole, koska kahviin ja kakkupalaan ei yksinkertaisesti ole varaa vaikka sinne kahville ei edes haluaisi mennä. Kyse ei siis ole siitä ettäkö himoitsisi luksusta jos jonkinmoista, vaan siitä että ei ole vaihtoehtoja. Pakko ostaa punalaputettua rainbown jauhelihaa eikä sitä hienompaa rotukarjan tuoretta vaihtoehtoa, vaikka periaatteessa makaronilaatikossa sitä eroa ei välttämättä huomaakkaan. Mutta se, että ei ole edes vaihtoehtona ostaa sitä kaksi euroa kalliimpaa lihaa syö ihmistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme