IS: Helsinkiläisnainen kuoli syötyään säilykkeitä näissä tavallisissa elintarvikkeissa voi piillä jopa hengenvaara
Miksi tällainenkin uutinen on IS Ekstran takana, että kaikki ei saa sitä luettua?
Kommentit (40)
Niin voi.
Tämän olen minä tiennyt jo lapsuudesta asti.
Jos säilykkeessä on hometta, sitä EI SAA SYÖDÄ, VAAN PITÄÄ HEITTÄÄ POIS, EI RIITÄ, ETTÄ POISTAA VAAN SEN HOMEEN. Koska homeesta voi tulla botuliinitoksiinia, eli botoksia, joka on hermomyrkky, ja jos sitä syö, se tappaa.
En ole lukenut juttua mut älkää syökö klommosia säilykkeitä.
No varmaan siksi että kyseessä on yritys eikä mikään hyväntekeväisyyslaitos. Ja ketä kiinnostaa joku muutama case, kun 6 miljoonaa ihmistä syö joka päivä varmaan 50 miljoonaa eri asiaa, niin riskit ei varmaa ole kummoiset jos kerran vuodessa joku kuolee. Tuskin tarve hyesteriaan.
Joo joo, koko elämäss piilee hengenvaara. Älä tee sitä, tai älä tee tätä tai muuten kuolet. Kuolet kuitenkin, teet niin tai näin.
Vierailija kirjoitti:
Koska kuoleman uhan edessä moni tilaa median.
Niin, lehtien otsikot huokuvat nykyään kuolemanvaaraa...
Vierailija kirjoitti:
Mitä säilykkeitä oli syönyt?
Olisiko ollut tämä. Ei noita hengenvaarallisia ole onneksi usein. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000442244.html
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut juttua mut älkää syökö klommosia säilykkeitä.
Päteekö tuo lommoisuus myös kaikkiin tölkkeihin, limutölkit, oluttölkit jne??
Cittarissa kadetaan koriin oluttölkkeijä niin, että ovat ihan lommmoilla, aukasenkin aina uuden laatikon ja otan tölkin sieltä, ehjän lommottoman.
Vierailija kirjoitti:
Mitä säilykkeitä oli syönyt?
Jos on tapaus muutaman vuoden takaa, niin iäkäs rouva oli syönyt ihan oliivisäilykkeitä.
"Tällöin todettiin, että kaksi samaan perheeseen kuuluvaa henkilöä oli syönyt Gaudiano Bio -merkkisiälasipurkkisäilykkeitä.
Kyseisetä säilykkeestä botulismimyrkytyksen saanut iäkäs nainen kuoli Helsingissä torstaina. Toinen henkilö sairastui vakavasti."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000444875.html
Olipas kirjoitusvirheitä jäänyt iltasanomien tekstiin
Vierailija kirjoitti:
Niin voi.
Jos säilykkeessä on hometta, sitä EI SAA SYÖDÄ, VAAN PITÄÄ HEITTÄÄ POIS, EI RIITÄ, ETTÄ POISTAA VAAN SEN HOMEEN. Koska homeesta voi tulla botuliinitoksiinia, eli botoksia, joka on hermomyrkky, ja jos sitä syö, se tappaa.
Homeella ei ole mitään tekemistä botuliinitoksiinin kanssa.
Saksassa syödään säilöttyjä makkaroita ja niissä helposti on botuliinia. Tämän tiesi jo muinaiset roomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
No varmaan siksi että kyseessä on yritys eikä mikään hyväntekeväisyyslaitos. Ja ketä kiinnostaa joku muutama case, kun 6 miljoonaa ihmistä syö joka päivä varmaan 50 miljoonaa eri asiaa, niin riskit ei varmaa ole kummoiset jos kerran vuodessa joku kuolee. Tuskin tarve hyesteriaan.
Hesarikin on mainosrahotteinen. Ennen se riitti. Nyt sinulle tuupataan mainoksia ja sen lisäksi maksat niistä. Se ahneus, se ahneus.
Noniin. Just kun aloin pääsemään vuoden 2011 tapauksen aiheuttamasta säilykepelosta. Ahdistaa.
Jos säilykepurkissa on lommo niin sitä ei kannata syödä. Metalli liukenee säilykkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin voi.
Homeella ei ole mitään tekemistä botuliinitoksiinin kanssa.
Niin. Botuliinitoksiinia ei voi mitenkään havaita ruoasta ulkonäön, hajun tms perusteella. Clostridia botulinum on anaerobinen bakteeri, eli voi elää ainoastaan ilman kosketusta ilmaan. On todella harvinaista saada botulismi valmissäilykkeistä, helpommin se voi iskeä jos itse lähtee säilömään ruokia tietämättä mitä tekee, etenkin erilaisia mausteita tai muita öljyssä. Osa ruoista on kuitenkin niin happamia, ettei botuliinibakteeri pysty niissä elämään, lähinnä kai tomaattisäilykkeet.
Homeisia ruokia ei toki pidä syödä, niissäkin on erilaisia mikrobitoksiineja.
Mistä se botuliini sinne säilykkeeseen tulee?
Vierailija kirjoitti:
Jos säilykepurkissa on lommo niin sitä ei kannata syödä. Metalli liukenee säilykkeeseen.
Ei siihen metalliin kuole, nostaa vain veren rauta-arvoja jos kärsit anemiasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen metalliin kuole, nostaa vain veren rauta-arvoja jos kärsit anemiasta...
Elohopeaa ja liuenneita muovinpehmittäjiä
Syödään säilykkeitä vasta 30 vuoden päästä bunkkerissa, kun tekoälyt ovat tuhonneet maailman asuinkelvottomaksi.
Koska kuoleman uhan edessä moni tilaa median.